Thumbnail
ΕΞΥΠΝΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ

Tμήματα με μοναδικά αντικείμενα σπουδών, που παρέχουν πολλαπλές επαγγελματικές διεξόδους και δεν χρειάζονται υψηλές βαθμολογίες εισαγωγής παρουσιάζει το σημερινό «Εθνος - Παιδεία».

Ανάμεσα στα περίπου 400 τμήματα των ΑΕΙ υπάρχουν ορισμένα τα οποία πολύ συχνά δεν επιλέγονται από τους υποψηφίους, παρά το γεγονός ότι οδηγούν σε κλασικές ή περιζήτητες ειδικότητες λόγω του γεγονότος πως η ονομασία τους είτε παραπέμπει σε άλλους κλάδους είτε δεν είναι εύληπτη από τους μαθητές.

Πολλά από αυτά τα τμήματα, όμως, παρέχουν πτυχία τα οποία όχι μόνο είναι περιζήτητα στην αγορά εργασίας αλλά μπορούν να οδηγήσουν και σε διαφορετικές επαγγελματικές θέσεις, που όμως αυτό είναι δυσδιάκριτο λόγω της ονομασία τους.

Μηχανογραφικό
Παρ' όλα αυτά αποτελεί υποχρέωση τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών, που τους βοηθούν στην ενημέρωση και τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού, να γνωρίσουν και τα συγκεκριμένα τμήματα προκειμένου να διευρύνουν τις επιλογές τους αλλά και να έχουν επίγνωση όλων των δυνατοτήτων που έχουν για να επιλέξουν κάποιο κλάδο - επάγγελμα.

Εξετάζοντας, λοιπόν, ανά πεδίο τα συγκεκριμένα δεδομένα, μπορούμε να εντοπίσουμε τα ακόλουθα τμήματα τα οποία αποτελούν έξυπνες επιλογές, καθώς συχνά απαιτούνται και λιγότερα μόρια εισαγωγής από παρεμφερή και ευρύτερα γνωστά τμήματα που οδηγούν στον ίδιο κλάδο.

Οπως μας εξηγεί ο κ. Χρήστος Τουσάνης, σύμβουλος Σταδιοδρομίας Employ - www.e-employ.gr, τέτοια τμήματα είναι:

Στο 1ο και το 5ο Επιστημονικό Πεδίο, το Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών -μέσω της αντίστοιχης κατεύθυνσης- δίνει το δικαίωμα στους αποφοίτους να εργαστούν και ως οικονομολόγοι. Την ίδια δυνατότητα παρέχει και το Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης της Παντείου, που επίσης είναι τμήμα κοινό και στο 1ο και το 5ο Επιστημονικό Πεδίο.

- Το Τμήμα Εκπαιδευτικής Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας δίνει τη δυνατότητα -ανάλογα με την κατεύθυνση- ο απόφοιτος να εργαστεί είτε ως κοινωνιολόγος, είτε ως δάσκαλος ειδικής αγωγής. Ως κοινωνιολόγος μπορεί να εργαστεί και ο απόφοιτος της Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Παντείου αλλά και της Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας Αιγαίου με κατεύθυνση Κοινωνικής Ανθρωπολογίας.

Τέλος, σημαντικό δεδομένο για τους υποψηφίους της Θεωρητικής αποτελεί το εντελώς διαφορετικό επιστημονικό-επαγγελματικό πεδίο που οδηγείται ο φοιτητής που ενδιαφέρεται για το Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης & Πολιτικής Επιστήμης Θράκης, καθώς ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στις εισαγωγικές κατευθύνσεις του τμήματος. Η εισαγωγική κατεύθυνση Κοινωνικής Διοίκησης δίνει τη δυνατότητα στους αποφοίτους να δραστηριοποιηθούν μελλοντικά ως κοινωνικοί λειτουργοί εν αντιθέσει με την εισαγωγική κατεύθυνση Πολιτικής Επιστήμης, που οι απόφοιτοί της αποκτούν επαγγελματικά δικαιώματα Πολιτικού Επιστήμονα (ΠΕ13).

Στο δεύτερο πεδίο των Θετικών Επιστημών, ένα δεδομένο που διαφεύγει συχνά της προσοχής των υποψηφίων είναι πως στο Τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Μετσοβίου Πολυτεχνείου ο φοιτητής έχει η δυνατότητα μετά το 2 έτος σπουδών να ακολουθήσει κατεύθυνση είτε μαθηματικού, είτε φυσικού με ενασχόληση-εξειδίκευση στο αντίστοιχο επιστημονικό πεδίο. Από το Τμήμα Στατιστικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Πειραιά οι απόφοιτοι αποκτούν επαγγελματικά δικαιώματα οικονομολόγου και με εύλογη δυνατότητα παράλληλα να ανοίξουν και λογιστικό γραφείο.

Στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο στον κλάδο της Υγείας, οι υποψήφιοι θα πρέπει να γνωρίζουν πως το σχετικό τμήμα της Αλεξανδρούπολης εμβαθύνει, βέβαια, στη Μοριακή Βιολογία και τη Γενετική, αλλά παράλληλα τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων είναι βιολόγου όπως και από τα υπόλοιπα σχετικά τμήματα βιολογίας.

Ενα από τα αξιόλογα πολυτεχνικά τμήματα στο Μετσόβιο είναι και το Τμήμα Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών, όπου οι απόφοιτοι έχουν ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους μηχανολόγους μηχανικούς.

Τέχνες
Για όσους μαθητές υπάρχει έντονο καλλιτεχνικό ενδιαφέρον, στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο το Τμήμα Πλαστικών Τεχνών & Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων εντάσσει τους αποφοίτους στον κλάδο ΠΕ08 με τη δυνατότητα να διδάξουν στη δημόσια αλλά και ιδιωτική εκπαίδευση Καλλιτεχνικά Μαθήματα.

Καταλήγοντας για όσους μαθητές ένα από τα πεδία ενδιαφέροντος είναι και το 5ο Επιστημονικό Πεδίο, το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Αθλητισμού Πελοποννήσου αποσκοπεί στην εμβάθυνση στον κλάδο του Sport Management αλλά παράλληλα από το 2008, με σχετική απόφαση, οι απόφοιτοι έχουν αποκτήσει και επαγγελματικά δικαιώματα οικονομολόγου - λογιστή.

Τα προαναφερθέντα τμήματα καταδεικνύουν ορισμένα από τα δεκάδες «μυστικά» που κρύβει το μηχανογραφικό αλλά και η τριτοβάθμια εκπαίδευση γενικότερα, δεδομένα τα οποία ο κάθε ενδιαφερόμενος θα πρέπει να γνωρίζει προκειμένου να έχει πλήρη επίγνωση όλων των επαγγελματικών και εκπαιδευτικών επιλογών που του παρέχονται μέσα από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Γι' αυτόν τον λόγο αναπόσπαστο κομμάτι του επαγγελματικού προσανατολισμού αποτελεί και η έγκυρη εκπαιδευτική πληροφόρηση που θα βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό να κάνουμε τις καλύτερες δυνατές επιλογές.

Μετσόβιο
Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών

Τα μαθήματα του Προγράμματος Σπουδών της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών διακρίνονται σε υποχρεωτικά, σε επιλεγόμενα και σε προπτυχιακής ειδίκευσης, ενώ κατανέμονται σε εννέα (9) εξάμηνα. Το δέκατο εξάμηνο είναι αφιερωμένο στην πρακτική εξάσκηση και την εκπόνηση διπλωματικής εργασίας.

Μεταπτυχιακές σπουδές
Αντικείμενο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών είναι η ενίσχυση της επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας και η παραγωγή νέας γνώσης στο επιστημονικό πεδίο της Ναυτικής και Θαλάσσιας Τεχνολογίας και Επιστήμης, πεδίο που αναφέρεται σε τρεις επιμέρους επιστημονικές περιοχές, τη Ναυτική Τεχνολογία, τη Θαλάσσια και Παράκτια Τεχνολογία και τη Θαλάσσια Επιστήμη.

Οι απόφοιτοι αποκτούν δίπλωμα ναυπηγού-μηχανολόγου μηχανικού και εγγραφόμενοι στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ) λαμβάνουν άδεια άσκησης επαγγέλματος. Οι πτυχιούχοι μπορούν να καλύψουν θέσεις εργασίας σε τομείς ανάλογους με τις σπουδές και την εξειδίκευσή τους.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μπορούν να απασχοληθούν στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα: σε υπηρεσίες των υπουργείων Εμπ. Ναυτιλίας, Εθνικής Αμυνας (Πολεμικό Ναυτικό), Μεταφορών, σε οργανισμούς λιμένων και ναυπηγεία, στον Ελληνικό Νηογνώμονα, σε ερευνητικά ινστιτούτα, σε τράπεζες, σε ασφαλιστικές εταιρείες, ως σύμβουλοι ή εμπειρογνώμονες σε ναυτιλιακά γραφεία, ως μελετητές, ως επιβλέποντες, ή ως πραγματογνώμονες σε ναυπηγικά γραφεία, ναυτιλιακές επιχειρήσεις, ως μηχανικοί πλοίων, αρχιμηχανικοί, επιβλέποντες νέων κατασκευών ή επισκευών, ως νηογνώμονες, σε μηχανολογικά γραφεία, ως μελετητές επιβλέποντες, ως καθηγητές, ακολουθώντας ακαδημαϊκή σταδιοδρομία σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Οι πτυχιούχοι έχουν το δικαίωμα να υπογράφουν μελέτες κατασκευής πλωτών έργων, ορισμένου μεγέθους και χωρητικότητας, εγκαταστάσεις ναυπηγείων και ναυπηγικές εργασίες. Ο ναυπηγός-μηχανολόγος αν θελήσει να ασχοληθεί με μελέτες ή εργοληψίες, θα πρέπει να αποκτήσει μελετητικό & εργολαβικό πτυχίο, όπως όλοι οι μηχανικοί.

Πελοπόννησος
Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού

Το Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού της Σχολής Επιστημών Ανθρώπινης Κίνησης και Ποιότητας Ζωής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου παρέχει στους πτυχιούχους του την απαιτούμενη επιστημονική γνώση και κατάρτιση για να ασχοληθούν με τις ακόλουθες δραστηριότητες:

α. Ως διοικητικά και οικονομικά στελέχη σε αθλητικές επιχειρήσεις, αθλητικούς οργανισμούς και λοιπούς αθλητικούς φορείς, όπως, ιδίως, σε αθλητικά σωματεία, ενώσεις και ομοσπονδίες, αθλητικές ανώνυμες εταιρείες και τμήματα αμειβομένων αθλητών.

β. Ως διοικητικά και οικονομικά στελέχη των αθλητικών οργανισμών και επιχειρήσεων που ιδρύουν οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης.

γ. Ως διοικητικά και οικονομικά στελέχη της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής και του Οργανισμού Προγνωστικών Αγώνων Ποδοσφαίρου.

δ. Ως στελέχη διοργάνωσης αθλητικών εκδηλώσεων του υπουργείου Πολιτισμού.

ε. Ως στελέχη διοργάνωσης αθλητικών δραστηριοτήτων και ως εμψυχωτές (animator) σε ξενοδοχειακές μονάδες και κατασκηνώσεις.

στ. Ως διοικητικά και οικονομικά στελέχη σε κάθε δημόσια και ιδιωτική επιχείρηση, με αντικείμενο εν όλω ή εν μέρει αθλητικές δραστηριότητες. Οι απόφοιτοι του τμήματος θα πρέπει να γνωρίζουν ότι με απόφαση που κοινοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Πελοποννή- σου στις 12 Ιουλίου του 2013 έχουν τη δυνατότητα να εγγραφούν στο Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος. Η ίδια δυνατότητα δίνεται και στους κατόχους του μεταπτυχιακού τίτλου «Οργάνωση και Διοίκηση των Αθλητικών Οργανισμών και Επιχειρήσεων».

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης

Οι απόφοιτοι του Τμήματος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με πτυχίο της κατεύθυνσης Εικαστικών και πιστοποιητικό ευδόκιμης παρακολούθησης θεωρητικών και ιστορικών σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ή πτυχίο ισότιμο και αντίστοιχο ομοταγούς ιδρύματος της αλλοδαπής εντάσσονται και στον κλάδο εκπαιδευτικού προσωπικού της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης AT8 Καλλιτεχνικών Μαθημάτων.

Το Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης έχει ως αποστολή να καλλιεργεί και να προάγει τις εικαστικές τέχνες με την ακαδημαϊκή και εφαρμοσμένη διδασκαλία, να παρέχει στους φοιτητές τα απαραίτητα εφόδια που εξασφαλίζουν την άρτια καλλιτεχνική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία, αναβαθμίζοντας την καλλιτεχνική και αισθητική παιδεία, να τους εκπαιδεύει στην Ιστορία και τη Θεωρία της Τέχνης και να συμβάλλει στην κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ανάπτυξη του τόπου.

Ιδρύθηκε το 2000 και από το ακαδημαϊκό έτος 2006-'07 λειτουργούν δύο κατευθύνσεις σπουδών, η κατεύθυνση των Εικαστικών και η κατεύθυνση Ιστορίας και Θεωρίας της Τέχνης. Οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν μία από τις δύο κατευθύνσεις, η οποία και αναγράφεται στο πτυχίο του Τμήματος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης. Οι φοιτητές, αφού λάβουν τις απαραίτητες γενικές γνώσεις (μαθήματα κορμού), ακολουθούν μία από τις δύο κατευθύνσεις του τμήματος και καλούνται να χτίσουν πάνω σε αυτές το πρόγραμμα σπουδών επιλέγοντας τα γνωστικά αντικείμενα που διαμορφώνουν την αντίστοιχη κατεύθυνση ώστε να τους προσφέρει την εξειδίκευση στο αντικείμενο της επιλογής τους.

Ν. Τρίγκα - Μ. Νιβολιανίτης

OI EIΣΑΚΤΕΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΑΝΑ ΣΧΟΛΗ
ΤΜΗΜΑ
ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ 2013
ΒΑΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ 2013
Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών Θεσσαλονίκης
139
14.952
Δημόσιας Διοίκησης Παντείου
207
14.612
Εκπαιδευτικής Κοινωνικής Πολιτικής Μακεδονίας
108
16.714
Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Παντείου
112
14.063
Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας Αιγαίου
126
10.848
Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης Δημοκρίτειο
144
12.030
Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών ΕΜΠ
144
15.212
Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής Δημοκρίτειο
90
16.626
Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ
76
17.882
Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης Ιωαννίνων
90
8.008
Οργάνωσης και Διοίκησης Αθλητισμού Πελοποννήσου
108
9.307

ethnos.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paidi-tileorasi.jpg
Hikikomori: Πώς να το αναγνωρίσετε το σύνδρομο που δημιουργεί γενιές απομονωμένων ανθρώπων
Αυτός ο όρος λοιπόν, που μεταφράζεται ως “τραβιέμαι προς τα μέσα” ή “είμαι περιορισμένος”, φαίνεται πλέον να είναι κάτι περισσότερο από μια απλή τάση
Hikikomori: Πώς να το αναγνωρίσετε το σύνδρομο που δημιουργεί γενιές απομονωμένων ανθρώπων