Με φόντο τον αποκλεισμό χιλιάδων υποψηφίων με υψηλές και μεσαίες βαθμολογίες από την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, γονέας υποψηφίου στέλνει εξώδικο στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, ζητώντας την αναστολή της «λαιμητόμου» ελάχιστης βάσης εισαγωγής από τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις.
Στην εξώδικη διαμαρτυρία που δημοσιεύει κατ' αποκλειστικότητα το alfavita.gr, ο Παναγιώτης Δ. Σταμάτης ζητά να μην εφαρμοσθεί η ΕΒΕ για το έτος 2021 καθώς, όπως αναφέρει, λόγω των ειδικών συνθηκών που επικράτησαν εξαιτίας της πανδημίας, καθώς και της λανθασμένης εξαγγελίας του Υπουργείου για 77.500 θέσεις στα πανεπιστήμια, θα έχει ως αποτέλεσμα να αποκλειστούν πάνω από 25.000 μαθητές της Γ΄ Λυκείου από την Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
«Υποψήφιοι που τα τιμώρησε το κράτος»
Ειδικότερα, μέσω του εξώδικου, ο γονέας του υποψηφίου τονίζει πως το κράτος τιμώρησε τους φετινούς υποψηφίους την με Ελάχιστη Βάση Εισαγωγή «ώστε ό,τι κι αν έγραφαν να είναι σε ένα μεγάλο μέρος τους καταδικασμένα να βρουν την πόρτα των Πανεπιστημίων κλειστή: αριθμητικά, ίσως και στο 1/3, σε σχέση με τις θέσεις που ανακοινώθηκαν. Ένα πρόσθετο εμπόδιο δηλαδή, σε σχέση με τους υποψήφιους των προηγούμενων χρόνων» αναφέρει, απευθύνοντας έκκληση στο υπουργείο Παιδείας να δώσει τη δυνατότητα σε αυτούς τους «25.000 μαθητές να συμπληρώσουν μηχανογραφικά, όπως πέρσι και να καλυφθούν οι κενές θέσεις στα πανεπιστήμια».
«Μη προχωράτε στο έγκλημα απέναντι σε τόσες χιλιάδες νέους ανθρώπους και στις οικογένειές τους. Αλλά και απέναντι σε δεκάδες περιφερειακές σχολές που οδηγείτε σε αφανισμό και κλείσιμο αφού δεν θα έχουν πια σπουδαστές. Πρέπει λοιπόν να αποσυρθεί η ΕΒΕ, τουλάχιστον για φέτος, επειδή υπήρξαν εξαιρετικές καταστάσεις λόγω της πανδημίας και το σύστημα εισαγωγής να αναμορφωθεί ριζικά, ώστε να είναι καταρχήν δίκαιο. Γιατί τώρα είναι αδιάβλητο μεν αλλά όχι δίκαιο δε» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Ακολουθεί το εξώδικο:
Π Ρ Ο Σ
Την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως, κατοίκου εκ της ιδιότητος, οδός Αν. Παπανδρέου, αριθμ. 37, Μαρούσι. [email protected], [email protected]
Και κ α τ ά
Της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) για το έτος 2021, λόγω των απρόβλεπτων συνεπειών που επήλθαν εξ αιτίας της πανδημίας covid-19, γεγονός που επηρέασε δυσμενώς και θα αποκλείσει πάνω από 25.000 μαθητές τις Γ΄ Λυκείου στην είσοδό τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
**********************************************************************************************
Μεγάλη ήταν η συμμετοχή των υποψηφίων από τα Γενικά Λύκεια στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2021. Σύμφωνα με τους αρμόδιους του υπουργείου Σας, η συμμετοχή κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα με τα περσινά, εκτός από τα ΕΠΑΛ, όπου οι υποψήφιοι είχαν λίγο χαμηλότερο ποσοστό συμμετοχής, αλλά αυτό αποδίδεται στο γεγονός ότι είναι ενήλικες και συνήθως εμφανίζουν χαμηλότερο ποσοστό από τους συμμαθητές τους στα ΓΕΛ.
Το Υπουργείο Παιδείας εξήγγειλε για φέτος 77.500 θέσεις στα πανεπιστήμια. Ωστόσο, δεν πρόκειται να καλυφθούν περισσότερες από 55.000 και χιλιάδες μαθητές και οικογένειες παραπλανήθηκαν γιατί επένδυσαν σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα για τα παιδιά τους χωρίς αντίκρισμα.
Τα δε επιχειρήματα περί μαθητών που μπαίνουν στο πανεπιστήμιο με «λευκή κόλλα» κατέρρευσαν από τους ίδιους τους αριθμούς, αφού υποψήφιοι με υψηλές βαθμολογίες, ιδίως στις περιπτώσεις των ειδικών μαθημάτων, πρόκειται να αποκλειστούν από σχολές και τμήματα της προτίμησής τους.
Το σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια αποδείχθηκε ότι είναι προβληματικό. Το φορτώνουμε με μέτρα που δεν γνωρίζουμε τι παρενέργειες θα έχουν, γιατί είναι παρενέργεια η προσπάθεια περιορισμού του αριθμού των εισακτέων μέσω της ΕΒΕ. Υποτίθεται ότι ο σκοπός της ΕΒΕ είναι να σπουδάζουν μόνο όσοι είναι ικανοί να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Τελικά δημιουργούμε νέα προβλήματα, που φορτώνονται πάνω στα προηγούμενα και φτάνουμε σε αδιέξοδο.
Έχουμε, δηλαδή, ένα προβληματικό σύστημα εισαγωγής, που χρησιμοποιεί λάθος κριτήρια επιλογής και πάνω σ’ αυτό βάζουμε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Αυτό το κατώτατο όριο εισαγωγής στηρίζεται στο μέσο όρο των 4 μαθημάτων που εξετάστηκε ο υποψήφιος, όταν τα δύο είναι παράλογο να αποτελούν κριτήριο εισαγωγής.
Δε στηρίχτηκαν όσο έπρεπε οι μαθητές της περσινής Β΄ και της φετινής Γ΄ Λυκείου, που η πανδημία τους τράβηξε κυριολεκτικά το χαλί κάτω από τα πόδια. Που τους στέρησε το σχολείο τους, τους φίλους, τις δραστηριότητες, τους έρωτές τους. Που τους απομόνωσε και τους διπλοκλείδωσε στα σπίτια τους.
Αρκετά από αυτά τα παιδιά είδαν μέλη των οικογενειών τους, συγγενείς και φίλους να φεύγουν από τη ζωή ή να υποφέρουν στις ΜΕΘ και στα νοσοκομεία. Βίωσαν την ανεργία ή την δραστική οικονομική υποβάθμιση των γονιών τους. Έζησαν τη βία και την καταστολή στις διεκδικήσεις τους, στην πλατεία και στο δρόμο που έβγαιναν να πάρουν μια ανάσα.
Είναι τα παιδιά της πανδημίας. Άξιζαν μια άλλη αντιμετώπιση και δυστυχώς δεν την είχαν, με ευθύνη της κυβέρνησης που δεν τα σεβάστηκε. Που μετέτρεψε τον υποχρεωτικό εγκλεισμό και τα lockdown στην κοινωνία και στην εκπαίδευση, σε εργαστήρι νεοφιλελεύθερων πειραμάτων και ιογενούς μετάλλαξης του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Το κράτος για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κορωνοϊού Covid-19 έλαβε ένα σωρό μέτρα για την ανακούφιση των πολιτών, έκτακτα μέτρα επί τα βελτίω, σε αντίθεση με το Υπουργείο Σας που έλαβε μέτρα επί τα χείρω, εις βάρος των οικογενειών και των μαθητών, λόγω της επιβολής της ΕΒΕ.
Είναι οι υποψήφιοι που τα τιμώρησε το κράτος με την «Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής» ώστε ό,τι κι αν έγραφαν να είναι σε ένα μεγάλο μέρος τους καταδικασμένα να βρουν την πόρτα των Πανεπιστημίων κλειστή: αριθμητικά, ίσως και στο 1/3, σε σχέση με τις θέσεις που ανακοινώθηκαν. Ένα πρόσθετο εμπόδιο δηλαδή, σε σχέση με τους υποψήφιους των προηγούμενων χρόνων.
Ακόμα δεν έχει κλείσει η προθεσμία υποβολής μηχανογραφικών για τους μαθητές. Μην εφαρμόσετε την ΕΒΕ. Δώστε στους 25.000 μαθητές τη δυνατότητα να συμπληρώσουν μηχανογραφικά, όπως πέρσι και να καλυφθούν οι κενές θέσεις στα πανεπιστήμια.
Μη προχωράτε στο έγκλημα απέναντι σε τόσες χιλιάδες νέους ανθρώπους και στις οικογένειές τους. Αλλά και απέναντι σε δεκάδες περιφερειακές σχολές που οδηγείτε σε αφανισμό και κλείσιμο αφού δεν θα έχουν πια σπουδαστές.
Πρέπει λοιπόν να αποσυρθεί η ΕΒΕ, τουλάχιστον για φέτος, επειδή υπήρξαν εξαιρετικές καταστάσεις λόγω της πανδημίας και το σύστημα εισαγωγής να αναμορφωθεί ριζικά, ώστε να είναι καταρχήν δίκαιο. Γιατί τώρα είναι αδιάβλητο μεν αλλά όχι δίκαιο δε.
Επειδή, δεν έχει κλείσει η προθεσμία υποβολής μηχανογραφικών για τους μαθητές. Μην εφαρμόσετε για φέτος την ΕΒΕ.
Επειδή, φρονώ ότι κατανοείτε το τι σημαίνουν σε νομικό επίπεδο τα ανωτέρω.
Επειδή, μετά τη λήψη της παρούσης δεν συγχωρείτε άγνοια ή πλάνη αλλά εφεξής συντρέχει στο πρόσωπό σας ακέραιος ο σχετικός δόλος ως προς την παροχή συνδρομής στην ως άνω πράξη Σας.
Επειδή, οι παραλείψεις και πράξεις σας, ενδέχεται να στοιχειοθετήσουν και «ποινικά αδικήματα», μάλιστα με εγγύτατο νομικό χαρακτηρισμό (259ΠΚ), καθώς επίσης και την ενώπιον δικαστηρίων «αγωγική απαίτηση» κατά τις γενικές διατάξεις των άρθρων 105-106 του ΕισΝΑΚ.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
Δ Ι Α Μ Α Ρ Τ Υ Ρ Ο Μ Α Ι
Για την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) για το έτος 2021, λόγω των ειδικών συνθηκών που επικράτησαν εξαιτίας της πανδημίας, και επηρέασαν σαφώς τους υποψήφιους μαθητές, καθώς και της λανθασμένης εξαγγελίας του Υπουργείου για 77.500 θέσεις στα πανεπιστήμια, γεγονός που θα αποκλείσει πάνω από 25.000 μαθητές τις Γ΄ Λυκείου στην είσοδό τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
ΚΑΙ ΖΗΤΩ
την αναστολή της εφαρμογής της ΕΒΕ για το έτος 2021.
Αθήνα 21 Ιουλίου 2021
Ο εξωδίκως καλών και διαμαρτυρόμενος
Παναγιώτης Δ. Σταμάτης
Δείτε εδώ το εξώδικο σε μορφή pdf
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη