proaulio
Καταγγελία ΕΛΜΕ Μαγνησίας για τη διχοτόμηση του 1ου Γυμνασίου Βόλου και την ίδρυση νέου σχολείου

Η ΕΛΜΕ Μαγνησίας καταγγέλλει την πρόταση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) Μαγνησίας για τη διχοτόμηση του 1ου Γυμνασίου Βόλου και την ίδρυση του 11ου Γυμνασίου Βόλου στον χώρο του Πανκυπρίου συγκροτήματος, όπου ήδη λειτουργούν πέντε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 

Η απόφαση αυτή, που παρουσιάζεται ως επιθυμία της εκπαιδευτικής κοινότητας, δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές απόψεις των εκπαιδευτικών, των γονέων και των μαθητών, οι οποίοι όχι μόνο δεν συμφώνησαν, αλλά δεν ενημερώθηκαν ποτέ για τις προθέσεις του Διευθυντή Εκπαίδευσης. Η διαδικασία προωθήθηκε χωρίς καμία διαβούλευση και χωρίς την ενημέρωση ή τη συναίνεση της ΕΛΜΕ, ενώ η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου εξασφαλίστηκε με αιφνιδιαστική εισαγωγή του θέματος, την τελευταία ημέρα της προθεσμίας που είχε ορίσει το Υπουργείο.
 
Η ΕΛΜΕ υπογραμμίζει ότι η πραγματική αναβάθμιση της εκπαίδευσης θα έπρεπε να περιλαμβάνει τη μείωση των μαθητών ανά τμήμα, τη στήριξη των σχολικών μονάδων και τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών, αντί για συγχωνεύσεις τμημάτων, καταχρηστικές υπερωρίες και νέες αναταράξεις στη λειτουργία των σχολείων. 

Παράλληλα, καλεί τη ΔΔΕ να ανακαλέσει την πρόταση, τον Δήμο Βόλου να αναιρέσει τη θετική γνωμοδότηση και το Υπουργείο Παιδείας να μην προχωρήσει στην απόφαση για ίδρυση νέου γυμνασίου. Σε μια εποχή που τα σχολεία παλεύουν με σοβαρές ελλείψεις σε υποδομές, ασφάλεια και χρηματοδότηση, η εκπαιδευτική κοινότητα ζητά να της δοθεί η δυνατότητα να επιτελέσει το έργο της χωρίς πρόσθετα εμπόδια.

Αναλυτικά

Για την πρόταση της ΔΔΕ Μαγνησίας περί ίδρυσης 11ου Γυμνασίου Βόλου ως διχοτόμηση του 1ου Γυμνασίου Βόλου

Η Ε.Λ.Μ.Ε. Μαγνησίας καταγγέλλει τις ενέργειες του Δ/ντη Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Μαγνησίας, που στοχεύουν στη διχοτόμηση του 1ου Γυμνασίου Βόλου και τη δημιουργία ενός ακόμα Γυμνασίου στο σχολικό συγκρότημα του Πανκύπριου συγκροτήματος, επί της οδού Κύπρου, στην οποία λειτουργούν ήδη 5 σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Παρότι διαδίδει ότι αυτό αποτελεί επιθυμία της εκπαιδευτικής κοινότητας, η εκπαιδευτική κοινότητα, οι γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί, ούτε το επιθυμούν, ούτε καν ενημερώθηκαν  για τις προθέσεις του Διευθυντή Εκπαίδευσης. Αντίθετα ο κ. Διευθυντής λειτούργησε εν κρυπτώ  χωρίς καμία διαβούλευση και φυσικά χωρίς την ενημέρωση ή τη συναίνεση της ΕΛΜΕ. Με την επίκληση της δήθεν επιθυμίας της εκπαιδευτικής κοινότητας και του επείγοντος, κατάφερε να αποσπάσει τη συναίνεση της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου, καθώς το θέμα εισήχθη αιφνιδιαστικά, την τελευταία  ημέρα εκπνοής της προθεσμίας που έθεσε το Υπουργείο.

Μια τέτοια απόφαση υποβαθμίζει όχι μόνο το ιστορικό 1ο Γυμνάσιο, αλλά και τα όμορα Γυμνάσια και δεν λαμβάνει υπόψη τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης. Ειδικά στο 1ο Γυμνάσιο που είναι το μόνο σχολείο στο νομό που εφαρμόστηκε η παιδαγωγική καινοτομία των θεματικών αιθουσών (πρόγραμμα ΣΕΠΕ) διαφαίνεται ο κίνδυνος να εγκαταλειφθεί μια από τις ελάχιστες προσπάθειες τα σχολεία μας να εναρμονιστούν με διεθνείς εκπαιδευτικές πρακτικές. Επίσης η διάσπαση της διοίκησης των σχολικών μονάδων στο ίδιο κτήριο έχει αποδειχθεί ότι δυσχεραίνει τον παιδαγωγικό έλεγχο και μεγαλώνει τους κινδύνους εκδήλωσης φαινομένων βίας. Επιπροσθέτως η συνεχής μείωση του μαθητικού πληθυσμού δεν συνηγορεί στη δημιουργία ενός ακόμα Γυμνασίου, που θα αυξήσει αδικαιολόγητα το συνολικό κόστος της εκπαίδευσης, σε μια περίοδο που επείγουν εργασίες βελτίωσης της υποδομής και της ασφάλειας των διδακτηρίων. Ειδικά σε μια περιοχή που συνεχίζουν να πέφτουν σοφάδες από τις οροφές αιθουσών, που στάζουν νερά όταν βρέχει, που υπάρχουν προβλήματα ακόμα και για τη θέρμανση, δεν είναι ώρα για φωτογραφίες και κορδέλες εγκαινίων. 

Αν πράγματι η Διεύθυνση και συνολικά το Υπουργείο στοχεύει στη μείωση των μαθητών ανά τμήμα και γενικότερα στη καλύτερη εκπαίδευση δεν θα πίεζε για συγχωνεύσεις τμημάτων σχεδόν σε όλα τα σχολεία, δεν θα υποχρέωνε πολλούς εκπαιδευτικούς σε καταχρηστικές υπερωρίες, δεν θα δημιουργούσε ακόμα μια αναστάτωση στη λειτουργία των σχολείων.  Καλούμε τη ΔΔΕ να ανακαλέσει την πρόταση της, το Δήμο Βόλου να ανακαλέσει τη γνωμοδότηση του και το Υπουργείο να μην λάβει σχετική απόφαση. Εργαζόμαστε σε σχολεία με υποδομές που υστερούν συγκριτικά με όλα τα σχολεία όλων των χωρών της Ευρώπης, με μισθούς στα όρια της αξιοπρέπειας, με πίεση και γραφειοκρατία, φτάνουν τα προβλήματα που έχουμε, αφήστε μας επιτέλους να κάνουμε τη δουλειά μας.  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολικός εκφοβισμός: Το νέο μοριοδοτούμενο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής - Αιτήσεις έως 8/01

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ρεύμα
Το Reuters αποκαλύπτει την αλήθεια: Στην Ελλάδα πληρώνουμε το ρεύμα... χρυσό
Η έλλειψη επαρκών υποδομών και οι χαμηλές επενδύσεις στην παραγωγή ενέργειας και τις μεταφορές εντείνουν την εξάρτηση της χώρας από εξωτερικές πηγές...
Το Reuters αποκαλύπτει την αλήθεια: Στην Ελλάδα πληρώνουμε το ρεύμα... χρυσό
mcdonalds.jpg
Περισσότεροι απο 700 εργαζόμενοι καταθέτουν συλλογικές μηνύσεις κατά των McDonald's
Η αγωγή αφορά περισσότερο από 450 εστιατόρια McDonald's και στρέφεται εναντίον των συνθηκών εργασίας που επικρατούν, κυρίως στους νέους και τις...
Περισσότεροι απο 700 εργαζόμενοι καταθέτουν συλλογικές μηνύσεις κατά των McDonald's
nipiagogeio
Αλλαγές στην παράλληλη στήριξη προτείνει η Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας για τα νηπιαγωγεία
Η πρόταση αυτή για προληπτική στήριξη έχει στόχο να μειώσει τις μελλοντικές γνωματεύσεις για Παράλληλη Στήριξη και να προλάβει τις μεγαλύτερες...
Αλλαγές στην παράλληλη στήριξη προτείνει η Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας για τα νηπιαγωγεία
taksi
Ζέττα Μακρή: Τα σχολεία θα λειτουργήσουν κανονικά – Αρκετές αλλαγές το 2025
Οι εξελίξεις είναι απαραίτητες για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης, με σκοπό να προσφέρουν καλύτερη ποιότητα μάθησης στους μαθητές
Ζέττα Μακρή: Τα σχολεία θα λειτουργήσουν κανονικά – Αρκετές αλλαγές το 2025