Thumbnail
Η εκπαίδευση με μία ματιά στην Ελλάδα το 2012

Η εκπαίδευση με μία ματιά στην Ελλάδα του 2012

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ 2012 -ΟΟΣΑ

ΔΕΙΚΤΕΣ

ΕΛΛΑΔΑ

Μ.Ο ΟΟΣΑ

ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΕΛΛΑΔΑΣ*

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

3 ΕΤΩΝ (ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ)

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

66%

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

4 ΕΤΩΝ

53%

81%

33η σε 38 χώρες

5-14 ΕΤΩΝ

101%

96%

9η σε 39 χώρες

Αρχή φόρμας

Ποσοστό του πληθυσμού που έχει παρακολουθήσει  μόνο πρωτοβάθμια 

Τέλος φόρμας

 

 

 

25-64 ΕΤΩΝ

24%

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

10η σε 37 χώρες

Αρχή φόρμας

Ποσοστό του πληθυσμού που έχει αποφοιτήσει από τη δευτεροβάθμια 

Τέλος φόρμας

 

 

 

25-64 ΕΤΩΝ

65%

74%

29η σε 40 χώρες

25-34 ΕΤΩΝ

79%

82%

28η σε 36 χώρες

55-64 ΕΤΩΝ

44%

62%

28η σε 36 χώρες

Αρχή φόρμας

Ποσοστό του πληθυσμού που έχει εισαχθεί  στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Τέλος φόρμας

 

 

 

25-64 ΕΤΩΝ

25%

31%

25η σε 41 χώρες

25-34 ΕΤΩΝ

31%

38%

26η σε 36 χώρες

55-64  ΕΤΩΝ

17%

23%

24η σε 37 χώρες

* Η κατάταξη των χωρών είναι σε φθίνουσα σειρά των τιμών

   
    
    

Ποσοστά φοίτησης

 

 

 

Επαγγελματική κατάρτιση (τύπος Β)

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

17%

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Πανεπιστημιακή εκπαίδευση (τύπος Α)

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

62%

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Ποσοστά αποφοίτησης

 

 

 

Αρχή φόρμας

Σημερινό ποσοστό των νέων που αναμένεται να ολοκληρώσουν την ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στη διάρκεια της ζωής τους

Τέλος φόρμας

94%

84%

3η σε 27 χώρες

Αρχή φόρμας

Σημερινό ποσοστό των νέων που αναμένεται να ολοκληρώσουν την πανεπιστημιακή  εκπαίδευση (τύπος Α) στη διάρκεια της ζωής τους

Τέλος φόρμας

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

39%

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Οικονομικές επιπτώσεις και αγορά εργασίας

 

 

Ποσοστό ανεργίας στις ηλικίες 25-64 ανάλογα με τη βαθμίδα εκπαίδευσης

Κατώτερη δευτεροβάθμια (γυμνάσια)

11,90%

12.5%

13η σε 33 χώρες

Ανώτερη δευτεροβάθμια και μεταδευτεροβάθμια -μη πανεπιστημιακή (λύκεια- ΙΕΚ κ.ά.)

12,50%

7,60%

4η σε 34 χώρες

Πανεπιστημιακή εκπαίδευση

8,70%

4,70%

3η σε 34 χώρες

Αρχή φόρμας

Μέσος μισθός για άτομα ηλικίας 25-64 ετών  τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (σε σύγκριση με τα άτομα με ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ανώτερη δευτεροβάθμια = 100)

Τέλος φόρμας

Γυναίκες-Άντρες

151

155

18η σε 32 χώρες

Άντρες

153

160

18η σε 32 χώρες

Γυναίκες

163

157

12η σε 32 χώρες

Αρχή φόρμας

Μέσος μισθός για άτομα ηλικίας 25-64 ετών κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (σε σύγκριση με τα άτομα  ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.                                Ανώτερη δευτεροβάθμια = 100)

Τέλος φόρμας

Γυναίκες-Άντρες

76

77

18η σε 32 χώρες

Άντρες

80

78

13η σε 32 χώρες

Γυναίκες

65

74

28η σε 32 χώρες

Αρχή φόρμας

Ποσοστό των ατόμων που δεν είναι στην απασχόληση, την εκπαίδευση ή κατάρτιση

Τέλος φόρμας

15-29 ετών (2005 στοιχεία)

19.7%

15.0%

6η σε 32 χώρες

15-29 ετών(2010 στοιχεία)

18.3%

15.8%

11η  σε 32 χώρες

Αρχή φόρμας

Οικονομικές Επενδύσεις στην εκπαίδευση

Τέλος φόρμας

Αρχή φόρμας

Ετήσια δαπάνη ανά μαθητή σε δολάρια με τη συμμετοχή δημόσιου και ιδιωτικού τομέα

Τέλος φόρμας

Προσχολική

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

6 670

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Πρωτοβάθμια

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

7719

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Δευτεροβάθμια

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

9312

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Πανεπιστημιακή

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

13728

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Αρχή φόρμας

Συνολικές δημόσιες και ιδιωτικές δαπάνες για την εκπαίδευση

Τέλος φόρμας

 

Αρχή φόρμας

Ως ποσοστό του ΑΕΠ

Τέλος φόρμας

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

6.2%

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Αρχή φόρμας

Συνολικές δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση

Τέλος φόρμας

Ως ποσοστό των συνολικών δημόσιων δαπανών

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

13%

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Αρχή φόρμας

Μερίδιο των ιδιωτικών δαπανών για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα

Τέλος φόρμας

Πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια, μεταδευτεροβάθμια, μη πανεπιστημιακή

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

8,80%

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Πανεπιστημιακή

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

30%

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Όλες οι βαθμίδες εκπαίδευσης

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

16%

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Σχολεία και δάσκαλοι

Αρχή φόρμας

Αναλογία μαθητών προς το διδακτικό προσωπικό

Τέλος φόρμας

 

Προσχολική

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

14,4

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Πρωτοβάθμια

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

15,8

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Δευτεροβάθμια

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

13,8

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Αρχή φόρμας

Αριθμός ωρών του υποχρεωτικού χρόνου διδασκαλίας ανά έτος

Τέλος φόρμας

7-8 ετών

720

774

18η σε 33 χώρες

9-11 ετών

812

821

15η σε 34 χώρες

12-14 ετών

796

899

27η σε 34 χώρες

Αρχή φόρμας

Αριθμός ωρών  διδασκαλίας ανά έτος  (για τους εκπαιδευτικούς στα δημόσια σχολεία)

Τέλος φόρμας

Πρωτοβάθμια

589

782

34η σε 35 χώρες

Κατώτερη δευτεροβάθμια

415

704

34η σε 34 χώρες

Ανώτερη δευτεροβάθμια

415

658

34η σε 35 χώρες

 

 

Αναλογία μισθού εκπαιδευτικού ετήσιου πλήρους ωραρίου με το μισθό του πανεπιστημιακού

Πρωτοβάθμια

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

0,82

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Κατώτερη δευτεροβάθμια

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

0,9

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Ανώτερη δευτεροβάθμια

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

0,85

ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

  

Ρίχνοντας  μια ματιά στα στοιχεία της νέας έκθεσης του Ο.Ο.Σ.Α. που δημοσιεύτηκε το Σεπτέμβρη του 2012 βλέπουμε  πως αντιλαμβάνονται την εκπαιδευτική πολιτική  αυτοί που τη σχεδιάζουν.

Όπως πάντα οι δείκτες είναι μόνο ποσοτικοί και μετρήσιμοι: ώρες, άτομα, μισθοί, δαπάνες.

Στην προσπάθεια αυτή της ομογενοποίησης των δεικτών δεν καταγράφεται το εκπαιδευτικό σύστημα κάθε χώρας και δύσκολα αντιλαμβάνεται κανείς το διαφορετικό ή το καλύτερο ή το θετικότερο  για τους μαθητές.

Η «εταιροποίηση» των δεδομένων στην εκπαίδευση έχει άλλο προσανατολισμό.

Η κατάταξη σε αυτές τις λίστες  είναι πασιφανές πως απλά δείχνει τον τρόπο πως  μία χώρα μπορεί να διαθέσει   λιγότερα χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό χωρίς να καταργήσει  την εκπαίδευση.

Επίσης είναι ένα βολικό μοντέλο υπολογισμού  του αυριανού αριθμού εργαζομένων και των  προσόντων του, ώστε η σχετική νομοθεσία για τις αμοιβές του να προσαρμοστεί ανάλογα και να αυξηθεί η φορολογία τους.

Πόσοι αποφοιτούν, από ποια βαθμίδα εκπαίδευσης, οι νυν εργαζόμενοι  ποιας βαθμίδας είναι απόφοιτοι, ποια η διαφορά μισθών μεταξύ εργαζομένων υποχρεωτικής εκπαίδευσης, δευτεροβάθμιας και πανεπιστημιακής  είναι μερικά από τα ερωτήματα που συναντάμε στην έκθεση.

Θεωρώντας τα γενικότερα αυτά στοιχεία αξιόπιστα, παρατηρούμε πως:

Σήμερα στην Ελλάδα 1 στα  4 άτομα του ενεργού πληθυσμού είναι απόφοιτοι υποχρεωτικής εκπαίδευσης και αμείβονται με τα ¾ του μισθού του αποφοίτου της δευτεροβάθμιας.

Το ποσοστό των αποφοίτων της δευτεροβάθμιας τα τελευταία 20 χρόνια τριπλασιάστηκε και επιπλέον 1 στους 3 είναι πλέον κάτοχος πανεπιστημιακού πτυχίου.

Άρα  οι νέοι που εισέρχονται στην αγορά εργασίας διαθέτουν περισσότερα προσόντα (απόφοιτοι δευτεροβάθμιας - μεταδευτεροβάθμιας) αλλά είναι αρκετά περισσότεροι από το 1990.

 Η ομάδα που πλήττεται περισσότερο από την ανεργία στις μέρες μας σε 33 χώρες είναι οι απόφοιτοι της δευτεροβάθμιας, αλλά και ο αριθμός όσων έχουν πανεπιστημιακό πτυχίο ή δίπλωμα Ι.Ε.Κ.  και δεν εργάζονται  διπλασιάστηκε  στην Ελλάδα σε σχέση με  το μέσο όρο του Ο.Ο.Σ.Α. (34 χώρες).

Στις άλλες χώρες η ομάδα των αποφοίτων Α.Ε.Ι. πλήττεται λιγότερο. Βέβαια στην Ελλάδα θα εξακολουθήσει να ανεβαίνει ο αριθμός των άνεργων πτυχιούχων αν λάβουμε υπόψη μας πως μόνο στον τομέα της εκπαίδευσης,  ο αριθμός των αναπληρωτών που εργάζονται στην εκπαίδευση διαρκώς μειώνεται και ήδη έχει δρομολογηθεί για το 2013-16 η περαιτέρω μείωση της στελέχωσης των δημόσιων σχολείων.

Επίσης 1 στους 5 από 15 μέχρι 25 χρονών στην Ελλάδα ούτε σπουδάζει, ούτε «απασχολείται» (ο όρος του Ο.Ο.Σ.Α. για την εργασία, γιατί εμπεριέχει και τη μη αμειβόμενη εργασία μέσω της πρακτικής εξάσκησης ή της μαθητείας ή αλλιώς τη «δια βίου μάθηση» ).

Δεν είναι τυχαία η δήλωση του επικεφαλής του Ο.Ο.Σ.Α.  πως φοβάται πως  μια ολόκληρη γενιά  θα πάει χαμένη. Αυτό όμως δεν είναι μετρήσιμος δείκτης στις σχετικές εκθέσεις που χαράσσουν  την εκπαιδευτική πολιτική σε όλο τον κόσμο.

Μετρήσιμος δείκτης είναι η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στη χρηματοδότηση της τριτοβάθμιας ή άλλων βαθμίδων, αλλά στη σχετική έκθεση διαπιστώνουμε μια προτίμηση του ιδιωτικού τομέα προς την τριτοβάθμια, δηλαδή στις  στοχευμένες χρηματοδοτήσεις στην έρευνα από φαρμακευτικές εταιρείες  ή από εταιρίες κινητής τηλεφωνίας κ.ά.

Στην Ελλάδα στον προαναφερόμενο πίνακα δεν υπάρχουν  στοιχεία για τις δαπάνες ανά μαθητή,  όπως  υπαγορεύει ο Ο.Ο.Σ.Α. γιατί 2 υπουργεία χρηματοδοτούν την εκπαίδευση στη χώρα μας , το Παιδείας τους μισθούς  και τα λειτουργικά έξοδα το υπ. Εσωτερικών (μέσω δήμων).Άρα μέχρι να αλλάξει ο τρόπος χρηματοδότησης, μισθοί και λειτουργικά μόνο από το Παιδείας ή μόνο από το Εσωτερικών, σχετικά δεδομένα δε θα καταγράφονται. Παρόλα αυτά καταλήγουν σε συμπεράσματα για το κόστος ανά μαθητή, όπως θα δούμε παρακάτω.

Στην έκθεση είναι εντυπωσιακό το ποσοστό των 13 %  ως  διαθέσιμες δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση  στις χώρες του Ο.Ο.Σ.Α. χωρίς να αναφέρεται πόσες χώρες αφορά.

Η τελευταία ενότητα της έκθεσης εξειδικεύεται πάλι σε μετρήσιμους δείκτες , αναλογία μαθητών ανά δάσκαλο, ώρες διδασκαλίας, ωράριο εκπαιδευτικών.

Στην ενότητα με την αναλογία μαθητών ανά δάσκαλο δεν παρέχονται στοιχεία για την Ελλάδα στη φετινή έκθεση. Όμως  βλέπουμε πως στις χώρες του Ο.Ο.Σ.Α (μεταξύ αυτών κι αρκετές ευρωπαϊκές) σε κάθε εκπαιδευτικό στη δευτεροβάθμια αναλογούν κατά μέσο όρο 13,8 μαθητές. Στην ελληνική νομοθεσία η αναλογία αυτή είναι διπλάσια στη δευτεροβάθμια, το ανώτερο είναι 27 μαθητές ανά καθηγητή και ασκούνται πιέσεις για ακόμα μεγαλύτερο αριθμό μαθητών ανά τάξη.

Στην πρωτοβάθμια  η αναλογία στη Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, Αυστρία, Φιλανδία κ.ά. είναι 15,8 μαθητές ανά δάσκαλο, στην ελληνική νομοθεσία είναι  9 μαθητές περισσότεροι, αλλά με το πάγωμα των προσλήψεων σε μόνιμους και αναπληρωτές  από το 2010 και μετά , ο αριθμός των 25 και άνω μαθητών ανά τάξη τείνει να γίνει ο πάγιος αριθμός μαθητών ανά τάξη πανελλαδικά.

Η ποιότητα στην εκπαίδευση εξαρτάται άμεσα από αυτήν την αναλογία, συνυπολογίζοντας και τη σύγχρονη προτεραιότητα της εκπαίδευσης  στον ψηφιακό εγγραμματισμό.

Στο θέμα των ωρών παρακολούθησης  ανά έτος τα στοιχεία του πίνακα δεν αποτυπώνουν την πραγματικότητα στο ελληνικό σχολειό. Οι μαθητές στα δημόσια δημοτικά σχολεία  είναι περίπου 590.000 με αυξητική τάση εγγραφών τα τελευταία έτη και για τα επόμενα (διακοπή φοίτησης στα ιδιωτικά σχολεία, αύξηση αριθμού γεννήσεων κ.ά.).

Περίπου 300.000 μαθητές φοιτούν στα σχολεία Ε.Α.Ε.Π. όπου ο υποχρεωτικός χρόνος διδασκαλίας για το μαθητή είναι 35 ώρες τη βδομάδα, για 38 βδομάδες του έτους, δηλαδή 1330 ώρες διδασκαλίας το χρόνο  στην Ελλάδα. Ο αντίστοιχος χρόνος στις χώρες του Ο.Ο.Σ.Α   774   ώρες διδασκαλίας  ανά  έτος. Οι μισοί μαθητές στην Ελλάδα διδάσκονται ετησίως 556 ώρες περισσότερες σε σύγκριση με 34 άλλες χώρες του κόσμου.

Οι υπόλοιποι 290.000 μαθητές στην Ελλάδα  έχουν υποχρεωτικό χρόνο διδασκαλίας στις μικρές τάξεις 25 ώρες και οι μεγάλες 30   ώρες, δηλαδή ετήσιο χρόνο παρακολούθησης 950 ώρες οι μικρές τάξεις και 1140 ώρες οι μεγάλες.

Στον πίνακα όμως αναφέρεται πως οι μικρές τάξεις στην Ελλάδα  παρακολουθούν 720 ώρες ετησίως και 812 οι μεγάλες  κατά πολύ λιγότερο από την πραγματικότητα.

Σχετικά με το ωράριο των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια αναφέρεται πως εργάζονται 15,5 ώρες διδασκαλίας τη βδομάδα, δηλαδή 589 ώρες το χρόνο, ενώ για παράδειγμα στα σχολεία Ε.Α.Ε.Π  ο εκπαιδευτικός εργάζεται 22 ώρες τη βδομάδα , δηλαδή 836 διδακτικές ώρες ετησίως. Με άλλα λόγια 54 ώρες περισσότερες από το μέσο όρο με πολύ χαμηλότερο μισθό.

  «Οι μισθοί  των εκπαιδευτικών, οι  οποίοι αποτελούν συνήθως το μεγαλύτερο μέρος των προϋπολογισμών της εκπαίδευσης, είναι συγκριτικά χαμηλοί στην Ελλάδα. Είναι μικρότεροι σε όλα τα  σημεία σύγκρισης»

«Το μισθολογικό κόστος ανά μαθητή είναι πάνω από το μέσο όρο του ΟΟΣΑ, κυρίως γιατί οι  Έλληνες  εκπαιδευτικοί έχουν λιγότερο χρόνο για τη διδασκαλία και η  Ελλάδα έχει μικρότερες τάξεις» αναφέρεται σε άλλη έκθεση του Ο.Ο.Σ.Α  κι αντιλαμβανόμαστε γιατί τα στοιχεία των εκθέσεων του δεν αποτυπώνουν την πραγματικότητα αλλά την προσαρμόζουν σε προειλημμένα συμπεράσματα που οδηγούν σε πολιτικές που είναι φθηνότερες για τον κρατικό προϋπολογισμό και  δεν αναβαθμίζουν την παιδεία (μη χρηματοδότηση μεταφοράς μαθητών, κατάργηση δωρεάν βιβλίου, 45% μείωση λειτουργικών εξόδων των σχολείων, μη εργαζόμενο έμπειρο διδακτικό προσωπικό-αναπληρωτές, κατάργηση β΄ ξένης γλώσσας για τα Ε.Α.Ε.Π. κ.ά.)

Αυτές οι αναλυτικές εκθέσεις με τα παραποιημένα και τα αμφισβητούμενα στοιχεία δε νομιμοποιούν αντιεκπαιδευτικές και αντιπαιδαγωγικές πολιτικές (π.χ. διακοπή φοίτησης προνηπίων, μαθητών ΣΜΕΑ λόγω μη μεταφοράς τους στο σχολείο κ.ά.)

Μπορεί να απενεχοποιούν φαινομενικά  τους σχεδιαστές της εκπαιδευτικής πολιτικής αλλά ουσιαστικά στερούν προνόμια,  κοινωνικά και μορφωτικά αγαθά από τους μαθητές και τις μαθήτριες που φοιτούν στην Ελλάδα και εδραιώνουν την ανισότητα εις βάρος τους σε σύγκριση με τους υπόλοιπους μαθητές.

Ή στη γλώσσα του Ο.Ο.Σ.Α

Βραχυπρόθεσμα

«η οικογενειακή δέσμευση για την εκπαίδευση, που αντικατοπτρίζεται σε σημαντικές οικονομικές επενδύσεις των νοικοκυριών στην Ελλάδα  στις  εκπαιδευτικές υπηρεσίες πέραν των τακτικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων» μπορεί να διευρυνθεί και στα δημόσια  σχολεία ως επιχειρηματική δράση εξαιρετικά προσοδοφόρα

Μακροπρόθεσμα
οι μελλοντικοί φορολογούμενοι στην Ελλάδα θα έχουν πολύ λίγα προσόντα για να υπάρχει η δυνατότητα φορολόγησης του ισχνού μισθού τους ή του επιδόματος ανεργίας τους.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

VOUCHER Green Skills 400 ευρώ: Ξεκινήστε ΑΜΕΣΑ εδω

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 7/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

trenotsouf
«Τυφλό» το σύστημα πυρανίχνευσης σε τρεις σταθμούς του Μετρό εδώ και μήνες - Τι καταγγέλλουν σταθμάρχες
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδικάτου, Λεωνίδα Γεωργόπουλο, οι ηµεροµηνίες δήλωσης των εν λόγω βλαβών, προκαλούν απογοήτευση
«Τυφλό» το σύστημα πυρανίχνευσης σε τρεις σταθμούς του Μετρό εδώ και μήνες - Τι καταγγέλλουν σταθμάρχες