ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Τραγάκης): Κύριε Κουράκη, έχετε τον λόγο για έξι λεπτά.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κατ’ αρχήν είναι εξαιρετικά λυπηρό το ότι έρχεται μία τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας με πάρα πολλά άρθρα, σε πολύ ουσιαστικά ζητήματα, σ’ ένα άσχετο νομοσχέδιο και επιπλέον απουσιάζει τελείως -με καμμία εκπροσώπηση- η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Διερωτώμαι αν η συζήτηση αυτή έχει νόημα, με την έννοια τού να αντιληφθεί το Υπουργείο τις ευθύνες του ή τις ενδεχόμενες τροποποιήσεις που θα μπορούσε να κάνει. Ήδη, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στο υπόλοιπο νομοσχέδιο, ακούμε παρεμβάσεις των αρμοδίων Υπουργών, οι οποίοι διορθώνουν πράγματα που θεωρούν ότι ανταποκρίνονται στο δίκαιο.
Αν ήταν εδώ η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, θα ήθελα να πω όλα αυτά, όπως λόγου χάρη ότι θα μπορούσε να γίνει αποκατάσταση της αδικίας στα παιδιά των τριτέκνων και πολυτέκνων των ετών 2011 και 2013, τα οποία εξαιρέθηκαν και δεν τους δόθηκε η δυνατότητα μετεγγραφής, δηλαδή να προστεθεί στο άρθρο 10, στο τέλος της παραγράφου 1, ότι «τα ανωτέρω ισχύουν και για τους επιτυχόντες των ετών 2011 και 2013».
Ας πούμε, βέβαια, ότι όσον αφορά τις εξετάσεις που θα γίνουν και την τράπεζα θεμάτων, εμείς έχουμε δηλώσει την αντίθεσή μας και στην τράπεζα θεμάτων και στις εξετάσεις, ιδιαίτερα της Α΄ Λυκείου, όπου είναι τελείως ανέτοιμο το Υπουργείο και γι’ αυτό φέρνει μία σειρά από ρυθμίσεις.
Διερωτώμαι, όμως, γιατί εξαιρεί από τις εξετάσεις με θέματα της τράπεζας θεμάτων τους μαθητές διαφόρων κατηγοριών, ανάμεσα στις οποίες και τα μειονοτικά σχολεία και τα ελληνικά λύκεια του εξωτερικού και δεν εξαιρεί από την τράπεζα θεμάτων -γιατί έχουν μεγαλύτερη δυσκολία, βεβαίως- και τους μαθητές των δύο διαπολιτισμικών σχολείων, όπου φοιτούν μαθητές που στη συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν ανύπαρκτη γνώση ή μικρή γνώση των ελληνικών, καθώς η μητρική τους γλώσσα δεν είναι ελληνική, δηλαδή αποτελούν αντίστοιχες περιπτώσεις με τους μαθητές των μειονοτικών σχολείων και των ελληνικών σχολείων του εξωτερικού.
Νομίζω ότι είναι μία παράλειψη στη λογική του Υπουργείου στο βαθμό που δίνει μία δυνατότητα διευκόλυνσης των μαθητών διαφόρων κατηγοριών. Θα έπρεπε οπωσδήποτε να συμπεριλάβει και τους μαθητές από τα διαπολιτισμικά σχολεία, καθώς, όπως γνωρίζετε, και η δική μας τουλάχιστον θέση είναι ότι εκτός από την απρόσκοπτη ένταξη των νέων μεταναστών στην ελληνική κοινωνία, η οποία μόνο πολλαπλά οφέλη μπορεί να φέρει, θα πρέπει να δώσουν μία ενίσχυση, ώστε αυτά τα παιδιά να μην εγκαταλείψουν το σχολείο.
Σχετικά με την παράγραφο 2, που αφορά την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θα έλεγα ότι κανένα από τα ουσιαστικά και πρακτικά ζητήματα δεν λύει. Αναβαθμίζει, βέβαια, τον ρόλο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ως συμβουλευτικού οργάνου, αλλά δεν έχει ούτε τις δομές για να ανταποκριθεί στις αρμοδιότητές του, ούτε μπορούμε να θεωρήσουμε ότι είναι ένας οργανισμός που γνωμοδοτεί με αμιγώς παιδαγωγικά και επιστημονικά κριτήρια, από τη στιγμή που έχει διοριστεί εξ ολοκλήρου από το Υπουργείο.
Επιπλέον, είναι περίεργο -και θα έλεγα άκρως αντιπαιδαγωγικό και αντιλειτουργικό- το ότι με προεδρικά διατάγματα από εδώ και πέρα θα αποφασίζεται η διάρκεια των σχολικών περιόδων, οι αργίες, οι διακοπές και τα ωρολόγια προγράμματα των ΕΠΑΛ.
Όσον αφορά τις ρυθμίσεις των ιδιωτικών σχολείων, θα έλεγα ότι εδώ πέρα το Υπουργείο ξεπερνά τον εαυτό του σε αντιδραστικότητα και σκοταδισμό. Δηλαδή, για να τεκμηριώσω τον ισχυρισμό μου, αποσύρεται η εποπτεία του Υπουργείου από την ιδιωτική εκπαίδευση.
(MO)
(AM)
Δεν θα έχει κανένα λόγο στην άσκηση των καθηκόντων, δεν θα επιβάλλεται καμμία κύρωση από το Υπουργείο στην πλημμελή άσκηση των καθηκόντων των εκπαιδευτικών. Επίσης, δεν μπορεί να εποπτεύσει, σύμφωνα με το άρθρο 16 του Συντάγματος. Και κάνει και πολλά άλλα πράγματα - χάρισμα στους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων.
Ένα από αυτά είναι ότι δίνεται η δυνατότητα να επεκτείνεται η λειτουργία του ιδιωτικού σχολείου και το απόγευμα. Αυτό, βέβαια, από μόνο του δεν είναι κακό. Στο βαθμό, όμως, που δεν θα υπάρχει εποπτεία από το Υπουργείο Παιδείας, είναι σίγουρο ότι θα εκβιάζονται οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί να δουλεύουν πέραν του διδακτικού προγράμματος, έως και τη νύχτα, χωρίς δυνατότητα ελέγχου από την πολιτεία και φυσικά χωρίς να πληρώνονται για τις δήθεν παιδαγωγικές δραστηριότητες που θα στήσουν οι επιτήδειοι σχολάρχες.
Επιπλέον, θα έλεγα ότι μπαίνει και ένα θέμα εξαιρετικής σημασίας: Στο βαθμό που δεν υπάρχει αυτή η εποπτεία και στο βαθμό μάλιστα που δίνεται η δυνατότητα να νομιμοποιείται η λειτουργία ιδιωτικών σχολείων που δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις μέχρι σήμερα, μπαίνει το ζήτημα στο κατά πόσον τα πτυχία και η αναγνώριση τίτλου σπουδών είναι έγκυρα, καθώς έχουν προκύψει από παράνομα σχολεία.
Ένα τελευταίο ζήτημα, που θα ήθελα να αναπτύξω σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, κύριε Πρόεδρε, είναι ότι μπαίνει μια τροπολογία με την οποία το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων καθίσταται αρμόδιο πλέον να αναγνωρίζει ως επαγγελματικά ισοδύναμους τους τίτλους σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης, οι οποίοι μπορεί να είναι τριετούς διάρκειας ή μεταπτυχιακά προγράμματα που προέρχονται από ιδρύματα τρίτων χωρών και παρέχονται από κολλέγια με βάση συμφωνίες πιστοποίησης και δικαιόχρησης.
Σε ερώτηση που είχαμε κάνει ως ΣΥΡΙΖΑ, ο κύριος Υπουργός είχε απαντήσει πως δεν προτίθεται να παραχωρήσει στο ΣΑΕΠ τέτοια δικαιοδοσία. Θα έλεγα ότι αυτό που γίνεται είναι η απόλυτη εξομοίωση πανεπιστημίων ή κολλεγίων που έχουν συμβάσεις με ξένα πανεπιστήμια με τα ελληνικά πανεπιστήμια όσον αφορά τους τίτλους σπουδών.
Θα ήθελα να θυμίσω ότι ο Υπουργός Δικαιοσύνης -που ήταν εδώ πριν από λίγο εδώ- έφερε τις μεταμεσονύκτιες ώρες της Κυριακής μια τροπολογία με την οποία προβλέπεται πλέον η εγγραφή στα μητρώα ασκουμένων δικηγορικών συλλόγων της χώρας των πτυχιούχων των νομικών σχολών των ευρωπαϊκών χωρών. Καταλαβαίνετε ότι έτσι ανοίγει ο ασκός του Αίολου και για πτυχιούχους άλλων κολλεγίων, παραρτημάτων πανεπιστημίων, οι οποίοι θα διεκδικούν την εγγραφή στα μητρώα των αντιστοίχων συλλόγων.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Καταλαβαίνετε βέβαια -και κλείνω, κύριε Πρόεδρε- ότι δεν θα μπορούν οι επαγγελματικοί σύλλογοι να ελέγξουν ούτε τα πλαστά πτυχία, ούτε τις πλαστογραφήσεις των τίτλων και των πιστοποιητικών. Πάμε, δηλαδή, σε μια διαδικασία ανεξέλεγκτης εισαγωγής πτυχίων από τρίτες χώρες, το οποίο, όπως καταλαβαίνετε, οδηγεί σε τρομακτική υποβάθμιση του επιπέδου της ανώτατης εκπαίδευσης.
Για όλους αυτούς τους λόγους, είμαστε αντίθετοι και καταψηφίζουμε και την τροπολογία και το σύνολο βεβαίως του νομοσχεδίου.
Σας ευχαριστώ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη