πανελλαδικές εξετάσεις
Επιμέλεια: Αρετή Σολδάτου

ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟ

Α1. Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιό σας το γράμμα που αντιστοιχεί στην κάθε πρόταση και δίπλα του τη λέξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή τη λέξη Λάθος, αν η πρόταση είναι λανθασμένη:

 

Σ

Λ

1. Η υποτέλεια των αγροτών στις φεουδαρχικές κοινωνίες εκφράζονταν αρχικά με την παροχή άμισθης υποχρεωτικής εργασίας.

 

 

 

2. Ο άτυπος κοινωνικός έλεγχος εφαρμόζεται κυρίως στις περιπτώσεις παραβίασης λιγότερο θεμελιωδών κανόνων συμπεριφοράς.

 

 

3. Η εργασία είναι μια δυναμική δραστηριότητα, η οποία αποσκοπεί στην επεξεργασία της ύλης και στο μετασχηματισμό της σε χρήσιμα αγαθά, δηλαδή στην παραγωγή ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.

 

 

4. Ο Ε. Μάγιο ισχυρίστηκε ότι η αύξηση της παραγωγικότητας μπορεί να πραγματοποιηθεί με την εντατικοποίηση και την επανάληψη των κινήσεων αλλά και με τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας.

 

 

5. Στην ορθολογική εξουσία η δύναμη βίσκεται περισσότερο στα πρόσωπα που την ασκούν και όχι στα «γραφεία»

 

 

Μονάδες 15

Να επιλέξετε τη μοναδική σωστή απάντηση:

Α.2. Οι κοινωνικοί επιστήμονες της δεκαετίας του 1930 άσκησαν κριτική στον τειλορισμό γατί:

α . η ανία κι επανάληψη των κινήσεων απομόνωσαν τον εργαζόμενο και καθιστούσαν τον ίδιο ένα εξάρτημα της μηχανής(αλλοτρίωση) και την εργασία του μονότονη.

β . δεν βελτίωσε τις συνθήκες εργασίας.

γ . δεν βελτίωσε την παραγωγικότητα

δ . οι εργαζόμενοι δεν μπορούσαν να συνάψουν ανθρώπινες σχέσεις μέσα στο χώρο εργασίας.

Μονάδες 5

Α.3. 11. Η μεταβιομηχανική κοινωνία οργανώθηκε και λειτούργησε:

α. με τον εξορθολογισμό της επιχειρηματικής δραστηριότητας

β. γύρω από τον τομέα της γνώσης

γ. γύρω από τη συσσώρευση του κεφαλαίου

δ. με την αύξηση των επενδύσεων

Μονάδες 5

ΘΕΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ

Α4. Να συγκρίνετε τις απόψεις των λειτουργιστών και των μαρξιστών για την κοινωνικοποίηση. Μονάδες 12

Α5. Να αναφέρετε τα τρία στάδια του ανθρώπινου πνεύματος σύμφωνα με τον Κοντ. Μονάδες 13

ΟΜΑΔΑ Β

ΘΕΜΑ ΤΡΙΤΟ

ΘΕΜΑ Β1: Ποια είναι η σχέση της εκπαίδευσης με την κοινωνία της πληροφορίας ;

Μονάδες 10

ΘΕΜΑ Β2: Τι σημαίνει ανάπτυξη μέσα από το πρίσμα των θεωριών εκσυγχρονισμού και της θεωρίας της εξάρτησης;

Μονάδες 15

ΘΕΜΑ ΤΕΤΑΡΤΟ

ΘΕΜΑ Β3

Β.3 Γιατί η εκπαίδευση ονομάζεται φορέας δευτερογενούς κοινωνικοποίησης; Ποιους άλλους φορείς δευτερογενούς κοινωνικοποίησης γνωρίζετε; Να γίνει σύντομη αναφορά.

Μονάδες 15

ΘΕΜΑ Β4: Τι γνωρίζετε για το πλουραλιστικό μοντέλο εξουσίας; Για ποιες μορφές οργανωμένης πολιτικής δράσης αναπτύχθηκαν θεωρίες στο πλαίσιο του πλουραλιστικού μοντέλου εξουσίας. Ποιες οι διαφορές των μορφών αυτών από τα πολιτικά κόμματα; Μονάδες 15

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Ειδήσεις, θέματα και λύσεις για Πανελλήνιες 2024 - Βάσεις εισαγωγής

Μηχανογραφικό 2024: Αφιέρωμα στα τμήματα Πληροφορικής των δημόσιων ΑΕΙ

Σχολές έως 15.000 μόρια με επαγγελματικές ευκαιρίες

Μηχανογραφικό: Διαφοροποιήσεις στις επιλογές των υποψηφίων και επιλογές που εκπλήσσουν

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vaseis-2015-ptosi-1.jpg
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
Πού θα πάνε οι βάσεις εισαγωγής στις πιο υψηλόβαθμες σχολές
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
tramp
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
Πιθανότατα οι οπαδοί του υποψηφίου Ντόναλντ Τραμπ, θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα στον Ντόναλντ Τραμπ ότι είναι στο πλευρό του και ότι συμπάσχουν μαζί...
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
«Το δικό μου επιχείρημα που αφορά την αξία του σχολείου είναι το εξής: Τι είναι το σχολείο λοιπόν παιδιά; Είναι ένας τόπος συνάντησης»
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»