Thumbnail
Το νομικό πλαίσιο δεν επιτρέπει μονιμοποίηση αναπληρωτών

Συντάκτης: Χρήστος Κάτσικας


Για τους διορισμούς εκπαιδευτικών και τις προσλήψεις αναπληρωτών μίλησε ο υπουργός Παιδείας στη Βουλή. Κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή Β. Κεγκέρογλου, σχετικά με την ανάγκη κάλυψης των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης σημείωσε ότι «τα  προβλήματα θα προκύψουν από το γεγονός ότι για πρώτη φορά δημιουργείται νομολογία στο Συμβούλιο της Επικρατείας, σύμφωνα με την οποία οι προσλήψεις αναπληρωτών πρέπει να έχουν ως ελάχιστο κριτήριο και προϋπόθεση τη συμμετοχή τους στους μέχρι τούδε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ, δηλαδή το να βρίσκονται στην κατηγορία των εκπαιδευτικών οι οποίοι αξιολογήθηκαν από τους διαγωνισμούς και κρίθηκαν ότι μπορούν να διοριστούν».

Επίσης, ο υπουργός Παιδείας επισήμανε ότι «αυτό δημιουργεί μια, δεν θα έλεγα, ανατροπή αλλά πάντως μια νέα πραγματικότητα στους πίνακες προσλήψεων των αναπληρωτών. Εργαζόμεθα από τώρα στο υπουργείο, με βάση και αυτό το νέο δεδομένο, ούτως ώστε τον Σεπτέμβριο τα σχολεία να λειτουργήσουν στην ώρα τους, από την πρώτη στιγμή, χωρίς να χαθεί καμία διδακτική ώρα, με το διδακτικό προσωπικό στις θέσεις που μπορούμε να διασφαλίσουμε, με τη μεγαλύτερη δυνατή πληρότητα».

Δεν παρακάμπτεται το ΑΣΕΠ

Παράλληλα ο υπουργός Παιδείας, απαντώντας, λίγες μέρες πριν, σε ερώτηση της Εύης Χριστοφιλοπούλου «εάν προτίθεται το υπουργείο Παιδείας να παρακάμψει το ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών», δήλωσε ότι «δεν υπάρχει θέμα παράκαμψης του ΑΣΕΠ.

Οι διορισμοί θα γίνουν μέσω ΑΣΕΠ. Άλλωστε και η νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, όπως διαμορφώνεται αυτήν την περίοδο, θεωρεί ότι πρέπει να λαμβάνεται υπ' όψιν καθοριστικά το θέμα του ΑΣΕΠ».

Όσον αφορά τον αριθμό των διορισμών εκπαιδευτικών, ο κ. Νίκος Φίλης υπογράμμισε πως πιστεύει «ότι και οι εξελίξεις στην οικονομία θα βοηθήσουν να προχωρήσουμε και σε ένα πρόγραμμα μαζικών διορισμών για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια.

Άλλωστε το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων έχει 590 εκατομμύρια περισσότερα από πέρυσι, προκειμένου να ενισχύσουμε το μεγάλο πρόβλημα που αφορά τις υποδομές».

Συνάντηση με ΟΛΜΕ και ΔΟΕ

Συζήτηση για τους διορισμούς εκπαιδευτικών έγινε όμως και την Τετάρτη στη διάρκεια της συνάντησης που είχε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας με τα Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ.

Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε, για μια ακόμη φορά, στην πρόθεση από την πλευρά του υπουργείου για την πραγματοποίηση 20.000 μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση την επόμενη 3ετία με έναρξη από την επόμενη σχολική χρονιά.

Το σχέδιο, ανέφερε, έχει ήδη πάρει την έγκριση της κυβέρνησης και αναμένεται η έγκριση (ή μη) των θεσμών.

Σε σχέση με τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που θα προσληφθούν την επόμενη σχολική χρονιά είπε ότι δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να είναι λιγότεροι από αυτούς που προσλήφθηκαν φέτος, προσθέτοντας ότι η πολιτική ηγεσία θα κριθεί από τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου στην έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς.

Παράλληλα ξεκαθάρισε ότι το θέμα των διορισμών και των προσλήψεων αναπληρωτών εξετάζεται με δεδομένες τις σχετικές αποφάσεις του ΣτΕ.

Το νομικό πλαίσιο δεν επιτρέπει μονιμοποίηση αναπληρωτών

Εξάλλου,  σε γραπτή απάντηση του υπουργού Παιδείας, Νίκου Φίλη, στην οποία παρατίθεται το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο των διορισμών, σημειώνεται ότι υπό το πρίσμα της απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ, το υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να διορίσει, ως μονίμους, εκπαιδευτικούς από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών με πραγματική προϋπηρεσία (ποσοστό 40%), αλλά ούτε και από τους πίνακες αναπληρωτών με 24μηνη ή με 30μηνη προϋπηρεσία (του Ν.3848/2010).

Για τον λόγο αυτό, με Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1765 Β΄) στις 18-2-2015, παρατάθηκε η μεταβατική περίοδος έως και το σχολικό έτος 2015-2016, κατά το μέρος που αφορά τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, από τους ισχύοντες πίνακες διοριστέων εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ 2008, και μόνο.

Πηγή: efsyn.gr

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pritaneon
106η Σύνοδος Πρυτάνεων: Τα 7 κρίσιμα ζητήματα που "τέθηκαν στο τραπέζι"
Ποια τα κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν τα Ελληνικά Δημόσια Πανεπιστήμια που συζητήθηκαν στην 106η Σύνοδο Πρυτάνεων
106η Σύνοδος Πρυτάνεων: Τα 7 κρίσιμα ζητήματα που "τέθηκαν στο τραπέζι"