Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η πρώτη κινητικότητα του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ (KA210-VET-F3F29733) με τίτλο «Sustainable professional development of specializations in schools», το οποίο συντονίζεται από το Πρότυπο Επαγγελματικό Λύκειο Ρόδου. Η κινητικότητα έλαβε χώρα στην πόλη Μπρέσια της Ιταλίας, από τις 6 έως τις 11 Απριλίου 2025. Το Liceo Scientifico Statale Nicolo Copernico αποτέλεσε το σχολείο υποδοχής, ενώ στην κινητικότητα συμμετείχε και το συνεργαζόμενο Επαγγελματικό Λύκειο της Τουρκίας Osmaniye/Kadirli Sehit Kaan Calin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi. Το έργο, διάρκειας 18 μηνών (01/10/2024 - 31/03/2026), επικεντρώνεται στην ενίσχυση των εκπαιδευτικών καινοτομιών και των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών με στόχο την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης. Μέσω της διεθνούς συνεργασίας, αποσκοπεί στην ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών, προωθώντας την αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων στην εκπαίδευση, ενώ παράλληλα ενισχύει τις γλωσσικές, προσωπικές και επαγγελματικές δεξιότητες των συμμετεχόντων. Περιλαμβάνει τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού, τη διοργάνωση εργαστηρίων και τη σύσταση διεθνούς δικτύου συνεργασίας, στοχεύοντας στην αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, την προώθηση της βιωσιμότητας και την ενίσχυση της απασχολησιμότητας, μέσα από την υιοθέτηση καινοτόμων και διακρατικών προσεγγίσεων.
Το ΠΕΠΑΛ Ρόδου εκπροσωπήθηκε από τη Διευθύντρια του σχολείου κα Στεργιάδου Αρίστη και τις εκπαιδευτικούς κα Ανθοπούλου Κυριακή, κα Ντίνα Ευαγγελία, κα Σκουρφούντα Χρύσα, κα Σωτηρίου Ιωάννα και κα Χρηστακίδου Αλεξάνδρα. Οι συμμετέχοντες/ουσες είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στις εγκαταστάσεις του σχολείου, να γνωρίσουν από κοντά το ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα και να παρακολουθήσουν σειρά εκπαιδευτικών δράσεων και εργαστηρίων, πολλά από τα οποία πραγματοποιήθηκαν με τη συμμετοχή μαθητών/τριών. Πιο συγκεκριμένα, συμμετείχαν ενεργά σε εργαστηριακά μαθήματα φυσικών επιστημών, εργαστήρια σχετικά με την εκπαίδευση από ομότιμους (Peer Education), καθώς και με τα καινοτόμα προγράμματα ρομποτικής που υλοποιούνται στο σχολείο υποδοχής.

Επίσης παρακολούθησαν εργαστήριο κατά το οποίο παρουσιάστηκε το πρόγραμμα PCTO (Pathways for Transversal Skills and Orientation) που εφαρμόζει το σχολείο, προσφέροντας εξειδικευμένα σεμινάρια και δυνατότητες πρακτικής άσκηση στους τελειόφοιτους μαθητές, με στόχο τη βιώσιμη και αποτελεσματική μετάβαση από το σχολείο στην αγορά εργασίας. Έμφαση δόθηκε στην ενσωμάτωση των Νέων Τεχνολογιών τόσο στην εκπαιδευτική διαδικασία, όσο και στα διάφορα εργασιακά περιβάλλοντα.
Ενδιαφέρον προκάλεσε η παρουσίαση ερευνών σχετικά με τις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νέοι της περιοχής, καθώς και οι στρατηγικές που εφαρμόζει το σχολείο για την ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών και την ένταξη των αλλοδαπών μαθητών. Παράλληλα, αναδείχθηκε η κοινωνική υπευθυνότητα της σχολικής κοινότητας μέσα από μια αξιέπαινη φιλανθρωπική πρωτοβουλία που περιλάμβανε τη συγκέντρωση και πώληση μεταχειρισμένων ρούχων, με στόχο τη χρηματοδότηση ενός σχολείου στην Αφρική. Η δράση αυτή συνδυάζει την επιχειρηματική σκέψη, τη βιωσιμότητα και την κοινωνική προσφορά, καλλιεργώντας στους μαθητές το αίσθημα ευθύνης και αλληλεγγύης προς την παγκόσμια κοινότητα.
Κατά την επίσκεψη στο Τμήμα Νεότητας του Δήμου, παρουσιάστηκαν οι δράσεις και οι πρακτικές που εφαρμόζονται τόσο στον τομέα του επαγγελματικού προσανατολισμού όσο και γενικότερα στη στήριξη και ενδυνάμωση των νέων, με στόχο την ανάπτυξη των δεξιοτήτων και των προσόντων τους.
Όλοι/ες οι συμμετέχοντες/ουσες παρακολούθησαν εργαστήριο μουσικής, στο οποίο συμμετείχαν ενεργά, τραγουδώντας μαζί με τους μαθητές γνωστά ιταλικά τραγούδια, σε μια ζεστή και χαρούμενη ατμόσφαιρα συνεργασίας και πολιτισμικής σύνδεσης.
Στο πλαίσιο της πολιτιστικής ανταλλαγής, οι μαθητές του ιταλικού σχολείου ανέλαβαν την ξενάγηση των συμμετεχόντων στην πόλη της Μπρέσια, προβάλλοντας την πλούσια πολιτιστική της κληρονομιά. Επίσης, οι επισκέψεις στη Βερόνα και τη λίμνη Γκάρντα έδωσαν την ευκαιρία για προβληματισμό και ανταλλαγή ιδεών σχετικά με τη σημασία της ανάπτυξης βιώσιμων και εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπως ο πολιτιστικός και ο φυσιολατρικός τουρισμός.
Οι συμμετέχοντες/ουσες αξιοποίησαν την ευκαιρία για να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με τα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών τους, να συζητήσουν καλές πρακτικές και να διαμορφώσουν το πλαίσιο της μελλοντικής τους συνεργασίας. Η συγκεκριμένη κινητικότητα αποτέλεσε μια πολύτιμη και αξέχαστη εμπειρία για όλους/ες τους/τις συμμετέχοντες/ουσες, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και τις εκπαιδευτικές τους προσεγγίσεις με διεθνείς καλές πρακτικές και καινοτόμες ιδέες.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/04
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