Thumbnail

Το μέλος της νεολαίας Συνασπισμού, Ηλίας Ταλαίπωρος απαντάει στο alfavita.gr για το σχέδιο Αθηνά και τις πρωτοβουλίες που θα πάρει η ΑΡ.ΕΝ  το επόμενο διάστημα

1. Το σχέδιο Αθηνά προωθείται από το Υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση ως ένα σχέδιο εξορθολογισμού της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ποια είναι η γνώμη σας; Εξυπηρετεί αυτό το στόχο και αν όχι ποιόν; Ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτική εκπαίδευση;

Κατ’ αρχάς εμείς δεν το βλέπουμε μόνο σαν ένα σχέδιο συγχωνεύσεων αλλά κάτι πολύ πιο γενικό και πολύ πιο μεγάλο, καθώς αποτελεί μέρος της νεοφιλελεύθερης μνημονιακής πολιτικής της κυβέρνησης. Στόχος είναι να φτιάξει μια νέου τύπου τριτοβάθμια εκπαίδευση σαφώς συρρικνωμένη και με οξυμένους τους ταξικούς φραγμούς. Ανοίγει  το δρόμο στα τριετή πτυχία και την ιδιωτική εκπαίδευση  τόσο με τη μείωση των εισακτέων, τη θέσπιση σχολών για όλα τα τμήματα, ακόμα και σχολών με ένα τμήμα όσο και με  τις αδειοδοτήσεις των κολεγίων.  Εφαρμόζονται παράλληλα  τα προηγούμενα νομοσχέδια όπως το εθνικό πλαίσιο προσόντων και ο ψηφισμένος  νόμο πλαίσιο.  Ταυτόχρονα η πολιτική αυτή συνδέεται με τις μνημονιακές επιταγές που μιλάνε για πώληση ακινήτων του δημοσίου καθώς  το συγκεκριμένο νομοσχέδιο ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτική εκμετάλλευση και το ξεπούλημα των κτιριακών υποδομών των ΤΕΙ που θα μείνουν χωρίς σπουδαστές το επόμενο διάστημα.

Σίγουρα η σημερινή κατάσταση δεν είναι ιδανική.  Ούτε είναι αυτή που πρέπει  να διεκδικήσει ένα φοιτητικό κίνημα σήμερα. Ωστόσο το υπουργείο πατώντας πάνω σε αυτό το επιχείρημα ,περί ανεξέλεγκτης διασποράς των πανεπιστημίων, κάνει συγχωνεύσεις με καθαρά οικονομικά και όχι εκπαιδευτικά κριτήρια. Αυτό επιβεβαιώνεται  από πολλά παραδείγματα στα ΤΕΙ και στα Πανεπιστήμια  συγχωνεύσεων τμημάτων με εντελώς διαφορετικό γνωστικό αντικείμενο και πρόγραμμα σπουδών, όπως τμημάτων της ΣΤΕΦ Αθήνας και Πειραιά , της κοινωνικής εργασίας με τους επισκέπτες υγείας ή το υπερτμήμα της διοίκησης επιχειρήσεων του ΤΕΙ Αθήνας, αλλά και από  το γεγονός ότι δεν μπήκε σε καμία διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα και τους φοιτητές.

2. Είναι αναγκαίο να υπάρξει ένας νέος κύκλος αντιπαράθεσης με το Υπουργείο Παιδείας; Η παράταξή σας θα πάρει πρωτοβουλίες για κινητοποιήσεις το επόμενο διάστημα και ποιες θα είναι αυτές;

Θα πρέπει να υπάρχει μια κεντρικού τύπου απάντηση, ήδη υπάρχουν ανοιχτά μέτωπα σε διάφορα τμήματα της επαρχίας στα οποία συμμετέχουν κυρίως οι φοιτητές.  Και σε δεύτερο χρόνο σε ιδρύματα της Αττικής κυρίως από πρωτοβουλίες που παίρνουν οι καθηγητές και το έκτακτο προσωπικό. Οι κινητοποιήσεις αυτές πρέπει να συντονιστούν και βασικά να αποκτήσουν ένα περιεχόμενο που δεν θα βασίζεται απλά στις συγχωνεύσεις τμημάτων σε τοπικό επίπεδο και σε συντεχνιακές αντιλήψεις αλλά θα πρέπει να έχει ένα συνολικό πανελλαδικό χαρακτήρα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης που δεν θα περιλαμβάνει μόνο τα ΤΕΙ, τα οποία ισχύει ότι πλήττονται πιο άμεσα, αλλά όλη τη τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το υπουργείο μελετημένα κατέβασε το σχέδιο Αθήνα σε μια περίοδο εξεταστικής όπου δεν υπάρχει κοινωνική ζωή μέσα στα ΤΕΙ ώστε να μπουν σε διαδικασίες συνελεύσεων οι φοιτητές. Στο ΤΕΙ αυτή τη βδομάδα έχουν καλεστεί  συνελεύσεις τμημάτων στα τμήματα τα οποία συγχωνεύονται, εμείς θα θέσουμε εντός αυτών ένα πλαίσιο πιο συνολικό για την επιχείρηση υποβάθμισης και διάλυσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης καλώντας παράλληλα σε συντονισμό όλους όσους αντιδρούν.  

Οι κινητοποιήσεις πρέπει να εμπλέξουν όλη την πανεπιστημιακή κοινότητα δηλαδή καθηγητές διοικητικούς υπαλλήλους, φοιτητές και  στη συνέχεια όλη τη νεολαία.

4. Η αποσυγκρότηση του τριτοβάθμιου συνδικαλιστικού οργάνου των σπουδαστών και των φοιτητών (ΕΣΕΕ και ΕΦΕΕ αντίστοιχα) βοηθάει στην ανάπτυξη και τον συντονισμό του φοιτητικού κινήματος;

Δεν νομίζω ότι μπορεί να προσφέρει σε κάτι η σημερινή αδράνεια της ΕΣΕΕ. Θεωρώ ότι συγκρότηση ενός τέτοιου φορέα θα βοηθούσε στην ενιαία έκφραση και τον συντονισμό πρώτα και κύρια των φοιτητών αλλά και στη σύνδεση με τους  υπόλοιπους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Σίγουρα  χρειάζεται η ανασυγκρότηση του φοιτητικού συνδικαλισμού ο οποίος γενικότερα διαπερνάται από τη γενικότερη κρίση αντιπροσώπευσης. Αλλά νομίζω ότι αυτή τη στιγμή θα σταθούμε στις υπάρχουσες δομές και θα προσπαθήσουμε να οικοδομήσουμε πάνω σε αυτές ένα κίνημα.  Η συνολική μας τοποθέτησή περιλαμβάνει την ανάγκη ανασύστασης των οργάνων της ΕΦΕΕ και της ΕΣΕΕ αλλά σε αυτή την περίοδο δεν το θεωρούμε αναγκαία προϋπόθεση για το ξεδίπλωμα κινητοποιήσεων. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ipourgeio_paideias.jpg
Εντοπίστηκαν λάθη στους πίνακες κατανομής των 3.278 θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Μετά τις διορθώσεις πάνε για ΦΕΚ
Με την ολοκλήρωση των διορθώσεων θα υπογραφούν από τον υπουργό και την υφυπουργό Παιδείας και θα σταλούν στο Εθνικό Τυπογραφείο προς δημοσίευση.
Εντοπίστηκαν λάθη στους πίνακες κατανομής των 3.278 θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Μετά τις διορθώσεις πάνε για ΦΕΚ
Ανδρέας Δρακόπουλος
ΕΚΠΑ: Αναγόρευση σε Επίτιμο Διδάκτορα του Μεγάλου Ευεργέτη στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) Ανδρέα Δρακόπουλου
Απόδοση του τίτλου του Μεγάλου Ευεργέτη στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) και αναγόρευση του Ανδρέα Δρακόπουλου, Προέδρου του ΙΣΝ, σε Επίτιμο...
ΕΚΠΑ: Αναγόρευση σε Επίτιμο Διδάκτορα του Μεγάλου Ευεργέτη στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) Ανδρέα Δρακόπουλου