Μετά την Άννα Διαμαντοπούλου, αρνητική ήταν η απάντηση και του πρώην υπουργού Κώστα Αρβανιτόπουλου που προσκλήθηκε από τον πρόεδρο της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής Κ. Γαβρόγλου, να συμμετάσχει στον Εθνικό Διάλογο της Βουλής. Διαβάστε παρακάτω την επιστολή άρνησης του Αρβανιτόπουλου και την απάντηση του κ. Γαβρόγλου
Η απάντηση του κ.Γαβρόγλου
Έλαβα την επιστολή σας με την οποία μου ανακοινώνετε ότι δεν θα δεχτείτε την πρόσκληση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής να συμμετέχετε σε μία συζήτηση για το σύνολο των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Εκπαίδευση σήμερα.
Κρίμα.
Ο Διάλογος μόνον προσχηματικός δεν μπορεί να χαρακτηριστεί μιας και το Υπουργείο θέλει πρώτα να καταγράψει σκέψεις και προτάσεις πριν καταλήξει στις όποιες ρυθμίσεις.
Η παρουσία σας θα ήταν πολύτιμη, καθώς οι εμπειρίες σας ως Υπουργός Παιδείας θα μπορούσαν να συμβάλουν δημιουργικά στη διαμόρφωση ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού πλαισίου στις παρούσες συνθήκες της παρατεταμένης κρίσης
Πολλοί βουλευτές, μαζί και εγώ, πιστεύουμε ότι οι συζητήσεις για την βαθύτερη κατανόηση των προβλημάτων της εκπαίδευσης και η κριτική αποτίμηση όσων έχουν υλοποιηθεί, ενισχύουν τους δημοκρατικούς θεσμούς της κοινωνίας μας. Αρνούμενοι τον διάλογο, αρνούμαστε, ταυτοχρόνως, και την αναζήτηση νέων λύσεων.
Ελπίζω πως η άρνησή σας να συμμετάσχετε στην συζήτηση στην Βουλή είναι συγκυριακή και πως θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε τα τόσο σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης σε άλλη ευκαιρία.
Με εκτίμηση,
Καθηγητής Κώστας Γαβρόγλου
Πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
Η επιστολή του κ. Αρβανιτόπουλου
Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,
έλαβα προ ημερών την πρόσκλησή σας να συμμετάσχω στον Εθνικό και Κοινωνικό Διάλογο για την Παιδεία.
Επιτρέψτε μου να σημειώσω πως μια συντεταγμένη πολιτεία καταρχάς αποτυπώνει και αξιολογεί την υφιστάμενη πολιτική και στη συνέχεια προχωρά σε εθνικό και κοινωνικό διάλογο. Και σε κάθε περίπτωση, ο Διάλογος πρέπει να προηγείται των αλλαγών ή και των καταργήσεων της υφιστάμενης πολιτικής εις το μέρος ή εις το όλον.
Ειδάλλως ο διάλογος είναι προσχηματικός.
Για τον λόγο αυτό αμφισβητώ τις προθέσεις της Κυβέρνησης. Εν προκειμένω, η Κυβέρνηση προέβη στην κατάργηση νομοθετημάτων που ενσωμάτωναν συμπεράσματα και προτάσεις ενός πολυετούς εθνικού διαλόγου. Νόμων που υπερψηφίστηκαν από ευρύτατες κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες. Κατήργησε μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση πριν παρέλθει ικανό χρονικό διάστημα για να λειτουργήσει και να αξιολογηθεί. Ουσιαστικά αποδόμησε μια συγκροτημένη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση σε όλες τις βαθμίδες καταλύοντας υπερκομματικές αρχές και στόχους όπως η αξιολόγηση, η αριστεία, η αυτοτέλεια του Γενικού Λυκείου, η επαγγελματική εκπαίδευση, η αποκεντρωμένη διοίκηση της εκπαίδευσης και ο εκσυγχρονισμός της διοίκησης των Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Παρά ταύτα, ουδείς δύναται να αρνηθεί τη συμμετοχή του σε έναν «διάλογο» για ένα θέμα όπως η Παιδεία, ιδίως όταν είναι Πανεπιστημιακός δάσκαλος και έχει διατελέσει Υπουργός Παιδείας.
Γι' αυτό σας αποστέλλω την παρούσα επιστολή, την οποία θα δημοσιοποιήσω μετά την υποβολή της, ευελπιστώντας ότι συμβάλω με τις απόψεις και τις θέσεις μου στον
προβληματισμό που αναπτύσσεται εντός και εκτός της Επιτροπής σας.
Οι προτάσεις μου για το εκπαιδευτικό σύστημα δεν είναι άλλες από τις νομοθετικές και άλλες ρυθμίσεις που εφάρμοσα κατά τη διάρκεια της θητείας μου, τα σχέδια νόμου που έθεσα σε δημόσια διαβούλευση προ της αποχώρησής μου, μερικά εκ των οποίων νομοθετήθηκαν, καθώς και προγραμματισμένοι στόχοι της επόμενης περιόδου.
Το νομοθετικό έργο της περιόδου Ιούλιος 2012 - Μάιος 2014 αλλά και η εφαρμογή ανεφάρμοστων νομοθετικών ρυθμίσεων, που παρέλαβα μαζί με τα σχέδια νόμου που παρέδωσα στον διάδοχο μου, συγκροτούν μια συνολική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.
Μεταρρύθμιση η οποία ακολούθησε τους άξονες των συμπερασμάτων και των προτάσεων του Εθνικού Διαλόγου που είχε προηγηθεί το 2009. Συμπεράσματα που κατατέθηκαν από τον Ιούλιο του 2012 στις Προγραμματικές Δηλώσεις της Κυβέρνησης. Μια συνολική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που εφαρμόστηκε εις πείσμα των ζηλωτών και ιδεοληπτικών εκατέρωθεν.
Στο Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, όπως περιγράψαμε στις προγραμματικές δηλώσεις τον Ιούλιο 2012, επιδιώξαμε μικρές και μεγάλες τομές, αλλαγές και μεταρρυθμίσεις. Με στόχο μια Εθνική Παιδεία, που οδηγεί στην αγωγή και την αρετή, και ένα Εκπαιδευτικό Σύστημα, που παρέχει γνώση, δεξιότητες και ικανότητες, μαθησιακά αποτελέσματα-εφόδια στη ζωή του πολίτη.
Οι στρατηγικές, οι πολιτικές και οι δράσεις στόχευσαν στην αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης, από το Νηπιαγωγείο έως το Πανεπιστήμιο, από την τυπική έως την άτυπη μάθηση.
Οι εκπαιδευτικές μας πολιτικές θεσμοθετήθηκαν με τέσσερις Νόμους που κατατέθηκαν από το ΥΠΑΙΘ, (ν.4076/12, ν.4115/13, ν.4142/13, ν.4186/2013), αυτοτελείς διατάξεις σε νόμους άλλων Υπουργείων (παρ Θ ν.4093/2012, ν.4172/13) και 39 Προεδρικά Διατάγματα.
Παράλληλα τέθηκαν σε διαβούλευση τέσσερα σχέδια νόμου: 1) Έρευνας και της Τεχνολογίας, 2) Νόμου «Νομική Μορφή των Θρησκευτικών Κοινοτήτων», 3) Ειδικής Αγωγής και 4) Απλούστευση & Κωδικοποίηση Σχολικής Ζωής. Τα δύο πρώτα έγιναν Νόμοι του Κράτους
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη