Την τελική τους έκθεση για την εξαφάνιση της πτήσης MH370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών εξέδωσαν την Τρίτη οι ερευνητές του Αυστραλιανού Γραφείου Ασφάλειας Μεταφορών (ATSB), χαρακτηρίζοντας ως «σχεδόν αδιανόητο» το ότι δεν κατάφεραν να εντοπίσουν τα συντρίμμια του αεροσκάφους. Παράλληλα, έκαναν λόγο για «μεγάλη τραγωδία» για τις οικογένειες των θυμάτων.
Έχουν περάσει ήδη τρισίμιση χρόνια από τότε που το Boeing 777-200, με 239 επιβάτες και πλήρωμα, χάθηκε κατά τη διάρκεια πτήσης μεταξύ Κουάλα Λουμπούρ και Πεκίνου. Παρά τη μεγαλύτερη και ακριβότερη υποβρύχια έρευνα στην ιστορία, το σημείο που κείτεται το κουφάρι του παραμένει μυστήριο.
Η επιχείρηση για την ανεύρεση της πτήσης MH370 αναβλήθηκε τον Ιανουάριο, μετά από 1.046 ημέρες άκαρπων προσπαθειών, προκαλώντας το θυμό στους συγγενείς ορισμένων θυμάτων. Η έκθεση παρέχει σημαντικές και λεπτομερείς πληροφορίες για την αναζήτηση, όμως υπάρχουν ελάχιστα νέα στοιχεία για την τοποθεσία του αεροσκάφους. Ενδεχόμενη επανέναρξη των αναζητήσεων είναι πιθανό να ξανανοίξει μόνο αν προκύψουν «αξιόπιστα νέα στοιχεία».
Η ανεπιτυχής υποβρύχια έρευνα κάλυψε μια έκταση 120.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στην ακτή της Δυτικής Αυστραλίας, ενώ χρησιμοποιήθηκαν 160 εκατομμύρια δορυφορικές μετρήσεις βαθέων υδάτων AU για τον σκοπό αυτό. Παρά το γεγονός ότι οι προσπάθειες απέβησαν άκαρπες, η έρευνα βοήθησε στην κάλυψη και στον αποκλεισμό μιας τεράστιας έκτασης ωκεανού από ενδεχόμενες μελοντικές επιχειρήσεις. Μετά την υποβρύχια έρευνα, μια ανασκόπηση των δορυφορικών εικόνων είχε περιορίσει την πιθανή θέση των συντριμμιών του αεροσκάφους των Μαλαισιανών σε μια περιοχή μικρότερη από 25.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα, ανέφερε ακόμη η ATSB.
Μια άλλη αυστραλιανή υπηρεσία, ο Οργανισμός Επιστημονικής και Βιομηχανικής Έρευνας της Κοινοπολιτείας, δημοσίευσε τη δική του ξεχωριστή έκθεση σχετικά με την πτήση MH370. Και αυτή η έκθεση επιβεβαίωσε ότι οι έρευνες "πρώιμης επιφάνειας", που διεξήχθησαν αμέσως μετά την εξαφάνιση του MH370 από τον Μάρτιο έως τον Απρίλιο του 2014, ήταν αποτελεσματικές.
Η θέση του Boeing 777 αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της παγκόσμιας αεροπορίας, που δεν μπόρεσε να λυθεί από μια τεράστια πολυεθνική προσπάθεια που περιλαμβάνει πλοία και αεροσκάφη από χώρες όπως η Ινδία, η Κίνα, οι ΗΠΑ και η Αυστραλία.
Η μοιραία πτήση MH370 βγήκε από την πορεία της και συνέχισε να πετάει για επτά ώρες. Η τελευταία θέση του αεροσκάφους καταγράφηκε στο βόρειο άκρο της Σουμάτρας.
Οι πρώτες 52 ημέρες της επιφανειακής αναζήτησης κάλυψαν μια έκταση αρκετών εκατομμυρίων τετραγωνικών χιλιομέτρων, ενώ μια ταυτόχρονη υποβρύχια αναζήτηση επεδίωκε να εντοπίσει κάθε σημάδι των σημάτων από τα μαύρα ξουτιά του αεροσκάφους. Οι ερευνητές δούλευαν με ελάχιστα στοιχεία στη διάθεσή τους. Αρχικά, είχαν μόνο τα δεδομένα δορυφορικής επικοινωνίας, τα οποία δεν προορίζονταν ποτέ για την παρακολούθηση ενός αεροσκάφους ή για τον εντοπισμό της τελικής του θέσης. Στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκαν πιο εκσυγχρονισμένες μέθοδοι, πάλι όμως χωρίς αποτέλεσμα.
Πιο πρόσφατα, βρέθηκαν θραύσματα στις ακτές των νησιών του Ινδικού Ωκεανού και στις ακτές της ανατολικής Αφρικής, το 2015 και το 2016. Οι νέες ανακαλύψεις, μαζί με μια επανεξέταση της δορυφορικής απεικόνισης, βοήθησαν τους ερευνητές να περιορίσουν την περιοχή μέσα στην οποία κατήλθε η πτήση MH370, μέχρι την τελική της πτώση.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη