Καταγγελία-βόμβα έκανε πρώην σταθμάρχης Λάρισας Ι. Κολλάτος, αναφορικά με το διορισμό του συλληφθέντα σταθμάρχη, μετά την πολύνεκρη σύγκρουση των δύο τρένων.
Μιλώντας στο OPEN ο Ι. Κολλάτος, αναφέρθηκε στην πορεία του κατηγορούμενου και σημείωσε πως «μεσολάβησε το κόμμα και τον κάνανε σταθμάρχη».
«Τον συγκεκριμένο σταθμάρχη τον γνωρίζω και κάποια στιγμή τον είχα και βοηθό στο γραφείο αποσκευών. Ήταν υπάλληλος των αποσκευών. Μετέφερε βαλίτσες των επιβατών και παραλάμβανε τους επιβάτες. Κάποια στιγμή ο υπάλληλος αυτός αποσπάστηκε στο υπουργείο Παιδείας, στα σχολικά βιβλία. Στα 59 του χρόνια, μεσολάβησε το κόμμα και τον κάνανε σταθμάρχη», είπε χαρακτηριστικά.
Συνέχισε λέγοντας πως «στα τέλη Ιανουαρίου τον όρκισαν σταθμάρχη. Τον στείλανε περίπου 10 μέρες στην Καλαμάτα, σε σταθμό απομονωμένο με 2 τρένα την ημέρα. Θέλω να πιστεύω πως παρακολούθησε την εκπαίδευση», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Σημειώνεται πως σε αντίστοιχη καταγγελία είχε προχωρήσει χτες, Πέμπτη, ο δικηγόρος των δίδυμων κοριτσιών και της ξαδέρφης τους που σκοτώθηκαν στο δυστύχημα, Αλέξης Κούγιας μιλώντας στον ΑΝΤ1.
Τόνισε, επικαλούμενος πληροφορίες του, «παρενέβη συγκεκριμένος πολιτικός» για να τοποθετηθεί ο σταθμάρχης, σε βάρος του οποίου ασκήθηκε σήμερα ποινική δίωξη για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος καθώς και για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες κατά συρροή.
Βουλευτής ΝΔ: «Προσπαθούν να με συνδέσουν με τον σταθμάρχη, θα προσφύγω στη Δικαιοσύνη»
Με μια οργισμένη ανάρτηση, η βουλευτής Λάρισας της Νέας Δημοκρατίας Στέλλα Μπίζιου αρνείται οποιαδήποτε εμπλοκή με την υπόθεση του σταθμάρχη της Λάρισας κάνοντας λόγο για «άθλιους προβοκάτορες με ονοματεπώνυμο» οι οποίοι επιχειρούν να την συνδέσουν με την υπόθεση, ενώ προανήγγειλε ότι θα προσφύγει στη δικαιοσύνη.
«Την ώρα που όλοι πενθούμε τον χαμό δεκάδων ανθρώπων στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, κάποιοι άθλιοι προβοκάτορες με ονοματεπώνυμο επιχειρούν να συνδέσουν ευθέως το όνομά μου με την υπόθεση του σταθμάρχη της Λάρισας, φτάνοντας μάλιστα στο σημείο να ισχυρίζονται πως η κόρη του δουλεύει στο πολιτικό μου γραφείο», αναφέρει χαρακτηριστικά και προσθέτει πως η αθλιότητα αυτή δεν έχει προηγούμενο και φυσικά δεν μπορεί να μείνει έτσι.
Όπως τονίζει κλείνοντας θα προσφύγει άμεσα στη Δικαιοσύνη, «ζητώντας την πλήρη αποκατάσταση της αλήθειας και φυσικά θα κινηθώ νομικά εναντίον οποιουδήποτε άλλου τολμήσει να χρησιμοποιήσει το όνομα μου σε αυτή την τραγική υπόθεση».
Χαρακόπουλος: «Δεν τον έχω δει ποτέ»
Aποστάσεις από το σταθμάρχη παίρνει και ο βουλευτής Λάρισας, Μάξιμος Χαρακόπουλος, ο οποίος υπογράμμισε ότι δεν έχει καμία σχέση με τη μετάταξη του σταθμάρχη.
«Δεν έχω καμία εμπλοκή στο πώς αυτός ο άνθρωπος βρέθηκε στη θέση του σταθμάρχη, ούτε με την επιλογή, ούτε με την τοποθέτηση, ούτε με τη μετάθεση» υπογράμμισε ο κ. Χαρακόπουλος μιλώντας στο «Tlive».
Όπως σημείωσε, όχι μόνο δεν έχει μεσολαβήσει στην υπόθεση της μετάταξης, αλλά δεν έχει γνωρίσει ποτέ τον 59χρονο σταθμάρχη.
«Όχι, δεν σας είπα ότι δεν τον έχω γνωρίσει, με ψηφίζουν 27.500 πολίτες» συμπλήρωσε και υπογράμμισε: «Δεν τον φέρνω στη μνήμη μου. Πάντως, το γραφείο μου δεν έχει ασχοληθεί με υπόθεσή του».
«Ποιος τον έκανε σταθμάρχη χωρίς εμπειρία;»
Το βράδυ της Πέμπτης 2 Μαρτίου, ο πρώην σταθμάρχης του ΟΣΕ στη Λάρισα, Γιάννης Κολλάτος, έθεσε στο Kontra24 αμείλοκτα ερωτήματα που χρήζουν απάντησης για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη.
Σε ερώτηση που του έθεσε η δημοσιογράφος αν γίνεται να τοποθετηθεί ένας άνθρωπος 59 ετών, που έχει κάνει μόνο ένα 7μηνο πρόγραμμα και μια δίμηνη εκπαίδευση σε αυτό το πόστο, ο Γιάννης Κολλάτος απάντησε:
«Όχι, κατηγορηματικά όχι. Ο εν λόγω υπάλληλος δεν μπορούσε με τίποτα να εργαστεί ως υπεύθυνος Σταθμάρχης στη Λάρισα. Τον κάνανε σταθμάρχη στα 59 μόνο και μόνο για να μπει στη σύνταξη με τον μισθό του σταθμάρχη. Ήταν ο μόνος που έγινε σταθμάρχης μόνιμος με μισθολόγιο του ΟΣΕ, ενώ οι άλλοι που μπήκαν μαζί, μπήκαν με μπλοκάκι. Μαζί με τον συγκεκριμένο έγιναν 20 σταθμάρχες. Όλοι οι υπόλοιποι έγιναν με μπλοκάκι, αυτός επειδή ήταν το “δικό μας παιδί” τον έκαναν μόνιμο. Πώς έγινε αυτός σταθμάρχης στα 59 χρόνια; Ποιος είναι υπεύθυνος που έγινε αυτός Σταθμάρχης; Πολιτικό μέσο; Πολιτικό μέσο! Να τα πούμε με το όνομά τους».
«Ρουσφέτι δηλαδή λέτε» είπε ο δημοσιογράφος. «Βεβαίως! Τον είχα βοηθό, εργαζόταν στο γραφείο μου στην πόλη. Μετέφερε τις βαλίτσες των επιβατών και τις τοποθετούσε στο τρένο. Μέχρι το 2012 ήταν στο γραφείο μου. Έφυγε, τον έδιωξαν με μετάθεση και τον έστειλαν στο υπουργείο Παιδείας, στα σχολικά βιβλία. Πριν από 8 μήνες, τον ξαναέφεραν, τον έβαλαν στη μία σχολή και τον όρισαν σταθμάρχη. Έκανε μια θεωρητική και μια πρακτική εκπαίδευση έξι μηνών, δούλεψε 15 ημέρες σε έναν σταθμό στην Καλαμπάκα και τον φέρνουν φυτευτό σταθμάρχη στη Λάρισα. Άπειρο, σε ηλικία 59 χρονών, χωρίς καμία γνώση του αντικειμένου» υπογράμμισε ο πρώην σταθμάρχης του ΟΣΕ.
Στη συνέχεια, τόνισε: «Πρώτο ζήτημα, ο εν λόγω σταθμάρχης δεν μπορούσε να δουλέψει στον σταθμό της Λάρισας. Ήταν άπειρος. Είναι σταθμός, ο οποίος καθημερινά περνάνε χιλιάδες επιβάτες. Έχει περίπου 80 δρομολόγια, περνάνε 80 τρένα την ημέρα. Το δεύτερο ζήτημα είναι ότι τον έβαλαν μόνο του. Στα δικά μας τα χρόνια, ο σταθμός Λάρισας δούλευε με δύο σταθμάρχες. Είναι απαραίτητο γιατί ένας σταθμάρχης μόνος του δεν μπορεί, είναι μεγάλη η κυκλοφορία, έχεις μεγάλες ευθύνες, θέλει μεγάλη προσοχή, έχει μεγάλο φόρτο εργασίας. Ένας σταθμάρχης μόνος του δεν μπορεί να δουλέψει. Έπρεπε απαραιτήτως να είναι δύο. Μέχρι το 2012-13, εργαζόμασταν δύο σταθμάρχες. Το έκοψαν για λόγους οικονομίας. Όλο το προσωπικό, τους έδιωξαν με μετάθεση για να κάνουν οικονομία στο βωμό του κέρδους».
«Το 2000 εγκατέστησαν τα μηχανήματα της τηλεδιοίκησης στον σταθμό Λάρισας. Μέχρι το 2007 τα είχαν σφραγιστά. Το 2007, ο τότε διευθυντής με πήρε για να με εκπαιδεύσουν, βρήκα προσωπικό από τους υπάρχοντες σταθμάρχες, τους εκπαίδευσα και αρχίσαμε να λειτουργούμε την τηλεδιοίκηση. Τι σημαίνει τηλεδιοίκηση, ελέγχαμε και προσέχαμε τα τρένα από τον Δομοκό μέχρι το Πλατύ. Αν σήμερα λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, δεν θα είχε συμβεί τίποτα. Ήταν τέτοια η ασφάλεια, θα είχε αποφευχθεί η τραγωδία. Είναι αδιανόητο, δεν θα μπορούσε να συμβεί με τίποτα!».
«Από το 2012 σταμάτησαν να λειτουργούν τα φωτόσημα. Γιατί έδιωξαν το προσωπικό για θέμα οικονομίας, για να κερδίσει χρήματα ο ΟΣΕ και το κράτος. Για να πουληθεί ο ΟΣΕ, έπρεπε να τον απαξιώσουν» πρόσθεσε.
«Όλα αυτά τα είχαμε καταγγείλει ως εργαζόμενοι πολλές φορές» υπογράμμισε.
«Και επιστολές στείλαμε, κανένας δεν μας έδωσε σημασία. Δεν τους ενδιέφερε και γι’ αυτό και το κλείσανε» συμπλήρωσε.
«Σκοτώθηκαν 57 άτομα και κανένας δεν τους νοιάζει; Πήγε ο Καραμανλής και παραιτήθηκε. Τι έκανε ο Καραμανλής για να αποφευχθούν τα εγκλήματα αυτά; Τι να τον κάνω τώρα εγώ που παραιτήθηκε; Τι έκανε για να μη γίνει σταθμάρχης ο εν λόγω άνθρωπος; Ποιος τον έκανε σταθμάρχη, για ποιο λόγο;» κατέληξε.
Στα 42 έτη το όριο για την πρόσληψη σταθμαρχών
Σημειώνεται σύμφωνα με σημερινό ρεπορτάζ της Καθημερινής, στην τελευταία προκήρυξη για την πρόσληψη σταθμαρχών που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Νοέμβριο υπήρχε ηλικιακό όριο στα 42 έτη. Για τη Λάρισα άνοιγαν δύο θέσεις: Μία για έναν έμπειρο στο πόστο του σταθμάρχη και μία για άπειρο χωρίς προηγούμενη προϋπηρεσία. «Παραμένει αδιευκρίνιστο πώς ο 59χρονος τοποθετήθηκε στο συγκεκριμένο πόστο, καθώς υπερέβαινε κατά πολύ το όριο ηλικίας των 42 ετών» σημειώνεται στο ρεπορτάζ της Καθημερινής.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη