Thumbnail
Στοιχεία από έρευνα που διενήργησε το ινστιτούτο δημοσκοπήσεων Forsa

Η βία εναντίον των δασκάλων είναι καθημερινότητα. Σύμφωνα με έρευνα του ινστιτούτου δημοσκοπήσεων Forsa, η οποία έγινε σε 1.200 διευθυντές σχολείων, διαπιστώνεται ότι στη Γερμανία οι δάσκαλοι είναι συχνά θύματα ψυχολογικής ή σωματικής βίας. Συγκεκριμένα τα τελευταία πέντε χρόνια, οι μισοί δάσκαλοι πέφτουν θύμματα ψυχολογικής βίας, ένας στους τέσσερεις είναι θέμα σωματικής βίας και ένας στους πέντε είναι θύμα επιθέσεων μέσω διαδικτύου.

Υπολογίζεται ότι συνολικά περίπου 45.000 εκπαιδευτικοί στη Γερμανία πέφτουν θύματα επιθέσεων. «Σοκαριστικά» χαρακτήρισε τα αποτελέσματα της έρευνας ο Ούντο Μπέκμαν, πρόεδρος της Ένωσης Εκπαίδευσης και Αγωγής και επεσήμανε πως οι πολιτικοί θα πρέπει να σταματήσουν να κάνουν λόγο για το παραμύθι των μεμονωμένων περιπτώσεων.

Η γερμανική ένωση είναι αυτή που προχώρησε στην παραγγελία για την πραγματοποίηση της έρευνας, η οποία φέρει τον τίτλο «Βία εναντίον εκπαιδευτικών». Φαίνεται πάντως πως τα τελευταία χρόνια το θέμα της βίας στα σχολεία αποτελεί όλο και λιγότερο θέμα ταμπού. Στη φετινή έρευνα το 39% των ερωτηθέντων δήλωσε πως το θέμα της βίας εναντίον των εκπαιδευτικών δεν αποσιωπάται, ενώ το 2016 σε παρόμοια έκθεση το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 57%. Παράλληλα οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν πως στην πλειονότητα των περιπτώσεων καθίσταται δυνατό να υποστηρίζονται επαρκώς οι συνάδελφοι που πλήττονται. Στο 13% των περιπτώσεων πάντως αυτό δεν είναι δυνατόν.

Μεγαλύτερη στήριξη στους εκπαιδευτικούς


Στην έκθεση δεν αναφέρονται οι λόγοι για τους οποίους οι μαθητές καταφεύγουν στη βία εναντίον των εκπαιδευτικών. Τις προηγούμενες εβδομάδες καταγράφηκαν και πάλι κάποια αξιοσημείωτα περιστατικά βίας σε σχολεία. Στο κρατίδιο της Σαξονίας-Άνχαλντ εκπαιδευτικοί με επιστολή τους ζήτησαν βοήθεια από τις αρμόδιες αρχές, ενώ σε πολλά δημοτικά στο Βερολίνο εκλήθησαν φύλακες ασφαλείας.

Σύμφωνα πάντα με την έρευνα, το 63% των ερωτηθέντων απάντησαν πως οι μαθητές φαίνονταν αμετανόητοι για τη στάση τους και το 59% διαπιστώνει πως οι γονείς δεν είναι συνεργάσιμοι. Ένας στους πέντε διευθυντές σχολείων δήλωσε πως η διαδικασία παραπόνων είναι πολύ γραφειοκρατική και ότι αυτή η κατάσταση οδηγεί σε πλήγμα της εικόνας των σχολείων.

Η Ένωση Εκπαίδευσης και Αγωγής ζητά από τα αρμόδια υπουργεία Παιδείας των κρατιδίων να διεξάγουν στατιστικές έρευνες που αφορούν στη βία στα σχολεία και να στηρίξουν περισσότερο τους εκπαιδευτικούς. Ο Ούντο Μπέκμαν βλέπει μια σαφή σύνδεση «μεταξύ της έλλειψης πόρων για τα σχολεία, της εικόνας του σχολείου ως τόπου αποκατάστασης των προβλημάτων στην κοινωνία και της απογοήτευσης τελικά που επικρατεί σε όλες τις πλευρές».

Πηγή: dw

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sholiki-taxi-humor.jpg
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.
Η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας. Η δουλειά μας είναι να διδάξουμε αυτά τα...
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.