Η επισήμανση λαθών στα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων 2024 και η αναστάτωση των υποψηφίων συνεχίζονται.
Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (ΓΕΛ)
Στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία που εξετάστηκαν οι υποψήφιου των ΓΕΛ κλήθηκαν μεταξύ άλλων να γράψουν για το ποίημα του Κωστή Παλαμά, «Το ταξίδι»..
Οι μαθητές/τριες των Λυκείων εξετάστηκαν την Παρασκευή 31 Μαΐου στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία ενόψει των Πανελλαδικών εξετάσεων 2024, όπου κλήθηκαν μεταξύ άλλων να γράψουν για το ποίημα του Κωστή Παλαμά, «Το ταξίδι».
Πολλοί φιλόλογοι παρατήρησαν πως η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων έκανε λάθος στο θέμα και αντέγραψε λάθος δύο λέξεις με αποτέλεσμα να αλλοιώνεται το νόημα του κειμένου.
Συγκεκριμένα στην τελευταία στροφή του ποιήματος γράφεται: «ατέλειωτο, έρμο, σ’ άγνωστη χώρα», ενώ το ποίημα λέει «ατέλειωτο, έρμο, σ’ αγνώριστη χώρα».
Επιπλέον την λέξη «Αγάπη» την έχουν γράψει «αγάπη» (με πεζό «α»).
Η στροφή στα θέματα των πανελληνίων:
Η στροφή χωρίς λάθη:
Λάθος εντόπισε και η Ελληνική Εταιρεία Φιλολόγων
Στο θέμα Β1 και στην ερώτηση 4 (επιλογή γ) είναι γλωσσικά λανθασμένη η χρήση του ρήματος «αμβλύνω» στη φράση «τα ταξίδια αμβλύνουν τους πνευματικούς ορίζοντες».
Και άλλος λάθος εντόπισε η Ελληνική Εταιρεία Φιλολόγων (ΕΕΦ) στα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, που εξετάστηκαν οι μαθητές/τριες ΓΕΛ την Παρασκευή 31 Μαΐου ενόψει των Πανελλαδικών εξετάσεων 2024.
Συγκεκριμένα:
«Στα γενικά θετικά μας σχόλια για τα θέματα που δόθηκαν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας κατά τις Πανελλήνιες εξετάσεις των Γενικών Λυκείων παρατηρούμε ότι στο θέμα Β1 και στην ερώτηση 4 (επιλογή γ) είναι γλωσσικά λανθασμένη η χρήση του ρήματος «αμβλύνω» στη φράση «τα ταξίδια αμβλύνουν τους πνευματικούς ορίζοντες». Ως εκ τούτου, επειδή λειτουργεί παραπλανητικά για τους υποψηφίους, πιστεύουμε μετ΄ επιτάσεως ότι οι απαντήσεις στη συγκεκριμένη ερώτηση δεν πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τη βαθμολόγηση των γραπτών».
Διαμαρτυρία υποψήφιου για οδηγίες της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων σε θέμα της Νεοελληνικής Γλώσσας
Το alfavita.gr έλαβε και δημοσιεύει εύλογη απορία και διαμαρτυρία υποψηφίου για οδηγίες της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων για το Θέμα Β στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας
Η επιστολή
Είμαι μαθητής της Γ’ Λυκείου και υποψήφιος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Σας αποστέλλω αυτό το email για να εκφράσω μια απορία για το Θέμα Β στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 31/05/2024.
Πιο συγκεκριμένα στο ερώτημα Β2. β., μας ζητείται να γράψουμε τι δηλώνουν οι συγκεκριμένες διαρθρωτικές λέξεις που μας δίνονται. Ο σύνδεσμος «Αν και» δηλώνει αντίθεση – εναντίωση, το οποίο οι περισσότεροι υποψήφιοι -και εγώ- ανέφεραν μόνο την λέξη αντίθεση.
Στο φροντιστήριο, όμως, που πηγαίνω μας είπαν ότι η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων έδωσε ως σωστή απάντηση μόνο την λέξη «εναντίωση» και ότι οποιαδήποτε άλλη απάντηση δεν θα γίνεται αποδεκτή.
Μαθηματικά (ΕΠΑΛ)
Το θέμα Γ3 των Μαθηματικών ΕΠΑΛ είχε ξαναπέσει στις πανελλήνιες εξετάσεις ΕΠΑΛ το 2006
Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων επέλεξε στις φετινές εξετάσεις των Μαθηματικών - ΕΠΑΛ (που έγιναν το Σάββατο που μας πέρασε) το ίδιο θέμα που είχε πέσει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των Μαθηματικών ΕΠΑΛ του 2006. Αναφερόμαστε στο θέμα Γ3 στο οποίο διαπιστώθηκε πρόβλημα από τη Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία
Το ερώτημα Γ2 του 2024 είναι το ίδιο με το ερώτημα
α) του 2006,
Το ερώτημα Γ3 του 2024 είναι το ίδιο
- με το ερώτημα β) και
- το ερώτημα γ) του 2006.
Η ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ)
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ‐ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ
Μαθηματικά (Άλγεβρα)
ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
Τα θέματα καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης και παρουσιάζουν ανάλογη δυσκολία με τα αντίστοιχα περσινά.
Στο Θέμα Γ διαπιστώνουμε αστοχία στη διατύπωση. Ειδικότερα υπάρχει πρόβλημα συμβατότητας μεταξύ των τιμών των δεδομένων και των ζητουμένων. Επισημαίνουμε ότι οι δυνατές τιμές του άγνωστου κ μπορούν να προκύψουν ανεξάρτητα, τόσο από την τυπική απόκλιση, όσο και από τη μέση τιμή που υπολογίζεται με τη βοήθεια του συντελεστή μεταβολής, και δεν συμφωνούν μεταξύ τους.
Προτείνεται να ληφθεί ως σωστή οποιαδήποτε από τις δύο προσεγγίσεις, για να μην αδικηθούν οι υποψήφιοι.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη