Η κα. Μαρία Απατζίδη, βουλευτής Ανατολικής Αττικής του ΜεΡΑ25, κατέθεσε την Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2021 δύο ερωτήσεις στη Βουλή προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικά με τα Νηπιαγωγεία.
Η πρώτη ερώτηση αφορά την αύξηση του ωραρίου των Νηπιαγωγών ενώ η δεύτερη αφορά τα σοβαρά κτηριακά προβλήματα του 8ου Νηπιαγωγείου Κέρκυρας.
Οι ερωτήσεις όπως τις κατέθεσε η κα. Απατζίδη Μαρία:
1. Κατάθεση ερώτησης για την αύξηση του ωραρίου των Νηπιαγωγών
Η κα Απατζίδη ανέφερε ότι σύμφωνα με ανακοινώσεις της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ), αλλά και πλήθους Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, υπάρχει Υπουργική Απόφαση για την αλλαγή της ώρας αποχώρησης από το Νηπιαγωγείο και την αύξηση του ωραρίου των Νηπιαγωγών.
Η κα Απατζίδη υπογράμμισε ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση δεν έχει καμία σχέση με τα μέτρα για τη διαχείριση της πανδημίας και με την διευκόλυνση εκπαιδευτικών και γονέων για την αποφυγή του συγχρωτισμού. Αντίθετα μάλιστα, με τη ρύθμιση αυτή αυξάνεται ο συγχρωτισμός , ειδικά σε συστεγαζόμενα σχολεία, δυσκολεύονται οι γονείς που έχουν παιδιά τα οποία φοιτούν σε διαφορετικές σχολικές μονάδες και ανατρέπεται ο προγραμματισμός, που με πολύ κόπο έχουν καταρτίσει οι Σύλλογοι Διδασκόντων.
Η βουλευτής σημείωσε ότι σύμφωνα με τη ΔΟΕ, οι Νηπιαγωγοί τηρούν αυστηρά τις οδηγίες του Ε.Ο.Δ.Υ. και του Υ.ΠΑΙ.Θ. και, υπερβαίνοντας καθήκοντα και ωράριο, αποτρέπουν τον συγχρωτισμό κατά την είσοδο και αποχώρηση των νηπίων, κάτι που έχει αποδειχθεί σε όλο το διάστημα λειτουργίας των σχολικών μονάδων, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Κατά συνέπεια υπάρχει έντονος προβληματισμός για την Υπουργική Απόφαση, καθώς εκτιμάται ότι στρώνεται ο δρόμος αφενός, για νέες αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις και αφετέρου, για επέκταση του διδακτικού ωραρίου με πρόσχημα την πανδημία του COVID-19.
Η βουλευτής κατέληξε ρωτώντας την Υπουργό τι απαντά στις παραπάνω καταγγελίες, καθώς και για το εάν θα προβεί στην απόσυρση της συγκεκριμένης Υπουργικής Απόφασης, προς όφελος του Εκπαιδευτικού Κλάδου και της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
2. Κατάθεση ερώτησης για τα σοβαρά κτηριακά προβλήματα του 8ου Νηπιαγωγείου Κέρκυρας
Η κα Απατζίδη ανέφερε ότι σύμφωνα με επιστολή της «Επιτροπής Γονέων και Κηδεμόνων του 8ου Νηπιαγωγείου Κέρκυρας», υφίστανται σοβαρά ζητήματα επικινδυνότητας και ακαταλληλότητας, αναφορικά με το κτήριο όπου στεγάζεται το 8ο Νηπιαγωγείο.
Ο συγκεκριμένος σχολικός χώρος βρίσκεται εντός μισθωμένου ισογείου, δίπλα από το εγκαταλελειμμένο κτήριο της παλιάς βιομηχανίας ΑΕΒΕΚ. Επανειλημμένα, τόσο η διεύθυνση του σχολείου όσο και οι Επιτροπές Γονέων έχουν καταθέσει εγγράφως αναφορές προβλημάτων, τόσο στα αρμόδια τμήματα της Δημοτικής Αρχής, όσο και στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Πιο συγκεκριμένα:
- Ο μισθωμένος χώρος εμβαδού 110τ.μ βρίσκεται στο ισόγειο πολυκατοικίας, ως χρήση καταστήματος, βάσει αρχικού σχεδιασμού. Μάλιστα, οι τέσσερις τουαλέτες που διαθέτει, δεν έχουν κανένα παράθυρο, γεγονός που αντιτίθεται πλήρως στους στοιχειώδεις κανόνες λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, χρησιμοποιούνται μόνο δύο τουαλέτες χωρίς παράθυρα, από δύο τμήματα, που φτάνουν τον αριθμό των 49 νηπίων.
- Ο προαύλιος χώρος περιορίζεται στην είσοδο της πολυκατοικίας, όπου η εξωτερική του πόρτα δεν κλειδώνει και τα παιδιά κατά τη διάρκεια του διαλείμματος είναι εκτεθειμένα σε κίνδυνο.
- Το μισθωμένο ακίνητο του 8ου Νηπιαγωγείου, βρίσκεται δίπλα στον εγκαταλελειμμένο χώρο της βιομηχανίας ΑΕΒΕΚ και μάλιστα, εντός της πίσω αυλής του σχολείου και σε απόσταση 6 μέτρων από το κτήριο, βρίσκεται η παλιά γιγαντιαία καμινάδα του εργοστασίου. Η εν λόγω καμινάδα είναι επικίνδυνη, ενώ καμία παρέμβαση δεν έχει γίνει προκειμένου να συντηρηθεί, με αποτέλεσμα τη συχνή πτώση τμημάτων της στην πίσω αυλή του σχολείου. Αυτό έχει ως συνέπεια, να έχει αποκλειστεί η χρήση της πίσω αυλής από τα παιδιά και έτσι 49 μαθητές να προαυλίζονται στον μικρό χώρο της εισόδου της πολυκατοικίας. Επιπλέον, με τον περιορισμό των μαθητών στο διάλειμμα σε τόσο μικρό χώρο, δεν μπορεί να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός, κάτι που αυξάνει τον κίνδυνο διασποράς του SARS CoV-2.
- Επιπροσθέτως, ο μπροστινός προαύλιος χώρος εφάπτεται με παλιό κτήριο το οποίο δεν έχει συντηρηθεί, με αποτέλεσμα στις 13/10/20 να βρεθούν κομμάτια σοβάδων που έπεσαν μετά από κακοκαιρία στην αυλή του σχολείου, ευτυχώς χωρίς κάποιον τραυματισμό παιδιού ή διδάσκοντος.
- Ακριβώς απέναντι από την είσοδο του σχολείου και σε απόσταση 7 μέτρων, σε χώρο όπου συχνά περιμένουν γονείς και μαθητές, υπάρχει τριώροφο ετοιμόρροπο κτήριο.
- Παραπλεύρως του κτιρίου, βρίσκεται εγκαταλελειμμένο ιδιόκτητο οικόπεδο. Λόγω της εγκατάλειψης του χώρου, τα σκουπίδια και τα μπάζα που βρίσκονται εκεί, από τότε που φτιαχνόταν ο πεζόδρομος (εδώ και περίπου 8 χρόνια), αποτελούν εστία μόλυνσης, αφού περιφέρονται τρωκτικά στην αυλή του σχολείου, ενώ έχουν κάνει την εμφάνισή τους κατσαρίδες και φίδια.
- Το οίκημα αυτό, τέλος, είναι αδύνατον να καλύψει τις ανάγκες μιας ευρύτατης περιοχής, που περιλαμβάνει το Μαντούκι, το Κεφαλομάντουκο, τα Καρτέρια, το Σολάρι, την περιοχή του εμπορικού κέντρου, την οδό Ιωάν. Θεοτόκη, ενώ φοιτούν σ’ αυτό και παιδιά λιμενικών υπαλλήλων. Κάθε σχολική χρονιά προκύπτουν σοβαρά πρακτικά προβλήματα στις οικογένειες και μάλιστα σε τόσο δύσκολους καιρούς.
Η κα Απατζίδη υπογράμμισε ότι είναι απαράδεκτο και αντιδεοντολογικό, ειδικά σε μια χρονιά όπως η τρέχουσα, με τις επιπρόσθετες υγειονομικές συνέπειες της πανδημίας της νόσου του COVID-19, να υφίστανται τόσα κτηριακά προβλήματα σε σχολικές μονάδες της Επικράτειας, τα οποία μπορούν να οδηγήσουν σε τραυματισμούς μελών της σχολικής κοινότητας και σε άλλες δυσάρεστες καταστάσεις.
Η βουλευτής κατέληξε ρωτώντας την Υπουργό για τις ενέργειες που προτίθεται να κάνει για την επίλυση των σοβαρών κτηριακών προβλημάτων που αντιμετωπίζει το 8ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη