Του Δημήτρη Δερμιτζάκη, αιρετού ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης
Βρισκόμαστε αισίως στα μέσα της σχολικής χρονιάς και ήδη παρατηρούνται αυξητικές τάσεις σε ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία της Α/θιας με επίκεντρο τα κενά στα νηπιαγωγεία, όπου δυστυχώς καλά κρατούν σε επίπεδο Κρήτης. Είναι φυσικά τραγικό το γεγονός ότι έχουμε ήδη ένα κλειστό νηπιαγωγείο στην επαρχία του νομού Ηρακλείου, καθώς το κενό που προέκυψε από δικαιολογημένη άδεια της συναδέλφισσας δεν μπορεί να καλυφθεί. Βασικό επίσης πρόβλημα φέτος είναι οι ελλείψεις σε ξενόγλωσσο προσωπικό και κυρίως στη δεύτερη ξένη γλώσσα όπου πολλά σχολεία της Κρήτης ακόμα και αυτά με Ενιαίο Αναμορφωμένο Πρόγραμμα δεν διαθέτουν το απαραίτητο προσωπικό.
Θετικό βέβαια είναι το γεγονός, ότι ελάχιστες είναι οι ελλείψεις σε Ειδικό Βοηθητικό και Επιστημονικό Προσωπικό τόσο στη ειδική αγωγή όπου είναι απολύτως απαραίτητο, όσο και στην Γενική. Συγκριτικά με πέρυσι όπου το μήνα Ιανουάριο οι ελλείψεις ξεπερνούσαν τις 150 φέτος σε επίπεδο Κρήτης οι ελλείψεις ανέρχονται στις 31. Έχουν δηλαδή γίνει πάνω από 200 προσλήψεις τέτοιου προσωπικού μέσω ΕΣΠΑ όπου ο πίνακας στην περιφέρεια έχει εξαντληθεί.
Έτσι αναλυτικά μπορούμε να δούμε ότι για το νομό Ηρακλείουέχουμε τα εξής κενά:
Δάσκαλοι: 20 , Νηπιαγωγοί 32 και παράλληλη στήριξη περίπου 50.
Για το νομό Ρεθύμνου έχουμε αντίστοιχα 7 δασκάλους, 10 νηπιαγωγούς και 55 παράλληλες στηρίξεις.
Για το νομό Χανίων η κατάσταση διαμορφώνεται ως εξής; Σε δασκάλους έχουμε 16 κενά , σε νηπιαγωγούς 4 και 20 παράλληλες στηρίξεις.
Τέλος στο νομό Λασιθίου αυτό που πρέπει να επισημάνουμε και είναι επιτακτική ανάγκη να καλυφθεί, είναι το ειδικό νηπιαγωγείο Αγ. Νικολάου όπου άμεσης ανάγκης χρήζουν ένας λογοθεραπευτής και ένας εργοθεραπευτής καθώς υπάρχει έλλειψη από την αρχή της χρονιάς. Εδώ γενάτε λοιπόν το αίτημα του μόνιμου προσωπικού και σε αυτές τις νευραλγικές θέσειςπου αποτελούν στήριγμα για τους εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής. Επίσης, ο νομός φέτος έχει αρκετές ελλείψεις σε ειδικότητες Γυμναστών. Επισημάνουμε λοιπόν τα παραπάνω καθώς φοβόμαστε ότι τα εναπομείναντα κενά δεν θα καλυφθούν ποτέ.
Ιδιαίτερα έντονο φαινόμενο, είναι το γεγονός, για άλλη μια χρονιά και κυρίως αυτή που διανύουμε, ότι υπάρχουν παραιτήσεις αναπληρωτών, καθώς εξ αρχής δεν παρουσιάζονται στις αρμόδιες διευθύνσεις. Αυτό για άλλη μια φορά μας προβληματίζει πρώτον καθώς γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχει το οικονομικό κίνητρο και δεύτερον ότι δεν υπάρχει και το κίνητρο της μοριοδότησης στις σχολικές μονάδες της Κρήτης. Εδώ γεννάτε ξανά το αίτημα της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων έτσι ώστε να πριμοδοτηθούν πολλά απομακρυσμένα σχολεία με περισσότερα μόρια με βάση την αντίστοιχη 12βαθμη κλίμακας της Β/θμιας. Επίσης θα πρέπει να χαρακτηριστούν περισσότερα σχολεία σε δυσπρόσιτα καθώς η επαρχία της Κρήτης είναι σε πολλές των περιπτώσεων απομακρυσμένη και δύσβατη. Είναι υποσχέσεις τις οποίες εισπράττουμε ένα χρόνο αισίως και αυτό που περιμένουμε χωρίς άλλη αναστολή, είναι η υλοποίηση τους. Πρόταση για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων υπάρχει καθώς επίσης και για το σύστημα διορισμών. Ίδωμεν…
Πρέπει να συνεχίσουμε λοιπόν να αγωνιζόμαστε προς σε αυτή την κατεύθυνση, γιατί κανένας αγώνας δεν πήγε χαμένος εκτός απ αυτόν που δεν έγινε.
e-mesara.gr
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη