«Βοηθήστε να γίνει καλύτερη τουλάχιστον η ψυχολογία μας»
Επιστολή διαμαρτυρίας φοιτητή στο alfavita.gr

Αξιότιμε κ.Πρωθυπουργέ,

Οι  ημέρες που βιώνουμε την περίοδο αυτή,είναι ιδιαίτερα δύσκολες.Είναι δύσκολες,τόσο για την κυβέρνηση,που αυτή την κρίσιμη στιγμή της πανδημίας του κορονοϊού κρατά το τιμόνι της χώρας,όσο και για ολόκληρο τον Ελληνικό λαό.Η κυβέρνηση μάχεται να κρατήσει όρθια την ελληνική κοινωνία και να περάσει η κρίση αυτή όσο πιο ανώδυνα γίνεται.Τα μέτρα τα οποία πήρατε και αφορούν την υγεία των πολιτών, απ΄ότι φαίνεται λειτουργούν,καθώς τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η χώρα μας ανταποκρίνεται καλύτερα εν συγκρίσει με άλλες ευρωπαϊκές χώρες και όχι μόνο.Είμαι βέβαιος πως ολόκληρος ο ελληνικός λαός θα εκτιμήσει-και ήδη εκτιμά- αυτή τη μεγάλη και σημαντική προσπάθεια,καθώς και τα θετικά της αποτελέσματα.Όσον αφορά λοιπόν,τα μέτρα προστασίας για την υγεία μας,είμαι σίγουρος και σε θέση να κρίνω,ότι πράξατε και θα συνεχίσετε να πράττετε ορθώς.Όμως σε μία τέτοια κρίση,δεν παρουσιάζονται προβλήματα που αφορούν μόνο την υγεία και την οικονομία,αλλά παρουσιάζονται και θέματα που αφορούν και άλλους τομείς,όπως για παράδειγμα είναι ο τομέας της παιδείας.Σε αυτό τον τομέα,στον τομέα της παιδείας,θα εκφράσω μερικές σκέψεις μου,γιατί έτσι θεωρώ,και έτσι είναι αναγκαίο να γίνεται στις Δημοκρατικές κοινωνίες.Ο λαός σε μια δημοκρατική κοινωνία οφείλει να εκφράζει την άποψη του όταν θεωρεί οτι κάτι δεν λειτουργεί σωστά.

      Σας γράφω λοιπόν αυτή την επιστολή,ως φοιτητής του τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης,ο οποίος  βρίσκεται σε αναστολή σπουδών,λόγω της επιθυμίας μου να αγωνιστώ ακόμη μία φορά δίνοντας Πανελλαδικές Εξετάσεις για να μπω στη Νομική Σχολή,η οποία ήταν ο πρώτος και ο κύριος στόχος μου.Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2019 μου στέρησαν για περίπου 1000 μόρια το όνειρο αυτό.Παρ'όλα αυτά,δίνω πάλι τον αγώνα μου σε αυτό το ψυχοφθόρο και όχι και τόσο αντικειμενικό,θα έλεγα,σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το σύστημα αυτό το θεωρώ,όπως το θεωρούν και χιλιάδες ακόμη άνθρωποι,άδικο,διότι αχρηστεύει όλες τις προσπάθειες των μαθητών,και κυρίως των αρίστων μαθητών στα δώδεκα χρόνια εκπαίδευσης.Για να γίνω πιο σαφής,άριστοι μαθητές εργάζονται σκληρά από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού έως και την τελευταία τάξη του Λυκείου, για να αποκτήσουν έναν αξιοπρεπές γενικό βαθμό,ένα αριστείο ή έναν έπαινο προόδου,ένα αξιοπρεπέστατο απολυτήριο Λυκείου. Όμως για ποιο λόγο να αριστέψει κάποιος;Για ποιο λόγο να αγωνίζεται κάποιος 12 χρόνια και στο τέλος αυτός ο αγώνας να μη λαμβάνεται υπόψη,ούτε από την πολιτεία,ούτε από την Τριτοβάθμια,αλλά να λαμβάνεται μονάχα ο αγώνας των Πανελλαδικών,ένας αγώνας που κρατά λίγους μήνες και τα αποτελέσματά του κρίνονται μέσα σε 12 ώρες  και μέσα από 4 μαθήματα;Διότι,τις αξίες και τις γνώσεις που παρέχει το σχολείο,μπορεί κανείς να τις ενσωματώσει χωρίς να ξέρει τέλεια τριγωνομετρία,τέλεια αρχαία και λατινικά,και χωρίς να μάχεται σκληρά.Μπορεί απλώς να είναι μέτριος.Όμως,όλοι γνωρίζουμε,ότι τα αγαθά κόποις κτώνται.Στο σύστημα των Πανελλαδικών μόνο οι κόποι μία ζωής δεν αναγνωρίζονται.Πολλές οι περιπτώσεις στις οποίες μαθητές,που αγωνίζονταν σε ολόκληρη τη μαθητική τους ζωή,έμειναν έξω από τα πανεπιστήμια,εξαιτίας μίας ατυχίας,και ακόμα πιο πολλές οι περιπτώσεις στις οποίες μαθητές,που ουδέποτε έδειξαν ενδιαφέρον για το σχολείο,θέλοντας να ζήσουν τη λεγόμενη φοιτητική ζωή, αποφάσισαν με το <<ξεκούραστο>> μυαλό τους,να διαβάσουν μερικούς μήνες και με την συμβολή της τύχης κατάφεραν να περάσουν.Θεωρείτε λοιπόν,και απευθύνομαι σε όλους όσους έχουν κυβερνήσει μέχρι σήμερα,τόσο αξιοκρατικό και δίκαιο το σκληρό και απάνθρωπο σύστημα των Πανελλαδικών εξετάσεων;Μήπως αυτό πρέπει να αλλάξει και μάλιστα σύντομα πριν η αδικία για άλλη μία φορά υπερισχύσει της δικαιοσύνης;

      Αυτό το οποίο συστήνουν οι ειδικοί-και όχι μόνο-για να επιβιώσει ένας υποψήφιος πανελλαδικών εξετάσεων,είναι η μείωση του άγχους και η καλή ψυχολογία.Σε αυτό το σημείο λοιπόν θα φανεί ο επίκαιρος χαρακτήρας αυτής της επιστολής.Ένας υποψήφιος πανελλαδικών εξετάσεων έχει τρομερά αυξημένο άγχος και η ψυχολογική του κατάσταση είναι κακή.Περιμένει,αν του το επιτρέπουν οι συνθήκες, να βγει από το σπίτι του(όταν δεν τον πνίγουν τα φροντιστήρια και η παραπαιδεία γενικά),να κάνει μία βόλτα με τους φίλους του,να επισκεφτεί συγγενικά του πρόσωπα,να αθληθεί,ακόμα-ακόμα και να δει τα πρόσωπα της οικογένειάς του,από τα οποία έχει αποκοπεί λόγω των ατελείωτων ωρών διαβάσματος και φροντιστηρίων.Και αυτή η πολυπόθητη έξοδος μετα βίας γίνεται μία φορά την εβδομάδα,ως μια χείρα βοηθείας για να αλλάξει την ψυχολογική του κατάσταση.

      Την εποχή αυτή του κορονοϊού,σε τι κατάσταση νομίζετε ότι είναι η ψυχολογία των υποψηφίων αυτών;Σε τι κατάσταση πιστεύετε οτι βρίσκονται τα παιδιά αυτά, τα οποία περίμεναν με αγωνία να τελειώσει αυτό το μαρτύριο των Πανελλαδικών και τώρα έρχονται αντιμέτωπα και με το φόβο του φονικού ιού;Πολύ απλά τα παιδιά βρίσκονται σε πανικό.Οι μαθητές της Γ΄Λυκείου και οι λοιποί υποψήφιοι αγωνιούν για το τι θα συμβεί και βαδίζουν στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα να γίνει ενα θαύμα και να γλυτώσουν.Το ''Μένουμε Σπίτι''το τηρούν,όπως φαίνεται, κατά γράμμα.Έχουν αποκοπεί από τους πάντες.Δεν βλέπουν τους φίλους τους,δεν βλέπουν τις γιαγιάδες και τους παππούδες τους.Είναι υπάκουοι στην εντολή της κυβέρνησης, της οποίας τις αποφάσεις για τον καλό και την υγεία όλων μας ,ως επί το πλείστων,σέβονται,συμμερίζονται και επιβραβεύουν.Όμως, με ποια διάθεση και με ποια ψυχολογία οι υποψήφιοι των πανελλαδικών,μεταξύ των οποίων άλλοι θρηνούν θύματα του κορονοϊού και άλλοι ανησυχούν μήπως νοσήσουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα-ακόμα και οι ίδιοι-από αυτόν,μπορούν να διαβάσουν;Με ποια διάθεση θα μπορέσουν να διαβάσουν τόσο σκληρά,όπως απαιτείται από το σύστημα,όταν καλά-καλά δε γνωρίζουν πότε θα λάβει τέλος αυτό το μαρτύριο;Με ποια διάθεση θα διαβάσουν,όταν οι επιχειρήσεις που δουλεύουν οι γονείς τους κλείνουν,όταν όλα έχουν παγώσει και δεν ξέρουνε τι θα ξημερώσει όταν λήξει η καραντίνα;Τέλος,με ποια διάθεση θα διαβάσουν,όταν κλεισμένοι μέσα στο σπίτι,δεν μπορούν να περπατήσουν ούτε μέχρι το πάρκο και να απολαύσουν τη φύση και τον ήλιο που τόσο πλουσιοπάροχα διαθέτει η χώρα μας; Το Πάσχα,το οποίο αποτελεί και την τελευταία διακοπή τριών ημερών του αγώνα πριν την τελική ευθεία,δε θα είναι το ίδιο.Θα είμαστε κλεισμένοι στα σπίτια μας.Και έτσι πρέπει να γίνει,διότι πράγματι είναι για το καλό όλων μας. 'Ομως,μήπως να ληφθεί ένα μέτρο,ώστε να ελαφραίνει τουλάχιστον το ψυχολογικό βάρος των υποψηφίων;

     Εκτιμώ,κύριε Πρωθυπουργέ,τις ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας να καλύψει τα κενά που έχουν δημιουργήσει τα μέτρα της πανδήμιας, να κολλήσει τα ΄΄σπασμένα΄΄,όμως δυστυχώς ό,τι σπάει δεν ξανακολλάει! Σωστή η κίνηση της εξ'αποστάσεως εκπαίδευσης,όμως σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστά τη φυσική τάξη.Πολλοί δεν έχουν ούτε τα μέσα για να συμμετέχουν σε αυτή.Πολλοί καθηγητές δεν έχουν την τεχνογνωσία, ώστε να συμμετέχουν αποτελεσματικά στην εξ'αποστάσεως εκπαίδευση. Επίσης,ακούω από την κυρία Κεραμέως να εξηγεί τι θα γίνει,όταν και αν ανοίξουν τα σχολεία μετά το Πάσχα: Μείωση ύλης,μείωση της διδακτικής ώρας,παράταση του σχολικού έτους,μετακύλιση της ημερομηνίας έναρξης των Πανελλαδικών,όσο πιο κοντά στις καθιερωμένες ημερομηνίες γίνεται. Κάνει λόγο για Πανελλαδικές πιθανόν Ιούνιο ή Ιούλιο,χωρίς βέβαια να αποκλείει και το σενάριο του Σεπτεμβρίου. Όλη αυτή η αβεβαιότητα στο λόγο της υπουργού δικαιολογείται λόγω του ότι αναμένει, και ορθώς αναμένει,τις εκτιμήσεις των ειδικών. Μέχρι, όμως,οι ειδικοί να εκτιμήσουν αφενός την επαναλειτουργία των σχολείων και αφετέρου την κατάλληλη περίοδο έναρξης των Πανελλαδικών,η αγωνία χιλιάδων υποψηφίων σε καιρό πανδημίας έχει φτάσει στα όρια και αρχίζει να τα ξεπερνά.Ακούω με λύπη την υπουργό να λέει, πως άλλα σχέδια εκτός των προαναφερθέντων έχουν αποκλειστεί. Μήπως το Υπουργείο Παιδείας  πρέπει να διευρύνει τους ορίζοντες του και αφού δεν μπορεί να πάρει απόφαση δίχως την εντολή των ειδικών να βοηθήσει αλλιώς τους υποψηφίους;

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,

Αυτή τη στιγμή δεν κάνω την αντιπολίτευση.(Άλλωστε και η αντιπολίτευση όταν ήταν κυβέρνηση δεν μερίμνησε επί του θέματος των Πανελλαδικών).Γράφω ως ένας απλός υποψήφιος πανελλαδικών.Υπάρχουν και άλλες λύσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.Βοηθήστε σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς που ζούμε,να γίνει καλύτερη τουλάχιστον η ψυχολογία μας.Ας μη διεξαχθούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις 2020.Ας δώσετε την ευκαιρία να χρησιμεύσουν τα αριστεία και οι καλοί βαθμοί τόσων χρόνων.Μπορεί το πείραμα αυτό να αποδειχθεί πιο ανθρώπινο και πιο δίκαιο από τι πανελλαδικές. Δώστε ένα τέλος στην κακή ψυχολογία των υποψηφίων. Πληροφορούμαι άλλωστε, και πως στη Γαλλία οι αντίστοιχες εξετάσεις ακυρώθηκαν λόγω κορονοϊού.

Μερικές λύσεις που προτείνω για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια τουλάχιστον για φέτος είναι οι εξής:

α)Τα πανεπιστημιακά ιδρύματα να θέσουν βάσεις της κλίμακας 0-20.Για παράδειγμα:η είσοδος στη Νομική σχολή Θεσσαλονίκης απαίτει ΓΕΝΙΚΟ ΒΑΘΜΟ ΤΡΙΩΝ ΤΑΞΕΩΝ(έως και 1ο τετράμηνο Γ΄Λυκείου,για να υπάρχει αντικειμενικότητα) ΛΥΚΕΙΟΥ από 18 και πάνω.

β) Για τους μαθητές που δίνουν πρώτη φορά πανελλαδικές: Να υπολογιστεί  ο μέσος όρος των βαθμών των τριών τάξεων του Λυκείου(έως και το 1ο Τετράμηνο για να υπάρχει αντικειμενικότητα) και να εισαχθούν στο πανεπιστήμιο με τις βάσεις που αυτό θα θέσει,όπως αναφέρθηκε στο α)

γ) Για τους μαθητές-φοιτητές που δίνουν δεύτερη κ.ο.κ φορά πανελλαδικές είτε να εισαχθούν με το γενικό βαθμό,όπως στο β),είτε στα μόρια που έβγαλαν στις Πανελλαδικές 2019, να δοθεί ένα 10-20% και να περάσουν με τις βάσεις που ίσχυσαν το 2019.

δ) Για τις σχολές που απαιτούν πέρα από τις πανελλαδικές και αθλήματα, αυτά να πραγματοποιηθούν είτε το Σεπτέμβριο(διότι τώρα τα γήπεδα προπόνησης είναι κλειστά),είτε να μην πραγματοποιηθούν φέτος.

Κύριε Πρωθυπουργέ,ελπίζω το συντομότερο δυνατόν,να δοθεί ένα τέλος στο άγχος και την κούραση χιλιάδων μαθητών που δίνουν εξετάσεις και να εισακουστούν οι παραπάνω προτάσεις,τις οποίες υποστηρίζουν και πάρα πολλοί ακόμα(μαθητές,γονείς,εκπαιδευτικοί). Αν σε συνδυασμό με τα άριστα μέτρα που λήφθηκαν και που αφορούν την υγεία και την οικονομία,ληφθούν υπ'όψιν και τεθούν σε εφαρμογή ως έκτακτα,οι παραπάνω προτάσεις για την παιδεία,θεωρώ πως όλα λειτουργούν και θα λειτουργούν πολλά χρόνια ακόμη άψογα.

 Με εκτίμηση και σεβασμό,

ο φοιτητής και μέλλων υποψήφιος στις στις Πανελλαδικές 2020

Γιώργος Βάγκας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panepisthmio_dytikis_makedoniaw.jpg
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Οι φοιτητές θα αξιολογήσουν τους διδάσκοντες
Από την ερχόμενη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου - Η αξιολόγηση θα είναι ανώνυμη και θα γίνει ηλεκτρονικά
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Οι φοιτητές θα αξιολογήσουν τους διδάσκοντες
school_education_tetradia_notbook_kimolies_chalks_apple.jpg
Για την κινητοποίηση στη Διεύθυνση ΠΕ Πειραιά σχετικά με την ΕΔΕ του 1ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Πειραιά
«Kαλούμε όλους τους συναδέλφους - Μέλη μας, τη ΔΟΕ αλλά και τα λοιπά σωματεία να βρίσκονται σε εγρήγορση ενόψει και της έκδοσης του πορίσματος της...
Για την κινητοποίηση στη Διεύθυνση ΠΕ Πειραιά σχετικά με την ΕΔΕ του 1ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Πειραιά
sxoleio
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Το ΑΣΕΠ για τους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης
Στους δύο πίνακες κατάταξης για τη Γενική Παιδεία αίτηση υπέβαλαν συνολικά 152.278 εκπαιδευτικοί
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Το ΑΣΕΠ για τους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης