Επιστολή με την οποία διαμαρτύρεται για την «εξαφάνιση» ουσιαστικά, του μαθήματος της Τεχνολογία έτσι όπως διαμορφώνεται το Νέο ωρολόγιο, για την Α’ τάξη του Γυμνασίου.
Τι γνωρίζει η ΔΕΠΠΣ καλύτερα από τον Υπουργό Παιδείας;
Σύμφωνα με το έγγραφο (με αρ. πρωτ. 206/29-8-2013) με θέμα: «Ωρολόγιο πρόγραμμα στα Πρότυπα Πειραματικά Γυμνάσια» η Διοικούσα Επιτροπή Προτύπων Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ) φαίνεται να αγνοεί αυτά που ο κ. Υπουργός Παιδείας υπόγραψε μόλις πέρσι το καλοκαίρι, χωρίς κανένα απολύτως επιχείρημα. Δεν χωράει καμία αμφιβολία για αυτό, διότι το ωρολόγιο πρόγραμμα που προτείνει για τα Πρότυπα Πειραματικά Γυμνάσια, είναι πολύ διαφορετικό από αυτό που αποφάσισε το Υπουργείο (νόμος 3966/2011, άρθρο 45, παράγραφος 1) που μεταξύ άλλων αναφέρει: «Κάθε ΠΠΣ ακολουθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα των μη πρότυπων πειραματικών σχολείων, το οποίο μπορεί να αναμορφώνεται με απόφαση του οικείου ΕΠΕΣ, ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες, τις ερευνητικές προτεραιότητες και τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου».
Αντί λοιπόν να «δοκιμαστεί» το νέο ωρολόγιο που αποφάσισε το Υπουργείο (όπως είναι άλλωστε ένας από τους βασικούς σκοπούς των Προτύπων) και να προταθούν στο τέλος της τριετούς εφαρμογής του, τυχόν τροποποιήσεις για τη βελτίωση του, η ΔΕΠΠΣ διατάζει τα ΕΠΕΣ να υλοποιήσουν ένα διαφορετικό ωρολόγιο πρόγραμμα, χωρίς αυτά να έχουν προτείνει κάτι ανάλογο, που να σχετίζεται με τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του κάθε σχολείου.
Και θα αναρωτηθεί κάποιος: Γιατί συμβαίνουν όλα αυτά;
Η πιο σημαντική αλλαγή που εισάγεται, είναι η «εξαφάνιση» του μαθήματος της Τεχνολογίας, το οποίο αντί να διδάσκεται μία ώρα την εβδομάδα και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου σε συνδυασμό με το μάθημα της Πληροφορικής, όπως προβλέπει το Νέο ωρολόγιο, θα διδάσκεται μόνο μία ώρα στην Α’ τάξη και σε καμία άλλη τάξη!
Για όσους δεν το γνωρίζουν, το μάθημα της Τεχνολογίας στη Γενική Εκπαίδευση, θέλει να καλύψει την ανάγκη της κοινωνίας για πολίτες με βασικές γνώσεις σε θέματα Τεχνολογίας, που κατανοούν πως επιδρά η Τεχνολογία στο περιβάλλον και στην καθημερινότητα τους. Στο μάθημα της Τεχνολογίας οι μαθητές/τριες αναπτύσσουν συνεργατικότητα, κατανοούν τον εαυτό τους, μαθαίνουν δεξιότητες δημιουργώντας και τέλος μαθαίνουν πως να μαθαίνουν. Τα τέσσερα τελευταία αποτελούν και τις βασικές δεξιότητες του 21 αιώνα όπως τις θέτει η Ευρώπη, που πρέπει να αναπτύξουν οι πολίτες της για να ανταποκρίνονται στις εξελίξεις που προκύπτουν από την ραγδαία τεχνολογική ανάπτυξη.
Σε συνέχεια των παραπάνω, αυτή την περίοδο ασκείται (σε προφορικό επίπεδο πλέον) αφόρητη πίεση στους Διευθυντές των ΠΠΣ να υπολογίσουν τα κενά των εκπαιδευτικών για την επόμενη σχολική χρονιά με το προτεινόμενο (παράτυπο) ωρολόγιο πρόγραμμα, χωρίς καμία αιτιολόγηση και με άλλοθι τη δήθεν ευελιξία και την αυτονομία που έχουν τα Πρότυπα!!!
Από τα παραπάνω, προκύπτουν τα ερωτήματα:
• Υπάρχει τεκμηριωμένη εισήγηση από τα ΕΠΕΣ που να ζητά τις παραπάνω αλλαγές;
• Υπάρχει τεκμηριωμένη απόφαση από τη ΔΕΠΠΣ;
• Είναι δυνατόν να παρακάμπτεται, ο κ. Υπουργός, από ένα όργανο που είναι στην άμεση εποπτεία του;
• Έχουν ληφθεί υπόψη οι συνέπειες σε βάρος των εκπαιδευτικών της Τεχνολογίας που μόλις πέρσι αξιολογήθηκαν και έχουν ήδη τοποθετηθεί με πενταετή θητεία στα ΠΠΣ;
και τέλος…
• Είναι οι αποφάσεις της ΔΕΠΠΣ ανώτερες από το Νόμο;
ΥΓ: Ταυτόχρονα, με την απόφασή της η ΔΕΠΠΣ, αυξάνει τις ώρες διδασκαλίας των Αγγλικών από 2 σε 3 ώρες και της Πληροφορικής από 1 σε 2 ώρες σε κάθε τάξη, ενώ ενσωματώνει το νέο μάθημα της Τοπικής Ιστορίας στο μάθημα της Ιστορίας (καταργώντας τις αναθέσεις του Υπουργείου!)
Ο πρόεδρος της ΠΕΚΑΤΕ
Ιωάννης Τούρλος, ΠΕ17
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη