Με παρέμβασή του, ο Gawain Little, μέλος της Εθνικής Εκτελεστικής Επιτροπής του Εθνικού Συνδικάτου Εκπαίδευσης (NEU) της Βρετανίας εξηγεί πως οι εκπαιδευτικοί της χώρας δε θέλουν να κλείσουν τα σχολεία, αλλά η κυβέρνηση δεν τους δίνει άλλη επιλογή.
Η παρέμβασή του σε ελληνική μετάφραση:
Από την αρχή της κρίσης, οι εκπαιδευτικοί απαιτούν μέτρα για την ασφάλεια των σχολείων. Η κυβέρνηση, με την αποτυχία της να δράσει, δεν έχει αφήσει στους εργαζόμενους στην εκπαίδευση άλλη εναλλακτική επιλογή πέρα από την καμπάνια για κλείσιμο των σχολείων.
Δε θα έπρεπε ποτέ να έχουμε βρεθεί σε αυτή την κατάσταση. Οι εκπαιδευτικοί, οι διευθυντές και το βοηθητικό προσωπικό των σχολείων δε σταματούν έτσι απλά, αρνούμενοι να επιστρέψουν στην τάξη και ασκώντας το νόμιμο δικαίωμά τους να εργαστούν από το σπίτι. Κι όμως, είναι εξαναγκασμένοι να κάνουν ακριβώς αυτό, μπροστά στην ανυπόφορη ανικανότητα μιας κυβέρνησης η οποία έχει διαχειριστεί όλα τα στάδια της κρίσης με τον χειρότερο τρόπο.
Λέω «εξαναγκασμένοι», γιατί ξέρω ακριβώς πού θα ήθελα να βρίσκομαι το πρωί της Δευτέρας: στην τάξη μου, κάνοντας μάθημα. Εντούτοις, εξαιτίας της αποτυχίας του Μπόρις Τζόνσον και της κυβέρνησής του να ελέγξουν την εξάπλωση του κορονοϊού, εγώ και εκατοντάδες χιλιάδες άλλοι εκπαιδευτικοί δεν πιστεύουμε ότι αυτή η επιλογή είναι ασφαλής.
Μας αγνόησαν
Έχουμε επανειλημμένως ζητήσει από την κυβέρνηση να εργαστεί μαζί μας για να γίνουν τα σχολεία και τα πανεπιστήμια ασφαλή. Από τον περασμένο Ιούνιο τούς ζητάμε να επενδύσουν σε επιπλέον προσωπικό και χώρους, ώστε να είναι δυνατή η τήρηση των κανόνων κοινωνικής αποστασιοποίησης. Μας αγνόησαν.
Τον Σεπτέμβριο τούς καλέσαμε να εφαρμόσουν ένα κατάλληλο σχέδιο επαναλειτουργίας των σχολείων, το οποίο θα συμπεριλάμβανε τη μεικτή μάθηση, έτσι ώστε να διασφαλιζόταν ότι τα παιδιά μας θα έχαναν όσο το δυνατόν λιγότερα από τη μόρφωσή τους. Μας αγνόησαν.
Τον Οκτώβριο, προτείναμε την επιβολή γενικού λοκντάουν την περίοδο των φθινοπωρινών διακοπών [mid-term] των σχολείων, έτσι ώστε να περιοριζόταν η ταχεία αύξηση του ρυθμού των μολύνσεων και να προλαμβανόταν το χάος κατά το φθινοπωρινό τρίμηνο, όταν σχολεία, τάξεις και κοινωνικές «φούσκες» έκλειναν, άνοιγαν και ξαναέκλειναν χτυπημένα από τον ιό. Μας αγνόησαν.
Τον Νοέμβριο, ζητήσαμε τη συμπερίληψη των σχολείων και των πανεπιστημίων στο εθνικό λοκντάουν, καθώς όλα τα επιστημονικά στοιχεία έδειχναν ότι, χωρίς αυτό το μέτρο, το λοκντάουν θα ήταν αναποτελεσματικό. Μας αγνόησαν.
Τους καλέσαμε, επίσης, να υιοθετήσουν τις προτάσεις μέτρων που διατυπώθηκαν στο Επείγον Σχέδιο για Ασφαλέστερα Σχολεία του Independent SAGE. Τα μέτρα αυτά θα είχαν βελτιώσει δραματικά την ασφάλεια όλων των σχολείων και των πανεπιστημίων μας, και θα είχαν δυνητικά αποτρέψει την αύξηση των κρουσμάτων πριν από τα Χριστούγεννα. Για άλλη μια φορά, μας αγνόησαν.
Ωστόσο, η κρίσιμη στιγμή, εν αγνοία τόσο δική μας όσο και των πολιτών, έφτασε στις 22 Δεκεμβρίου, όταν η ίδια η επιστημονική επιτροπή ειδικών* της κυβέρνησης εισηγήθηκε ότι η επαναλειτουργία των σχολείων και των πανεπιστημίων τον Ιανουάριο θα είχε ως αποτέλεσμα ο δείκτης μετάδοσης R να παραμείνει πάνω από το 1 και να αυξηθούν οι μολύνσεις, οι εισαγωγές στα νοσοκομεία και οι θάνατοι.
Η εισήγηση αυτή δόθηκε στη δημοσιότητα μόλις στις 31 Δεκεμβρίου και αποτελεί τον καταλύτη για την απόφαση που έχουμε υποχρεωθεί να πάρουμε. Το να αγνοείται το μεγαλύτερο σωματείο εκπαίδευσης της χώρας είναι ήδη κακό˙ αλλά το να αγνοούν τους δικούς τους επιστημονικούς συμβούλους για ένα θέμα δημόσιας υγείας, ενώ κινδυνεύουν ζωές, είναι ασυγχώρητο.
Η κυβέρνηση μπορεί να αγνοεί το SAGE και να θέτει ζωές σε κίνδυνο, αλλά εμείς δε θα το κάνουμε. Επειδή νοιαζόμαστε για τα παιδιά που διδάσκουμε, επειδή νοιαζόμαστε για τις οικογένειες και τις κοινότητές τους, θα δράσουμε.
Είμαστε υποχρεωμένοι να δράσουμε
Θα δράσουμε, όχι επειδή το θέλουμε, αλλά επειδή είναι υποχρέωσή μας ώστε τα σχολεία να καταστούν ασφαλή και να προστατευτεί η κοινότητα. Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε, αλλά από το σπίτι, εφόσον δεν είναι ασφαλές να μπούμε στα σχολεία και τα πανεπιστήμια με λειτουργία των τάξεων σε πλήρη σύνθεση.
Ζητούμε την αλληλεγγύη σας καθώς ασκούμε το ατομικό νομικό μας δικαίωμα να μην μπούμε σε έναν μη ασφαλή εργασιακό χώρο και να πάρουμε θέση για την ασφάλεια της κοινότητας στην οποία ζούμε και εργαζόμαστε. Παρακαλούμε να ενώσετε τις φωνές σας με τη δική μας και να συνυπογράψετε το αίτημά μας.
Δε θα έπρεπε ποτέ να βρεθούμε σε αυτή την κατάσταση. Πρέπει να δράσουμε, για να διασφαλίσουμε ότι δε θα βρεθούμε ποτέ ξανά.
* Scientific Advisory Group for Emergencies
Σημείωση μεταφραστή
Η αποχή από τη δια ζώσης διδασκαλία, στην οποία καλεί το Συνδικάτο των Εκπαιδευτικών, αφορά κυρίως τα δημοτικά σχολεία τα οποία η κυβέρνηση Τζόνσον αποφάσισε να ανοίξουν κανονικά από 4/1, ενώ τα σχολεία της Β/θμιας θα είναι κλειστά και θα λειτουργούν με τηλεκπαίδευση τουλάχιστον ως τις 18/1.
Μετάφραση της Μαρίας Τσακίρη, εκπαιδευτικού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη