varvakeio sxoleio
«Ως ατομική μας ευθύνη για το «σκάνδαλο» αποδεχόμαστε ότι αποτύχαμε ως δάσκαλοι φυσικής στο να εκπαιδεύσουμε τους μαθητές μας να εστιάζουν στα τεκμήρια, να προβάλλουν αντίσταση στην ψευδοεπιστήμη και να απεχθάνονται τη συνωμοσιολογία»

Ηχηρή παρέμβαση υπέρ του καθηγητή Φυσικής του Βαρβακείου κ. Θοδωρή Παπασγουρίδηο οποίος διαπομπεύτηκε από τον βουλευτή Π.Πολάκη και ιστοσελίδες για το χάος που προκάλεσαν τα θέματα στις εφετινές πανελλαδικές στη Φυσική, χωρίς όμως ο ίδιος να έχει ανάμειξη, εκφράζουν ενυπογράφως 103 συνάδελφοί του.

Την ανακοίνωση δημοσιεύει το alfavita.gr

Οι 103 καθηγητές Φυσικής -και ορισμένοι Χημείας- δημοσιοποιούν κείμενο κάνουν λόγο για συνωμοσιολογία και τονίζουν ότι παρεμβαίνουν «γιατί κοιταζόμαστε μεταξύ μας και διαπιστώνουμε παρόμοια χαρακτηριστικά αγωνίας για την εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την ίδια διάθεση να εκφραζόμαστε δημόσια για ζητήματα της διδασκαλίας της, με τον Παπασγουρίδη. Όσο κοιταζόμαστε μεταξύ μας, αναρωτιόμαστε ποιος από μας θα τον ακολουθήσει στη σέντρα της άδικης δημόσιας διαπόμπευσης».

Με νόημα, οι εκπαιδευτικοί τονίζουν επίσης: «Ως ατομική μας ευθύνη για το «σκάνδαλο» αποδεχόμαστε ότι αποτύχαμε ως δάσκαλοι φυσικής στο να εκπαιδεύσουμε τους μαθητές μας να εστιάζουν στα τεκμήρια, να προβάλλουν αντίσταση στην ψευδοεπιστήμη και να απεχθάνονται τη συνωμοσιολογία»

Η κοινή ανακοίνωση των 103 καθηγητών Φυσικής που δημοσιεύει το alfavita.gr

Συνωμοσιολογία & Εκπαίδευση

Το θέμα

Επανήλθε μετά από μια δεκαετία στο δημόσιο λόγο το ζήτημα της επιλογής θεμάτων φυσικής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Ως αιτία και τότε και τώρα, αποτέλεσαν θέματα που είχαν δημοσιοποιηθεί με παρόμοια μορφή πριν τις Εξετάσεις σε διδακτικά εγχειρίδια και ηλεκτρονικά μέσα, με προφανή εξαίρεση το εγκεκριμένο σχολικό βιβλίο.

Το φετινό «σκάνδαλο» αναφέρεται σε θέμα θεωρίας που υπάρχει – όφειλε να βρίσκεται, ως στοιχειώδης γνώση – στο σχολικό εγχειρίδιο.

Συνωμοσιολογία

Η κατηγορία που διατυπώθηκε συσχετίζει αιτιακά κάποια αληθή με κάποια ψευδή στοιχεία:

Τα τελευταία χρόνια – χωρίς να απαγορεύεται – δεν συνηθίζεται η επιλογή θεμάτων θεωρίας στις Πανελλαδικές. Αντίθετα, στις ενδοσχολικές εξετάσεις της Γ Λυκείου επιλέγονται θέματα θεωρίας από εκείνους τους καθηγητές φυσικής που δίνουν ισότιμη έμφαση σε θεωρία και ασκήσεις.

Πριν τις εξετάσεις, δημοσιοποιήθηκε στον διαδικτυακό τόπο ylikonet ένα ενδοσχολικό διαγώνισμα της Γ Λυκείου του Βαρβάκειου Λυκείου, με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ ομοτέχνων, την αυτοβελτίωση και παράλληλα την άτυπη δημιουργία διδακτικού υλικού που θα συνοδεύεται από αυστηρή δημόσια κριτική αποτίμηση.

Ένας απ’ τους τρεις συντάκτες αυτού του ενδοσχολικού διαγωνίσματος, θεωρήθηκε ότι αποτελούσε μέλος της επιτροπής που συνέταξε τα θέματα φυσικής στις φετινές Πανελλαδικές – 2024.

Αυτά τα τρία στοιχεία, τα δύο πρώτα αληθή, το τρίτο ψευδές, συνδυάστηκαν και προκάλεσαν δημοσιεύματα – ιδανικό προσάναμμα για συνωμοσιολογικούς διαλόγους στο διαδίκτυο. Οι στοχεύσεις των συνωμοσιολόγων ετερόκλητες. Κοινός παρονομαστής, η διαπόμπευση του ενός απ’ τους φυσικούς του Βαρβακείου που δημοσιοποίησε τα ενδοσχολικά θέματα που έθεσε στο σχολείο του.

Τα επιχειρήματα

Τον καθηγητή που διαπομπεύτηκε, τον συνάδελφο Θοδωρή Παπασγουρίδη, υπερασπίστηκαν το σχολείο του, με ρητή διάψευση πως ήταν θεματοδότης στις Πανελλαδικές – 2024. Κυρίως όμως οι αυθόρμητες μαρτυρίες συνάδελφων του στο βαθμολογικό κέντρο φυσικώς αδυνάτων. Εκείνων που συνεργάστηκαν μαζί του στην άμεση επίλυση των θεμάτων, από τη στιγμή που δημοσιοποιήθηκαν στους διαγωνιζόμενους. Η με πολλαπλές μαρτυρίες φυσική παρουσία του Παπασγουρίδη στο βαθμολογικό κέντρο φυσικώς αδυνάτων, αποκλείει θεσμικά την παράλληλη συμμετοχή του στην Επιτροπή Εξετάσεων. Άσε που το ίδιο πρόσωπο, μόνο σε σενάρια επιστημονικής φαντασίας, αλλά εξίσου και σε συνωμοσιολογικές κατασκευές, μπορεί να συνυπάρχει ταυτόχρονα σε δυο χώρους που απέχουν χιλιόμετρα.

Γιατί παρεμβαίνουμε;

Διότι τα ορθολογικά επιχειρήματα έχουν μικρότερη αξία απ’ τις υποθέσεις που συνδυάζουν την αλήθεια με το ψέμα και αναφέρονται σε ευαίσθητα ζητήματα όπως είναι η αξιοκρατική επιλογή των μαθητών που θα εισαχθούν στα πανεπιστήμια.

Διότι το πλαίσιο του πολιτικού διαλόγου, από κάθε συχνότητα του πολιτικού φάσματος, εξοικείωσε τους πολίτες στην αποδοχή της αρχετυπικής άποψης όταν λείπουν οι διασταυρώσεις και τα επιχειρήματα: «όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά».

Διότι αυτή η τακτική λειτουργεί όπως η Λερναία Ύδρα. Εκεί που πίστεψες ότι εξουδετερώθηκε το δυσώδες στόμα, προκύπτουν στη θέση του άλλα δύο πιο απεχθή. Π.χ. η αρχική υπόθεση ότι ο συνάδελφος ήταν μέλος της επιτροπής που έβαλε τα θέματα στις Πανελλαδικές – 2024 μετατοπίστηκε στην έμμεση αποδοχή του λάθους: ακόμα κι’ αν δεν ήταν φέτος θεματοδότης, είχε προϋπάρξει σε προηγούμενες Πανελλαδικές. Επομένως;

επομένως «γνώριζε πρόσωπα και πράγματα» και έτσι καθοδήγησε τα φετινά μέλη της επιτροπής να επιλέξουν ένα θέμα θεωρίας

Διότι στον βωμό μικροκομματικών τακτικών, ούτε καν στρατηγικών, στοχοποιείται ένας συμπολίτης, ένας συνάδελφος, ένας από μας.

Αντιδρούμε, γιατί κοιταζόμαστε μεταξύ μας και διαπιστώνουμε παρόμοια χαρακτηριστικά αγωνίας για την εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την ίδια διάθεση να εκφραζόμαστε δημόσια για ζητήματα της διδασκαλίας της, με τον Παπασγουρίδη. Όσο κοιταζόμαστε μεταξύ μας, αναρωτιόμαστε ποιος από μας θα τον ακολουθήσει στη σέντρα της άδικης δημόσιας διαπόμπευσης.

