Thumbnail
Το top 10 των προορισμών των πολυήμερων σχολικών εκδρομών το 2015

Θεσσαλονίκη και Ρώμη ήταν οι δημοφιλέστεροι προορισμοί των φετινών πολυήμερων μαθητικών εκδρομών, οι οποίες βέβαια στιγματίστηκαν από τον τραγικό θάνατο μαθήτριας στη Ρώμη. Με νωπό ακόμη στη μνήμη το περιστατικό, η ΟΛΜΕ ζητεί να μην επωμίζονται μόνο οι καθηγητές την ευθύνη των πολυήμερων σχολικών εκδρομών, αλλά να επιμερίζεται και στο κράτος και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας που παρουσιάζει η «Καθημερινή», φέτος συνολικά 17.643 μαθητές από 362 λύκεια πραγματοποίησαν πολυήμερες εκδρομές εκτός ή εντός Ελλάδος. Ο πιο δημοφιλής προορισμός ήταν η Θεσσαλονίκη, την οποία επέλεξαν 5.464 μαθητές (το 36% του συνόλου) από 107 σχολεία. Δεύτερος δημοφιλέστερος προορισμός ήταν τα Ιωάννινα που τα επισκέφθηκαν 1.813 μαθητές 34 σχολείων. Στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης, και την πρώτη μεταξύ των προορισμών του εξωτερικού, βρίσκεται η Ρώμη (1.491 μαθητές – 29 σχολεία) και ακολουθεί η Βουδαπέστη (1.237 μαθητές – 20 σχολεία).

​Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν η Γενεύη, η Φλωρεντία, η Βιέννη, η Ρόδος, ο Βόλος και η Πράγα. Από τα στοιχεία φαίνεται ότι οι μαθητές είτε επέλεξαν περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας χωρίς μεγάλο κόστος μετακίνησης, είτε προορισμούς του εξωτερικού με χρήση προσφορών τουριστικών πακέτων. Η ΟΛΜΕ, πάντως, ζήτησε να ψηφιστεί νέο θεσμικό πλαίσιο για τις εκδρομές, καθώς, όπως ανέφερε «ενώ όλοι απαιτούν από τους καθηγητές να είναι υπεύθυνοι για ό,τι προκύψει, καμία ουσιαστική μέριμνα δεν έχει ληφθεί για την κατάλληλη προετοιμασία τους ώστε να είναι σε θέση να φέρουν σε πέρας αυτό το έργο. Θεωρούμε αναγκαίο να ληφθούν μέτρα που θα προστατέψουν τους μαθητές από την εκμετάλλευση ορισμένων ταξιδιωτικών πρακτορείων, κέντρων “ψυχαγωγίας” κ.λπ. Δεν θα ήταν άστοχο στη διαδικασία οργάνωσης των σχολικών εκδρομών να εμπλακεί και το κράτος ή η Τοπική Αυτοδιοίκηση, ελέγχοντας (ακόμη και με δημόσιο διαγωνισμό) την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουν τα ταξιδιωτικά γραφεία». Ναι στα Πρότυπα Θετικός στην αύξηση του αριθμού των Προτύπων Σχολείων εμφανίστηκε χθες ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς. Σε συνάντηση με τη νέα Διοικούσα των 5 Προτύπων και 55 Πειραματικών Σχολείων, ο κ. Μπαλτάς ζήτησε να εξεταστεί το ενδεχόμενο της διεύρυνσης των Προτύπων πέρα από τα 5, τα λεγόμενα ιστορικά. Η θέση αυτή αναμένεται να προκαλέσει τριβές με την ΟΛΜΕ, η οποία χθες τάχθηκε υπέρ των Πειραματικών αλλά κατά των Προτύπων. Με την ΟΛΜΕ συμφωνεί και ο αναπληρωτής υπουργός Τάσος Κουράκης. 

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pritaneon
106η Σύνοδος Πρυτάνεων: Τα 7 κρίσιμα ζητήματα που "τέθηκαν στο τραπέζι"
Ποια τα κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν τα Ελληνικά Δημόσια Πανεπιστήμια που συζητήθηκαν στην 106η Σύνοδο Πρυτάνεων
106η Σύνοδος Πρυτάνεων: Τα 7 κρίσιμα ζητήματα που "τέθηκαν στο τραπέζι"