Η Λιζ Πίζλεϊ, βοηθός ειδικής εκπαίδευσης σε σχολείο στην αγροτική περιοχή του Γκραν Κούλι Νταμ, στην Πολιτεία της Ουάσιγκτον, είναι αναγκασμενη να οδηγεί 16 χλμ από το σπίτι της στον Ινδιάνικο Καταυλισμό Κόλβιλ προκειμένου να πετύχει ένα λειτουργικό σήμα κινητού τηλεφώνου.
Σήμερα, με τα σχολεία να παραμένουν κλειστά ίσαμε το φθινόπωρο εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, η Πίζλεϊ--η οποία δεν διαθέτει υπολογιστή ούτε τάμπλετ-- αντιμετωπίζει το ίδιο δίλημμα με εκατομμύρια άλλους ανθρώπους στις Ηνωμένες Πολιτείες: Πώς μπορεί να διασφαλισθεί πως τα παιδιά που καθηλώνονται μέσα στα σπίτια τους λόγω της πανδημίας θα μπορούν να λαμβάνουν κάποια επαρκή εκπαίδευση εάν δεν έχουν τη δυνατότητα να συνδεθούν στο διαδίκτυο.
«Είμαι πολύ αναστατωμένη, τονίζει η Πίζλεϊ, η οποία έχει τρία παιδιά ηλικίας 10 έως 13 ετών. «Είμαι ανύπαντρη μητέρα --και τα πράγματα είναι δύσκολα για εμάς ακόμη και τον καλό καιρό», τονίζει.
Περίπου το 14% των παιδιών σχολικής ηλικίας, ήτοι 7 εκατομμύρια, ζουν σε σπίτια που δεν διαθέτουν ίντερνετ υψηλής ταχύτητας, πολλά από αυτά σε αραιοκατοικημένες περιοχές, που δεν διαθέτουν επαρκείς ψηφιακές υπηρεσίες, ή ανήκουν σε νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος, που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά σε μία ψηφιακή σύνδεση, προκύπτει από μελέτη του Υπουργείου Εμπορίου το 2018.
Σε πολλές περιπτώσεις, τα νοικοκυριά αυτά ενδεχομένως να βασίζονται μόνο σε ένα κινητό τηλέφωνο ή να πρέπει να μοιράζονται πολλά παιδιά μόνο μία συσκευή, καθιστώντας δυσχερή την εκπόνηση της όποιας σχολικής εργασίας ακόμη και υπό κανονικές συνθήκες.
Μολονότι το ψηφιακό χάσμα δεν αποτελεί ένα νέο φαινόμενο, η πανδημία του κορονοϊού έχει εντείνει ιδιαίτερα τις τεχνολογικές ανισότητες, που μαστίζουν τις αγροτικές και φτωχές σχολικές περιοχές, συμπεριλαμβανομένου του Γκραν Κούλι, όπου τα δύο τρίτα των περίπου 720 μαθητών - πολλοί εκ των οποίων είναι αυτόχθονες Ινδιάνοι- δικαιούνται δωρεάν ή με μειωμένη τιμή μεσημεριανό γεύμα .
Τώρα πλέον, οι εκπαιδευτικοί ανησυχούν ότι αυτές οι ανισότητες θα μετατρέψουν την «ψαλίδα των ευκαιριών» σε «χάσμα ευκαιριών», όπως τονίζ η Μισέλ Ορνερ, επιθεωρήτρια στην σχολική περιφέρεια της αγροτική περιοχής Οκτοράρα στην Πενσυλβανία.
Μαλιστα ορισμένες περιοχές έχουν επανέλθει σε παλαιότερες τεχνολογίες, με το προσωπικό να παραδίδει πακέτα με τυπωμένο εκπαιδευτικό υλικό, μαζί με γεύματα για τις οικογένειες που έχουν ανάγκη. Ορισμένα σχολεία έχουν σταθμεύσει λεωφορεία με αναμεταδότες ασύρματων δικτύων τηλεπικοινωνίας σε γειτονιές. Άλλα σχολεία ενθαρρύνουν τους μαθητές να πηγαίνουν κοντά στην περίμετρο του σχολείου το Σαββατοκύριακο και να χρησιμοποιούν το δικό του ασύρματο δίκτυο για να κατεβάζουν το απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό.
Μολατάυτα, πολλοί ειδικοί της εκπαίδευσης προειδοποιούν ότι ορισμένα παιδιά αναγκαστικά θα μείνουν πίσω, ανεξαρτήτως των προσπαθειών. Κι οι ανησυχίες έχουν βαθύνει ακόμη περισσότερο όσο τα εκπαιδευτικά κενά που οφείλονται στον κορονοϊό αυξάνονται διαρκώς με την πάροδο του χρόνου.
Τριάντα επτά αμερικανικές Πολιτείες είτε έχουν δώσει εντολή είτε απλώς συνέστησαν να παραμείνουν κλειστά για το υπόλοιπο ακαδημαϊκό έτος τα δημόσια σχολεία, που εξυπηρετούν περισσότερους από 40 εκατομμύρια μαθητές , σύμφωνα με την περιοδική έκδοση Education Week.
Ορισμένες Πολιτείες έχουν προειδοποιήσει ήδη ότι τα σχολεία τους ενδέχεται να μην ανοίξουν και μετά το καλοκαίρι. Ο κυβερνήτης της Πολιτείας της Ουάσινγκτον Τζέι Ινσλι, για παράδειγμα, ενθάρρυνε τις σχολικές αρχές να αρχίσουν να προετοιμάζονται για την περίπτωση που το κλείσιμο επεκταθεί έως το φθινόπωρο.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη