Thumbnail
Οι διαδικασίες εισαγωγής χωρίς εξετάσεις, οι εξετάσεις σε άλλη αίθουσα ή προφορικά και τι μπορούν να κάνουν οι γονείς που διαφωνούν με την αξιολογική έκθεση του ΚΕΔΑΣΥ

Σημαντικές αλλαγές για υποψηφίους στο φάσμα του αυτισμού και με άλλες αναπτυξιακές διαταραχές, θα ισχύσουν από τις πανελλαδικές του 2023. Το alfavita.gr τις κωδικοποίησε και τις παρουσιάζουμε ακολούθως.

Οι μαθητές με αναπτυξιακές διαταραχές όπως είναι ο αυτισμός θα μπορούν να εισάγονται στα Πανεπιστήμια χωρίς εξετάσεις, εφόσον τους έχει αναγνωριστεί αναπηρία άνω του 67%. Ομως και για όσους δεν έχουν αναγνωρισμένη αναπηρία, υπάρχουν βοηθητικές διατάξεις εφόσον εξεταστούν στα ΚΕΔΑΣΥ και λάβουν σχετική βεβαίωση. Αναλυτικά:

Ποιοι εισάγονται στα ΑΕΙ χωρίς εξετάσεις

Με κοινή απόφαση των υπουργείων Υγείας και Παιδείας, αυξήθηκαν οι κατηγορίες των σοβαρών παθήσεων για υποψηφίους που θέλουν να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Μετά τις αλλαγές που ικανοποιούν ένα χρόνιο αίτημα, εντάσσονται πλέον και οι μαθητές που πάσχουν από ΔΑΔ δηλαδή άτομα στο φάσμα του αυτισμού με αναπηρία από 67% και πάνω.

Την ένταξη των μαθητών με Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή και με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος στον πίνακα του 5% με τις κατηγορίες αποφοίτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που εισάγονται χωρίς εξετάσεις σε σχολές Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ζητούσαν εδώ και χρόνια φορείς της Ειδικής Αγωγής.

Συγκεκριμένα, δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β 6069/28-11-2022 η υπ. αριθμ. πρωτ. Φ.153/147462/Α5 Κοινή Απόφαση (ΚΥΑ) της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκης Κεραμέως και του υπουργού Υγείας κ. Θάνου Πλεύρη με την οποία τροποποιείται η υπό στοιχεία Φ.151/17897/ Β6/07-02-2014 Κοινή Απόφαση των υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υγείας «Καθορισμός οργάνων, τρόπου και διαδικασίας διαπίστωσης σοβαρών παθήσεων υποψηφίων για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» (Β’ 358).

Στο ΦΕΚ αυτό, περιλαβάνεται πλέον και η κατηγορία με αριθμό 91: ΠΑΣΧΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΔΙΑΧΥΤΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 67%

Πώς θα εξεταστούν υποψήφιοι με αυτισμό που δεν έχουν αναπηρία άνω του 67%

Επιπλέον, σε προχθεσινή εγκύκλιο για τους υποψήφιους με  αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που θα συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις 2023 (οι οποίοι σημειωτέον οφείλουν να καταθέσουν τα δικαιολογητικά τους έως τέλος Ιανουαρίου 2023) προβλέπονται τα εξής για υποψηφίους με αυτισμό:

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΣΤΟ ΦΑΣΜΑ ΑΥΤΙΣΜΟΥ

Οι υποψήφιοι στο φάσμα αυτισμού εξετάζονται:

i) γραπτά σε ξεχωριστή αίθουσα με δυνατότητα παράτασης χρόνου εξέτασης ή ii) προφορικά.

Για τις περιπτώσεις αυτές απαιτείται αξιολογική έκθεση/απόφαση από τα οικεία Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) στην οποία θα αναγράφεται ακριβώς η ανωτέρω δυσκολία του υποψηφίου, ο προφορικός ή ο γραπτός τρόπος εξέτασης, καθώς και ο χρόνος επαναξιολόγησής του, εφόσον αυτό απαιτείται. Η σχετική αίτηση υποβάλλεται στο Λύκειο κατάθεσης της Αίτησης-Δήλωσης για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις συνοδευόμενη από την αξιολογική έκθεση/απόφαση των αναφερομένων Κέντρων. Όσον αφορά στις περιπτώσεις των υποψηφίων οι οποίοι εξετάζονται γραπτά σε ξεχωριστή αίθουσα και επιθυμούν να τους παρασχεθεί παράταση χρόνου εξέτασης, ακολουθείται η διαδικασία που περιγράφεται στην παράγραφο β) του κεφαλαίου Ε της παρούσας εγκυκλίου.

Η διαδικασία αυτή έχει ως εξής: 

β) Οι υποψήφιοι οι οποίοι εξετάζονται γραπτά σε ξεχωριστή αίθουσα με δυνατότητα παράτασης χρόνου εξέτασης υποβάλλουν τις αιτήσεις με τα σχετικά δικαιολογητικά στο Λύκειο που έχει υποβληθεί η Αίτηση-Δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Ειδικά για τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2023 μπορούν να υποβληθούν έως τέλος Ιανουαρίου 2023. Προκειμένου να εκδοθεί η σχετική εισήγηση των ΚΕΔΑΣΥ για παράταση χρόνου, η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τα τριάντα λεπτά (30’), των υποψηφίων των περιπτώσεων Β i) και Γ της παρούσας εγκυκλίου, οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων, αφού διαπιστώσουν την εγκυρότητα και την ορθότητα των αιτημάτων των συγκεκριμένων υποψηφίων, διαβιβάζουν με ενυπόγραφο διαβιβαστικό,το οποίο φέρει εμπιστευτικό πρωτόκολλο, στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:

 Αντίγραφο των αιτήσεων των υποψηφίων.  Αντίγραφο των γνωματεύσεων.  Πίνακα σε αρχείο Excel που περιλαμβάνει στήλες με: όνομα σχολείου, επώνυμο, όνομα και πατρώνυμο υποψηφίου, αριθμό αίτησης, φορέα γνωμάτευσης, αριθμό πρωτοκόλλου γνωμάτευσης, κατηγορία στην οποία εμπίπτει ο υποψήφιος (φάσμα αυτισμού, προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) σε ποσοστό 67% και άνω, προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμός) καθώς και προβλήματα επιληψίας) και στήλη για εισήγηση. Οι Διευθυντές ΔΕ, αφού διαπιστώσουν την εγκυρότητα και την ορθότητα των αιτημάτων:  Δημιουργούν ενιαίο αρχείο ενσωματώνοντας τα αρχεία-πίνακες των σχολείων.  Αποστέλλουν ηλεκτρονικά με ενυπόγραφο διαβιβαστικό, το οποίο φέρει εμπιστευτικό πρωτόκολλο, στα οικεία ΚΕΔΑΣΥ τον πίνακα συμπληρωμένο και συνοδευόμενο από τα αντίγραφα αιτήσεων των υποψηφίων και των γνωματεύσεων.

Οι Προϊστάμενοι των ΚΕΔΑΣΥ, αφού επαληθεύσουν την εγκυρότητα και την ορθότητα των συμπληρωμένων στοιχείων του πίνακα και ελέγξουν την ορθότητα και την ισχύ των γνωματεύσεων:  Εισηγούνται επί των αιτημάτων (θετικά ή αρνητικά) συμπληρώνοντας την αντίστοιχη στήλη του πίνακα.  Για τις περιπτώσεις της θετικής εισήγησης, εκδίδουν μια συγκεντρωτική απόφαση, ανά Λύκειο, για παράταση χρόνου σε ενιαίο έγγραφο.  Αποστέλλουν στις Διευθύνσεις ΔΕ τον πίνακα συμπληρωμένο, ως προς την απόφαση, καθώς και το έγγραφο της συνολικής απόφασης. Τέλος οι Διευθυντές ΔΕ διαβιβάζουν σε κάθε σχολείο το τμήμα της απόφασης που αφορά στους υποψήφιους του σχολείου προκειμένου εκείνοι να ενημερωθούν.

Υπενθυμίζεται ότι τα προαναφερόμενα δικαιολογητικά ισχύουν και για τα τυχόν ειδικά μαθήματα, καθώς και για το μάθημα Μουσική Αντίληψη και Γνώση, στα οποία θα εξετασθούν οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, δηλαδή η υποβολή των σχετικών δικαιολογητικών αφορά υποχρεωτικά και τις πανελλαδικές εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με το άρθρο 234 του Ν.4823/2021 (ΦΕΚ 136 Α΄) οι διατάξεις του συγκεκριμένου νόμου δεν θίγουν την ισχύ των αξιολογικών εκθέσεων - γνωματεύσεων που έχουν εκδοθεί έως την έναρξη ισχύος του (3-8-2021). Ο επανακαθορισμός των αξιολογικών εκθέσεων - γνωματεύσεων ως προς τα ζητήματα, για τα οποία επιφυλάσσεται αποκλειστική αρμοδιότητα στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) γίνεται από τα ΚΕΔΑΣΥ. Επομένως, όσες αξιολογικές εκθέσεις-γνωματεύσεις, αποφάσεις, βεβαιώσεις, πιστοποιητικά έχουν εκδοθεί έως την έναρξη ισχύος του Ν.4823/2021 (3-8-2021) από τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ), τις Ανώτατες Υγειονομικές Επιτροπές Πιστοποίησης Αναπηρίας της παρ. 2 του άρθρου 17 του Ν.4058/2012 (ΦΕΚ 63 Α΄), τα Κοινοτικά Κέντρα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων (ΚοΚεΨΥΠΕ), τα Κέντρα Ψυχικής Υγείας, το Παιδικό Αναπτυξιακό Κέντρο «Μιχαλήνειο» του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Αττικής, τις Ιατροπαιδαγωγικές Υπηρεσίες του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ) ή του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών, εξακολουθούν να ισχύουν για τη συμμετοχή του υποψηφίου στις πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μέχρι τη λήξη της ισχύος τους. Στις περιπτώσεις αξιολογικών εκθέσεων-γνωματεύσεων και πιστοποιητικών που εκδίδονται μεταγενέστερα από τις 3-8-2021, απαιτείται αξιολογική έκθεση από τα ΚΕΔΑΣΥ, ως έχοντα την αποκλειστική αρμοδιότητα λήψης της απόφασης.

Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς που διαφωνούν με την αξιολογική έκθεση του ΚΕΔΑΣΥ

Όταν οι γονείς ή κηδεμόνες του υποψηφίου διαφωνούν με την αξιολογική έκθεση του ΚΕΔΑΣΥ, δύνανται να προσφύγουν εντός τριάντα (30) ημερών από τη λήψη της αξιολογικής έκθεσης του ΚΕΔΑΣΥ στην Ειδική Διαγνωστική Επιτροπή Αξιολόγησης (ΕΔΕΑ), η οποία συγκροτείται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης. Η απόφαση της ΕΔΕΑ είναι οριστική. Σε περίπτωση προσφυγής στην ΕΔΕΑ η σχετική αίτηση και η αξιολογική έκθεση υποβάλλεται στον Διευθυντή του οικείου Λυκείου το αργότερο μέχρι τέλος Μαρτίου εκάστου έτους.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 242 του Ν.4823/2021 (ΦΕΚ 136 Α΄) καταργήθηκε η παράγραφος 17 του άρθρου 28 του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄), συνεπώς όλες οι γνωματεύσεις/εισηγήσεις που εκδόθηκαν από ΚΕΔΔΥ ή από Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα και αφορούν στον τρόπο εξέτασης μαθητών, που ίσχυαν και χρησιμοποιήθηκαν κατά τον χρόνο αλλαγής σχολικής βαθμίδας, γίνονται αποδεκτές εφόσον σε αυτές δεν προσδιορίζεται χρόνος επαναξιολόγησης. Σημειώνεται ότι οι γνωματεύσεις αυτές θα πρέπει να εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 1 της αριθ.Φ.251/22806/Α5/2021 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 897 Β΄).

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

οπτικη
Οπτική ψευδαίσθηση: Μπορείς να βρεις το μυρμήγκι σε 6 δευτερόλεπτα;
Χρειάζεται πολύ καλή παρατηρητικότητα και εξαιρετικές γνωστικές δεξιότητες για να καταφέρετε να λύσετε αυτή την οπτική ψευδαίσθηση
Οπτική ψευδαίσθηση: Μπορείς να βρεις το μυρμήγκι σε 6 δευτερόλεπτα;
υγρασια
Η κίνηση στην κουζίνα που μπορεί να βοηθήσει στον περιορισμό της υγρασίας στο σπίτι σας
Υπάρχουν ορισμένα κόλπα για να περιορίσετε την υγρασία και να αποτρέψετε την ανάπτυξη μούχλας στον χώρο σας.
Η κίνηση στην κουζίνα που μπορεί να βοηθήσει στον περιορισμό της υγρασίας στο σπίτι σας
ποντος
Χαλβά Ματέν: Ένα χωριό με οικογένειες που μιλούσαν ποντιακά και έφτιαξαν τη ζωή τους κοντά στο μεταλλείο χαλκού
Ο οικισμός υπαγόταν στη μητρόπολη Χαλδίας και Χερροιάνων
Χαλβά Ματέν: Ένα χωριό με οικογένειες που μιλούσαν ποντιακά και έφτιαξαν τη ζωή τους κοντά στο μεταλλείο χαλκού