Σε μια αποκάλυψη για την κυκλοφορία των τραμ στην Αττική προχώρησε στην εκπομπή του στον Real fm προχώρησε ο δημοσιογράφος Νίκος Μπογιόπουλος.
Σύμφωνα με όσα είπε τα 10 από τα 25 τραμ την Αττική κυκλοφορούν «τυφλά», δηλαδή χωρίς το σύστημα τηλεματικής (η συνδυασμένη χρήση των υπηρεσιών της ηλεκτρονικής και των τηλεπικοινωνιών) και τηλεδιοίκησης. Όπως ανέφερε δεν συμβαδίζουν με αυτά διότι πρόκειται για παλιά οχήματα. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει επικοινωνία του συρμού του τραμ με τα φανάρια, δηλαδή ο ηλεκτροδηγός δεν έχει τον έλεγχο του δρόμου με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Τι κάνει κάθε μέρα ο ηλεκτροδηγός; Αυτό που βλέπουν 100.000 άνθρωποι που κυκλοφορούν με τραμ: Σταματά τον συρμό, κατεβαίνει από το όχημα για να αλλάξει τη ρύθμιση στο φανάρι, χειροκίνητα!
Επί της ουσίας το Κέντρο ελέγχου λειτουργίας του Τραμ στην Αθήνα, δεν λειτουργεί, με συνέπεια να μην ξέρει κανείς που βρίσκονται, σημείωσε. Στα 10 αυτά παλιά τραμ δεν μπορούν να καθοριστούν οι αλλαγές κατεύθυνσης.
Πρόκειται για τραμ που κάνουν τις γραμμές γραμμές Νέας Σμύρνης, Νέου Κόσμου, Συντάγματος και Φαλήρου, δηλαδή αυτές που χρησιμοποιεί η πλειοψηφία των επιβατών.
Ο Ν. Μπογιόπουλος σημείωσε πως όλα τα παραπάνω έχουν καταγραφεί επαναλαμβανόμενα από το Σωματείο ηλεκτροδηγών τραμ Αττικής, με εξώδικο ήδη από το 2019 στην Αττικό Μετρό και στη ΣΤΑΣΥ και ακόμα και με μηνυτήρια αναφορά στον εισαγγελέα από το 2021.
Ακούστε την αποκάλυψη στη σημερινή εκπομπή (στο βίντεο παρακάτω, μετά το 5′.45′‘)
Στη συνέχεια της εκπομπής συνέντευξη έδωσε ο Χρήστος Τσόλης, πρόεδρος των Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής, ο οποίος εξήγησε αναλυτικά όλα τα παραπάνω (ακούστε στο βίντεο μετά το 27′ 45”) τονίζοντας όλα τα αυτά τα γνώριζε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών. Περιέγραψε τους κινδύνους που προκύπτουν από τις βασικές αυτές ελλείψεις.
Μέχρι και στην τελευταία ανακοίνωση του, για το έγκλημα στα Τέμπη, το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής αναφέρει:
«Επισημαίνουμε για πολλοστή φορά ότι στην γραμμή ΤΡΑΜ (αστικός σιδηρόδρομος) παρά τις έγγραφες καταγγελίες, μηνυτήριες αναφορές, εξώδικα και απεργιακές εκδηλώσεις για το συγκεκριμένο θέμα, η Τηλεματική, τα συστήματα σηματοδότησης, το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, είτε υπολειτουργούν, είτε δεν λειτουργούν καθόλου. Με συρμούς προβληματικούς με εργαζόμενους εξαντλημένους από τα συνεχόμενα δρομολόγια, προσπαθούμε να βγάλουμε εις πέρας ένα συγκοινωνιακό έργο, με τα ελάχιστα επιτρεπτά όρια ασφάλειας. Οι αρμόδιοι της κυβέρνησης θα πρέπει επιτέλους να δώσουν λύση στα χρονίζοντα προβλήματα της γραμμής ΤΡΑΜ».
Αποκάλυψη Realfm 97,8: Δέκα από τα 25 οχήματα Τραμ στην Αθήνα κυκλοφορούν «τυφλά»
Στην αποκάλυψη αναφέρεται και το real.gr, το οποίο σημειώνει:
Καταγγελίες για τη λειτουργία του Τραμ έκανε στην εκπομπή του Νίκου Μπογιόπουλου στον Realfm 97,8 ο πρόεδρος των εργαζομένων, Χρήστος Τσόλης, με αφορμή το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Συγκεκριμένα ο κ. Τσόλης ανέφερε:
«Από 2019 στο Tραμ, για τα παλαιά οχήματα υπολειτουργεί ή δεν λειτουργεί καθόλου το σύστημα τηλεματικής. Από τα 25 οχήματα τα 10, που κάνουν τη γραμμή Σύνταγμα-Νέος Κόσμος-Νέα Σμύρνη-Φάληρο αντιμετωπίζουν το συγκεκριμένο πρόβλημα. Αυτό σημαίνει ότι δεν επικοινωνεί ο συρμός με τη σηματοδότηση, το κέντρο ελέγχου είναι «τυφλό», δεν ξέρει ακριβώς το στίγμα του κάθε συρμού, που βρίσκεται δηλαδή. Ορισμένες φορές μάλιστα σβήνει όλο το κέντρο ελέγχου. Επίσης υπάρχει πρόβλημα στα “ψαλίδια”, εκεί που δηλαδή πρέπει να κάνεις αλλαγή κατεύθυνσης και να στρίψεις δεξιά υπάρχει κίνδυνος εσύ να πας ευθεία. Συνεπώς υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος γιατί ανοίγουμε πόρτες και κατεβαίνουμε για να κάνουμε χειροκίνητα την αλλαγή και εκείνη τη στιγμή πηδάνε έξω οι επιβάτες, δεν τους προλαβαίνουμε».
Όπως τόνισε έχουν σταλεί εξώδικα στην Αττικό Μετρό, στο Τραμ, στην πολιτική ηγεσία στο υπουργείο Μεταφορών, ενώ έχει γίνει και μηνυτήρια αναφορά το 2021 για να παρέμβει εισαγγελέας, κατέθεσαν τι συμβαίνει αλλά και δεν έχει γίνει τίποτα. «Τα γνώριζαν όλοι όλα, όλα αυτά τα χρόνια και δεν έχει γίνει τίποτα».
Για το θέμα, ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΤΡΑΜ Αττικής, Χρήστος Τσόλης, μίλησε αντίστοιχα και στο κεντρικό δελτίο του ΑΝΤ1 και τον Νίκο Χατζηνικολάου, τονίζοντας ότι «η τηλεματική δεν λειτουργεί, δεν συνεργάζονται οι συρμοί μετά φανάρια. Το κέντρο ελέγχου δεν ξέρει πού βρίσκονται οι συρμοί» και επανέλαβε πως, «οι οδηγοί λειτουργούν χειροκίνητα, εκεί που δεν υπάρχει φανάρι, οι επιβάτες πηδούν από το όχημα και οι κατευθύνσεις, τα ‘ψαλίδια’ αλλάζουν ανά πάσα στιγμή».
Εξήγησε δε πως, «τα παλιά οχήματα δεν μπορούν να λειτουργήσουν με το νέο σύστημα» και για όλα τα παραπάνω, τόνισε πως, έχουν γνωστοποιηθεί σε όλους τους προϊσταμένους, ακόμα και τον τέως Υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή. Επιπλέον, είχαν κάνει μήνυση στην Εισαγγελία το 2021 και το μόνο που έχει γίνει έκτοτε, όπως είπε, ήταν να κληθούν για κατάθεση.
Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, είπε πως «υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος, εκεί που πηδάει ο επιβάτης να σκοτωθεί». Μάλιστα, διευκρίνισε πως, «αν το κέντρο ελέγχου είναι ‘τυφλό,’» υπάρχει κίνδυνος και έδωσε παράδειγμα όπου Ιταλός έκανε επανεκκίνηση χωρίς να ενημερώσει το κέντρο στην Αθήνα κι έσβησε τελείως το κέντρο».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη