Που κολλάει ένας σχολικός αγώνας ποδοσφαίρου μεταξύ Κολεγίου Αθηνών και Κερατσινίου με τις πανελλαδικές εξετάσεις; Και πώς αυτό θέτει ζήτημα αξιοπιστίας των πανελλαδικών;
Επειδή προστίθενται μόρια σε υποψήφιους που διακρίνονται σε πανελλήνιους αθλητικούς αγώνες. Προστίθενται όμως πάντα με ξεκάθαρο τρόπο ή μήπως κάπου υπάρχει «στρέβλωση στην αξιοπιστία της μοριοδότησης των πανελληνίων εξετάσεων»;
Αυτό το ζήτημα έθεσε στη Βουλή με ερώτησή του όχι κάποιος βουλευτής της αντιπολίτευσης, αλλά ο βουλευτής της ΝΔ Μάριος Σαλμάς, κάνοντας λόγο για αγώνες οι οποίοι, «επειδή οδηγούν σε μία τελική μοριοδότηση αυτών των αθλητών οι οποίοι δείχνουν τις καλύτερες επιδόσεις, έχει και μια επίδραση στην αξιοπιστία των πανελλαδικών εξετάσεων και στο πώς προστίθενται μόρια σε αυτή τη διαδικασία»
Η αναφορά αυτή του κ.Σαλμά έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, δεδομένου ότι εκτός από βουλευτή και πρώην υπουργό, πρόκειται για Χειρουργό- Ορθοπαιδικό και Αναπληρωτή Καθηγητή, ο οποίος έχει διατελέσει επικεφαλής του ιατρικού team των εθνικών ομάδων ποδοσφαίρου, ενώ έχει προσφέρει τις υπηρεσίες του σε αθλητές παγκοσμίου βεληνεκούς, όπως ο Πύρρος Δήμας, ο Κάχι Καχιασβίλι, ο Βαλέριος Λεωνίδης, ο Λεωνίδας Σαμπάνης, ο Γιώργος Τζελίλης και Ολυμπιονίκες από άλλες χώρες.
Απαντώντας του ωστόσο, η υφυπουργός Παιδείας κ.Ζέττα Μακρή αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι υπάρχει τέτοιο πρόβλημα, όμως ο κ.Σαλμάς επέμεινε και η συζήτηση που έγινε είναι αρκετά διαφωτιστική, αν και όχι απολύτως, για το πώς σε ορισμένες περιπτώσεις η μοριοδότηση των αθλητικών διακρίσεων μπορεί να υπονομεύει το θεσμό των πανελλαδικών. Το θέμα αφορά σε απόφαση της πρώην υφυπουργού Παιδείας (και νυν υπουργού Εργασίας) κ.Δόμνας Μιχαηλίδου. σχετικά με το σχολικό πρωτάθλημα 2023-2024
Επειδή το θέμα είναι σοβαρό, δημοσιεύουμε ακολούθως ΟΛΟΚΛΗΡΗ τη συζήτηση που έγινε στη Βουλή χωρίς περαιτέρω σχολιασμό, καθώς και την ερώτηση του κ.Σαλμά.
Η ερώτηση Σαλμά
ΘΕΜΑ Λανθασμένος σχεδιασμός αγωνιστικής περιόδου 2023-2024 των σχολικών αγώνων ποδοσφαίρου.
Με υπουργική απόφαση καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις αλλά και οι διαδικασίες με τις οποίες διεξάγονται τα σχολικά πρωταθλήματα προκειμένου οι πρωταθλητές να λάβουν μοριοδότηση στις πανελλήνιες εξετάσεις ως ανταμοιβή για τις αθλητικές τους επιτυχίες. Στην υπουργική απόφαση που καθορίζονται αυτοί οι όροι και οι διαδικασίες για την σχολική χρονιά 2023 - 2024 υπάρχουν λάθη τα οποία οδηγούν στο να μην ανταμείβονται οι καλύτεροι. Συγκεκριμένα για το άθλημα ποδοσφαίρου κοριτσιών παρατηρείται το φαινόμενο να διεξάγεται αγώνας μεταξύ των δύο ομάδων σχολείων για την ανάδειξη του πρωταθλητή Αττικής και ο νικητής να αναγκάζεται να παίξει αγώνα με το νικητή βόρειού – νοτίου Αιγαίου προκειμένου να ξαναπαίξει με τον ηττημένο της Αττικής όποιος δεν έχει δώσει κανέναν αγώνα και έτσι να προωθηθεί η ομάδα στους τελικούς τέσσερις.
Αυτό δεν έχει συμβεί ποτέ στην ιστορία του αθλητισμού η νικήτρια ομάδα να πρέπει να δώσει αγώνα μπαράζ μια άλλη ομάδα ενώ η ηττημένη να μην δώσει και να ξανά διασταυρωθούν πάλι οι δυο τους αφού περάσει η νικήτρια τον αγώνα μπαράζ. Αυτό δημιουργεί τεράστια στρέβλωση στην αξιοπιστία της μοριοδότησης των πανελληνίων εξετάσεων.
Η συζήτηση στη Βουλή
Διαβάστε την ολόκληρη και βγάλτε τα συμπεράσματά σας
ΜΑΡΙΟΣ ΣΑΛΜΑΣ: Κατέθεσα και ήθελα να συζητηθεί αυτή η ερώτηση, η οποία εκτός από έναν συμβολισμό έχει και ουσία. Η ουσία είναι μία υπουργική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, που έχει υπογραφεί από την Υφυπουργό Παιδείας, που καθορίζει τους όρους και τις διαδικασίες με τις οποίες διεξάγονται οι αθλητικοί αγώνες των λυκείων, των σχολικών πρωταθλημάτων. Αυτοί οι αγώνες, επειδή οδηγούν σε μία τελική μοριοδότηση αυτών των αθλητών οι οποίοι δείχνουν τις καλύτερες επιδόσεις, έχει και μια επίδραση στην αξιοπιστία των πανελλαδικών εξετάσεων και στο πώς προστίθενται μόρια σε αυτή τη διαδικασία.
Συνεπώς, η απόφαση οφείλει να είναι ακέραια, δίκαιη, όλες οι ομάδες των λυκείων σε όλη την Ελλάδα να δίνουν τον ίδιο αριθμό αγώνων και να προκρίνονται με βάση τα διεθνή πρότυπα, όπως είναι οι όμιλοι στα παγκόσμια, στα διεθνή πρωταθλήματα, και όλα προσαρμοσμένα στις ιδιαιτερότητες βεβαίως των διευθύνσεων εκπαίδευσης.
Η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση του Δεκεμβρίου του 2023, που καθορίζει τους όρους για το πρωτάθλημα 2023-2024, είναι εντελώς άδικη και λανθασμένη. Οποιοσδήποτε τη διαβάσει θα καταλάβει ότι οι ομάδες των λυκείων δεν δίνουν τον ίδιο αριθμό αγώνων προκειμένου να φτάσουν στον τελικό, που θα διαγωνιστούν για να πάρουν την πρώτη, δεύτερη και τρίτη θέση. Άλλες ομάδες μπορούν να φτάσουν εκεί με τρεις αγώνες. Άλλες ομάδες μπορούν να φτάσουν με έξι αγώνες. Δεν υπάρχει καμία απολύτως λογική, ούτε ακόμη και με τον αριθμό των ομάδων που είναι μονοψήφιοι αριθμοί -δεκατρείς, εννιά, δεκαπέντε-, οι οποίες δεν μπορούν να διασταυρωθούν σε ζευγάρια όταν προχωρούν, ειδικά για τα ομαδικά αθλήματα.
Συνεπώς, ζήτησα -και κλείνω με αυτό την πρωτολογία μου- από την κυρία Υπουργό να αναγνωρίσει ότι η υπουργική απόφαση αυτή δεν ήταν δίκαιη για τους μαθητές των σχολείων και δεν αποδεικνύει ότι πρέπει να μοριοδοτούνται στο τέλος οι καλύτεροι, αλλά απλά ευνοούνται πολύ από τις κληρώσεις και από τον τρόπο με τον οποίον γίνονται οι διασταυρώσεις.
Σας ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος): Τον λόγο έχει η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κυρία Μακρή. Ορίστε, κυρία Υπουργέ.
ΖΕΤΤΑ ΜΑΚΡΗ (Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, κύριε συνάδελφε, θα μπορούσα να ξεκινήσω και να τελειώσω την απάντησή μου σε εσάς, αναφέροντας την απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας με αριθμό 1537/2023 –πρόσφατη, δηλαδή- η οποία ασχολήθηκε με την ισότητα, την αξιοκρατική και ορθολογική οργάνωση της εκπαίδευσης για την πριμοδότηση των διακριθέντων αθλητών και κατ’ επέκταση της εισαγωγής τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που τη βρήκε απολύτως σύννομη. Θα μπορούσε αυτό να είναι και η απάντηση στην αγωνία σας και στην ένστασή σας και στην διαπίστωση που κάνατε.
Θα μου επιτρέψετε να το πω -με το σεβασμό που σας έχω- με κάποια ελαφρότητα, ότι αυτό επηρεάζει το σύστημα της εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Επειδή, όμως, είναι πολύ σοβαρό το θέμα, θα μου επιτρέψετε να πω και μερικά πράγματα και για εκείνους που μας ακούν και για τα Πρακτικά. Το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε τη διεξαγωγή των αγώνων η οποία γίνεται από το 2016 μέχρι σήμερα με τον ίδιο τρόπο.
Με την άνεση, κύριε συνάδελφε, ότι καμία από τις υπουργικές αποφάσεις δεν φέρει την υπογραφή μου -άρα δεν υπερασπίζομαι την υπογραφή μου, αλλά το κυβερνητικό έργο σας- λέω ότι η μόνη διαφοροποίηση στην απόφαση που υπέγραψε η τότε Υφυπουργός, η κυρία Μιχαηλίδου, αφορά στην προσθήκη και άλλων αθλημάτων, όπως η υδατοσφαίριση, το beach volley που είναι ολυμπιακά αθλήματα. Από το 2016 με την υπογραφή Γαβρόγλου μέχρι τώρα, απαρεγκλίτως είναι η ίδια διαδικασία που εσείς επισημαίνετε αδυναμίες, ενώ το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε ότι δεν παραβιάζει την ισονομία και την αξιοκρατία.
Έρχομαι στα σημερινά. Στις 12 Ιανουαρίου του 2024 με υπουργική απόφαση προκηρύχθηκαν οι αγώνες. Να διευκρινίσουμε ότι η συμμετοχή στους αγώνες αυτούς είναι απολύτως εθελοντική. Συμμετέχουν τα σχολεία που θέλουν και οι μαθητές που θέλουν. Όταν αυτή η εθελοντική συμμετοχή δηλώνεται, είναι υποχρεωτικό ο γονέας, ο κηδεμόνας, ο επίτροπος να δηλώσει με υπεύθυνη δήλωση ότι γνωρίζει τους όρους διεξαγωγής.
Πρέπει λοιπόν να δηλώσει με υπεύθυνη δήλωση ότι και γνωρίζει και αποδέχεται τους όρους διεξαγωγής αυτών των αγώνων. Αυτό συμβαίνει και με την ομάδα για την οποία ρωτάτε και την αναφέρετε και στην ερώτησή σας.
Ας έρθουμε τώρα και στη διεξαγωγή των αγώνων. Γίνονται σε τρεις φάσεις πρώτη, δεύτερη και τρίτη. Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, στην πρώτη φάση γίνονται οι αγώνες μεταξύ σχολικών ομάδων, δηλαδή σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Διοργανώνουν τους αγώνες αυτούς οι Οργανωτικές Επιτροπές Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων, οι ΟΕΣΑ, όπως θα τους λέμε εφεξής, που κάνουν και τις σχετικές κληρώσεις. Βγαίνουν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης συνολικά πενήντα οχτώ νικητές, πενήντα οχτώ ομάδες, όσες είναι και οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Πάμε στη δεύτερη φάση, που γίνεται σε επίπεδο περιφέρειας. Εδώ θα σας πω, κύριε Υπουργέ, ότι κάθε φάση έχει και διαφορετικούς όρους διενέργειας γνωστούς εκ των προτέρων. Γίνεται λοιπόν από την κεντρική ΟΕΣΑ, την ΚΟΕΣΑ, την Κεντρική Οργανωτική Επιτροπή Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων, η κλήρωση. Η επιτροπή αυτή ορίστηκε πάλι με απόφαση της τότε Υφυπουργού της κυρίας Μιχαηλίδου, η οποία θα αναλαμβάνει από τη δεύτερη φάση και μετά τη διεξαγωγή των αγώνων.
Θέλω να πω επίσης εδώ ότι την 1η Μαρτίου του 2024, όπως κάθε φορά, γίνεται κλήρωση με γεωγραφικά κριτήρια. Και εκ των προτέρων από την 1η Μαρτίου είναι γνωστό ποιες γεωγραφικές περιοχές θα ασχοληθούν, ποιες ομάδες θα κληρωθούν ανά περιοχή. Δηλαδή στην Αττική 1 ήταν το Κολέγιο. Στην Αττική 2 είναι το Κερατσίνι. Δεν ήταν γνωστό εκ των προτέρων. Αλλά δεν υπάρχει πιθανότητα παρέμβασης ή νόθευσης αυτής της σχολικής δραστηριότητας, που έχει βεβαίως και συνέπειες για τις πανελλαδικές.
Στη δεύτερη φάση προκρίνονται δεκαπέντε ομάδες. Οι δεκατρείς είναι από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης και οι άλλες δύο είναι oi δευτεραθλήτριες από την Αττική και την κεντρική Μακεδονία λόγω του μεγάλου αριθμού των σχολείων, τα οποία λαμβάνουν μέρος. Από τις δεκαπέντε ομάδες λοιπόν στην τελευταία φάση πρέπει να μείνουν εννέα.
Στη φάση αυτή για να μείνουν εννέα ομάδες, υπάρχει η εξής διαδικασία –επαναλαμβάνω- σταθερή πάντοτε. Δύο ομάδες από την Αττική, η πρωταθλήτρια και η δευτεραθλήτρια, μία από την κεντρική Μακεδονία, μία από την Κρήτη. Αυτές περνούν χωρίς αγώνα στους εννέα. Από τους δεκαπέντε η επιλογή των τεσσάρων γίνεται χωρίς αγώνα. Οι υπόλοιποι έντεκα όμως αγωνίζονται μεταξύ τους για να βγουν οι άλλοι πέντε και όποιοι προκύψουν. Από τους εννέα αυτούς λοιπόν προκύπτουν και τρεις όμιλοι. Ποιοι θα συμμετέχουν σε κάθε όμιλο; Είναι επίσης γνωστό εκ των προτέρων από την 1η Μαρτίου. Η Αττική 1, δηλαδή, εν προκειμένω –να τα λέμε με το όνομά τους- το Κολλέγιο, και το Κερατσίνι θα ήταν στον 3ο όμιλο μαζί με την ομάδα που θα κέρδιζε από τον αγώνα μεταξύ βορείου και νοτίου Αιγαίου.
Όταν λοιπόν φτάνουμε στην 3η κατηγορία, στους τρεις ομίλους πάλι με κλήρωση είμαστε εκ των προτέρων. Ξέρουμε ποιες ομάδες θα αγωνιστούν σε έναν αγώνα και ποια νικήτρια θα δώσει τον αγώνα με την άλλη ομάδα.
Αυτά λοιπόν για τη διαδικασία, να μην πάρω περισσότερο χρόνο. Νομίζω ότι εξήγησα πώς είναι. Εξήγησα ότι είναι σταθερή και πάγια. Και στη δευτερολογία μου να απαντήσω σε τυχόν διευκρινίσεις.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος): Τον λόγο έχει ο κ. Σαλμάς.
ΜΑΡΙΟΣ ΣΑΛΜΑΣ: Κατ’ αρχήν, κυρία Υπουργέ, το Συμβούλιο της Επικρατείας προφανώς έκρινε προσφυγή που δεν αφορά αυτό που ρωτώ εγώ. Δεν ρώτησε ο προσφεύγων αν είναι δίκαιο το εννέα, το δεκαπέντε και το δεκατρία. Σας λέω ότι εκτός από την 24ετή θητεία μου στο κοινοβούλιο, αδιάλειπτη, είμαι επί χρόνια στον αθλητισμό. Είμαι επικεφαλής του ιατρικού team όλων των εθνικών ομάδων ποδοσφαίρου. Έχω περάσει από τις ομοσπονδίες άρσης βαρών, καράτε, απ’ όλες τις ομοσπονδίες. Πού αλλού ακούσατε εσείς να είναι μονοί αριθμοί οι φάσεις, εννέα, δεκατρία, δεκαπέντε;
Το ελάχιστο που περίμενα απ’ εσάς, θα ήταν ε δίκιο, θα φροντίσω στην επόμενη Υπουργική Απόφαση να είναι ζυγοί αριθμοί, δηλαδή, οχτώ, δεκαέξι. Όπως προσθέσατε δύο ομάδες, αφαιρέστε μία, αφαιρέστε δύο. Δεν μπορεί να είναι εννέα όμιλοι των τριών.
Προσέξτε, επειδή αναφέρατε το Κολλέγιο και το Κερατσίνι, θα αναφέρω ένα παράδειγμα. Πριν είκοσι ημέρες έπαιζαν για πρωταθλητή τα κορίτσια Κολλέγιο- Κερατσίνι. Εκ των προτέρων γνώριζαν, όπως πολύ σωστά λέτε, ότι ο νικητής Αττικής θα πρέπει να δώσει αγώνα μπαράζ με τον νικητή βορείου-νοτίου Αιγαίου, για να ξανασυναντήσει τον ηττημένο, ο οποίος δεν έχει δώσει κανέναν αγώνα μπαράζ. Πρακτικά το Κολλέγιο νίκησε το Κερατσίνι 3-0. Πέρασε πρωταθλητής Αττικής. Εκ των προτέρων ήξερε ότι θα δώσει αγώνα μπαράζ με τον πρωταθλητή νοτίου-βορείου Αιγαίου για να ξανασυναντήσει το Κερατσίνι, το οποίο δεν έδωσε κανέναν αγώνα μπαράζ. Αυτό είναι δίκαιο; Είστε νομικός.
Δεν έχει σημασία εάν το ήξεραν εκ των προτέρων. Δεν έχει σημασία αν υπέγραψαν οι γονείς και τα σχολεία. Πού το ξανακούσατε αυτό; Να βγαίνει πρωταθλητής Αττικής από το Κολλέγιο- Κερατσίνι σήμερα, να πρέπει να πάει ο πρωταθλητής να δώσει αγώνα μπαράζ με το βόρειο-νότιο Αιγαίο, για να ξαναγυρίσει να παίξει με τον ηττημένο το Κερατσίνι, ο οποίος εκ των προτέρων ήξερε ότι δεν θα δώσει άλλον αγώνα.
Εσείς αν ήσασταν Κολλέγιο Αθηνών και Κερατσίνι θα θέλατε να χάσετε στο πρωτάθλημα στον τελικό για την Αττική ή θα θέλατε κερδίσετε; Θα θέλατε να χάσετε γιατί ο νικητής πήγαινε να δώσει επιπρόσθετο αγώνα μπαράζ, άρα θα θέλατε να χάσετε για να πάτε να ξαναπαίξετε ένα ματς με το νικητή του νικητή Αττικής με το νικητή βορείου-νοτίου Αιγαίου.
Αυτό αν δεν το καταλάβατε από την ερώτησή μου, στενοχωριέμαι. Αν το καταλάβατε, είμαι χαρούμενος γιατί ξέρω ότι τώρα δεν μπορείτε να αλλάξετε τίποτα. Όπως ξέρω ότι δεν έχετε υπογράψει εσείς. Δεν σας βαραίνει η αμαρτία γι’ αυτό. Αλλά καταλάβετε ότι πρέπει να διορθώστε τους μόνους αριθμούς. Κάντε το οχτώ και δεκαέξι, όπως είναι το Champions League, το Europa, το Conference, όπως είναι όλα τα ομαδικά αθλήματα στον κόσμο, στο μπάσκετ, στο βόλεϊ στο χάντμπολ. Εσείς ή μάλλον όχι εσείς, αλλά μια επιτροπή που φτιάξατε από υπηρεσιακούς, σκέφτηκαν ότι αυτό είναι το σωστό και δημιουργεί αυτές τις στρεβλώσεις.
Αυτός είναι ο σκοπός της ερώτησής μου να διορθώσει για το μέλλον αυτές τις αδικίες, όποια σχολεία και αν είναι, ιδιωτικά ή δημόσια. Να είναι δίκαιος ο διαγωνισμός για να παίρνουν και τα παιδιά ένα παράδειγμα, ότι δεν τους φταίει κανένας όταν χάνουν ή όταν κερδίζουν αλλά το σύστημα είναι δίκαιο.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος): Τον λόγο έχει η κυρία Υπουργός.
ΖΕΤΤΑ ΜΑΚΡΗ (Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού): Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε συνάδελφε, το Συμβούλιο της Επικρατείας στην ολομέλεια έκρινε τη διεξαγωγή των αγώνων με βάση αυτό το πλάνο που μόλις εξήγησα και τη βρήκε σύννομη. Να μην επιμείνουμε περισσότερο σ αυτό.
Θα σας πω λοιπόν το ότι η διαδικασία και οι όροι διεξαγωγής είναι γνωστοί εκ των προτέρων συμβάλλει στην αξιοπιστία. Επισημάνατε κάποιες αδυναμίες κατά την εκτίμησή σας. Με πολύ σεβασμό και χωρίς να οξύνω, θα ήθελα να σας πω ότι κατ’ αυτόν τον τρόπο θα μπορούσε και κανείς να αντιδράσει γιατί η πρωταθλήτρια και η δευτεραθλήτρια της Αττικής περνά χωρίς αγώνες. Αυτές οι διαδικασίες όμως είναι γνωστές, παγιωμένες.
Και πάλι με πολύ σεβασμό θα σας πω. Το Κολλέγιο το οποίο συμμετέχει παγίως -ένα σχολείο το οποίο δεν έχει ανάγκη από τον δικό μου έπαινο- πολλές φορές με διακρίσεις κάποιες όχι, έχει αν δεν κάνω λάθος –το λέω με επιφύλαξη- ξαναχάσει από το Κερατσίνι. Δεν προσέφυγε ποτέ ούτε κανένας γονέας ούτε κανένα σχολείο. Το αποδέχτηκαν. Ξέρετε το Κολλέγιο φέτος μόνο τι έκανε; Μία ερώτηση σε διευθυντή εκπαίδευσης ούτε καν στο σχολείο, να ζητήσει μια διευκρίνιση για την πετοσφαίριση. Δεν έφτασε λοιπόν κάτι από όλους αυτούς που συμμετέχουν, που έχουν και δικαιολογημένο συμφέρον. Η διαδικασία είναι όσο γίνεται πιο άψογη. Είναι σχολεία, επαναλαμβάνω, όπως το Κερατσίνι με διακρίσεις επανειλημμένες, όπως και το Κολλέγιο. Δεν προσέφυγε ποτέ ούτε γονιός, ούτε κανένας άλλος ούτε καν φέτος. Άρα λοιπόν σημαίνει ότι εκείνοι που ξέρουν από μέσα, που ζουν, που αντιλαμβάνονται, αναγνωρίζουν ότι είναι το καλύτερο, το δικαιότερο, το αξιοκρατικό σύστημα.
Και κυρίως και πρωτίστως, κύριε Υπουργέ, μεσούσης της διαδικασίας ούτε ανησυχίες δημιουργούμε στα παιδιά ούτε αλλάζει η διαδικασία. Εσείς υπήρξατε Υπουργός, όχι Υφυπουργός, Υγείας, αλλάξατε ποτέ κατά τη διάρκεια της διαδικασίας την προκήρυξη; Ποτέ.
Και να πω και κάτι άλλο. Είναι αυτή η στιγμή να αναδυθεί ένα θέμα, το οποίο δεν έχει σημασία αν φέρει την υπογραφή μου ή όχι; Είναι κυβερνητική πολιτική. Επαναλαμβάνω ότι την εποχή του Γαβρόγλου δεν άλλαξε. Και δεν άλλαξε γιατί ουδείς ποτέ την αμφισβήτησε. Είναι το καλύτερο, το δικαιότερο, το αξιοκρατικό σύστημα.
Ας το γνωρίζουν αυτό τα παιδιά, ας γνωρίζουν ότι η ζωή έχει και καλές και κακές στιγμές. Και είμαι βέβαιη ότι όπως το έχουν αντιληφθεί οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί όμιλοι, τα δημόσια και τα ιδιωτικά σχολεία, θα το αντιληφθούν όλοι.
Ευχαριστώ πολύ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη