ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ
ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΝΟΜΟΥ ΡΟΔΟΠΗΣ
---------------
ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΝΩΣΕΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
(ν. 3699/2008 αρθ. 14 παρ 4)
---------------------------
Γ.ΚΟΝΔΥΛΗ 46-48 - 69100 ΚΟΜΟΤΗΝΗ ΤΗΛ. 6944634899
ΑΡΙΘ. ΠΡΩΤ. : 1
ΚΟΜΟΤΗΝΗ, 24 ΜΑΙΟΥ 2015
| ||
|
|
ΠΡΟΣ: Υπουργός Παιδείας κ. Μπαλτάς Αριστείδης
Υπουργείο παιδείας και Πολιτισμού
Κοινοποίηση:
Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας κ. Κουράκης Τάσος
Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Παιδείας
Κ. Χασάπης Δημήτρης
Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
«Όλα έχουν ειπωθεί, μα αφού κανείς δεν ακούει,
πρέπει να ξεκινήσουμε από την αρχή.»
André Gide
Θέμα: Αποκλεισμός εισαγωγής ατόμων με δυσλεξία από τις στρατιωτικές σχολές»
Σας ενημερώνουμε – καταγγέλλουμε, ότι το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας παραβλέποντας την κείμενη νομοθεσία (άρθρο 2 παρ. 1 και αρθ. 16 παρ 4 του συντάγματος της Ελλάδος) και τις εγκύκλιους του Υπουργείου Παιδείας (Γ6/636/27.11.86 παρ 6 και Γ6/106/3.4.1992 παρ 2, παρ3) προέβει στην ενέργεια νομοθετικού περιεχομένου (ΠΔ 11/2014, ΦΕΚ 17 Α΄) το οποίο τέθηκε σε ισχύ για πρώτη φορά στις Πανελλήνιες Εξετάσεις του 2015 και με την οποίο τα άτομα με δυσλεξία αποκλείονται του δικαιώματος εισαγωγής στα ΑΣΕΙ-ΑΣΣΥ για το 2014 και κατατάσσονται στην κατηγορία Ι3-Ι4. Στην συνέχεια το ΓΕΕΘΑ τροποποιώντας την αρχική Προκήρυξη Διαγωνισμού Επιλογής Σπουδαστών-τριών για το Ακαδημαϊκό Έτος 2014 - 2015 ανακοινώνει ότι σύμφωνα με το άρθρο 189 του Ν.4261/2014 (ΦΕΚ 107 Α΄) θα ισχύσει το ΠΔ 133/2002 (ΦΕΚ 109 Α’) και όχι το ΠΔ 11/2014 (ΦΕΚ 17 Α΄). Επισημαίνουμε ότι το άρθρο 189 του Ν.4261/2014 (ΦΕΚ 107 Α΄) δημοσιεύθηκε στην ΕτΚ την 5η Μαΐου 2014 σε χρόνο μεταγενέστερο της έκδοσης της Προκήρυξης του Διαγωνισμού (ΕΔΥΕΘΑ 17/2014).
Το ανωτέρω Προεδρικό Διάταγμα (Π.Δ.133/2002, ΦΕΚ Α΄-109), το οποίο ίσχυσε το 2014 εφαρμόστηκε και στην Προκήρυξη Διαγωνισμού Επιλογής Σπουδαστών-τριών της Αστυνομίας. Το εν λόγω ΠΔ αναφέρει «Να έχουν υγεία και άρτια σωματική διάπλαση, διαπιστούμενη από την αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή Κατάταξης, σύμφωνα με τις διατάξεις για τη σωματική ικανότητα υποψηφίων των Σχολών Στρατού Ξηράς, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Π.Δ.133/2002 (ΦΕΚ Α΄-109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει». Συνεπώς αναμένουμε το νεοψηφισθέν Π.Δ. 11 (Α΄ 17, 27.1.2014) να εφαρμοστεί και στις σχολές της Αστυνομίας.
Η χώρα μας ως μέλος της ευρωπαϊκής Ένωσης, οφείλει να παρέχει στους πολίτες της ίσες εκπαιδευτικές ευκαιρίες σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και της επαγγελματικής κατάρτισης (Συνθήκη του Μααστριχτ, αρθ 127 και αρθ. 127; Διακήρυξη δικαιωμάτων του παιδιού του Ο.Η.Ε. 20.11.1959 αρθρ 7 παρ 2, απόφαση 1386; Διακήρυξη Sundberg αρθ 1) χωρίς καμία απολύτως διάκριση. Οι ισες εκπαιδευτικές ευκαιρίες αποτελούν αναφαίρετο δικαίωμα όλων, κατοχυρώνονται από το Σύνταγμα και τους Νόμους τους Ελληνικού κράτους αναδεικνύοντας πρωτίστως την ποιότητα του κοινωνικού συστήματος. Το εν λόγω προεδρικό διάταγμα (Π.Δ. 11 (Α΄ 17, 27.1.2014) παραβιάζει το άρθρο 2, παρ.4 του ν. 3699/2008 στο οποίο αναφέρεται ρητώς ότι Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση παρέχεται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τη µη τυπική και τη δια βίου εκπαίδευση όπως και το αρθ. 16 παρ 4 του συντάγματος της Ελλάδος όπου ορίζεται ότι όλοι οι Έλληνες έχουν ισες εκπαιδευτικές ευκαιρίες ανάλογες των δυνατοτήτων τους.
Άγνοια, επιπολαιότητα, βιασύνη ή σκοπιμότητα;
Εκτιμούμε ότι έχουμε κάθε δικαίωμα να οδηγηθούμε στο συμπέρασμα, (παράβαση των: Γ6/106/3.4.1992, άρθρο 2, παρ.4 του ν. 3699/2008, αρθ. 16 παρ 4 του συντάγματος της Ελλάδος), ότι, όσοι τυχόν ενεπλάκησαν στην σύνταξη και ψήφιση του ΠΔ 11/2014 (ΦΕΚ 17 Α΄) αποφάσισαν αβασάνιστα και χωρίς να αναλογιστούν τις συνέπειες που θα επέφερε μια τέτοια απόφαση εξυπηρετώντας άμεσα ή έμμεσα άλλους σκοπούς από αυτούς του απλού αποκλεισμού των ατόμων με μαθησιακές ιδιαιτερότητες (δυσλεξία) από τις στρατιωτικές σχολές.
Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Νευρολογίας ορίζει τη δυσλεξία ως "διαταραχή που φανερώνεται από τις δυσκολίες στην εκμάθηση του διαβάσματος, παρά την επαρκή νοημοσύνη και τις κοινωνικές και πολιτιστικές ευκαιρίες του ατόμου". Επιπλέον το Υπουργείο Παιδείας με την Γ6/106/3.4.1992 παρ 2, ορίζει ότι «….η δυσλεξία οφείλεται σε πολλές αιτίες και κυρίως σε θεμελιακή υπολειτουργία μαθησιακών μηχανισμών…» και συνεχίζοντας στην παρ 3 αναφέρεται ότι «….O Αϊνστάιν, o Λεονάρντο ντα Βίντσι, ο Θωμάς Εντισον, ο Άντερσεν συμπληρώνουν με τα ονόματα τους τον παγκόσμιο κατάλογο δυσλεκτικών» όπως και ότι «…δεν παρουσιάζουν άλλα προβλήματα (πχ νοητική υστέρηση, δυσκολίες στην ομιλία, δυσκολίες στην κοινωνική προσαρμογή κ.ά.) παρά μόνο δυσκολίες στη γραφή και την ανάγνωση …». Στην βιβλιογραφία αναφέρεται ότι μαθησιακές δυσκολίες (learning disabilities) παρουσιάζει ένα παιδί, όταν, αδυνατεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός κανονικού σχολείου, και δεν έχει καμία σχέση με νοητική καθυστέρηση ή άλλες προβληματικές ψυχοκινητικές καταστάσεις, νευρολογικές παθήσεις ή σοβαρές συναισθηματικές διαταραχές. Δεν είναι αποτέλεσμα συναισθηματικών προβλημάτων, ανεπαρκών κοινωνικών συνθηκών, τραυματικών εμπειριών, δύσκολου οικογενειακού περιβάλλοντος, ανεπαρκούς διδασκαλίας ή διδασκαλίας άλλης από την μητρική γλώσσα. - Μια ειδική μαθησιακή δυσκολία (μ.δ.) είναι η δυσλεξία (dyslexia). Τα παιδιά αυτά, έχουν συνήθως συγκεκριμένα προβλήματα σε κάποιους τομείς και συνήθως είναι προικισμένα άτομα.
