Thumbnail
του Σπύρου Παναγιωτόπουλου

   Καθισμένος στην έδρα παρατηρούσα ένα μαθητή της θετικής ,πολύ καλό, να γράφει τη θεωρία` άνετα το Β θέμα χωρίς πρόχειρο, το Γ1 αλλά στο Γ2 άρχισε να δυσκολεύεται  (χωρίς λόγο).Το Γ3 το έλυσε και μετά άρχισε να εφαρμόζει «μεθόδους» που δεν του έβγαιναν. Έκλεισε όλα τα άλλα θέματα προσεγγίζοντάς τα απλώς . Βέβαια είχα εικόνα και για υπόλοιπα παιδιά της τάξης, που ήταν χειρότερη .Μεγάλη εμπειρία για μένα . Ακόμη, από όσα διάβασα σε γνωστό forum  ,από συναδέλφους αλλά και από μαθητές, προσπαθώντας να κάνω μια περίληψη για τον ορισμό της αποτυχίας καταλήγω στα εξής :

       Άκουσα συναδέλφους να λένε «πολύ ωραία θέματα» και ότι υπάρχουν αντίστοιχα στη βιβλιογραφία ,στον οεφε, σε ιστοσελίδες κλπ .Στα σχολικά βιβλία υπάρχουν; Πόσες ασκήσεις αυτού του επιπέδου διδάσκουν στην τάξη στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και οι του δημοσίου αλλά και οι φροντιστές (λίγα παραπάνω);Σκέφτηκαν πόσο κακό κάνουν στη καθημερινή μας διδασκαλία τέτοιου είδους κατευθύνσεις από τις πανελλαδικές εξετάσεις; Ξέχασα και την τράπεζα θεμάτων, αυτή που θα μας τα έλυνε όλα! Θα ήθελα να εφαρμοζόταν 2-3 χρόνια για να δούμε γέλιο!

      Εξέφρασαν την ικανοποίηση τους πολλοί γιατί η επιτροπή κατάφερε να πρωτοτυπήσει, οργώνοντας ένα κάμπο βρήκε μια γωνία να φτιάξει κήπο .Η μόνη επιτυχία αυτής της ανώνυμης επιτροπής είναι ότι κατάφερε να φτιάξει τροποποιημένα προϊόντα. Αυτό είναι το ζητούμενο στις εξετάσεις; Πώς θα φτιάχνουμε καινούργιες ασκήσεις ή θα ελέγχουμε αν έμαθαν αυτά που τους διδάξαμε με στόχο την περαιτέρω εξέλιξη σε κάποιο πανεπιστήμιο!; Γιατί άραγε ανώνυμη ;Δεν έχουμε διαφάνεια ;Δεν πρέπει να ελέγχεται και η επιτροπή; Ποιους συμφέρει η ανωνυμία ;Γιατί να μην εκλέγεται με κλήρωση πανελλαδικά από τους διδάσκοντες το μάθημα; Μήπως θα φτάσουμε να διορίζουμε και τους βαθμολογητές ;

      Καμαρώνουν αρκετοί συνάδελφοι για το τέταρτο θέμα ότι βρήκαν τις λύσεις !Αλλά δεν μας είπαν πόση ώρα χρειάστηκαν και πόσα τηλέφωνα κάνανε ή πόσα βιβλία συμβουλεύτηκαν ;Όσο για την επιτροπή, τα είχε φέρει έτοιμα από το σπίτι! Μου θυμίζουν τα ανέκδοτα που δεν γνωρίζουμε την απάντηση και όταν μας την λένε μας αρέσει. Μόνο οι μαθητές επιτρέπεται να καμαρώνουν για τις λύσεις τους. Αυτό είναι μαθηματικά ; Γρίφοι ,μεθοδολογίες ,συνταγές ;Πώς ξεκινάει το τέταρτο θέμα; Στην ουσία με διαφορικές. Και επειδή δεν είναι στην ύλη, τις σερβίρουμε πλαγίως. Τι είναι οι διαφορικές; Ένα σύνολο από μεθοδολογίες .Τι εξυπηρετεί τελικά η εκμάθηση τους στα πανεπιστήμια; Τις βιομηχανίες. Άρα ελέγχουμε και προωθούμε επιστημονικούς εργάτες ;Πρέπει και να εκπαιδευτούν τα παιδιά από τώρα να δουλεύουν και 16 ώρες το 24ωρο.

      Δεν ονειρεύομαι μια τέτοιου είδους μάθηση ούτε για τα παιδιά μου ούτε για τη κοινωνία, και ας αναγκάζομαι να παρακολουθήσω το ρεύμα μην με πουν και «άσχετο». Πού θα φτάσουμε ; Αν και νομίζω ότι έχουμε φτάσει να κυνηγάμε ό,τι δυσκολότερο! Τι μας φταίνε οι νεότεροι να συσσωρεύουμε πάνω τους όλη τη δυσκολία των περασμένων ετών; Αυτός ο φαύλος κύκλος στη δυσκολία των θεμάτων, για να πετύχουμε το διαχωρισμό στις σχολές ,μήπως καταστρέφει γενιές ;Μήπως εγκληματούμε και εμείς που χορεύουμε στο ρυθμό που μας επιβάλλουν ;Τουλάχιστον τα τελευταία πέντε χρόνια οι εξετάσεις χαρακτηρίζονται  ταξικές ,σε μια άκρως ταξική παιδεία. Οι μαθητές πιθανώς να έχουν «επιβάλλει» την αδιαφορία τους απέναντι σε τέτοιες αντίξοες συνθήκες και να μην το έχουμε αντιληφθεί .

       Το ανατροφοδοτούμενο σύστημα των εξετάσεων δεν επιτρέπει αλλαγές και πολλοί από εμάς λένε “τώρα καλά τα λες! Τι τα θες όμως! Στην Ελλάδα έτσι γίνεται!” Λες και αν ήταν πιο απλά τα πράγματα, δεν θα μπαίνανε στις σχολές τους, όπως μπήκαμε και εμείς πριν 35 χρόνια και σε όλες τις σχολές, και βγήκαμε επιστήμονες με προσφορά στη κοινωνία !Αλλά τώρα η Ευρώπη έχει άλλες ανάγκες. Το δημόσιο σχολείο η πολιτεία δεν το στήριξε ούτε το υποστήριξε ποτέ ,αφού τα φροντιστήρια έχουν πάρει πάνω τους όλο το σύστημα- εξετάσεις. Δεν είναι τυχαίο που στριμώχνονται στις γωνίες των εφημερίδων, διαλαλώντας την πραμάτεια τους !Λες κι εμείς του Δημόσιου σχολείου δεν έχουμε προσφέρει κάτι. Υπόψη, έχω περάσει τα μισά μου χρόνια ως φροντιστής.

      Απ’ όλη την κατάσταση για τη Γ τάξη-πανελλαδικές, οι κερδισμένοι είναι- άλλη μια φορά- τα μεγάλα φροντιστήρια των Αθηνών-Θεσσαλονίκης και τα καλά οργανωμένα ιδιωτικά σχολεία.  Αυτοί μπορούν να πανηγυρίζουν .Όσο για τους αδύνατους μαθητές ή αυτούς που πρέπει να πάνε το απόγευμα να βοηθήσουν λίγο την οικογένεια ,ας μείνουν στον τόπο που γεννήθηκαν .Όσο για το τόπο μου για άλλη μια φορά οι επιτυχίες στα μεγάλα αστικά κέντρα θα είναι ανύπαρκτες .Ας αναρωτηθούν κάποιοι .Ζήτω η αξιοκρατία και οι ίσοι όροι του επιτάσσει το σύνταγμα.

      Έτσι λοιπόν θα εξηγήσω την επερχόμενη- για μια άλλη φορά- αποτυχία στα μαθηματικά... 

ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

         ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education_pencils_molyvia.jpg
Εκπαιδευτικοί – ΕΕΠ-ΕΒΠ με 67% αναπηρία: Να υπολογίζεται ως  χρόνος απόσπασης ο χρόνος υπηρέτησης της οργανικής
Κείμενο από τον αιρετό Δυτικής Ελλάδας Σεραφείμ ( Μάκη ) Λάππα για να επεκταθεί το δικαίωμα να υπολογίζεται ως  χρόνος απόσπασης υπηρέτησης της...
Εκπαιδευτικοί – ΕΕΠ-ΕΒΠ με 67% αναπηρία: Να υπολογίζεται ως  χρόνος απόσπασης ο χρόνος υπηρέτησης της οργανικής
Επίθεση στο Τελ Αβίβ
Χτύπημα στο Τελ Αβίβ: Οι Χούθι της Υεμένης πίσω από την επίθεση – Θα αποκαλύψουν λεπτομέρειες
Χτύπημα στο Τελ Αβίβ: Οι Χούθι της Υεμένης ανέλαβαν την ευθύνη και ανακοίνωσαν ότι θα αποκαλύψουν λεπτομέρειες
Χτύπημα στο Τελ Αβίβ: Οι Χούθι της Υεμένης πίσω από την επίθεση – Θα αποκαλύψουν λεπτομέρειες