Σύνολο υποψηφίων: 2000
Παλαιό:200
Νέο:1800
Έστω μόνο δύο πεδία Α και Β. Στο Α πεδίο συμμετέχουν 1.400 με το νέο και 100 με το παλαιό ενώ στο Β πεδίο 400 με το νέο και 100 με το παλαιό. Έστω ότι οι θέσεις εισακτέων στο Α πεδίο είναι 500 και στο Β επίσης 500. Οι θέσεις που πρέπει να πάρουν τα παιδιά με το παλαιό είναι:
α. 50 θέσεις στο Α (το 10% του Α ) και 50 θέσεις στο Β (το 10% του Β)
β. 34 θέσεις στο Α (το 6,7% του Α) και 100 θέσεις στο Β (το 20% του Β)
Ποιά είναι η σωστή απάντηση;
Οι αναλυτές του Υπουργείου φαίνεται ότι σε αυτή την απλή μαθηματική ερώτηση θα έκαναν λάθος διότι θα επέλεγαν το (α). “Παίξατε και χάσατε” όπως μας είπαν οι ίδιοι με τις διευκρινίσεις τους.
Για όσους δυσκολεύονται να καταλάβουν το λάθος (αν και πρόκειται για δύο διαιρέσεις) θα το εξηγήσω. Πράγματι, Πανελλήνιες με το παλαιό σύστημα δίνει το 10% των υποψηφίων αφού 200/2000= 0,1 ή 10%. Όμως στο πεδίο Α με το παλαιό δίνει το 100/(1400+100)=100/1500=0,067 ή 6,7% και στο Β πεδίο το 100/(400+100)=100/500=0,2 ή 20%.
Αν αποδοθεί κοινό ποσοστό 10% για το παλαιό και στα δύο πεδία (επειδή οι αναλυτές του υπουργείου βαριούνται να κάνουν 2 διαιρέσεις) στο Α πεδίο ευνοούνται οι υποψήφιοι με το παλαιό σε βάρος των υποψηφίων με το νέο, ενώ στο πεδίο Β το αντίστροφο. Μάλιστα, το να λες στους υποψηφίους με το παλαιό ότι η επιλογή συστήματος εξέτασης ήταν σωστή ή λανθασμένη είναι το ίδιο παράλογη με το να λες σε ένα παιδί ότι η επιλογή πεδίου ήταν αντιστοίχως σωστή ή λανθασμένη, αφού στο πεδίο Α ευνοούνται οι μεν και στο πεδίο Β οι δε. Προφανώς το Υπουργείο δεν θα έκρινε ποτέ την επιλογή πεδίου, διότι αυτή βασίζεται στις κλίσεις και τους στόχους του νέου. Γιατί, λοιπόν, σήμερα καταδικάζει την επιλογή του παλαιού συστήματος εξέτασης για τα παιδιά του 3ου πεδίου που ζητάει το διορθωμένο 16,9%.
Με την λογική του Υπουργείου ακόμη κι αν οι 13.215 υποψήφιοι του 3ου πεδίου (νέο και παλαιό μαζί) δεν χωρίζονταν σε 2.233 στο παλαιό και 10.982 στο νέο αλλά σε 6.207 στο παλαιό και 6.208 στο νέο πάλι οι υποψήφιοι του παλαιού συστήματος, αν και θα δικαιούνταν τις μισές θέσεις, θα έπαιρναν μόνο το 10% των θέσεων (δηλαδή οι υποψήφιοι του νέου θα έπαιρναν 9πλάσιες θέσεις).
Πού είναι η δικαιοσύνη σε αυτό;
Πού είναι η ισότητα ευκαιριών;
Ή, όπως είχα πει παλαιότερα σε έναν καθηγητή στο λύκειο, “ ποιά είναι η διδακτικότητα σε αυτό που κάνετε;”
Όποιος αδυνατεί ή δεν θέλει να αντιληφθεί την αδικία είτε πρέπει να επιστρέψει στο δημοτικό να μάθει να κάνει διαίρεση ή έχει δόλο.
Κλείνοντας, θα ήθελα να απευθυνθώ στα παιδιά του 3ου πεδίου με το νέο σύστημα που έχουν “πέσει να μας φάνε” επειδή ζητάμε τις θέσεις που δικαιωματικά μας αναλογούν. Αλήθεια, νιώθετε ωραία που θα κλέψετε την θέση ενός παιδιού που έχυσε αίμα και ιδρώτα αλλά τον αδίκησε το σύστημα γιατί εγώ προσωπικά δεν θα ήθελα να σπουδάσω στην θέση ενός παιδιού που την άξιζε περισσότερο. Αν κοιμάστε ήσυχα το βράδυ προτείνω να επανεξετάσετε τις ηθικές σας αξίες...
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη