ypaith
ΧΑΛΚΙΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ / INTIME NEWS
Δήμος καταγγέλλει το ΥΠΑΙΘΑ για τις συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία

Τη μεθόδευση του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις τμημάτων εν μέσω καλοκαιρού και με κλειστά τα σχολεία, καταγγέλλει ο Δήμος Καισαριανής.

«Σε σχολεία δηλαδή που το σύνολο  των μαθητών ανά τμήμα αγγίζει το 27, 28 και 29 διατηρούν ένα τμήμα (!), αντί να δημιουργηθούν 2 τμήματα και ακολούθως προβαίνουν σε εντολές για μετακίνηση μαθητών που ήδη φοιτούν στη σχ. μονάδα όταν ο αριθμός υπερβαίνει το 25!» τονίζει ο Δήμος Καισαριανής στην καταγγελία του.

Στη συνέχεια, αναφέρει ότι «στην πόλη μας, με βάση αυτή την εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., η Περιφερειακή Δ/νση μεθοδεύει την επανένωση των 2 τμημάτων της Γ΄ τάξης (σχ. έτος 2023-2024) του 4ου Δημοτικού σχολείου Καισαριανής, ΠΑΡΑ την εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων αλλά και των Συμβούλων για τη συνέχιση των 2 τμημάτων και στη Δ΄ τάξη».

Για την κατάσταση αυτή διαμαρτύρονται έντονα εκπαιδευτικοί και οι γονείς των μαθητών του σχολείου.

«Η δημιουργία των 2 τμημάτων επιβάλλεται από άκρως παιδαγωγικά κριτήρια, αλλά και γιατί στο συγκεκριμένο τμήμα  υπάρχουν ήδη 3 διαγνώσεις για παράλληλη στήριξη, 4 διαγνώσεις για ΤΕ  και αναμένονται ακόμη 2 διαγνώσεις» προσθέτει.

Τέλος, ζητά στην ανακοίνωσή του «να ανακληθεί τώρα η βάρβαρη αυτή απόφαση», να συνεχίσουν με δύο τμήματα τα παιδιά στη Δ΄ τάξη του 4ου Δημοτικού Καισαριανής και να μην τολμήσουν να αναστείλουν τη λειτουργία οποιουδήποτε τμήματος Ένταξης.

Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

Ο Δήμος Καισαριανής καταγγέλλει τη μεθόδευση του Υπουργείου Παιδείας, εν μέσω καλοκαιριού και με κλειστά τα σχολεία, να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις τμημάτων συνεχίζοντας την αντιεκπαιδευτική πολιτική των περικοπών.

Σε νέα εγκύκλιο του Γ.Γ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α αυθαίρετα και αντιπαιδαγωγικά δεν προβλέπεται μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα που υπάρχει Παράλληλη Στήριξη, και επιπλέον, προκρίνεται η μετακίνηση των μαθητών της Α’ τάξης σε όμορα σχολεία, όταν ο συνολικός αριθμός των μαθητών της κάθε τάξης είναι μικρότερος από 30 (!). Με τον τρόπο αυτό προχωρά σε ανάκληση αποφάσεων κατάτμησης τμημάτων σε όλη τη χώρα, στα οποία φοιτούν μαθητές/τριες με διαγνωσμένες αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες για το διδακτικό έτος 2024 - 2025.

Ιδιαίτερα στην Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής παρατηρούνται περισσότερες από 80 ανακλήσεις αποφάσεων δημιουργίας τμημάτων και δεκάδες απορριπτικές αποφάσεις σε νέες προτάσεις. Σε σχολεία δηλαδή που το σύνολο  των μαθητών ανά τμήμα αγγίζει το 27, 28 και 29 διατηρούν ένα τμήμα (!), αντί να δημιουργηθούν 2 τμήματα και ακολούθως προβαίνουν σε εντολές για μετακίνηση μαθητών που ήδη φοιτούν στη σχ. μονάδα όταν ο αριθμός υπερβαίνει το 25! Μαθητές που μέχρι χθες πήγαιναν σε ένα σχολείο με τους συμμαθητές τους θα τους αναγκάσουν να αλλάξουν εκπαιδευτικό περιβάλλον για λόγους αδιανόητους παιδαγωγικά.

Στην πόλη μας, με βάση αυτή την εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., η Περιφερειακή Δ/νση μεθοδεύει την επανένωση των 2 τμημάτων της Γ΄ τάξης (σχ. έτος 2023-2024) του 4ου Δημοτικού σχολείου Καισαριανής, ΠΑΡΑ την εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων αλλά και των Συμβούλων για τη συνέχιση των 2 τμημάτων και στη Δ΄ τάξη (σχ. έτος 2024-2025).

Η δημιουργία των 2 τμημάτων επιβάλλεται από άκρως παιδαγωγικά κριτήρια, αλλά και γιατί στο συγκεκριμένο τμήμα  υπάρχουν ήδη 3 διαγνώσεις για παράλληλη στήριξη, 4 διαγνώσεις για ΤΕ  και αναμένονται ακόμη 2 διαγνώσεις.

Στηρίζουμε τον αγώνα σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητα που υπερασπίζεται:

την ένταξή των μαθητών/τριών στο σχολικό περιβάλλον με τις ευνοϊκότερες συνθήκες

την έμπρακτη υποστήριξη των μαθητών/τριών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες προκειμένου να έχουν ακόμη περισσότερες δυνατότητες εξέλιξης

τον πραγματικό ρόλο του εκπαιδευτικού,  να ασκεί απρόσκοπτα το σύνθετο παιδαγωγικό του έργο και να μην μετατρέπεται σε "παιδοφύλακα"

Απαιτούμε μαζί με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς του 4ου δημοτικού σχολείου και τα συλλογικά τους όργανα:

Να ανακληθεί τώρα η βάρβαρη αυτή απόφαση! Να συνεχίσουν με δύο τμήματα τα παιδιά στη Δ΄ τάξη του 4ου Δημοτικού Καισαριανής.

Να μην τολμήσουν να αναστείλουν τη λειτουργία οποιουδήποτε τμήματος Ένταξης.

Η μόνη λύση είναι η μαζική απάντηση κόντρα και σε αυτή την υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του μορφωτικού δικαιώματος όλων των παιδιών.

Η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών «Ρόζα Ιμβριώτη»

«Σε νέα εγκύκλιο του Γ.Γ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α αυθαίρετα και αντιπαιδαγωγικά δεν προβλέπεται μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα που υπάρχει Παράλληλη Στήριξη, και επιπλέον, προκρίνεται η μετακίνηση των μαθητών της Α’ τάξης σε όμορα σχολεία, όταν ο συνολικός αριθμός των μαθητών της κάθε τάξης είναι μικρότερος από 30 (!). Με τον τρόπο αυτό προχωρά σε ανάκληση αποφάσεων κατάτμησης τμημάτων σε όλη τη χώρα, στα οποία φοιτούν μαθητές/τριες με διαγνωσμένες αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες για το διδακτικό έτος 2024 – 2025», αναφέρεται σε ανακοίνωση του Δήμου.

Ιδιαίτερα στην Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής, ο Δήμος παρατηρεί περισσότερες από 80 ανακλήσεις αποφάσεων δημιουργίας τμημάτων και δεκάδες απορριπτικές αποφάσεις σε νέες προτάσεις. «Σε σχολεία δηλαδή που το σύνολο των μαθητών ανά τμήμα αγγίζει το 27, 28 και 29 διατηρούν ένα τμήμα (!), αντί να δημιουργηθούν 2 τμήματα και ακολούθως προβαίνουν σε εντολές για μετακίνηση μαθητών που ήδη φοιτούν στη σχ. μονάδα όταν ο αριθμός υπερβαίνει το 25!», τονίζει. Μαθητές που μέχρι χθες πήγαιναν σε ένα σχολείο με τους συμμαθητές τους – διαπιστώνει ο Δήμος στην ανακοίνωσή του – θα τους αναγκάσουν να αλλάξουν εκπαιδευτικό περιβάλλον για λόγους αδιανόητους παιδαγωγικά.

 «Η δημιουργία των 2 τμημάτων επιβάλλεται από άκρως παιδαγωγικά κριτήρια, αλλά και γιατί στο συγκεκριμένο τμήμα υπάρχουν ήδη 3 διαγνώσεις για παράλληλη στήριξη, 4 διαγνώσεις για ΤΕ και αναμένονται ακόμη 2 διαγνώσεις», σημειώνεται.

Οι εκπρόσωποι του Δήμου Καισαριανής δηλώνουν ότι στηρίζουν τον αγώνα σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητα που υπερασπίζεται:

• Την ένταξή των μαθητών/τριών στο σχολικό περιβάλλον με τις ευνοϊκότερες συνθήκες.

• Την έμπρακτη υποστήριξη των μαθητών/τριών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες προκειμένου να έχουν ακόμη περισσότερες δυνατότητες εξέλιξης.

• Τον πραγματικό ρόλο του εκπαιδευτικού, να ασκεί απρόσκοπτα το σύνθετο παιδαγωγικό του έργο και να μην μετατρέπεται σε “παιδοφύλακα”.

Απαιτούν μαζί με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς του 4ου δημοτικού σχολείου και τα συλλογικά τους όργανα:

  • Να ανακληθεί τώρα η βάρβαρη αυτή απόφαση! Να συνεχίσουν με δύο τμήματα τα παιδιά στη Δ΄ τάξη του 4ου Δημοτικού Καισαριανής.
  • Να μην τολμήσουν να αναστείλουν τη λειτουργία οποιουδήποτε τμήματος Ένταξης.

«Η μόνη λύση», καταλήγει η ανακοίνωση, «είναι η μαζική απάντηση κόντρα και σε αυτή την υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του μορφωτικού δικαιώματος όλων των παιδιών».

Η ανακοίνωση της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Δ’ Δημοτικού Διαμερίσματος Πειραιά για συμπτύξεις τμημάτων σε Δημοτικά και Νηπιαγωγεία

Μέσα στο κατακαλόκαιρο, το υπουργείο Παιδείας και η περιφερειακή διεύθυνση Α’ βάθμιας Εκπαίδευσης, ανακοίνωσαν τη σύμπτυξη 46 τμημάτων σε δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία του Πειραιά.

Τι σημαίνει αυτό;

Ότι τι εκεί που πέρυσι λειτουργούσαν δύο τμήματα σε μια τάξη, από τη νέα χρονιά θα συγχωνευτούν και θα λειτουργεί μόνο ένα. Η απόφαση αυτή είναι απαράδεκτη! Υπονομεύει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας, υποβαθμίζει κι άλλο το σχολείο, φορτώνει μεγαλύτερα βάρη σε εμάς τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς!

Γι’ αυτό δεν πρέπει να περάσει! Στο χέρι μας είναι οι γονείς, με τους συλλόγους και τις ενώσεις μας, συντονισμένα και συλλογικά, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, να βάλουμε εμπόδια στην υλοποίηση αυτής της απόφασης. Να απαιτήσουμε να την πάρουν πίσω πριν ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβριο!

Τι συνέπειες θα έχει η απόφαση αν εφαρμοστεί;

• Δεκάδες μαθητές που μέχρι πέρυσι βρίσκονταν σε τάξεις 15 και 16 μαθητών, θα πρέπει από τη νέα χρονιά να κάνουν μάθημα σε τάξεις ως και 25 μαθητών! Όλοι αντιλαμβανόμαστε τι σημαίνει αυτό, ξέροντας από πρώτο χέρι τις δυσκολίες που έχει σήμερα ένα τμήμα να “προχωρήσει” και να μην αφήσει πίσω μαθητές ακόμα κι όταν έχει κάτω από 15 μαθητές!

• Στα περισσότερα σχολεία που θα εφαρμοστεί η σύμπτυξη τμημάτων, θα χαθούν θέσεις εκπαιδευτικών, αφού στην πλειοψηφία των δημοτικών οι εγγραφές στην πρώτη τάξη είναι λίγες και συγκροτείται ένα μόνο τμήμα. Τα σχολεία υποβαθμίζονται και κάποια οδηγούνται σταδιακά σε κατάργηση και λουκέτο, ενώ τα υπόλοιπα θα λειτουργούν με τάξεις των 25 και πλέον μαθητών.

Πέρυσι καταργήθηκαν με τον ίδιο τρόπο αλλά 20 τμήματα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία. Που σημαίνει ότι μέσα σε δύο χρόνια «σβήνουν» από το χάρτη των σχολείων του Πειραιά περισσότερα από τρία 12θεσια!

Δώσαμε μάχη στα σπίτια μας και στο σχολείο για να βγάλουμε τα παιδιά μας όρθια από το δίχρονο της πανδημίας και τώρα βρίσκουμε μπροστά μας νέα εμπόδια στη μόρφωση και στην ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξή τους.

Διεκδικούμε σύγχρονες σχολικές υποδομές για τα παιδιά μας κι αντί γι’ αυτό μας ζητάνε να συμβιβαστούμε με την ιδέα ότι 25 μαθητές θα στοιβάζονται σε αίθουσες που δεν χωράνε ούτε οι μισοί!

Η απόφαση του υπουργείου ένα πράγμα επιβεβαιώνει: Ότι αντιμετωπίζουν την μόρφωση των παιδιών μας ως «κόστος» που πρέπει να περικοπεί. Συγχωνεύοντας τμήματα μειώνουν τους εκπαιδευτικούς κι αυτό το βαφτίζουν «εξοικονόμηση πόρων» στις πλάτες τις δικές μας και των παιδιών μας.

Κόστος γι’ αυτούς είναι οι ανάγκες των παιδιών μας για ένα σύγχρονο σχολείο.

Γι’ αυτό βαφτίζουν «εξοικονόμηση» την περικοπή δαπανών για προσλήψεις εκπαιδευτικών και το στοίβαγμα μαθητών σε λιγότερες τάξεις.

Γι’ αυτό πέρυσι - όπως και τα προηγούμενα χρόνια - έφτασε Δεκέμβρης για να καλυφθούν τα κενά στα σχολεία, ενώ πολλές ειδικότητες δεν έφτασαν ποτέ στην τάξη.

Γι’ αυτό από τις ανάγκες για παράλληλη στήριξη καλύφθηκαν πέρυσι μόνο οι μισές.

Δεν πρόκειται να συμβιβαστούμε μ’ αυτήν την κατάσταση που απαξιώνει τα παιδιά μας και το δικαίωμα στη μόρφωση. Απαιτούμε να παρθεί τώρα πίσω η απόφαση για τις συμπτύξεις των τμημάτων και διεκδικούμε:

• Μαζικούς μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των κενών σε κάθε σχολείο. Μονιμοποίηση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής. Κάλυψη των αναγκών παράλληλης στήριξης σε όλα τα παιδιά με βάση τις γνωματεύσεις, να μπει τέρμα στις ιδιωτικές παράλληλες που έχουν πλημμυρήσει ειδικά και τυπικά σχολεία. Είναι ευθύνη του κράτους και πρέπει να την αναλάβει!

• Τμήματα Ένταξης σε κάθε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο και 2ο σε μεγαλύτερα σχολεία, καμία αναστολή 2ου τμήματος Ένταξης όπου υπάρχει.

• Τμήματα μέχρι 15 μαθητών στο Δημοτικό.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 31/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pencil_foto_education.jpg
Μονιμοποίηση εκπαιδευτικών: «Η κυβέρνηση επιχειρεί να μετακυλήσουν το βάρος και τις ευθύνες της ανεπάρκειας»
«Άμεση σύγκλιση του ΠΥΣΔΕ Δωδεκανήσου και την έκδοση διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών»
Μονιμοποίηση εκπαιδευτικών: «Η κυβέρνηση επιχειρεί να μετακυλήσουν το βάρος και τις ευθύνες της ανεπάρκειας»
φωτιά Φυλή
Φωτιά στην Εύβοια: Συγκλονιστικό βίντεο – Η στιγμή που η φωτιά κυκλώνει τον πυροσβέστη που τραυματίστηκε
Συγκλονιστικό βίντεο από τη στιγμή που η φωτιά κυκλώνει τον πυροσβέστη που τραυματίστηκε στην Εύβοια
Φωτιά στην Εύβοια: Συγκλονιστικό βίντεο – Η στιγμή που η φωτιά κυκλώνει τον πυροσβέστη που τραυματίστηκε
ΔΙΠΑΕ
ΔΙΠΑΕ: Αυξήθηκαν οι βάσεις εισαγωγής στην πλειοψηφία των τμημάτων
ΔΙΠΑΕ: Σημαντικός παράγοντας αποτέλεσε η αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων, σε Τμήματα υψηλής ζήτησης της Σχολής Μηχανικών
ΔΙΠΑΕ: Αυξήθηκαν οι βάσεις εισαγωγής στην πλειοψηφία των τμημάτων