Διάστημα
Ομάδα αστρονόμων αναφέρει ότι με τη βοήθεια του διαστημικού τηλεσκοπίου James Webb ανακάλυψε άλλο ένα χαρακτηριστικό του HD 189733 b που τον κάνει ακόμη πιο δυσάρεστο για τους ανθρώπους. Σύμφωνα με τους ερευνητές ο πλανήτης αυτός έχει οσμή κλούβιου αυγού

Το 2005 ανακαλύφθηκε σε απόσταση 65 ετών φωτός από τη Γη στον αστερισμό Αλώπηξ ένας «καυτός Δίας» δηλαδή ένας πλανήτης που έχει παρόμοιο ή κοντινό μέγεθος με αυτό του μεγαλύτερου πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος αλλά βρίσκεται πολύ κοντά στο μητρικό του άστρο και οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται σε αυτόν είναι ιδιαίτερα υψηλές.

Ο HD 189733 b περιφέρεται γύρω από το μητρικό του άστρο σε απόσταση 4,8 εκατομμυρίων χλμ. ή περίπου το 3% της απόστασης μεταξύ Γης και Ήλιου. Η καυτή του ατμόσφαιρα και τα γυάλινα νέφη του δίνουν μια σχεδόν γαλήνια γαλανόλευκη εμφάνιση η οποία είναι όμως εντελώς παραπλανητική.

Από τις παρατηρήσεις που είχαν γίνει σε αυτόν τον εξωπλανήτη που έλαβε την κωδική ονομασία HD 189733 b είχαν διαπιστωθεί οι εξωτικές συνθήκες που επικρατούν σε αυτόν αφού εκτός από τις υψηλές θερμοκρασίες υπάρχουν άνεμοι που κινούνται με ταχύτητες άνω των οκτώ χιλιάδων χλμ./ώρα ενώ επίσης στον πλανήτη παράγεται βροχή… γυαλιών.

Με δημοσίευση της στην επιθεώρηση «Nature» ομάδα αστρονόμων αναφέρει ότι με τη βοήθεια του διαστημικού τηλεσκοπίου James Webb ανακάλυψε άλλο ένα χαρακτηριστικό του HD 189733 b που τον κάνει ακόμη πιο δυσάρεστο για τους ανθρώπους. Σύμφωνα με τους ερευνητές ο πλανήτης αυτός έχει οσμή κλούβιου αυγού.

Το James Webb εντόπισε στην ατμόσφαιρα του εξωπλανήτη την παρουσία υδρόθειου, ενός μορίου που αναδύει τη δυσοσμία σάπιων αυγών. «Το υδρόθειο είναι ένα σημαντικό μόριο που δεν γνωρίζαμε ότι υπήρχε. Προβλέψαμε ότι θα ήταν και ξέρουμε ότι βρίσκεται στον Δία, αλλά δεν το είχαμε εντοπίσει εξακριβωμένα έξω από το ηλιακό μας σύστημα. Δεν ψάχνουμε για ζωή σε αυτόν τον πλανήτη επειδή είναι πολύ ζεστός αλλά η εύρεση του υδρόθειου είναι ένα σκαλοπάτι για την εύρεση αυτού του μορίου σε άλλους πλανήτες και την απόκτηση περισσότερης κατανόησης για το πώς σχηματίζονται διαφορετικοί τύποι πλανητών» αναφέρει ο Γκουανγουέι Φου αστροφυσικός στο αμερικανικό Πανεπιστήμιο Johns Hopkins, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας.

Πηγή: Naftemporiki.gr