Thumbnail
Τι σημαίνει «Ανοιχτά Σχολεία»

Σχολεία ανοιχτά στη γειτονιά, ανοιχτά στην κοινωνία

Ο δήμος Αθηναίων εφαρμόζει την πρωτοβουλία «ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ» με δράσεις που υλοποιεί στις εγκαταστάσεις των σχολικών συγκροτημάτων και παιδικών σταθμών καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, τα απογεύματα και τα Σαββατοκύριακα, για όλους τους πολίτες των τοπικών κοινοτήτων. 

Τα σχολικά κτίρια ανήκουν στο Δήμο και οι χώροι τους, μετά τις ώρες λειτουργίας των σχολικών μονάδων, δύνανται να χρησιμοποιηθούν προς όφελος της τοπικής κοινωνίας, καθιστώντας τα σχολεία κέντρα εκπαίδευσης και πολιτισμού.

Τα «Ανοιχτά Σχολεία» βρίσκονται σε όλες τις δημοτικές κοινότητες, συγκεκριμένα σε 25 γειτονιές της Αθήνας και δικτυώνουν με τον τρόπο αυτό τον μαθητικό και τοπικό πληθυσμό από όλα τα σχολεία.

Τι σημαίνει «Ανοιχτά Σχολεία»

Τα σχολικά κτίρια και οι αυλές τους παραμένουν ανοιχτά μετά το χτύπημα του τελευταίου κουδουνιού και έως τις 21:30 τις καθημερινές, και από τις 10:00 έως τις 20:00 τα σαββατοκύριακα με φύλακα και φιλοξενούν εκπαιδευτικές, πολιτιστικές, αθλητικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες για όλους σε επίπεδο γειτονιάς.

Το πρόγραμμα «Ανοιχτά Σχολεία» πρόκειται για μια καινοτόμα διεπιστημονική πρωτοβουλία, η οποία στοχεύει στην ανάδειξη των σχολείων σε κοινοτικά κέντρα ανοιχτά σε κατοίκους κάθε ηλικίας και κοινωνικής ομάδας. Πραγματοποιείται με αποκλειστικό δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Οι στόχοι του προγράμματος «Ανοιχτά σχολεία» είναι:

  1. Ο εμπλουτισμός του καταλόγου προσφερόμενων δράσεων δημιουργικής απασχόλησης, εναλλακτικής εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας για παιδιά, οι οποίες θα μπορούν να προσφερθούν μέσα στον ήδη οικείο χώρο του σχολείου τους.
  2. Η λειτουργία των χώρων και των προαυλίων των σχολείων προκειμένου τα παιδιά και ενήλικες να συναντιούνται, να πραγματοποιούνται δικές τους δράσεις ή απλά να συνυπάρχουν με τους δικούς τους τρόπους.
  3. Η δημιουργία ενός οικείου, ευχάριστου, κατάλληλα διαμορφωμένου, κοινόχρηστου χώρου όπου μαθητές και ενήλικες θα έχουν την δυνατότητα να συναντιούνται, να διαβάζουν, να δουλεύουν και να αναπτύσσουν τις δικές τους δεξιότητες μαζί με άλλους ανθρώπους.
  4. Η δυνατότητα προς τους ενήλικές να συναντούν άλλους ανθρώπους, να διασκεδάζουν, να μαθαίνουν και να οργανώνουν δράσεις για τους ίδιους (πχ. εκμάθηση γλωσσών, σεμινάρια, συναντήσεις με ειδικούς) αλλά και μαζί με τα παιδιά (πχ. γιορτές, εργαστήρια)
  5. Η προσφορά ποικίλων προγραμμάτων και υπηρεσιών, ανάλογα με τις ανάγκες και τις δεξιότητες της τοπικής κοινότητας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nosokomeia
Σε κρίσιμη κατάσταση ο 3χρονος που παρασύρθηκε από ΙΧ στη Λάρισα - Νοσηλεύεται στη ΜΕΘ
Η είδηση του ατυχήματος έχει σοκάρει την τοπική κοινωνία, με πολλούς να εκφράζουν την αλληλεγγύη τους και την ελπίδα για την ανάκαμψη του μικρού...
Σε κρίσιμη κατάσταση ο 3χρονος που παρασύρθηκε από ΙΧ στη Λάρισα - Νοσηλεύεται στη ΜΕΘ
meloni
Μαθητές «εργαζόμενοι» και τα σχολεία της Μελόνι: Ανήλικος στην Ιταλία παραλίγο να χάσει το χέρι του στην επιχείρηση που «εκπαιδευόταν» τζάμπα
Επικίνδυνα για τους μαθητές «εργαζόμενους» και τα σχολεία της Μελόνι
Μαθητές «εργαζόμενοι» και τα σχολεία της Μελόνι: Ανήλικος στην Ιταλία παραλίγο να χάσει το χέρι του στην επιχείρηση που «εκπαιδευόταν» τζάμπα
πτυχ
Αγορά Εργασίας στην Ελλάδα: Ποιες είναι οι αιτίες για τα χαμηλά ποσοστά απασχόλησης νέων πτυχιούχων
Αυτή η ανισότητα κατατάσσει τη χώρα στην τελευταία θέση της ΕΕ ως προς την απασχόληση των νέων πτυχιούχων
Αγορά Εργασίας στην Ελλάδα: Ποιες είναι οι αιτίες για τα χαμηλά ποσοστά απασχόλησης νέων πτυχιούχων