Πανελλήνιες Εξετάσεις 2022: Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των μορίων
Η δημοσιοποίηση των συντελεστών αποτυπώνει το δαιδαλώδες και πολύπλοκο σύστημα υπολογισμών για τους υποψήφιους των ΓΕΛ στις Πανελλήνιες Εξετάσεις του 2022

Στο περιθώριο της επέλασης του 4ου κύματος της πανδημίας, το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τους συντελεστές βαρύτητας για τις Πανελλαδικές του 2022. Έτσι εκτός από την πανδημία του κορονοϊού καταγράφεται και μία πανδημία «συντελεστών» στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.

Από τις Πανελλαδικές του 2022 αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των μορίων.

Μέχρι και τις τελευταίες Πανελλαδικές  (2021)  όλα τα Τμήματα κάθε πεδίου είχαν δύο μαθήματα βαρύτητας. Δύο μαθήματα, δηλαδή, που ο βαθμός τους πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 1,3 το πρώτο και 0,7 το δεύτερο.

Από τις προσεχείς Πανελλαδικές (2022) κάθε τμήμα έχει ορίσει τους δικούς του συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα. Έτσι κάθε υποψήφιος θα συγκεντρώνει διαφορετικά μόρια σε κάθε Τμήμα, ακόμη και στα Τμήματα που έχουν το ίδιο αντικείμενο σπουδών.

Μια στοιχειωδώς προσεκτική ματιά στους σχετικούς πίνακες καθιστά ολοφάνερη την ασυνεννοησία ανάμεσα σε Τμήματα με ίδια γνωστικά αντικείμενα. Για παράδειγμα όσοι διεκδικούν τη Νομική και έχουν πολύ υψηλές επιδόσεις σε Αρχαία και Νεοελληνική Γλώσσα πριμοδοτούνται επιπλέον για τη σχολή της Θεσσαλονίκης, ενώ αντίθετα ο συνολικός μέσος όρος και των τεσσάρων μαθημάτων «μετράει» για την εισαγωγή σε Αθήνα και Κομοτηνή. Έτσι άλλα μόρια συγκεντρώνουν οι υποψήφιοι για τη Νομική Αθήνας και άλλα για τη Νομική Θεσσαλονίκης. Το αποτέλεσμα αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα αντίστοιχα Πανεπιστημιακά Τμήματα επέλεξαν να αποδώσουν διαφορετικούς συντελεστές στα εξεταζόμενα μαθήματα.

Αντίστοιχα, όσοι διεκδικούν τα δημοφιλή και πολυπληθή τμήματα Πληροφορικής, έχουν να διαχειριστούν σχεδόν στην πλειοψηφία τους διαφορετικούς συντελεστές από κάθε τμήμα. Ενδεικτικά το τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ πριμοδοτεί με 35% τις επιδόσεις στο μάθημα των Μαθηματικών (σ.σ.: το ανώτατο όριο είναι 40%), ενώ αντίθετα το τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών αποδίδει μόλις 27%, με το κατώτατο όριο να είναι 20%.

Φιλολογικά τμήματα, τμήματα Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Ιστορίας κ.α. εμφανίζουν σοβαρές αποκλίσεις στους ανά μάθημα συντελεστές. Βλέπουμε, για παράδειγμα, στο Φυσικό Αθήνας η Φυσική να «βαρύνεται» με συντελεστή 33% και τα Μαθηματικά με συντελεστή 27%, ενώ στο Φυσικό Κρήτης οι συντελεστές είναι ακριβώς αντίστροφα!

Η αλήθεια είναι ότι τα σοβαρότερα εμπόδια που έχουν μπροστά τους οι υποψήφιοι είναι η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και ο περιορισμός του 10% των τμημάτων και το πρώτο-δεύτερο μηχανογραφικό Ωστόσο με τους διαφοροποιημένους συντελεστές βαρύτητας ανά Τμήμα και οι εκτιμήσεις για την πορεία των φετινών βάσεων εξελίσσονται σε μια πολύ δύσκολη συνάρτηση, και οι υποψήφιοι καλούνται να προχωρήσουν σε επιλογές στο μηχανογραφικό τους βάσει των επιδόσεων ανά μάθημα και όχι του συνολικού μέσου όρου τους.

Η δημοσιοποίηση των συντελεστών αποτυπώνει το δαιδαλώδες και πολύπλοκο σύστημα υπολογισμών, στο οποίο αναμένεται να εξελιχθούν οι φετινές βάσεις εισαγωγής.

Προκειμένου να υπολογιστούν τα μόρια των υποψηφίων Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ δημιουργούνται περισσότεροι από 5.000 «συνδυασμοί» συντελεστών

Τα διαφορετικά μόρια που θα έχει κάθε υποψήφιος σε κάθε τμήμα, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα να δηλώνει το πολύ το 10% των τμημάτων στο πρώτο μηχανογραφικό, θα δημιουργήσει επιπλέον προβλήματα φέτος στους υποψηφίους, θα δυσχεράνει σημαντικότατα τις επιλογές τους, ενώ ο παράγων τύχη μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικός στην επιλογή σχολών.

 

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλαδικές 2025: Νέα πανωλεθρία για τα επτά Τμήματα Φυσικής

Μια πικρή «ιστορία» των Πανελληνίων εξετάσεων

«Οικογενειακή» υπόθεση οι Πανελλαδικές 2025: Αδέρφια από τη Θεσσαλονίκη κατακτούν μαζί την Ιατρική του ΑΠΘ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

απθ
Ξενόγλωσσες Προπτυχιακές Σπουδές, «διεθνοποίηση» για ποιον και με ποιους όρους;
Η αναζήτηση πόρων μέσω της διεθνοποίησης υπονομεύει τα πανεπιστήμια και κάνει «εκπτώσεις στην ποιότητα των σπουδών» • Τι απαιτεί η παράταξη...
Ξενόγλωσσες Προπτυχιακές Σπουδές, «διεθνοποίηση» για ποιον και με ποιους όρους;
ΤΑΞΗ
Εκπαίδευση: Η απαξίωση των Φιλολογικών Τμημάτων και το τίμημα της χρησιμοθηρίας
Η καθοδική πορεία των φιλολογικών σχολών: Μια βαθύτερη πολιτισμική και παιδαγωγική κρίση πίσω από τους αριθμούς
Εκπαίδευση: Η απαξίωση των Φιλολογικών Τμημάτων και το τίμημα της χρησιμοθηρίας
AGRINIO
Αισιοδοξία για την ελληνική περιφέρεια: Μαθητές από το Αγρίνιο κατέκτησαν διεθνή διάκριση στη ρομποτική και την Τεχνητή Νοημοσύνη
Μπορεί η επιτυχία του Αγρινίου να αποτελέσει αφετηρία για ένα εθνικό δίκτυο εκπαιδευτικών εργαστηρίων ρομποτικής; Σε μια εποχή όπου η Τεχνητή...
Αισιοδοξία για την ελληνική περιφέρεια: Μαθητές από το Αγρίνιο κατέκτησαν διεθνή διάκριση στη ρομποτική και την Τεχνητή Νοημοσύνη