Brussels Airlines
Στο δρόμο πάνω από 1.000 εργαζόμενοι της Brussels Airlines, θυγατρικής της Lufthansa

Τελευταίο μέχρι σήμερα θύμα της κρίσης στον τομέα των αερομεταφορών, η βελγική αεροπορική εταιρία Brussels Airlines, θυγατρική της Lufthansa, θα απολύσει το ένα τέταρτο του προσωπικού της, περίπου 1.000 εργαζομένους, προκειμένου να «διασφαλίσει την επιβίωσή της» απέναντι στην πανδημία του κορονοϊού.

«Αυτή η χωρίς προηγούμενο κρίση επιδείνωσε την οικονομική μας κατάσταση, αναγκάζοντάς μας να λάβουμε σημαντικά και αναγκαία μέτρα. Η αναδιάρθρωση είναι κατεπειγόντως απαραίτητη προκειμένου να επιβιώσουμε από την τρέχουσα κρίση», εξήγησε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Ντίετερ Βρανκξ, έπειτα από ένα έκτακτο συμβούλιο της επιχείρησης.

Το «σχέδιο ανάκαμψης» το οποίο παρουσίασε το πρωί προβλέπει «μείωση του στόλου» από 54 σε 38 αεροσκάφη, μια μείωση που ισοδυναμεί με το 30%.

«Το παγκόσμιο μέγεθος της εταιρίας, και κατά συνέπεια το δυναμικό της, θα μειωθούν κατά 25%», ανέφερε η Brussels Airlines, που «θα συνεργαστεί με τους κοινωνικούς εταίρους της προκειμένου να μειωθεί στο ελάχιστο ο αριθμός των απολύσεων».

«Δεν θέλουμε να υπογράψουμε λευκή επιταγή» στη διεύθυνση, αντέδρασε ο Ντιντιέ Λέμπε, από το συνδικάτο CNE, σε δηλώσεις προς το RTBF, ζητώντας χρόνο για μελέτη των ανακοινώσεων αυτών.

Το απόγευμα προβλέπεται να διεξαχθεί μια συνάντηση ανάμεσα στα συνδικάτα και μέλη της βελγικής κυβέρνησης, μεταξύ των οποίων η πρωθυπουργός Σοφί Βιλμές.

Σε ένα τουίτ, η τελευταία εξέφρασε λύπη για μια «δύσκολη ανακοίνωση» για το προσωπικό της εταιρίας και τις οικογένειές τους.

Η Brussels Airlines ελπίζει με τις απολύσεις αυτές ότι θα μπορέσει να «αναπτυχθεί επικερδώς όταν η ζήτηση στις αεροπορικές μεταφορές επανέλθει σε μια νέα ομαλότητα, κάτι που προβλέπεται να γίνει από το 2023».

Η εταιρία δικαιολογεί τις ανακοινώσεις αυτές επικαλούμενη «τον εξαιρετικά αρνητικό αντίκτυπο της κρίσης του κορονοϊού στα οικονομικά (της)» και τη «συνεχιζόμενη πολύ μικρή ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια».

Από τις 21 Μαρτίου και λόγω της προσωρινής αναστολής όλων των πτήσεών της, η Brussels Airlines «χάνει ένα εκατομμύριο ευρώ την ημέρα, λόγω απώλειας εσόδων και κόστους που δεν μπορεί να αποφύγει, όπως τα έξοδα χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) και συντήρησης των αεροσκαφών της».

Το σύνολο του τομέα των αερομεταφορών αντιμετωπίζει μια πλήρη ασάφεια όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα μιας πιθανής επανάληψης των πτήσεων καθώς σε πολλές χώρες αρχίζει η χαλάρωση των μέτρων περιορισμού.

Πριν την Brussels Airlines, πολλές άλλες αεροπορικές εταιρίες είχαν ανακοινώσει κατάργηση θέσεων εργασίας όπως οι βρετανικές Virgin Atlantic (3.150 απολύσεις) και British Airways (12.000), η ιρλανδική Ryanair (3.000) ή ακόμη η σκανδιναβική SAS (5.000).

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της Lufthansa, του μεγαλύτερου ομίλου αερομεταφορών στην Ευρώπη και μητρική εταιρία της Brussels Airlines, εξέφρασε πρόσφατα την εκτίμηση ότι θα απολυθούν 10.000 εργαζόμενοι εξαιτίας της κρίσης.

Διαπραγματεύσεις είναι σε εξέλιξη ανάμεσα στη Lufthansa και στο Βέλγιο για το ενδεχόμενο χορήγησης κρατικής βοήθειας ύψους 290 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον βελγικό Τύπο.

Η βελγική κυβέρνηση αναμένει κατ΄αρχάς ένα «σαφές σήμα» από τον γερμανικό όμιλο για το μέλλον της βελγικής θυγατρικής του, δήλωσε σήμερα ο υπουργός Οικονομικών Αλεξάντερ Ντε Κρου.

«Θα πρέπει να τεθεί στο τραπέζι ένα αξιόπιστο σχέδιο για το μέλλον (...) Δεν επιθυμεί κανείς απλώς ένα σενάριο ρευστοποίησης, χρειάζεται να υπάρχουν και επενδύσεις», πρόσθεσε.

Η Lufthansa διαπραγματεύεται εξάλλου ένα σχέδιο διάσωσης με το γερμανικό κράτος, που ανέρχεται σε δισεκατομμύρια ευρώ, βάσει του οποίου το κράτος θα μπορούσε παράλληλα να επανέλθει έπειτα από 20 και πλέον χρόνια στο μετοχικό κεφάλαιο της πρώην κρατικής αεροπορικής εταιρίας Deutsche Lufthansa AG.

Η Brussels Airlines, η μεγαλύτερη βελγική εταιρία στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών, διαδέχθηκε το 2002 την ιστορική Sabena η οποία είχε κηρύξει χρεωκοπία το προηγούμενο έτος. Το 2018 είχε κύκλο εργασιών 1,5 δισεκ. ευρώ.

Η Lufthansa εισήλθε στη μετοχική της σύνθεση το 2009, και, από τον Ιανουάριο του 2017, η SN Airholding που εκπροσωπεί την Brussels Airlines ανήκει κατά 100% στην Deutsche Lufthansa AG.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
«Το δικό μου επιχείρημα που αφορά την αξία του σχολείου είναι το εξής: Τι είναι το σχολείο λοιπόν παιδιά; Είναι ένας τόπος συνάντησης»
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
δάσκαλοι
Εκπαιδευτικοί: Διορισμοί εκπαιδευτικών: Εκκαθαρισμένοι Πίνακες για τους επικείμενους διορισμούς και τις προσλήψεις
Μπορούν όλοι οι αναπληρωτές να δουν την εκκαθαρισμένη τους θέση και να υπολογίζουν τόσο μελλοντικό διορισμό όσο και μελλοντικές προσλήψεις
Εκπαιδευτικοί: Διορισμοί εκπαιδευτικών: Εκκαθαρισμένοι Πίνακες για τους επικείμενους διορισμούς και τις προσλήψεις
teachers
Διορισμοί Εκπαιδευτικών: Σχετικά με την κατανομή, την έκδοση των οριστικών πινάκων της 2ΓΕ/2023 και τις προσλήψεις αναπληρωτών
Οι διορισμοί των ειδικοτήτων στη Γενική της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα είναι κάτω από 5.000 - Ο αριθμός 5.500 αφορούσε τόσο γενική όσο και ΕΑΕ,...
Διορισμοί Εκπαιδευτικών: Σχετικά με την κατανομή, την έκδοση των οριστικών πινάκων της 2ΓΕ/2023 και τις προσλήψεις αναπληρωτών