Σταθερά αντίθετοι σε αυτονομία σχολικής μονάδας και τη λεγόμενη αποκέντρωση!
“.... Αξίζουμε αυτόνομα και δημιουργικά σχολεία. Με ελευθερία στην οργάνωση, τη διαχείριση πόρων, την επιλογή διδακτικού προσωπικού. Αλλά και ελευθερία στην κατάρτιση προγράμματος σπουδών και επιλογή διδακτικών μεθόδων. Με αξιολόγηση παντού...”. (Κ. Μητσοτάκης, ομιλία στη ΔΕΘ).
“...Νέες αρμοδιότητες, αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολείων και αξιολόγησης στελεχών της εκπαίδευσης, νέα κριτήρια επιλογής προσωπικού και υπεύθυνων δομών και νέα ορθολογική κατανομή τους ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Αύξηση παιδαγωγικής και διοικητικής αυτονομίας των σχολείων και διαδικασιών βελτίωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων μέσω αυτοαξιολόγησης .....”. (3ετές σχέδιο για την Παιδεία του Υπουργείου Παιδείας της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ).
Ανησυχία σκόρπησαν σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς οι πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου της ΝΔ, Κ. Μητσοτάκη, στην πρόσφατη ΔΕΘ. Ο πυρήνας αυτών των προτάσεων είναι η αυτονομία σχολικής μονάδας και η αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος, σε επιλογή προσωπικού, αναλυτικό πρόγραμμα, χρηματοδότηση, καθώς και μια ελιτίστικη και αντιεκπαιδευτική τοποθέτηση για τα λεγόμενα πρότυπα σχολεία που θα διαχωρίζουν τους «καλούς» από τους «κακούς» μαθητές.
Είναι αλήθεια ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν μασάει τα λόγια του. Είναι από τους εκπροσώπους του συστήματος (όπως και άλλοι στο παρελθόν-πχ κ. Διαμαντοπούλου) που, απευθυνόμενος σε ένα συγκεκριμένο ακροατήριο στα πλαίσια του πολιτικού παιχνιδιού, επιτίθεται με κάθε ευκαιρία στο δημόσιο σχολείο και στους δημόσιους υπαλλήλους γενικά. Αυτό έκανε και όταν ήταν Υπουργός. Δεν διστάζει να εκφράσει απροκάλυπτα απόψεις βαθιά αντιδραστικές και αντιεκπαιδευτικές. Πάνω στη φούρια του να φανεί αυτός ο καλύτερος διαχειριστής των συμφερόντων του κεφαλαίου έφτασε να κάνει λόγο περί “κοινωνικών ανισοτήτων που πηγάζουν από την ανθρώπινη φύση”. Αυτές τις απόψεις κάθε εκπαιδευτικός που σέβεται τον παιδαγωγικό του ρόλο πρέπει να τις καταδικάζει.
Ο πρόεδρος της ΝΔ λέει φωναχτά αυτό που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ υπογράφει με τον ΟΟΣΑ στην πρόσφατη ενδιάμεση έκθεση του ΟΟΣΑ και με την Ε.Ε. στο 3ο μνημόνιο. Και συγκεκριμένα:
«ως πρώτο βήμα κάποια χαλάρωση του κεντρικού ελέγχου γύρω από το προσωπικό, τα αναλυτικά προγράμματα και τον προϋπολογισμό θα ήταν χρήσιμη»
(σελ 29 από την ενδιάμεση έκθεση ΟΟΣΑ που συνυπέγραψε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ το 2016)!
Από την έκθεση αυτή άλλωστε μάθαμε πρόσφατα ότι κλιμάκιο του ΟΟΣΑ ήρθε στην Ελλάδα, στο Υπουργείο Παιδείας, για δύο μέρες (15-16 Φλεβάρη 2016), παρουσία αντιπροσώπων της Κομισιόν. Ο ίδιος ο ΟΟΣΑ διαμαρτύρεται, μάλιστα, καθώς υπήρχε πολιτική πίεση για άμεσα παραδοτέες πολιτικές, δηλαδή η ελληνική κυβέρνηση βιαζόταν, λόγω μνημονιακών υποχρεώσεων!
Το σύνολο της ενδιάμεσης έκθεσης, σε συνέχεια της έκθεσης του 2011, που ας μη ξεχνάμε προέβλεπε αύξηση του διδακτικού ωραρίου, θεσμοθέτηση θεσμών για την αξιολόγηση κ.α. που θεσμοθετήθηκαν, πιέζει για μέτρα μεγαλύτερης αυτονομίας της σχολικής μονάδας, αποκέντρωσης και διαδικασιών λογοδοσίας (δηλ. αξιολόγησης) για τον έλεγχο της προώθησης αυτής της διαδικασίας.
Μερικά αποσπάσματα από την έκθεση που συνυπέγραψε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και τη λογική της υπερασπίζεται με πάθος η ΝΔ.
- «το πρώτο πρακτικό βήμα θα πρέπει να είναι η διάδοση μιας κουλτούρας λογοδοσίας (accountability)». (σελ 85). Κάτι ίσως μας θυμίζει αυτή η φρασεολογία από την πρόσφατη διαδικασία επιλογής διευθυντών όπως και από την παλαιότερη διαδικασία αυτοαξιολόγησης – την οποία απέκρουσε το εκπαιδευτικό κίνημα;
- «η εισαγωγή μαθητικών εθνικών αξιολογήσεων μπορούν να ορίσουν τα επίπεδα τα οποία όλοι οι μαθητές πρέπει να πετύχουν σε διαφορετικά στάδια της εκπαίδευσής τους και βοηθά στον εντοπισμό και στην υποστήριξη των μαθητών και των σχολείων που μένουν πίσω». (σελ 11) Τα σχολεία που μένουν πίσω λοιπόν! Μέτρο που προβλέπεται – καθόλου τυχαία – και στην πρόταση Γαβρόγλου!
- «τα σχολεία θα πρέπει να είναι ανταποδοτικά για τη χρήση των επιπρόσθετων κεφαλαίων με μέτρα που μπορεί να περιλαμβάνουν δημοσίευση ετήσιων απολογισμών και εκθέσεων» (σελ 39). Ιδού και ένας από τους στόχους της «κουλτούρας λογοδοσίας», όπως και της αυτονομίας της σχολικής μονάδας! Το σχολείο που θα αναζητά μόνο του πόρους, σύμφωνα και με την πρόταση που είχε κάνει πέρυσι ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Φάμελος για κουπόνια-σε συνέχεια αντίστοιχων δηλώσεων στελεχών της ΝΔ.
Συνάδελφοι-σσες,
Η επίθεση του συστήματος στο δημόσιο σχολείο υπό τα συνθήματα της «σχολικής αυτονομίας» και της «λογοδοσίας» θα ενταθεί. Αυτό δείχνει το θράσος και η άνεση με την οποία τοποθετείται ο πρόεδρος της ΝΔ.
Η τωρινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στρώνει το δρόμο σε αυτήν την κατεύθυνση. Οι απεργοσπαστικοί μηχανισμοί που στήνει η κ. Γεροβασίλη για να αντιμετωπίσει το κίνημα κατά της αξιολόγησης, οι εισηγήσεις του κ. Γαβρόγλου για μεγαλύτερη αυτονομία στη σχολική μονάδα (εισαγωγική έκθεση επιτροπής Γαβρόγλου), το «αριστοκρατικό» νέο λύκειο με τις εξοντωτικές εξετάσεις, που προτείνει το Υπουργείο, η «διάδοση της κουλτούρας αξιολόγησης» που επιδιώχθηκε με την πρόσφατη διαδικασία επιλογής διευθυντών έχουν τον ίδιο στόχο.
Ένα φτηνό ταξικό σχολείο, κατηγοριοποιημένο με βάση τους δείκτες της αξιολόγησης και με βάση το δόγμα «όπου φτωχός και η μοίρα του» σε πόρους, προσωπικό, μαθήματα.
Όσο και αν προσπαθούν να κρυφτούν πίσω από σικέ κοκορομαχίες η σύμπλευση κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ είναι αποκαλυπτική!
Οι εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουμε τον αγώνα ενάντια στις επιδιώξεις Ε.Ε.-ΟΟΣΑ και των ελληνικών κυβερνήσεων για ένα τέτοιο σχολείο!
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΛΜΕ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΑΤΙΔΗΣ ΗΛΙΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη