Thumbnail
Τι ισχύει για τους υποψήφιους το 2015 και το 2016

Αλλαγές για όλες τις κατηγορίες υποψηφίων για την εισαγωγή σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ έφεραν οι τροπολογίες που ενσωματώθηκαν στο νόμο για την έρευνα. Ας δούμε τις αλλαγές ανά κατηγορία υποψηφίων.

Πανελλήνιες 2013 και 2014

Όσοι συμμετείχαν στις πανελλήνιες εξετάσεις το 2013 και το 2014 θα έχουν τη δυνατότητα το 2015 να καταθέσουν μηχανογραφικό δελτίο, χωρίς να  εξεταστούν ξανά στις πανελλήνιες εξετάσεις του 2015. Οι θέσεις που διεκδικούν είναι το 4% των θέσεων των εισακτέων για τους υποψηφίους του 2013 και το 6% για τους υποψηφίους του 2014.

Πανελλήνιες 2015

Όσοι θα συμμετάσχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις το 2015 (προερχόμενοι από Ημερήσια ή Εσπερινά Γενικά Λύκεια ή ΕΠΑΛ), που είναι η τελευταία χρονιά εφαρμογής του υπάρχοντος συστήματος θα έχουν ακόμη μία ευκαιρία το 2016 να εξεταστούν στα έξι μαθήματα και να εισαχθούν στις ανώτατες σχολές ακριβώς με τους ίδιους όρους που ισχύουν και σήμερα. Συνήθως όταν αλλάζει το σύστημα εισαγωγής το Υπουργείο δίνει τη δυνατότητα για δύο ακόμη χρονιές οι υποψήφιοι του παλαιού συστήματος να εισαχθούν με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις  στις ανώτατες σχολές διεκδικώντας, φυσικά, ένα μικρό μέρος των θέσεων. Καλό θα είναι να δουν στο Υπουργείο πόσοι υποψήφιοι εξετάζονται για δεύτερη φορά ή τρίτη φορά κάθε χρόνο και αναλόγως να δώσουν το ποσοστό των θέσεων εισαγωγής. Προς το παρόν ο νέος νόμος δίνει τη δυνατότητα δεύτερης ευκαιρίας για μία μόνο φορά και μετά θα πρέπει να εξεταστούν σύμφωνα με το νέο σύστημα

Πανελλήνιες 2016: οι ημερομηνίες

Μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου η ΑΔΙΠ (Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης) θα ανακοινώσει ποια τμήματα θα έχουν ως εξεταζόμενο μάθημα την πληροφορική, εκτός από τα 30 τμήματα της πληροφορικής που θα έχουν την πληροφορική ως προαπαιτούμενο. Έτσι τελικά θα διασπαστεί το πεδίο των θετικών και τεχνολογικών επιστημών, με αποτέλεσμα τα παιδιά να μη μπορούν να δηλώσουν όλες τις σχολές των θετικών και τεχνολογικών επιστημών, αλλά μόνο όσες θα έχουν ως εξεταζόμενο μάθημα αυτό που θα επιλέξουν μεταξύ χημείας και πληροφορικής. Θα δημιουργηθούν έτσι διλήμματα χωρίς λόγο. Αν υπάρξουν κοινές σχολές, δηλαδή σχολές που μπορείς να εισαχθείς είτε με πληροφορική είτε με χημεία, τότε θα παραβιάζεται η βασική αρχή του νέου συστήματος που είναι όσοι διεκδικούν θέση σε μία σχολή να έχουν εξεταστεί στα ίδια μαθήματα. Τα κάστανα θα βγάλει από τη φωτιά η ΑΔΙΠ, η απόφαση της οποίας θα είναι δεσμευτική για το Υπουργείο.


Μέχρι την 1η Μαρτίου θα μάθουμε την ένταξη των σχολών στα επιστημονικά πεδία, αυτό που καίει πιο πολύ τα παιδιά,  τα τμήματα που πιθανόν να είναι κοινά, τα τμήματα που για την εισαγωγή σ' αυτά θα απαιτούνται ειδικά μαθήματα ή προκαταρκτικές εξετάσεις.

Μέχρι τις 31 Μαρτίου θα ανακοινωθεί ο συντελεστής βαρύτητας σε ένα μάθημα που πιθανόν θα είναι διαφορετικός για κάθε τμήμα και έτσι, επιτέλους, θα δούμε πως θα υπολογίζονται και τα μόρια για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση.

