γλυπτά παρθενώνα
Wikipedia
Εδώ και αρκετές δεκαετίες η προσπάθεια για επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα μοιάζει άκαρπη. Πρόκειται αυτό να αλλάξει σύντομα;

Πολλά είναι τα χρόνια που η Ελλάδα προσπαθεί να διεκδικήσει την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, μάταια όμως.

Κάθε φορά μία διαφορετική δικαιολογία προτάσσεται, ένα νέο εμπόδιο μπαίνει και καινούρια αδιέξοδα δημιουργούνται.

Μάλιστα, πριν την κατασκευή του νέου Μουσείου Ακροπόλεως, η σταθερή απάντηση στο αίτημα της Ελλάδας ήταν πως η χώρα δεν διαθέτει έναν αξιόλογο και σύγχρονο χώρο ικανό να προστατεύσει τα Γλυπτά.

Τι συμβαίνει με τη Βρετανία

Η Βρετανία ανέκαθεν φαινόταν αρνητική στο να πράξει αυτό που ζητάγαμε και εν μέρει είχε λογική (για αυτούς και μόνο) αν κατανοήσει κανείς το μεγάλο ποσοστό που καταλαμβάνουν τα Γλυπτά στο Βρετανικό Μουσείο, τα οποία και αποτελούν κεντρική ατραξιόν για τους τουρίστες.

Αν αφαιρεθεί αυτό το συγκεκριμένο κομμάτι, το μουσείο θα παραμείνει ιδιαίτερα φτωχό και θα χάσει τη μεγάλη δυναμική στο κομμάτι της επισκεψιμότητάς του.

Εντούτοις, οι ίδιοι οι Βρετανοί φαίνεται ότι βλέπουν θετικά την επιστροφή τους σε ποσοστό 54%, ενώ η συζήτηση φαίνεται να έχει αναθερμανθεί το τελευταίο διάστημα και ανώτερους επαγγελματίες του κλάδου να κάνουν λόγο για κάτι που δεν μπορεί να επιδεχθεί καθυστέρηση για πολύ ακόμα. Ακόμη και τα βρετανικά ΜΜΕ δείχνουν να τάσσονται υπέρ αυτής απόφασης.

Η νέα πρωθυπουργός, όμως, της Βρετανίας, έδωσε αρνητική απάντηση σε αυτό, στην πρώτη της δημόσια τοποθέτηση επί του ζητήματος. Η ίδια φάνηκε να ξαφνιάστηκε και να μην σκέφτηκε ιδιαίτερα την απάντηση, λέγοντας μόνο «Α, α, δεν το στηρίζω αυτό». Ίσως κάποια άλλη στιγμή... 

Γενικές συζητήσεις γίνονται και περί κάποιου είδους συμφωνίας για βραχυπρόθεσμη ανταλλαγή ή δανεισμό, για μερική επιστροφή και άλλα διάφορα, χωρίς όμως να δίνεται σταθερή βάση για κάποια αξιόλογη και αποτελεσματική συνεννόηση.

Τα τελευταία χρόνια σημαντική προσπάθεια κάνει και η ΟΥΝΕΣΚΟ, με στόχο τη διαμεσολάβηση ανάμεσα στις δύο χώρες και εν τέλει την επιστροφή τους.

Τι έγινε, λοιπόν, με τα Γλυπτά;

Κατά τα πρώτα χρόνια του 19ου αιώνα, που η Ελλάδα βρισκόταν από την οθωμανική κυριαρχία και προσπαθώντας κρυφά να δώσει σάρκα και οστά στον αγώνα της απελευθέρωσης, ο Τόμας Μπρους, λόρδος του Έλγιν, έλαβε θετική απάντηση μέσω φιρμανιού από τον τότε Σουλτάνο να αφαιρέσει τμήμα των Γλυπτών από τον Παρθενώνα, με στόχο να κάνει έρευνα επί αυτών.

Αργότερα κάποιες έρευνες ανέφεραν ότι το λεγόμενο φιρμάνι που ανέφερε ο Μπρους, δεν υπήρχε στα οθωμανικά αρχεία, καθιστώντας την πράξη αυτή κλοπή.

Από το ναό αφαιρέθηκαν περίπου τα μισά γλυπτά από όσα είχαν διασωθεί, ενώ κομμάτια εκλάπησαν και από τα Προπύλαια, το Ερέχθειο και το Ναό της Αθηνάς Νίκης.

Στα Γλυπτά περιλαμβάνονται τμήματα από μετόπες, αετώματα καθώς και άλλα αρχιτεκτονικά μέλη.

Μένει πλέον να δούμε για πόσο θα συνεχιστεί η τακτική της μη επιστροφής τους και με τι πρόφαση θα δίνονται οι αρνητικές απαντήσεις.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vaseis-2015-ptosi-1.jpg
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
Πού θα πάνε οι βάσεις εισαγωγής στις πιο υψηλόβαθμες σχολές
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
tramp
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
Πιθανότατα οι οπαδοί του υποψηφίου Ντόναλντ Τραμπ, θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα στον Ντόναλντ Τραμπ ότι είναι στο πλευρό του και ότι συμπάσχουν μαζί...
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
«Το δικό μου επιχείρημα που αφορά την αξία του σχολείου είναι το εξής: Τι είναι το σχολείο λοιπόν παιδιά; Είναι ένας τόπος συνάντησης»
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»