μηχανογραφικό πανελλαδικές 2020
Επιστολή μητέρας υποψήφιας

Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,

 Ως μητέρα υποψήφιας με το παλαιό σύστημα στο επιστημονικό πεδίο των Επιστημών Υγείας και Ζωής εκφράζω τη δυσαρέσκειά μου για τον μη ορθολογικό τρόπο υπολογισμού του ποσοστού των θέσεων που διεκδικούν οι υποψήφιοι του παλαιού συστήματος.

 

Με την Υπουργική Απόφαση της υπ’ αρ. Φ.253.1/56061/Α5/14-5-2020 (Β ́ 1853) ορίστηκε ποσοστό θέσεων 9,51%, για τους αποφοίτους των προηγούμενων ετών οι οποίοι θα συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ημερησίων ΓΕΛ 2020 με το σύστημα που ίσχυσε το σχολικό έτος 2018-2019 (παλαιό σύστημα) για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το ακαδ. έτος 2020-21.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία το ποσοστό αυτό ορίστηκε με την απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, αφού οριστικοποιήθηκε ο αριθμός των αποφοίτων των προηγούμενων ετών που θα διαγωνίζονταν με το παλαιό σύστημα, ώστε να τους αποδοθεί ποσοστό θέσεων κατά προσέγγιση ανάλογο με το ποσοστό τους σε σχέση με το σύνολο των υποψηφίων (μαθητές και απόφοιτοι).

Το ποσοστό έπρεπε να προκύπτει κάθετα, με βάση τους υποψήφιους του κάθε επιστημονικού πεδίου του παλαιού συστήματος προς το σύνολο των υποψηφίων παλαιού και νέου συστήματος κάθε επιστημονικού πεδίου για να μην δημιουργούνται ανισότητες μεταξύ των υποψηφίων των διαφόρων πεδίων και όχι οριζόντια, με βάση το σύνολο των υποψηφίων του παλαιού συστήματος ασχέτως επιστημονικού πεδίου προς το σύνολο των υποψηφίων παλαιού και νέου συστήματος, δηλ. 7.718/(7718+73460)=9,51%.

Επιπλέον, δεν δόθηκε ποτέ στην δημοσιότητα αναλυτικά ο αριθμός των υποψηφίων που έκαναν αίτηση ανά επιστημονικό πεδίο.

Αποτέλεσμα του οριζόντιου τρόπου υπολογισμού του εν λόγω ποσοστού είναι:

  • Η δημιουργία αδικιών για τους υποψηφίους του πεδίου Επιστημών Υγείας και Ζωής έναντι των υπολοίπων πεδίων του παλαιού συστήματος. Αξίζει να ανατρέξετε στον αριθμό των υποψηφίων που έκαναν δήλωση – αίτηση ανά επιστημονικό πεδίο για να διαπιστώσετε ότι το ποσοστό κάλυψης των θέσεων για τους παλαιούς υποψηφίους στο 3ο επιστημονικό πεδίο είναι πολύ μεγαλύτερο του 9,51%. Δίκαιο ποσοστό για το επιστημονικό πεδίο των Ανθρωπιστικών Σπουδών, υπερτιμημένο για το πεδίο Πληροφορικής και Οικονομίας καθώς και για το πεδίο των Θετικών Σπουδών, άδικο για το πεδίο Υγείας.

  • Ο αποκλεισμός υποψηφίων του παλαιού συστήματος με σημαντικές γνώσεις από αξιόλογα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της Ελλάδας και η κατεύθυνση των δυνατών μυαλών της Χώρας στο Εξωτερικό.

  • Η διεκδίκηση μεγαλύτερου ποσοστού θέσεων των υποψηφίων του 3ου επιστημονικού πεδίου του νέου συστήματος και η βεβαιότητα της εισαγωγής τους σε μία σχολή με χαμηλότερη βαθμολογία σε σχέση με έναν απόφοιτο που έχει συγκεντρώσει μεγαλύτερη βαθμολογία.

Επιπρόσθετα, θα ήθελα να ληφθεί υπόψη ότι:

  • Στο νέο σύστημα έγινε περικοπή της ύλης ενώ στο παλαιό δεν υπήρξε καμία μείωση. Η πανδημία Covid – 19 δεν αποτέλεσε πρόσκομμα αποκλειστικά για τους φετινούς υποψήφιους του νέου συστήματος αλλά και για τους απόφοιτους οι οποίοι υπέστησαν μία επιπλέον διάκριση.

Είναι σε όλους μας γνωστό ότι η ψυχολογία των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία τους.

  • Οι υποψήφιοι που κάνουν χρήση του 10% χωρίς εξετάσεις διεκδικούν μεγαλύτερο ποσοστό θέσεων σε σχέση με τα παιδιά που μελέτησαν και αγωνίστηκαν για δεύτερη συνεχή χρονιά (9,51%).


 

Κλείνοντας αυτή την επιστολή, θα ήθελα να τονίσω ότι κάθε νέος που προσπάθησε και βίωσε ξανά αυτή την ψυχοφθόρα διαδικασία πρέπει να ανταμειφθεί για τους κόπους του, την επιμονή και την υπομονή του και όχι να βλέπει τα όνειρά του να «ναυαγούν» εξαιτίας ενός λανθασμένου υπολογισμού. Η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί δικαίωμα όλων για αυτό πρέπει να γίνει με ισότιμο τρόπο ώστε να μην αδικηθεί κανένας υποψήφιος.

Είναι αφύσικο να επιβάλλουμε σε ένα δεκαοκτάχρονου μαθητή να θυσιαστεί στο βωμό ενός καλύτερου αύριο εξαιτίας ενός λανθασμένου ποσοστού. Αντιθέτως, θα πρέπει να κάνουμε τα πάντα για να τον κρατήσουμε στην Ελλάδα και να μην τον απογοητεύσουμε στο ξεκίνημα της ζωής του γιατί το αύριο είναι εκείνος… ο τελειόφοιτος μαθητής Λυκείου που η Ελλάδα του φέρθηκε με δίκαιο τρόπο…

Για όλους αυτούς τους λόγους θα σας παρακαλούσα να επιληφθείτε του ζητήματος και να επανεξετάσετε τον τρόπο υπολογισμού του ποσοστού των θέσεων που διεκδικούν οι υποψήφιοι του παλαιού συστήματος.

 

Με εκτίμηση,

Η μητέρα υποψήφιας Πεδίου Υγείας με το Παλαιό Σύστημα

Β.Θ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pierrakakis
Σάλος με την απαράδεκτη ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας: Αναπληρωτές χωρίς ΑΣΕΠ και συνταξιούχοι !
Για πρώτη φορά στην ιστορία καλεί συνταξιούχους εκπαιδευτικούς για να καλύψουν κενά, λες και τελείωσαν οι πτυχιούχοι. Για πρώτη επίσης...
Σάλος με την απαράδεκτη ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας: Αναπληρωτές χωρίς ΑΣΕΠ και συνταξιούχοι !
kleista-sxoleia
Το εορτολόγιο του Δεκεμβρίου φέρνει πολλά κλειστά σχολεία μέχρι τις γιορτές των Χριστουγέννων
Ο Δεκέμβριος είναι «πλούσιος» μήνας ως προς το εορτολόγιο του και κάπως έτσι σε αρκετές περιοχές της χώρας οι μαθητές όλων των βαθμίδων θα...
Το εορτολόγιο του Δεκεμβρίου φέρνει πολλά κλειστά σχολεία μέχρι τις γιορτές των Χριστουγέννων