Ανεπαρκείς οι φιλόλογοι να διδάξουν τοπική ιστορία
Κακώς ,πολύ κακώς, μουρμουράνε οι φιλόλογοι που τους αφαιρέθηκε η ανάθεση της διδασκαλίας του μαθήματος της Τοπικής Ιστορίας το οποίο εντάσσεται στα πλαίσια των Βιωματικών Δράσεων. Μη επιβεβαιωμένες πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο προσανατολίζεται να φτιάξει νέο κλάδο με πρώτη ανάθεση το μάθημα αυτό ,τον κλάδο ΠΕ80+.Ουσιαστικά θα πρόκειται για γέροντες και γερόντισσες που θα γνωρίζουν από πρώτο χέρι την τοπική ιστορία κάθε περιοχής αφού θα έχουν υπάρξει μέρος της. Στο κάτω κάτω τι σόι βιωματική δράση μπορεί να αναλάβει κάποιος αν δεν έχει ο ίδιος αντίστοιχα βιώματα;
Ποιο φινλανδικό εκπαιδευτικό θαύμα; Ζήτω το ελληνικό θαύμα
Την 10η του Σεπτέμβρη που μας πέρασε έγινε στο υπουργείο Παιδείας Ημερίδα με θέμα το Φινλανδικό εκπαιδευτικό Σύστημα (γνωστό και ως φιλανδικό θαύμα).Καλεσμένοι ήταν Φιλανδοί καθηγητές που μας ανέλυσαν το σύστημα τους. Ένας καθηγητής από αυτούς μας περιέγραψε μια ιστορία : «Διδάσκω σε ένα από τα φτωχά σχολεία της χώρας μου, λίγο έξω από το Ελσίνκι. ‘Ένα βράδυ με πήρε τηλέφωνο ο διευθυντής του σχολείου και μου είπε ότι θα ήθελε την γνώμη μου σχετικά με έναν θέμα. Μου είπε ότι σκέφτεται να πετάξει τους υπολογιστές του σχολείου και να τους αντικαταστήσει με ipad τελευταίας τεχνολογίας. Εγώ φυσικά ενθουσιάστηκα με την ιδέα και συμφώνησα αμέσως». Δηλαδή με ένα τηλεφώνημα αποφασίστηκε αγορά κόστους αρκετών δεκάδων χιλιάδων ευρώ σε ένα φτωχικό σχολείο της Φιλανδίας. Τι σπατάλη θεέ μου ;Αν συνεχίσουν έτσι δεν τους βλέπω καθόλου καλά τους Φιλανδούς. Εμείς στο δικό μας σχολείο κάνουμε οικονομία στο χαρτί και στους εκπαιδευτικούς γιατί από κάτι τέτοια μικροέξοδα που μαζεύονται μετά τρέχεις και δεν φτάνεις.
Επίσης το γεγονός ότι στα δημοτικά και στα νηπιαγωγεία μας οι δάσκαλοι ζητούν από τα παιδιά να φέρνουν από το σπίτι τους χαρτί υγείας ,σαπούνι για πλύσιμο χεριών, χαρτί φωτοτυπίας κ.α. μη μου πείτε ότι δεν βοηθάει ώστε να νιώσουν τα παιδάκια οικειότητα με το σχολείο; Να νιώσουν στο σχολείο σαν στο σπίτι τους ; Είμαστε πολύ μπροστά, χωρίς αμφισβήτηση. Εντάξει, αυτά δεν τα είπαμε στους Φιλανδούς. Δεν θέλαμε επ’ ουδενί να νιώσουν μειονεκτικά. Απογοήτευση λοιπόν με το φιλανδικό θαύμα. Με 8% του ΑΕΠ που δίνουν για την παιδεία μόνο θαύμα δεν μπορεί θεωρηθεί. Μόνο εμείς μπορούμε να πετύχουμε ένα πραγματικό εκπαιδευτικό θαύμα αλλά θα χρειαστεί πολύ δουλειά ακόμα. Στόχος είναι να λειτουργούν τα σχολεία μας τέλεια με καμία απολύτως κρατική παροχή για την παιδεία( 0% επί του ΑΕΠ). Δύσκολο θα μου πείτε, αλλά είμαστε σε καλό δρόμο.
Ακούς εκεί το project δεν είναι μάθημα;
Πάει και τελείωσε, είμαστε πολύ μπροστά .Ενώ σε όλες τις άλλες χώρες το project είναι μέθοδος διδασκαλίας άλλων μαθημάτων ,εμείς είμαστε η μόνη χώρα που έχει αναγάγει το project σε μάθημα αυτό καθ’ αυτό. Δηλαδή οι ξένοι κάνουν φυσική ,μαθηματικά ,χημεία και όλα σχεδόν τα μαθήματα με μέθοδο project ενώ εμείς έχουμε αυτόνομο μάθημα project το οποίο μάλιστα παίρνει και ξεχωριστό βαθμό. Ειδικά στο Λύκειο ο στόχος της ενίσχυσης της αυτενέργειας επιτυγχάνεται πλήρως. Δεν μιλάμε βέβαια για την αυτενέργεια των μαθητών αλλά των καθηγητών αφού στις περισσότερες περιπτώσεις το ετοιμάζουν μόνοι τους το project. Γι’ αυτό σας λέω το έχουμε ανεβάσει επίπεδο. Ευτυχώς που υπάρχουμε και εμείς για να δίνουμε τα φώτα μας.
Ο φίλος μας ο Φίλης
Σοφή η επιλογή του κου Νίκου Φίλη για τη θέση του υπουργού Παιδείας. Σε ένα υπουργείο όπου ανέκαθεν υποσχόταν εκπαιδευτική μεταρρύθμιση αλλά που στην πραγματικότητα το μόνο που άλλαζε ,και αυτό από λίγο, ήταν το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ,επιτέλους κατάλαβαν ότι δεν έχει σημασία τι κάνεις αλλά πως το πλασάρεις ,πως το πουλάς στον κόσμο. Ποιός είναι καταλληλότερος να πει αυτά που θέλει ο κόσμος να ακούσει παρά αυτά που ισχύουν πραγματικά από ένα μαιτρ της δημοσιογραφίας όπως ο κος Φίλης. Τέρμα λοιπόν πια τα βαρετά υπουργικά ανακοινωθέντα. Τώρα πλέον θα ακούμε ζωντανό ρεπορτάζ. Κάτι σαν το κανάλι του Παιδείας.
Για παράδειγμα, μήπως ακούσατε το χαιρετισμό του νέου υπουργού με αφορμή την ημέρα των εκπαιδευτικών (5 Οκτωβρίου); Πως τα λέει έτσι ο άτιμος; Είναι αυτός ένας. Η μάνα μου, για να καταλάβετε, αμέσως μετά τις δηλώσεις που άκουσε στην ΤV με πήρε τηλέφωνο και περιχαρής μου είπε ότι επιτέλους δεν θα χρειάζεται να μου δίνει κάθε μήνα τη μισή της σύνταξη αφού ο υπουργός υποσχέθηκε γενναίες αυξήσεις στους εκπαιδευτικούς. Αμέσως και εγώ έψαξα στο internet και βρήκα τη δήλωση : «Οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται, ανάμεσα σε άλλα, αξιοπρεπές εργασιακό περιβάλλον, ικανοποιητικές αποδοχές, σεβασμό των εργασιακών και ακαδημαϊκών δικαιωμάτων τους, αδιάλειπτη τη μέριμνα της πολιτείας και έμπρακτη αναγνώριση της κοινωνικής προσφοράς τους. Με επίγνωση της ευθύνης μας αναλαμβάνουμε τη δέσμευση να πράξουμε ό,τι είναι δυνατό για τη διασφάλιση αυτών των προϋποθέσεων». Μετά από λίγο ,αφού κατακάτσανε οι δηλώσεις μέσα μου, πήρα τη μάνα μου πίσω τηλέφωνο και της είπα ότι μετά από αυτό που άκουσα μάλλον την αύξηση θα χρειαστεί να μου την κάνει εκείνη. Η μάνα μου αφού με είπε καχύποπτο και κακό άνθρωπο μου έκλεισε το τηλέφωνο στα μούτρα και από τότε δεν το σηκώνει. Γι’ αυτό σας λέω τον βάλανε σε αυτή τη θέση. Ο άνθρωπος τα λέει ωραία. Για να δούμε τα φτιάχνει και ωραία ;
Σιγά μη δώσουμε φανέλα βασικού και στους αναπληρωτές
Κάποιοι κακεντρεχείς αρέσκονται να κατηγορούν την κυβέρνηση ότι δεν κάνει αναπτυξιακά έργα και δημόσιες επενδύσεις .Και το έργο «πρόσληψη αναπληρωτών» τι είναι τότε; Η χρηματοδότηση του έργου αυτού ,ως γνωστόν, στο μεγαλύτερο της μέρος είναι από το ΕΣΠΑ και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων(ΠΔΕ).Έτσι εξηγείται και το γεγονός ότι οι προσλήψεις αναπληρωτών γίνονται σε δόσεις και όχι όλες μαζί αφού είναι γνωστό ότι το ΕΣΠΑ και το ΠΔΕ αποταμιεύουν τα κονδύλια τμηματικά με την πρόοδο των εργασιών.
Όσον αφορά το αίτημα των αναπληρωτών για μονιμοποίηση αφού καθώς όπως λένε για πολλά χρόνια καλύπτουν σε μόνιμη βάση πάγιες και λειτουργικές ανάγκες, εγώ το θεωρώ τουλάχιστον εξωφρενικό. Ε όχι ρε φίλε .Τόσα χρόνια παίζεις αλλαγή. Θες φανέλα βασικού; Θα τη ματώσεις πρώτα. Φρόντισε γιατί από το πάγκο μπορεί να βρεθείς στην εξέδρα. Ο πρωταθλητισμός είναι σκληρό πράγμα. Αντέχεις;
Το κοινωνικό σχολείο βρέθηκε. Για το κανονικό καλέστε στο silver alert
Ουκ εν τω πολλώ το ευ. Ξέρετε πόσες μέρες, κατά το υπουργείο, χρειάζονται για να λύσουμε διάφορα κοινωνικά θέματα και προβλήματα που αφορούν τη ζωή των παιδιών. Μόλις μια μέρα το χρόνο για κάθε διαφορετικό πρόβλημα. Θέλεις να αντιμετωπίσεις τον ρατσισμό ;Καθιερώνεις μια μέρα κατά του ρατσισμού. Θέλεις να λύσεις το θέμα για το σεβασμό στην διαφορετικότητα; Άλλη μια μέρα .Για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας ;Μία μέρα. Με 5-6 μερούλες το χρόνο λύνονται όλα τα προβλήματα που βασανίζουν τους νέους και «πάμε γρήγορα για μάθημα και εξετάσεις» .Μην το κουράζουμε το θέμα.
Υπάρχουν τομείς που μπορούμε να κάνουμε οικονομία
Πολύ καλά το σκέφτηκαν εκεί στην Νερατζιώτισσα. Σου λένε το εξής απλό. Για να μπορούμε να παρέχουμε εκεί που αξίζει τον κόπο πρέπει να κόψουμε από εκεί που δεν αξίζει τον κόπο. Έτσι κάνουν οικονομία :
1)Στα Ειδικά σχολεία: Δεν κατάλαβα; Γιατί κάποια παιδιά να έχουν ειδική μεταχείριση;
2)Στα ολοήμερα σχολεία: Σε λίγο, έτσι που το πάτε, θα μας ζητήσετε να είναι και οικότροφα.
3)Στα Τμήματα ένταξης: Θα προβλέπονται μόνο για ελληνόπουλα όταν σε κάποιο τμήμα αποτελούν μειονότητα.
4)Στην Παράλληλη στήριξη( εκπαιδευτικός που κάθεται δίπλα στο μαθητή μέσα στην τάξη) και ΠΔΣ (Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη μετά το σχολείο για αδύναμους μαθητές): Κομμένα για να μην γίνουν τα παιδιά μαλθακά και εξαρτημένα από κάποιου είδους στήριξη.
Τελικά υπάρχει καλή αξιολόγηση, καλά σας έλεγα
Το μάθατε; Η αξιολόγηση επιστρέφει και αυτή τη φορά έρχεται για να μείνει. Αμήν. Εγώ προσωπικά δεν φοβάμαι. Μάλιστα θεωρώ ότι είναι σχήμα οξύμωρο να περιμένουμε να θεωρήσει η κοινή γνώμη αξιόλογους τους εκπαιδευτικούς, χωρίς αξιολόγηση. Η αξία δεν είναι δεδομένη ,αποδεικνύεται. Η αλήθεια είναι ότι με είχε πιάσει κατάθλιψη αναλογιζόμενος ότι πήγαν στράφι τόσα ΤΠΕ ,τόσα σεμινάρια, τόσες γλώσσες, τόσα μεταπτυχιακά, τόσα προγράμματα ,τόσα ναι σε όλα .Εκτιμώ πάρα πολύ την στάση πολλών συνδικαλιστών που ενώ συμμετείχαν σε κοινοποιήσεις για την ματαίωση των σεμιναρίων αξιολόγησης τώρα αναθεώρησαν τις απόψεις τους αφού κατάλαβαν ότι υπάρχει αυτό που μετά βδελυγμίας απέρριπταν : η «καλή αξιολόγηση». Συνάδελφοι έσο έτοιμοι. Οι ένδοξες μέρες απόδοσης αξίας στους άξιους, που δεν προλάβαμε να ζήσουμε με την προηγούμενη κυβέρνηση, είναι πάλι εδώ.
Καλύτερα να μην βιαστούμε για την κάλυψη των κενών γιατί υπάρχει κίνδυνος να υποπέσουμε σε λάθη
Αμάν πια αυτή μουρμούρα ότι δεν έχουν ανοίξει κάποια σχολεία ,ότι υπάρχουν ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό ,ότι δεν υπάρχει σωστή μέριμνα για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και με μαθησιακά προβλήματα. Καλό είναι να ηρεμήσουμε λίγο, ακόμα καλά καλά δεν έχει περάσει ούτε μήνας από το πρώτο κουδούνι. Έτσι και αλλιώς από την αρχή ο στόχος ήταν η επάρκεια και όχι η πληρότητα.
Ας πάρουμε και μερικά μαθήματα από τους γονείς των μαθητών μας. Βλέπετε καμία αντίδραση από κείνους ; Μόνο μην τους πεις ότι θα βάλεις ΦΠΑ και τους πειράξεις το φροντιστήριο. Εκεί είναι ικανοί να ρίξουν κυβέρνηση. Γι’ αυτό σας λέω ,όλα είναι θέμα σωστής ιεράρχησης των αξιών.
ΥΓ. Συνάδελφοι είναι καιρός να σταματήσουμε την μουρμούρα. Να σηκώσουμε τα μανίκια για δουλειά και όχι για καυγά. Εξάλλου, το ακούσατε, έρχονται αυξήσεις συνάδελφοι. Πρώτα θα αναγνωρίσουν την αξία μας και μετά θα μας κάνουν αυξήσεις, στις δουλειές και στις απαιτήσεις.
Δημήτρης Τσιριγώτης. Φυσικός
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη