Thumbnail
αξιολόγηση

Χανιά,  19 Απριλίου 2015
Αντώνης Τσαλαπάκης

Αντιπρόσωπος στη ΔΟΕ Χανίων

Θέμα : Φοβάται ο Γιάννης το θεριό; ή το θεριό το Γιάννη;

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Η πορεία μας στην οδό της αξιολογικής διαδικασίας δεν έφτασε ακόμα στο τέλος της. Από τον περασμένο Μάρτιο αντισταθήκαμε στο πλάι των δ/ντων με τις πρώτες διαδικασίες επιμόρφωσής τους, για την απόκτηση επάρκειας αξιολογητή. Συνεχίσαμε με συντεταγμένη ανάρτηση ενιαίου κειμένου στο παρατηρητήριο του ΙΕΠ για την ΑΕΕ, όπως πρότεινε η ΔΟΕ. Καλέσαμε όλους τους δ/ντες, με ομόφωνη απόφαση του συνόλου των αντιπροσώπων του συνεδρίου της ΔΟΕ τον περασμένο Ιούνιο, να μην συμμετέχουν σε καμία διαδικασία εξ' αποστάσεως επιμόρφωση του ΙΕΠ καθώς δεν ήταν δεσμευτική με νομοθέτημα του κράτους. Αντιδράσαμε στην εγκ. 22 θέμα 1 στις 6-10-2014 της δ/νσης εκπ/σης Ν. Χανίων, όπου <<Η δ/νση του σχολείου και ο σύλλογος διδασκόντων προγραμματίζουν τις επιμέρους δραστηριότητες και καθορίζουν διαδικασίες παρακολούθησης και ανατροφοδότησης.>>(1), ώστε να μην αναρτηθεί τίποτα στο παρατηρητήριο διασφαλίζοντας έτσι την αδρανοποίηση της διαδικασίας και της όποιας αξιολόγησης θα μπορούσε να συντελεστεί τον προσεχή Ιούνη. Κύκνειο άσμα της πορείας αυτής υπήρξε η αξιολόγηση των δ/ντων σχολικών μονάδων οι οποίοι ακολουθώντας τον προκατασκευασμένο φόβο και την αμφιβολία διασφάλισης της καρέκλας του δ/ντη σχολικής μονάδας βρέθηκαν με τίτλους αξιολόγησης, από το Δ/ντη Εκπ/σης Ν. Χανίων, χωρίς κανένας να λάβει τον χαρακτηρισμό “ελλιπής”.

Μέχρι πρότινος διαβάζαμε ότι ο σύλλογος διδασκόντων θα εκλέξει για μια μεταβατική χρονιά το δ/ντη της σχολικής μονάδας. Προχτές, είδαμε τον Υπ Παιδείας, σε συνέντευξή του, να καταργεί την μοριοδοτούμενη συνέντευξη και να την αντικαθιστά με κρίση του συλλόγου διδασκόντων για την τελική εκλογή των δ/ντων σε ποσοστό βαρύτητας 33%.

Συνάδελφοι,

Αν το υπουργείο είναι έτοιμο να ολοκληρώσει το σύστημα κρίσεων των δ/ντων και να αντιμετωπίσει την επιρροή του κομματικού-συνδικαλιστικού σκέλους στη διαδικασία των κρίσεων (2) δεν είναι ξεκάθαρο, καθώς, η ανακοίνωση του περιβόητου πολυνομοσχεδίου για την εκπαίδευση φαίνεται να εγείρει ερωτήματα και να βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο σχεδιασμού.

Εκείνο που δεν θα πρέπει να λησμονούμε είναι το μελανό παράδειγμα που υπήρξαν οι κρίσεις των δ/ντων του 2007 στο νομό Χανίων. Όσοι ήταν υποψήφιοι για δ/ντες θα θυμούνται ή μπορεί να επιδιώκουν να ξεχάσουν τον τρόπο που έγινε η ανακατανομή στον τελικό πίνακα μετά την διαδικασία της συνέντευξης καθώς είχε ήδη προηγηθεί η αίτηση επιλογής - προτίμησης των σχολικών μονάδων. Με την αλλαγή της σειράς της διαδικασίας στο νέο νόμο για τις κρίσεις των δ/ντων, το 2011 τα πράγματα μετριάστηκαν. Όμως, ακόμα και τότε η συνέντευξη δημιούργησε διακυμάνσεις στην τελική βαθμολογία των υποψηφίων της τάξης του 0.01 ευνοώντας ορισμένους δ/ντες (οι πίνακες με τη μοριοδότηση υπάρχουν στο διαδίκτυο).

Το ερώτημα που θα πρέπει να μας απασχολεί σήμερα είναι, αν θέλουμε να επιδιώξουμε το βέλτιστο για χάρη του δημόσιου σχολείου ή αν πρέπει να επιδιώξουμε αυτό που μας συμφέρει; Το δεύτερο σκέλος το έπραξε ήδη μια φορά μεγάλη μερίδα δ/ντων και στο νομό Χανίων το περασμένο διάστημα. Το μετέωρο βήμα της όποιας αξιολόγησης ατομικής ή αξιολόγησης - αποτίμησης, όπως συνηθίζεται ο όρος από την νέα πολιτική ηγεσία, δεν μπορεί να εξαρτάται από μια μερίδα δ/ντων(3) των οποίων πέραν των τυπικών προσόντων δεν διασφαλίζεται η ηθική και ανθρωπιστική εικόνα του ρόλου που θα κλιθούν να εκτελέσουν την επόμενη τετραετία.

                                                Με Συναδελφικούς Χαιρετισμούς

                                                          Αντώνης Τσαλαπάκης

                                                Ο αντιπρόσωπος στη ΔΟΕ Ν. Χανίων
 

1.Κινδυνεύουν οι διευθυντές οι οποίοι παρέκαμψαν το Σύλλογο Διδασκόντων και ανάρτησαν τον προγραμματισμό; (http://antonistsalapakis.blogspot.gr/)

2.Για όσους δεν γνωρίζουν το θέμα (http://www.enet.gr , http://www.kathimerini.gr/ προς το τέλος του άρθρου)

3. σχολ.  Η Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Δ/ντων πρωτίστως θα 'πρεπε να ασχοληθεί με σοβαρότερα ζητήματα από την αλλαγή της προσφώνησής της κατηγοριοποιώντας εκπαιδευτικούς ίδιας πανεπιστημιακής επάρκειας.

Γράψου στο Newsletter του Carrefour και κέρδισε δωροεπιταγές αξίας 2.000€

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αντιηλιακό
Έρευνα: Επικίνδυνα αντηλιακά λόγω παντοτινών χημικών- «Είμαστε περικυκλωμένοι»
«Εάν βάλετε μερικά από αυτά τα προϊόντα απευθείας στο δέρμα σας και περιέχουν PFAS, υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να μεταφερθούν σε όλο το δέρμα»
Έρευνα: Επικίνδυνα αντηλιακά λόγω παντοτινών χημικών- «Είμαστε περικυκλωμένοι»
ypaith
Της ... υπερωρίας το ανάγνωσμα: Δεκάδες νέες αποφάσεις υπερωριών στο ΥΠΑΙΘΑ για «έκτακτες και επείγουσες» ανάγκες.
Μόνο τις τελευταίες ημέρες, έχουν εκδοθεί τουλάχιστον 15 αποφάσεις (!) συγκρότησης συνεργείων υπερωριακής απασχόλησης από διάφορες υπηρεσίες του...
Της ... υπερωρίας το ανάγνωσμα: Δεκάδες νέες αποφάσεις υπερωριών στο ΥΠΑΙΘΑ για «έκτακτες και επείγουσες» ανάγκες.
ekpaideytikos
Ο απόλυτος παραλογισμός: Αναπληρωτές δε μπορούν να μονιμοποιηθούν εφέτος, επειδή το Υπουργείο καθυστέρησε πέρυσι 3 μέρες να τους προσλάβει!
Επειδή το ΥΠΑΙΘΑ καθυστέρησε πέρυσι κατά 3 ημέρες τις προσλήψεις αναπληρωτών τους στέρησε αυτές τις 3 κρίσιμες ημέρες προϋπηρεσίας, με αποτέλεσμα να...
Ο απόλυτος παραλογισμός: Αναπληρωτές δε μπορούν να μονιμοποιηθούν εφέτος, επειδή το Υπουργείο καθυστέρησε πέρυσι 3 μέρες να τους προσλάβει!
pierrakakis
Εκπαίδευση: Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που φέρνει την άλλη εβομάδα ο Πιερρακάκης στη Βουλή
Ερανιστικό νομοσχέδιο που διατρέχει και τις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης
Εκπαίδευση: Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που φέρνει την άλλη εβομάδα ο Πιερρακάκης στη Βουλή