Thumbnail
«Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας οι άνθρωποι δεν έχουν πολύ χρόνο και πολλοί κάνουν ψώνια μετά από μια γεμάτη μέρα στη δουλειά»

Αν διαπιστώνετε ότι πάτε στο σούπερ μάρκετ και βγαίνετε με ό,τι υπάρχει στα ράφια, τότε οι ωτοασπίδες θα μπορούσαν να είναι η λύση για να σταματήσετε τους πειρασμούς για τις αγορές σας.

Ερευνητές αποκάλυψαν το «ύπουλο» κόλπο που χρησιμοποιούν τα καταστήματα για να σας πείσουν να ξοδέψετε περισσότερα.

Οι καταναλωτές αγοράζουν έως και 10% περισσότερο όταν ακούγεται μουσική στο κατάστημα, αλλά μόνο κατά τη διάρκεια μιας δύσκολης εργασιακά εβδομάδας.

Σύμφωνα με τους ερευνητές από τη Σχολή Διοίκησης του Πανεπιστημίου του Μπαθ, οι καταναλωτές τείνουν να είναι ψυχικά και σωματικά εξαντλημένοι όταν ψωνίζουν μεταξύ Δευτέρας και Πέμπτης, αγοράζοντας 10% περισσότερο όταν παίζει μουσική, καθώς περιφέρονται τους διαδρόμους.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο PhysOrg, αιτιολογεί ότι η ευχάριστη μουσική που παίζει στο κατάστημα ανεβάζει τη διάθεση, κάνοντας τη λήψη αποφάσεων για τα είδη που ψωνίζουν πιο διαισθητική και όχι βασισμένη στις ανάγκες.

Μέχρι τις Παρασκευές, ωστόσο, η δύναμη της μουσικής έχει χάσει την αγοραστική της πειθώ. Στο τέλος της εβδομάδας, οι άνθρωποι είναι γενικά πιο ευτυχισμένοι και πιο χαλαροί. «Ο τρόπος με τον οποίο επεξεργάζονται τις πληροφορίες και παίρνουν αποφάσεις για αγορές αλλάζει, και η μουσική δεν επηρεάζει πλέον την αγοραστική δαπάνη», σημειώνεται στη μελέτη.

«Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας οι άνθρωποι δεν έχουν πολύ χρόνο και πολλοί κάνουν τα ψώνια τους μετά από μια γεμάτη μέρα στη δουλειά», δήλωσε ο Carl-Philip Ahlbom, από τη Σχολή Διοίκησης του Πανεπιστημίου του Μπαθ, σύμφωνα με τη New York Post.

«Η ευχάριστη μουσική φαίνεται να έχει μια διανοητικά καταπραϋντική επίδραση, η οποία επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ψωνίζουν», συνέχισε. «Το Σαββατοκύριακο οι άνθρωποι είναι ουσιαστικά πιο ευτυχισμένοι και έτσι η θετική δύναμη της μουσικής είναι λιγότερο αισθητή».

Ο Ahlbom σημείωσε ότι η αναπαραγωγή μουσικής όταν οι άνθρωποι ψωνίζουν το Σαββατοκύριακο μπορεί ακόμη και να σημαίνει ότι οι άνθρωποι αγοράζουν λιγότερο, ενδεχομένως, επειδή προσθέτει περισσότερο άγχος σε ένα ήδη πολυάσχολο περιβάλλον.

Τα ψώνια δεν είναι το μόνο πράγμα που επηρεάζει η μουσική. Έρευνα που δημοσιεύθηκε το 2022 έδειξε ότι οι φοιτητές που άκουγαν μια μελωδία ενώ διαβάζουν, είχαν υψηλότερο μέσο όρο βαθμολογίας, ενώ μια άλλη περσινή μελέτη διαπίστωσε ότι οι AC/DC βοήθησαν τους γιατρούς στο χειρουργείο – κάνοντάς τους πιο γρήγορους και ακριβείς.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

θρανία
Προς ΥΠΑΙΘΑ και Ίδρυμα Ωνάση: οι στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης 10, 11 και 13, το πρόγραμμα "Δράσεις Ενεργού Πολίτη" και τα Ωνάσεια σχολεία
«Δυστυχώς, ήδη άρχισαν να επαληθεύονται οι προβλέψεις όσων αντιλήφθηκαν την υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας μέσω των "Ωνάσειων Σχολείων»
Προς ΥΠΑΙΘΑ και Ίδρυμα Ωνάση: οι στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης 10, 11 και 13, το πρόγραμμα "Δράσεις Ενεργού Πολίτη" και τα Ωνάσεια σχολεία
ekpaideutikoi
Erasmus+: Από την Κέρκυρα στην Μπολόνια: Ένα ταξίδι γνώσης και καινοτομίας στην προσχολική εκπαίδευση
Καινοτόμες παιδαγωγικές μέθοδοι στην προσχολική εκπαίδευση – Συμμετοχή του 1ου Νηπιαγωγείου Κέρκυρας σε πρόγραμμα Erasmus+
Erasmus+: Από την Κέρκυρα στην Μπολόνια: Ένα ταξίδι γνώσης και καινοτομίας στην προσχολική εκπαίδευση