Οι υπόλοιπες ρυθμίσεις

Οι μαθητές της Γ τάξης του Γενικού Λυκείου το 2016 θα εξεταστούν σε όλα τα μαθήματα στο σχολείο τους με ενδοσχολικές εξετάσεις για την απόκτηση του απολυτηρίου λυκείου με θέματα κατά 50% από την τράπεζα θεμάτων και μετά την απόκτηση του απολυτηρίου θα εξετάζονται στις πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή τους στις ανώτατες σχολές στα τέσσερα μαθήματα, τα τρία της ομάδας προσανατολισμού και στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία πάλι με το 50% των θεμάτων από την τράπεζα θεμάτων.

Οι μαθητές της Γ τάξης του ΕΠΑ.Λ. μπορούν να εισαχθούν με ειδικές εξετάσεις σε συναφή ΤΕΙ. Αν επιθυμούν την εισαγωγή τους σε πανεπιστημιακές σχολές μπορούν να συμμετάσχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις μαζί με τους αποφοίτους του Γενικού Λυκείου, αλλά όχι τη χρονιά που αποφοιτούν, αλλά μεταγενέστερη της αποφοίτησης.

Στο σχήμα μπορείτε να δείτε τις ομάδες προσανατολισμού, τα επιστημονικά πεδία εξειδίκευσης και τα εξεταζόμενα μαθήματα.

Πηγή: ΣΤΡΑΤΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΑΚΗΣ - ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

 

ΠΡΟΣΟΧΗ - ΜΙΑ ΔΙΟΡΘΩΣΗ

Νέο Λύκειο:Η επιλογή Ομάδας Προσανατολισμού (ΟΠ) στη Γ Λυκείου είναι ανεξάρτητη της επιλογής ΟΠ στη Β Λυκείου

Αιτία αυτού του άρθρου είναι το παρακάτω λάθος διάγραμμα που είναι δημοσιευμένο σε site πολύ μεγάλης επισκεψιμότητας  και αφορά το Νέο Λύκειο. Το λάθος είναι στις δυνατές διαδρομές από τη Β στη Γ Λυκείου. Το διάγραμμα δείχνει ότι εάν στη Β Λυκείου έχεις επιλέξει την ΟΠ Ανθρωπιστικών Σπουδών δεν μπορείς να πας στη Γ Λυκείου στην ΟΠ Θετικών Σπουδών και το αντίστροφο. Το σωστό είναι ότι η επιλογή Ομάδας Προσανατολισμού (ΟΠ) στη Γ Λυκείου είναι ανεξάρτητη της επιλογής ΟΠ στη Β Λυκείου. Δηλαδή μπορείς αν θέλεις στη Β Λυκείου να επιλέξεις την ΟΠ Ανθρωπιστικών Σπουδών και στη Γ Λυκείου να επιλέξεις την ΟΠ Θετικών Σπουδών και μπορείς αν θέλεις στη Β Λυκείου να επιλέξεις την ΟΠ Θετικών Σπουδών και να πας στη Γ Λυκείου στην ΟΠ Ανθρωπιστικών Σπουδών .

Καλοδήμος Δ.
Υπεύθυνος ΣΕΠ
ΚΕΣΥΠ Λαμίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 31/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pencil_foto_education.jpg
Μονιμοποίηση εκπαιδευτικών: «Η κυβέρνηση επιχειρεί να μετακυλήσουν το βάρος και τις ευθύνες της ανεπάρκειας»
«Άμεση σύγκλιση του ΠΥΣΔΕ Δωδεκανήσου και την έκδοση διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών»
Μονιμοποίηση εκπαιδευτικών: «Η κυβέρνηση επιχειρεί να μετακυλήσουν το βάρος και τις ευθύνες της ανεπάρκειας»
φωτιά Φυλή
Φωτιά στην Εύβοια: Συγκλονιστικό βίντεο – Η στιγμή που η φωτιά κυκλώνει τον πυροσβέστη που τραυματίστηκε
Συγκλονιστικό βίντεο από τη στιγμή που η φωτιά κυκλώνει τον πυροσβέστη που τραυματίστηκε στην Εύβοια
Φωτιά στην Εύβοια: Συγκλονιστικό βίντεο – Η στιγμή που η φωτιά κυκλώνει τον πυροσβέστη που τραυματίστηκε
ΔΙΠΑΕ
ΔΙΠΑΕ: Αυξήθηκαν οι βάσεις εισαγωγής στην πλειοψηφία των τμημάτων
ΔΙΠΑΕ: Σημαντικός παράγοντας αποτέλεσε η αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων, σε Τμήματα υψηλής ζήτησης της Σχολής Μηχανικών
ΔΙΠΑΕ: Αυξήθηκαν οι βάσεις εισαγωγής στην πλειοψηφία των τμημάτων