Ως ατομική μας ευθύνη για το «σκάνδαλο» αποδεχόμαστε ότι αποτύχαμε ως δάσκαλοι φυσικής στο να εκπαιδεύσουμε τους μαθητές μας να εστιάζουν στα τεκμήρια, να προβάλλουν αντίσταση στην ψευδοεπιστήμη και να απεχθάνονται τη συνωμοσιολογία.

Το κείμενο προσυπογράφουν οι:

  1. Αβραμίδης Ανέστης, Χημικός στο 3ο ΓΕΛ Ιλίου

  2. Αγριόδημας Χρήστος, καθηγητής φυσικής στην Ελληνογαλλική σχολή Ευγένιος Ντελακρουά

  3. Αθανασιάδης Τάσος, Καθηγητής φυσικής Αυγουλέα – Λιναρδάτου

  4. Αλεβίζος Άρης, συνταξιούχος εκπαιδευτικός, φυσικός, δημόσια εκπαίδευση

  5. Αλεξόπουλος Παύλος, Φυσικός, φροντιστής

  6. Ελπίδα Ανδρουλιδάκη, Φυσικός, φροντιστής

  7. Βακαλόπουλος Ιωάννης, Φυσικός στο Α΄ Αρσάκειο Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης

  8. Βαλαδάκης Ανδρέας, Καθηγητής φυσικής της Βαρβακείου Σχολής

  9. Βατούγιος Πέτρος, Καθηγητής 4ου Λυκείου Ν. Σμύρνης

  10. Βιδάλης Δημήτριος, Φυσικός, Εσπερινό Γυμνάσιο Χίου με Λυκειακές Τάξεις

  11. Βουμβάκης Γιώργος, συνταξιούχος Φυσικός και πρώην διευθυντής δημοσίου λυκείου

  12. Γεωργιοπούλου Παναγιώτα, 9ο ΓΕΛ Πειραιά

  13. Γεωργουδής Στράτος, Καθηγητής φυσικής στην Ιόνιο Σχολή, Υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Θεμάτων του Δ.Σ. της ΟΙΕΛΕ

  14. Γιούνης Άλκης, Φυσικός, συνταξιούχος καθηγητής δημόσιας εκπαίδευσης

  15. Γκενές Δημήτριος, Συνταξιούχος Καθηγητής Φυσικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

  16. Γουρζή Ελένη, Φυσικός, 38ο ΓΕΛ Αθηνών

  17. Δεκατρής Άρης, εν ενεργεία καθηγητής δημόσιου λυκείου

  18. Δελής Νίκος, καθηγητής φυσικής στο Βαρβάκειο Πρότυπο Λύκειο

  19. Δημαγκίκας Δημήτρης, Χημικός, Φροντιστής

  20. Δημαρίδης Αργύρης, Φυσικός, Φροντιστής

  21. Διαμαντής Αργύρης, Φυσικός, ΓΕΛ Αβδήρων Ξάνθης

  22. Δουκατζής Βασίλης, Φυσικός, Φροντιστής

  23. Έψιμος Γιώργος, Φυσικός, 6ο Γυμνάσιο Ξάνθης

  24. Ιντζέμπελης Ιωσήφ, Φυσικός, φροντιστής

  25. Καβαλλιεράτος Κωνσταντίνος, Φυσικός 1 ΓΕΛ Νίκαιας

  26. Καδιλτζόγλου Μίλτος, Φυσικός, 1ο Γυμνάσιο Ηρακλείου (αναπληρωτής)

  27. Καλλιάς Γιώργος, καθηγητής Φυσικής Διευθυντής ΓΕΛ Καλαμπάκας

  28. Καρίμαλης Γρηγόρης, Φυσικός, 2ο γυμνάσιο Σητείας

  29. Κατσής Θανάσης, Φυσικός, Φροντιστής

  30. Κατσιλέρος Χριστόφορος, Φυσικός , Φροντιστής

  31. Καψοκόλης Δικαίος, Φυσικός 8ο ΓΕ.Λ ΠΕΙΡΑΙΑ

  32. Κόμης Γιώργος, Συνταξιούχος καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

  33. Κοντουδάκης Δημήτρης, Φυσικός, Φροντιστής

  34. Κορκίζογλου Πρόδρομος, Φυσικός, Συνταξιούχος καθηγητής της Δημόσιας Εκπαίδευσης

  35. Κοτσώνας Παύλος, Φυσικός, φροντιστής

  36. Κουμαράς Παναγιώτης, Συνταξιούχος καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ

  37. Κουτσομπόγερας Παναγιώτης, Χημικός

  38. Κυριακόπουλος Γιάννης, Συνταξιούχος Φυσικός, Πρώην καθηγητής 2ου Λυκείου Αγίας Βαρβάρας

  39. Κυριακούλης Γιάννης, Φυσικός, Φροντιστής

  40. Λαμπράκης Εμμανουήλ, Συνταξιούχος καθηγητής Φυσικής

  41. Λεβέτας Στάθης, Φυσικός, Φροντιστής

  42. Λουκάκος Θοδωρής, Φυσικός στο Γυμνάσιο με ΛΤ Σίφνου

  43. Μακρής Άγγελος, Φυσικός, Φροντιστής

  44. Μαλακασιώτης Νίκος, Φυσικός, Φροντιστής

  45. Μαλάμης Γρηγόριος, Συνταξιούχος Καθηγητής Φυσικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

  46. Μάργαρης Διονύσης, Συνταξιούχος καθηγητής φυσικής, δημόσιας εκπαίδευσης

  47. Μαρμαρινός Ανάργυρος, MSc Φυσικός σε δημόσιο Λύκειο

  48. Μαστροδήμος Πανταζής, Φυσικός, 2ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου

  49. Μιχαήλ Μιχαήλ, Φυσικός, ΓΕΛ Ηράκλειας Σερρών

  50. Μπάφας Βασίλης, Φυσικός, Διεύθυνση Οικονομικών Π.Ε. Πειραιά

  51. Μπετσάκος Παναγιώτης, Φυσικός 1ο ΓΕΛ Κοζάνης

  52. Μπουλούμπασης Γρηγόρης, Καθηγητής Φυσικός, δημόσιας εκπαίδευσης

  53. Νασίκα Χρ. Ελευθερία, Φυσικός, 3ο ΓΕΛ Λάρισας

  54. Νάντσου Τίνα, Φυσικός στην ιδιωτική εκπαίδευση

  55. Νούσης Βασίλης, Υπ. ΕΚΦΕ Θεσπρωτίας

  56. Οικονόμου Ανδρέας, Φυσικός, Φροντιστής

  57. Ορφανάκης Στυλιανός, M.Sc. Φυσικός, 14ο ΓΕ.Λ Λάρισας

  58. Πάλμος Δημήτρης, Φυσικός, 22ο ΓΕΛ Αθηνών

  59. Παναγιωτόπουλος Μερκούρης, συνταξιούχος εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

  60. Πανανάς Γιάννης Φυσικός, 2ο ΓΕΛ Παλλήνης

  61. Παπαδάκης Κώστας, Φυσικός

  62. Παπαδάκης Παντελής, συνταξιούχος καθηγητής Φυσικής στη δημόσια εκπαίδευση

  63. Παπαδάκης Πέτρος, Φυσικός, Φροντιστής

  64. Παπαδημητρίου Αθανάσιος, καθηγητής φυσικής, Κολλέγιο Ανατόλια Θεσσαλονίκης

  65. Παπάζογλου Αποστόλης, Φυσικός, Φροντιστής

  66. Παπαϊωάννου Βασιλική-Μαρία, MSc Φυσικός, καθηγήτρια φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης

  67. Παπακυριακόπουλος Ευθύμιος, Φυσικός-Ρ/Η, ΓΕΛ Ερμιόνης

  68. Παππάς Βασίλειος, διευθυντής 1ου Γυμνασίου Καλαμπάκας

  69. Παρασύρης Κωνσταντίνος, καθηγητής Φυσικής, φροντιστής

  70. Παρτσής Κωνσταντίνος, Φυσικός, 3ο ΓΕΛ Καλαμαριάς

  71. Περιστέρη Μαρία, Φυσικός, Φροντιστής

  72. Πιερράτος Θοδωρής, Υπ. ΕΚΦΕ Ευόσμου

  73. Πρωτογεράκης Σταύρος, Καθηγητής φυσικής, ιδιωτικής εκπαίδευσης, Εκπαιδευτήρια ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

  74. Ρεμπελάκης Μανώλης, Φυσικός MSc, 3o ΓΕΛ Κερατσινίου

  75. Ριζόπουλος Ανδρέας, Καθηγητής Φυσικής 12ου ΓΕΛ Πάτρας

  76. Ροντούλης Άρης, Φυσικός, 7ο Γυμνάσιο Λάρισας

  77. Σάμιος Παναγιώτης, Φυσικός, Πειραματικό ΓΕΛ Ρεθύμνου

  78. Σαράμπαλης Κωνσταντίνος, Φυσικός δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης (συνταξιούχος) Επί πολλά χρόνια στο Λύκειο Δερβενίου (Κορινθίας)

  79. Σδράλης Μαργαρίτης, Φυσικός Φροντιστής

  80. Σμυρλής Βασίλης, Φυσικός, Φροντιστής

  81. Σπανός Γιάννης, Φυσικός, 1ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας

  82. Σταυράκης Γιάννης, Χημικός στην Ελληνογερμανική Αγωγή

  83. Στεργιάδης Ξενοφών, Φυσικός, Φροντιστής

  84. Σφυρής Γεώργιος, Φυσικός

  85. Τερζιώτης Παναγιώτης, καθηγητής Φυσικής στο Λύκειο Μολάων Λακωνίας

  86. Τζανόπουλος Χ. Τάσος, Συνταξιούχος Καθηγητής Φυσικής 1ου ΓΕΛ Γαλατσίου – Συγγραφέας, Κάτοχος Blog υλικού Φυσικής ελεύθερης πρόσβασης

  87. Τζίμα Άννα, Φυσικός στην Ελληνογαλλική σχολή Ευγένιος Ντελακρουά

  88. Τζίκας Γεώργιος, Φυσικός-Φροντιστής, Καρδίτσα

  89. Τζούμη Κατερίνα, Καθηγήτρια Φυσικής φροντιστηρίου

  90. Τρούλιαλης Μιχαήλ, Φυσικός – Φροντιστής

  91. Τσάτσης Δημήτρης, Καθηγητής φυσικής-φροντιστής

  92. Τσουκάτος Χρήστος, Φυσικός, Φροντιστής, Λεωνίδιο Αρκαδίας

  93. Χριστόπουλος Γιώργος, Συνταξιούχος Φυσικός, Καθηγητής Δημοσίου

  94. Φασουλόπουλος Γιώργος, συνταξιούχος καθηγητής φυσικής στη δημόσια εκπαίδευση

  95. Φερετόπουλος Γιώργος, Φυσικός-Μεταφραστής

  96. Φιλιππάτος Γεράσιμος, Φυσικός στο Α’ Αρσάκειο Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης

  97. Φιορεντίνος Ιωάννης, Φυσικός, Συνταξιούχος

  98. Φούσκας Γιάννης, Φυσικός, Φροντιστής

  99. Χατήρας Αναστάσιος, Συνταξιούχος καθηγητής φυσικής

  100. Χριστόπουλος Γιώργος, Συνταξιούχος Φυσικός, Καθηγητής Δημοσίου

  101. Χριστοφιλόπουλος Αθανάσιος, Συνταξιούχος καθηγητής φυσικής

  102. Χρονόπουλος Παναγιώτης, Μαθηματικός, Καλλιτεχνικό Σχολείο Κερατσινίου – Δραπετσώνας

  103. Ψυλάκος Κώστας, Φυσικός, Φροντιστής

Ειδήσεις, θέματα και λύσεις για Πανελλήνιες 2024 - Βάσεις εισαγωγής

Μηχανογραφικό: Διαφοροποιήσεις στις επιλογές των υποψηφίων και επιλογές που εκπλήσσουν

Βάσεις εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές

Φτιάξε σωστά το Μηχανογραφικό σου με την βοήθεια των πιο εξειδικευμένων συμβούλων επαγγελματικού προσανατολισμού

Τι σημαίνει η φράση «οι καιροί ου μενετοί»;

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πληκτρολογιο
Πώς βάζουμε διαλυτικά με τόνο, άνω τελεία και εισαγωγικά
Δείτε παρακάτω τι πρέπει να πατήσετε στο πληκτρολόγιο του υπολογιστή σας, ανά σημείο στίξης (με το πληκτρολόγιο πάντοτε ρυθμισμένο στα Ελληνικά)
Πώς βάζουμε διαλυτικά με τόνο, άνω τελεία και εισαγωγικά