Διανύοντας τον 21ο αι ο κατάλογος των δυσλεκτικών ατόμων έχει συμπληρωθεί με ονόματα όπως:
Steve Jobs (Ιδρυτής της εταιρείας υπολογιστών Apple)
Thomas Edison (εφευρέτης και επιχειρηματίας)
General George Patton (στρατηγός του Αμερικάνικου στρατού στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο)
Nelson Rockefeller (Αμερικανός πολιτικός)
Pablo Picasso (Ισπανός ζωγράφος)
Hans Christian Anderson (Δανός συγγραφέας)
Lewis Carroll (Βρετανός συγγραφέας)
Noel Gallagher (μουσικός)
Leonardo da Vinci (Ιταλός αρχιτέκτονας, μουσικός, ανατόμος, εφευρέτης, μηχανικός, γλύπτης και ζωγράφος της Αναγέννησης)
Richard Branson (Βρετανός επιχειρηματίας)
Sir Winston Churchill (Βρετανός πολιτικός)
Gustave Flaubert (Γάλλος νομπελίστας)
Scott Adams (συγγραφέας)
Alexander Graham Bell (επιστήμονας και εφευρέτης)
Eric Bruno Borgman (συγγραφέας και ηθοποιός)
Michael Faraday (Βρετανός επιστήμονας)
Henry Ford (ιδρυτής της Ford)
Richard Ford (συγγραφέας)
Thomas Jefferson (3ος Πρόεδρος των Η.Π.Α.)
John F. Kennedy (35ος Πρόεδρος των Η.Π.Α.)
Woodrow Wilson (Πρόεδρος των Η.Π.Α. κατά τη διάρκεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου)
George Washington (1ος πρόεδρος των Η.Π.Α.)
Thomas J. Watson, Jr. (Ιδρυτής της I.B.M.)
Κατόπιν των ανωτέρω, και λαμβάνοντας υπόψη ότι τα θεσμικά όργανα του Κράτους (Υπουργεία, Βουλή των Ελλήνων κ.ά), υπάρχουν για να προστατεύονται οι Έλληνες πολίτες από την άγνοια ή την σκοπιμότητα επιθυμούμε την παρέμβασή σας και ζητούμε την απόσυρση και την αντικατάσταση του ΠΔ 11/2014 (ΦΕΚ 17 Α΄) καθώς μέσω αυτού παραβιάζονται, στιγματίζονται άνευ αιτιατού λόγου και εκτίθενται, κατά την εκτίμησή μας, ανεπανόρθωτα θεμελιώδη δικαιώματα του ατόμου.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη στήριξη σας στην προσπάθεια μας να προσφέρουμε στα παιδιά με Μ.Δ. συνθήκες αξιοπρέπειας και δυνατότητα ομαλής ένταξης στο κοινωνικό σύνολο.
Είμαστε στη διάθεση σας για κάθε περαιτέρω συνεργασία.
Με ειλικρινή εκτίμηση
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Πετρίδου Χαριτίνη Παναγιωταρά Ευαγγελία
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη