Πρεμιέρα σήμερα Δευτέρα 10 Ιουλίου των θερινών εκπτώσεων, που θα διαρκέσουν έως και την Τετάρτη 31 Αυγούστου. Την Κυριακή 16 Ιουλίου τα καταστήματα σε όλη τη χώρα θα είναι ανοικτά.
Τι να προσέξουν οι καταναλωτές και τα καταστήματα
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.
Σύμφωνα με τον ΕΣΑ, οι εμπορικές επιχειρήσεις καλούνται να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή καθώς σύμφωνα με την παράγραφο 2α άρθρου 15 ν. 4177/2013, όπως τροποποιήθηκε από το ν. 5039/2023, σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
Επίσης, πρέπει να επιδεικνύεται ιδιαίτερη προσοχή στην τήρηση των διατάξεων περί εκπτώσεων και μειωμένων τιμών, καθώς οι κυρώσεις είναι βαριές.
Σύμφωνα με το άρθρο 21 ν. 4177/2013, σε όσους παραβαίνουν το νόμο επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ. Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις αποδειχτεί ότι είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο των 20.000 ευρώ. Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του.
Αισιοδοξία για τους τζίρους
«Οι εμπορικές επιχειρήσεις προσβλέπουν σε πολύ καλούς τζίρους κατά τις θερινές εκπτώσεις ώστε να ανακτηθούν οι χαμένες πωλήσεις λόγω των βουλευτικών εκλογών και περιμένουν να εξυπηρετήσουν τους Έλληνες καταναλωτές αλλά και τους τουρίστες με γεμάτα ράφια και δελεαστικές τιμές», δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), Αντώνης Μακρής.
Όπως είπε, τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας του ΣΕΛΠΕ, με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, καταγράφουν ένα καταναλωτικό κοινό πιεσμένο, σε ένα μεταβατικό στάδιο, με βασική ανησυχία τις πληθωριστικές πιέσεις σε προϊόντα και ένα αρνητικό, αλλά βελτιούμενο καταναλωτικό κλίμα στην αγορά της λιανικής στην Ελλάδα.
«Οι εμπορικές επιχειρήσεις προσβλέπουν πολλά από την επικείμενη εκπτωτική περίοδο που ξεκινάει την Δευτέρα» αναφέρει σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών (ΕΣΑ), Σταύρος Καφούνης.
Αισιόδοξος είναι ο εμπορικός κόσμος της Αττικής, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ε.Β.Ε.Π. και Π.Ε.Σ.Α., Βασίλη Κορκίδη. Ο κ. Κορκίδης επισημαίνει πως η ένδυση και η υπόδηση, που έχουν την πρωτοκαθεδρία στις προτιμήσεις των καταναλωτών στις τακτικές εκπτώσεις, διατηρούν, από την αρχή του έτους, διπλό θετικό πρόσημο με +2% σε κύκλο εργασιών και +4% σε όγκο πωλήσεων, επιβεβαιώνοντας ένα συγκριτικά χαμηλότερο ρυθμό αύξησης τιμών.
Στόχος της φετινής περιόδου των εκπτώσεων, σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, είναι να καταφέρει ως «αντίδοτο» να περιορίσει τον «εθνικό πληθωρισμό» τουλάχιστον κατά μισή μονάδα.
Όπως σημειώνει, το λιανικό εμπόριο, για μια ακόμη φορά, θα «βάλει πλάτη» για να ξεπεραστεί ο υψηλός πληθωρισμός στα τρόφιμα, με τον ΔΤΚ να επιμένει στο 10,4%.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Ηλεκτρικά αμάξια: Γιατί "έμειναν" στην Αράχωβα προκαλώντας κομφούζιο
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση