Στην ανοιχτή μου αυτή επιστολή κινδυνεύω. Κινδυνεύω να αποβάλω από πάνω μου τα 17 χρόνια της ηλικίας μου και να “ξεμυτίσω” από το κουκούλι της ανωριμότητας, των ορθογραφικών λαθών και της αγνοίας για τα τεκταινόμενα, όλων αυτών, για τα οποία, δικαίως και αδίκως, “διακρίνεται” η γενιά μου, και να ενδυθώ τον μανδύα ενός πολίτη που παρατηρεί, επεξεργάζεται και αντιδρά.
Λίαν προσφάτως, λοιπόν, η ελληνική πραγματικότητα ήρθε αντιμέτωπη με ένα κύμα “ενσυναίσθητων” γονέων, οι οποίοι, ύστερα από ώρες ψύχραιμης, φυσικά, σκέψης και διεξοδικής εξέτασης των ισχυουσών συνθηκών και συμμεριζόμενοι, εννοείται, την δεινή ψυχολογική κατάσταση (όλων;) των συνυποψηφίων μου, εξέφρασαν με σαφήνεια την επιθυμία τους να αρθεί το “φράγμα” και να αποδεσμευτεί ο “καταρράκτης” των μαθητών της Γ’ Λυκείου προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αξίζει να αναρωτηθούμε, κατ’αρχάς, πότε ΔΕΝ διατυπωνόταν ένα τέτοιο αίτημα. Παντού και πάντοτε αναζητούνταν τρόποι και μέσα για την κατάκτηση της άνευ κόπων επιτυχίας και προόδου. Επομένως, τώρα, εν περιόδω έντασης και κοινωνικής ταραχής, ένα αίτημα σαν αυτό αποκτά, επιτέλους, υπόσταση; Προφανώς, διέφυγαν από τον συλλογισμό των γονέων αυτών οι συμμαθητές μου που μοχθούν από το κατώφλι του Δημοτικού, μάλιστα, προκειμένου, μεταξύ άλλων, να αποκτήσουν τις απαιτούμενες για την αναταπόκρισή τους στις Πανελλαδικές δεξιότητες, αυτοί που έχουν υπερβεί τον εαυτό τους και την ηλικία τους για να φτάσουν στην πηγή με το πολυπόθητο νερό. Μάλλον, επίσης, τους διέφυγαν τα ίδια τους τα παιδιά που θα λάμβαναν μια εκπαίδευση χειρίστου επιπέδου σε μία από τις περιζήτητες σχολές με αμέτρητους φοιτητές. Ίσως, πάλι, τους διέφυγε το ότι οι εισαχθέντες του 2019 αποτέλεσαν άχθος για τα ανώτατα ιδρύματά μας, τα οποία αιτούνται, επανειλημμένα και απεγνωσμένα, την μείωση των εισακτέων, προκειμένου να διασφαλιστεί ένα υψηλό επίπεδο σπουδών. Λαμβανομένου υπόψιν ότι, εκ των πραγμάτων, δε χωρούν στα αμφιθέατρα, ποιό θα ήταν,άραγε ,το κριτήριο επιλογής για τις χιλιάδες δηλώσαντες την Νομική, την Ιατρική, την Ψυχολογία, το Πολυτεχνείο; Εξετέθη, βέβαια, και το επιχείρημα, ανάμεσα σε άλλες βερμπαλιστικές προτιμήσεις, περί οικονομικής αδυναμίας πολλών γονέων να υποστηρίξουν τα παιδιά τους στο πλαίσιο των νέων και αιφνιδίων συνθηκών. Θα ήταν διασκεδαστικό να παρατηρήσουμε πού θα εντοπίζονταν οι οικονομικές δυνατότητές τους, όταν θα καλούνταν να φορολογηθούν προς στήριξη των χιλιάδων προστιθέμενων “φοιτητών”, μιας και αναφερόμαστε σε δημόσια Πανεπιστήμια… Αλήθεια, οι Ολυμπιακοί Αγώνες δεν μετατέθηκαν; Ποιό "ψήφισμα" γονέων πρότεινε να λάβουν όλοι οι διαγωνιζόμενοι μετάλλια; Η κρίση των ηθών στην ελληνική κοινωνία του 21ου αιώνα ξαναχτυπά!
Ένα από τα πιο αστεία που έχουν ακουστεί, τις τελευταίες μέρες, ήταν η σύγκριση της Ελλάδας με τη Γαλλία, όπου ανακοινώθηκε η ακύρωση των εθνικών εξετάσεων του απολυτηρίου τους και αποφασίστηκε η πρόσβαση στα πανεπιστήμια μέσω ενός βαθμού, συνυπολογισμένου από τις αποδόσεις των τριμήνων. Λίγοι, ωστόσο, γνωρίζουν (ή πολλοί αγνοούν) ότι ο γαλλικός λαός δεν γνωρίζει "παν-γαλλικές" , εφόσον η πρόσβαση και η κατάταξη των μαθητών στα δημόσια πανεπιστήμια γίνεται μέσω ηλεκτρονικής κατάθεσης προσωπικού φακέλου (dossier). Εντός αυτού δεν αναγράφονται μόνο αριθμητικά ψηφία ( δηλ. βαθμοί, αλλά όχι όπως εννούνται στην ελληνική Γ' Λυκείου…), αλλά συμπεριλαμβάνονται γράμματα εκδήλωσης ενδιαφέροντος, κείμενα αναφερόμενα σε προσωπικές δεξιότητες και εξωσχολικές-κοινωνικές δραστηριότητες όπως και συστατικές επιστολές καθηγητών και διευθυντών που εξετάζονται από επιτροπές ανθρώπων και όχι από αλγορίθμους. Γίνεται αντιληπτό, έτσι, πως μόνο αναξιοκρατική δεν καθίσταται η όλη διαδικασία.
Σε άλλα νέα, το πιο πολυσυζητημένο ελληνικό Υπουργείο του 2020, εξαιρουμένης της ροζ αφασίας στην οποία βρίσκεται, διαθέτει το θράσος ώστε να μην προβαίνει σε αναθεώρηση των ανακοινώσεων για μείωση εισακτέων, η οποία, ως μέτρο, κρίνεται μεν υψίστης σημασίας, δεδομένων, ωστόσο, εντελώς διαφορετικών συγκυριών. Μια πυρκαγιά δεν γαληνεύει με πετρέλαιο, παρά τις εν γένει συμφέρουσες για τον άνθρωπο ιδιότητές του. Εκτός αυτού, το εν λόγω Υπουργείο παρατηρείται να μην διστάζει να παραχωρεί συνεντεύξεις, ολημερίς και οληνυχτίς, αυξάνοντας κάθε φορά τους παλμούς της αγανακτισμένης, φέτος, μαθητικής κοινότητας, προκειμένου να επιβεβαιώνει με πλατύ χαμόγελο τα μαύρα μεσάνυχτα στα οποία βρίσκεται.
Επί συνεντεύξεων και ενημέρωσης, ερχόμαστε, για μια ακόμη φορά, αντιμέτωποι με την ανθρώπινη ανευθυνότητα και αναισθησία. Αναρίθμητοι φορείς πληροφόρησης, κοπτόμενοι για κάθε έναν από τους 100.000 υποψηφίους, μόνο στην όξυνση της κατάστασης συμβάλλουν, επιδιδόμενοι, καθημερινά, στην άσκοπη επανάληψη λόγων επισήμων χειλιών, στην αναδιατύπωση αυτών προς δημιουργία σοκαριστικών υπονοουμένων καθώς και στην διάδοση ψευδών ειδήσεων, εκμεταλλευόμενοι με τον χειρότερο τρόπο μια ψυχοφθόρα για πολλούς ατμόσφαιρα. Αλλά τι το πρωτάκουστο, σωστά;
Θα ήθελα, εν τέλει, να απευθυνθώ στους συνυποψηφίους μου, στους συμμαθητές μου και στους φίλους μου. Ο Θεός (;), η φύση (;), η μοίρα (;), κάποιος (;), κάτι (;) έχει επιλέξει να μας δοκιμάσει. Η παραίτηση συνεπάγεται προσωρινή, μόνο, ανακούφιση. Ωστόσο, δε θα έπρεπε να υπολογίζεται ως λύση.Τα “πράγματα” μας καλούν να επιδείξουμε τη μαχητικότητα, την αποφασιστικότητα, το κουράγιο, την υπομονή και την στοχοπροσήλωσή μας, από τα οποία γνωρίζω πως διακρίνεται, επίσης, η γενιά μας. Ας μην επιτρέψουμε σε κανέναν "πονόψυχο" γονέα, σε καμία κυβέρνηση και σε κανέναν ιό να μας στερήσει το δικαίωμα στο όνειρο και τη διεκδίκηση αυτού. Αναμένω, εναγωνίως, την συνάντησή μας στα εξεταστικά κέντρα, το καταληκτικό πεδίο μάχης στον Αγώνα μας.
Ένας μαθητής ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών Γ' Γενικού Λυκείου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη