Thumbnail
     Λάζαρος Ι. Κόλλιας

 Ξεκίνησαν τα σχολεία και οι περισσότεροι γονείς είμαστε αγχωμένοι για το πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας στην καθημερινή τους προετοιμασία για το σχολείο. Το άγχος μάλιστα αυτό γίνεται φορτικό όταν δεν έχουμε χρόνο-λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων- να παρακολουθήσουμε τη μελέτη των παιδιών μας με αποτέλεσμα ή να καταφεύγουμε σε κάποιο κέντρο μελέτης για υποστήριξη ή να ρωτάμε για δάσκαλο  κατʹ οίκον διδασκαλίας ή στην εσχάτη των περιπτώσεων να μην κάνουμε τίποτα.

Μπορούμε να σταθούμε δίπλα στα παιδιά μας οργανώνοντας τον χρόνο τους. Ένας εβδομαδιαίος πίνακας πάνω στον οποίο  πρόκειται να σημειώσουμε τα μαθήματα που χρειάζονται καθημερινή μελέτη ξεκινώντας από τα  πιο δύσκολα (γλώσσα-μαθηματικά)  και καταλήγοντας στα πιο εύκολα, ενδεχομένως να μας βοηθούσε στο επίπεδο διαχείρισης χρόνου. Στο  βαθμό βέβαια που και εμείς οι ίδιοι αποτελούμε θετικά πρότυπα για τα παιδιά μας ως προς την οργάνωση- διαχείριση εργάσιμου και ελεύθερου χρόνου.

Έχουμε τη δυνατότητα να πείσουμε τα παιδιά μας ότι το σαββατο κύριακο αξίζει τον κόπο να διεκπεραιώνουμε εργασίες της ερχόμενης εβδομάδας προκειμένου η καθημερινή μελέτη να μην  είναι υπόθεση τελευταίας στιγμής και μάλιστα εξοντωτική.

Για να απομνημονεύουν καλύτερα όσα διαβάζουν καλό θα ήταν να τα ενθαρρύνουμε να υπογραμμίζουν με διαφορετικά χρώματα  σημαντικές ημερομηνίες, δύσκολους μαθηματικούς τύπους, σύνθετες έννοιες-ορολογίες. Επίσης, πάνω από το γραφείο τους μπορούμε να τοποθετήσουμε ένα μικρό πίνακα  στον οποίο θα αναρτούμε σχεδιαγράμματα από  βασικούς τύπους – κανόνες με στόχο την καθημερινή οπτική επαφή.

Aς ενθαρρύνουμε τα παιδιά μας να ολοκληρώνουν χωρίς άγχος την προετοιμασία των μαθημάτων τους και ας επιβραβεύουμε την προσπάθειά τους, όχι τάζοντάς τους υλικά αγαθά αλλά χρησιμοποιώντας φράσεις του τύπου «μπράβο για την προσπάθειά σου», «έχουμε τη δυνατότητα να βελτιωθούμε και άλλο», «ας συνεχίσουμε την προσπάθεια με περισσότερη αυτοσυγκέντρωση»..Ως γονείς είμαστε σε θέση να ακούμε τα παιδιά μας, να τους θέτουμε λογικά όρια και να προετοιμάζουμε ένα ήρεμο περιβάλλον για να  αποδώσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους.

Ας μη ξεχνάμε ότι χαρακτηρισμοί ή φράσεις του τύπου «είσαι τεμπέλης», «δεν κάνεις εσύ για γράμματα παιδί μου∙ είσαι άχρηστος», «ο αδερφός σου είναι καλύτερος από σένα∙ αυτός θα πετύχει εσύ δεν θα καταφέρεις τίποτα στη ζωή σου» μόνο προβλήματα προκαλούν στα παιδιά μας και δυσχεραίνουν τη μαθησιακή διαδικασία. Κάθε  παιδί είναι μια διαφορετική «αξία» με τις δικές της ιδιαιτερότητες και ως τέτοια οφείλουμε να την σεβόμαστε. Απαιτείται, λοιπόν, υπομονή, σταθερό και ήρεμο περιβάλλον, οργάνωση, ταξινομία διδακτικών στόχων που να τους πετυχαίνουμε βήμα-βήμα.

 

                                                                                    Λάζαρος Ι. Κόλλιας

                                                                                        Εκπαιδευτικός

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aimodosia
"Η δύναμη της προσφοράς": Επιτυχημένη εθελοντική αιμοδοσία στο 4ο Πειραματικό Δημοτικό Κέρκυρας
Η πρωτοβουλία ανέδειξε τη σημασία της κοινωνικής αλληλεγγύης, με τη συμμετοχή γονέων, εκπαιδευτικών και πολιτών να επιβεβαιώνει την αξία της...
"Η δύναμη της προσφοράς": Επιτυχημένη εθελοντική αιμοδοσία στο 4ο Πειραματικό Δημοτικό Κέρκυρας
troxaio
Θανατηφόρο τροχαίο στην Κρήτη: 19χρονος φοιτητής έπεσε με το αυτοκίνητό του από γέφυρα
Νεκρός 19χρονος σπουδαστής στην Κρήτη – Το όχημά του έπεσε από γέφυρα υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες
Θανατηφόρο τροχαίο στην Κρήτη: 19χρονος φοιτητής έπεσε με το αυτοκίνητό του από γέφυρα
μεταθέσεις
Εκπαιδευτικοί ΕΕΠ-ΕΒΠ: Τι ισχύει για ενστάσεις και αμοιβαίες μεταθέσεις, οριστικές τοποθετήσεις, βελτίωση θέσης
Ενημέρωση των αιρετών ΚΥΣΕΕΠ Σ. Λάππα και Β. Βούγια
Εκπαιδευτικοί ΕΕΠ-ΕΒΠ: Τι ισχύει για ενστάσεις και αμοιβαίες μεταθέσεις, οριστικές τοποθετήσεις, βελτίωση θέσης
ekpa
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Google: Έναρξη εκπαίδευσης στην Τεχνητή Νοημοσύνη
Η πρώτη από τις δράσεις αυτές πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Google: Έναρξη εκπαίδευσης στην Τεχνητή Νοημοσύνη