Thumbnail
Μία ακόμα ανοιχτή επιστολή συμμετέχουσας στις πανελλαδικές εξετάσεις με το παλαιό σύστημα προς την υπουργό Παιδείας έλαβε και δημοσιεύει το alfavita.gr

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, Νίκη Κεραμέως

Ως απόφοιτη, περσινή τελειόφοιτος, έδωσα πανελλήνιες εξετάσεις εφέτος με το παλαιό σύστημα στο 3ο επιστημονικό πεδίο για τις σχολές των Επιστημών Υγείας. Ο λόγος που επέλεξα το παλαιό σύστημα κι όχι το νέο ήταν η αλλαγή στην εξέταση του μαθήματος της γλώσσας, το οποίο συνεξετάστηκε με τη λογοτεχνία με εντελώς διαφορετική φιλοσοφία, καθώς επίσης και η αλλαγή και διεύρυνση της ύλης στα υπόλοιπα μαθήματα. Το δικαίωμα να επιλέξω ανάμεσα στα δυο συστήματα ( παλαιό – νέο) μου δόθηκε από το Υπουργείο από τέλη Σεπτεμβρίου, οπότε είχα ξεκινήσει ξανά εκ νέου το συστηματικό διάβασμά μου. Γνωρίζετε πολύ καλά πως η εξεταστέα ύλη για το νέο σύστημα μειώθηκε λόγω κλεισίματος των σχολείων για μεγάλο διάστημα, ενώ του παλαιού συστήματος ήταν μεγαλύτερη, γιατί είχε διδαχθεί και ήταν λογικό.

Το Υπουργείο Παιδείας δημοσίευσε στις 30/10/2019 τον Νόμο 4365 στο ΦΕΚ 167 τ.Α΄/30.10.2019 σύμφωνα με τον οποίο «θα δοθεί στους υποψηφίους με το παλαιό σύστημα ποσοστό ανάλογο του αριθμού τους με σκοπό να μην αδικηθεί κανείς». 

Αφού έγιναν οι αιτήσεις συμμετοχής των  υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις 2020 , το Υπουργείο δεν έλαβε υπόψη του τον αριθμό υποψηφίων ανά τομέα (πεδίο), παρά άθροισε το σύνολο των υποψηφίων του παλαιού συστήματος σε όλους τους τομείς και το σύνολο των υποψηφίων του νέου συστήματος σε όλους τους τομείς. Το αποτέλεσμα ήταν να εκδοθεί η υπουργική απόφαση Φ.253.1/56061/Α5/14-5-2020 (Β΄ 1853) και να δοθεί στους υποψηφίους του παλαιού συστήματος το ποσοστό του 9,51% ανεξάρτητα από το επιστημονικό πεδίο στο οποίο συμμετείχαν, κάτι που, όπως θα αποδειχτεί, ήταν σε αντίθεση με το αίσθημα δικαίου. Όταν το πληροφορηθήκαμε βέβαια, δεν γνωρίζαμε τον ακριβή αριθμό των υποψηφίων σε κάθε τομέα και ούτε το Υπουργείο έλαβε υπόψη του την παράμετρο αυτήν. Απογοητευτήκαμε για το χαμηλό ποσοστό, ενθαρρυνθήκαμε από τις οικογένειές μας και συνεχίσαμε τον αγώνα μας. Όμως η αδικία που συντελείται, και μπορείτε να τη διορθώσετε, είναι η εξής:

Με βάση τα επίσημα στατιστικά στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας οι υποψήφιοι που εξετάστηκαν στο μάθημα της Βιολογίας Προσανατολισμού και συνεπώς δύνανται να εισαχθούν σε σχολές των Επιστημών Υγείας και Ζωής (3ο επιστημονικό πεδίο) είναι: 

Παλαιό Σύστημα: 2.233

Νέο Σύστημα: 10.982

Σύνολο: 13.215

Άρα το ποσοστό των υποψηφίων για το 3ο επιστημονικό πεδίο με το κάθε σύστημα που θα πρέπει να αποδοθεί είναι:

Παλαιό Σύστημα: 2.233 / 13.215 = 16,9%

Νέο Σύστημα: 10.982 / 13.215 = 83,1%

Με τον τρόπο αυτό είναι φανερό ότι αδικούνται κατάφωρα οι υποψήφιοι των Επιστημών Υγείας και Ζωής με το ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, καθώς διεκδικούν ποσοστό θέσεων σημαντικά μικρότερο από αυτό που τους αναλογεί ( αντί 16, 9% διεκδικούν μόλις το 9,51% των θέσεων! )

Αντίθετα, στα άλλα επιστημονικά πεδία (για παράδειγμα στο 2ο και στο 4ο επιστημονικό πεδίο) δίνεται στους υποψήφιους μεγαλύτερο ποσοστό θέσεων από αυτό που τους αναλογεί με βάση τον αριθμό τους.

Συνακόλουθα, από τη μία θα παρατηρηθεί σημαντική αύξηση των βάσεων στις σχολές των Επιστημών Υγείας και Ζωής για τους υποψηφίους του Παλαιού Συστήματος και σημαντικότατη πτώση των βάσεων για τους υποψηφίους του νέου συστήματος.

Δυστυχώς, όταν βγαίνουν στατιστικά για τις βάσεις, όλα αναφέρονται στο νέο σύστημα. Κανείς δεν αναφέρεται στα συγκεκριμένα στοιχεία που προκύπτουν για τους χιλιάδες απόφοιτους ούτε για την κατάφωρη αδικία που συντελείται με τα ποσοστά για τους 2.233 υποψηφίους που διαγωνιστήκαμε στο 3ο επιστημονικό πεδίο ( τομέα υγείας).

Ας αναλογιστείτε ότι οι πανελλήνιες εξετάσεις είναι αξιοκρατικό σύστημα που δίνει αναλογικά ό,τι αντιστοιχεί στον κάθε διαγωνιζόμενο και δεν τον διαχωρίζει σε προνομιούχους που διαγωνίζονται για τις πολλές θέσεις, δυσανάλογες με τον αριθμό τους, και μη προνομιούχους, που διεκδικούν «ψίχουλα» θέσεων, πολύ λιγότερων από όσες τους αντιστοιχούν αναλογικά. Δεν ζητάμε χάρη, αλλά το αυτονόητο. Σας παρακαλούμε να διορθώσετε την αδικία που εκ παραδρομής έγινε και να αποδώσετε το πραγματικό ποσοστό ,16,9%, που μας αντιστοιχεί κι όχι 9,51% (!).

Με εκτίμηση

Π. Ε.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα