Η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) έχει διαχειριστεί πάνω από 13.000 εξατομικευμένες καταγγελίες και αιτήματα από καταναλωτές το 2024, αποδεικνύοντας τη δέσμευσή της να προστατεύσει τα δικαιώματα των πολιτών.
Εν όψει της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή, στις 15 Μαρτίου, η ΕΚΠΟΙΖΩ αναδεικνύει το έργο της, προσφέροντας ουσιαστική ενημέρωση και στήριξη στους καταναλωτές, καθώς έρχονται αντιμέτωποι με αυξανόμενα προβλήματα που αφορούν την ακρίβεια, τις καταχρηστικές πρακτικές και την έλλειψη προστασίας τους από την πολιτεία.
Ακολουθεί μια αναλυτική αναφορά στους τομείς που καταγράφηκαν ως οι κύριες αιτίες των καταγγελιών για το 2024:
7 Κατηγορίες που Βρέθηκαν στο Στόχαστρο των Καταναλωτών
Τράπεζες/Funds:
- Υψηλά επιτόκια
- Καταχρηστικές χρεώσεις
- Τραπεζικές απάτες
- Οχλήσεις από εισπρακτικές εταιρείες
- Άρνηση ρεαλιστικών και βιώσιμων ρυθμίσεων
- Παντελής έλλειψη ενημέρωσης
- Καταχρηστικοί όροι συμβάσεων
Ακρίβεια στα Προϊόντα:
- Υπέρογκες αυξήσεις τιμών
- Παραπλανητικές και αθέμιτες εμπορικές πρακτικές
- Συνεχείς ανατιμήσεις στα τρόφιμα
- Μείωση ποσότητας προϊόντων με αύξηση της τιμής
- Αυξήσεις ακόμη και στα βασικά αγαθά
Ιδιωτική Ασφάλιση:
- Υπέρογκες αυξήσεις ασφαλίστρων (12%-18%)
- Ακυρώσεις μακροχρόνιων συμβολαίων
- Αντικατάσταση τους με ετησίως ανανεούμενα συμβόλαια
- Καταχρηστικοί όροι συμβάσεων
Διαδικτυακές Αγορές και Ελαττωματικά Προϊόντα:
- Ιστοσελίδες «μαϊμού»
- Απάτες και ελαττωματικά προϊόντα
- Μη τήρηση εγγυήσεων
- Ελλιπής ενημέρωση για δικαιώματα καταναλωτών, όπως το δικαίωμα υπαναχώρησης στις πωλήσεις εξ αποστάσεως
Ενέργεια:
- Αυξημένες τιμές και «φουσκωμένοι» λογαριασμοί
- Δυσκολία πληρωμής για πολλά νοικοκυριά, ειδικά τα ευάλωτα
- Ενεργειακή φτώχεια
- Μη βιώσιμες ρυθμίσεις οφειλών
- Αδιαφανείς και άσχετες χρεώσεις
- Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και πλημμελείς υπηρεσίες
Τηλεπικοινωνίες:
- Αυξημένες τιμές
- Χαμηλές ταχύτητες ίντερνετ
- Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές
- Πλημμελείς υπηρεσίες και καταχρηστικοί όροι συμβάσεων
Τουρισμός:
- Υψηλές τιμές
- Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές
- Υπηρεσίες κατώτερες των προσδοκιών (τροφή, εστίαση, καταλύματα, μετακινήσεις)
Πρωτοβουλίες και Υποστήριξη της ΕΚΠΟΙΖΩ
Η ΕΚΠΟΙΖΩ προσφέρει καθημερινή στήριξη στους καταναλωτές μέσω της ιστοσελίδας της, παρέχοντας πάνω από 40 υποδείγματα καταγγελιών και 60 ενημερωτικά άρθρα για τα δικαιώματά τους. Επίσης, είναι η πρώτη Ένωση Καταναλωτών που πιστοποιήθηκε για την άσκηση αντιπροσωπευτικών αγωγών κατά εταιρειών που παραβιάζουν τα δικαιώματα των καταναλωτών, διεκδικώντας την καταβολή αποζημίωσης ή/και χρηματικής ικανοποίησης.
Η Ένωση επιμένει στην ανάγκη για ισχυρότερη προστασία των καταναλωτών, ενώ συνεχίζει να αναλαμβάνει δράσεις για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους απέναντι στις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές που ταλανίζουν την αγορά.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/03
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση