Δεν είναι η πρώτη φορά στον χώρο μας που μια κυβέρνηση και ένα υπουργείο παιδείας εξαγγέλλει και υλοποιεί «διάλογο για την παιδεία» καλώντας σε συμμετοχή όλους τους «αρμόδιους φορείς» κι όχι μόνο.
Οι πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις στην πρόσφατη ιστορία τέτοιων διαλόγων είναι του κ. Σουφλιά (Ν.Δ.), αμέσως μετά την δολοφονία του συναδέλφου Τεμπονέρα, του κ. Αρσένη (ΠΑΣΟΚ), αμέσως μετά την ενάμιση μηνός απεργία του κλάδου μας, της κ. Διαμαντοπούλου (ΠΑΣΟΚ) και του κ. Αρβανιτόπουλου (Ν.Δ.), καθώς ετοίμαζαν την εφαρμογή των μνημονιακών, νεοφιλελεύθερων μέτρων στην παιδεία.
Κοινός τόπος όλων αυτών των «Διαλόγων» ήταν η προσπάθεια των υπουργών (και των κυβερνήσεών τους συνακόλουθα) αφενός να ξεφύγουν από μια περίοδο «άσχημη» γι’ αυτούς κερδίζοντας χρόνο και αφετέρου να προετοιμάσουν το κλίμα για τα επώδυνα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που στόχευαν να εφαρμόσουν παγιδεύοντας το Συνδικάτο και τους εκπαιδευτικούς. Προς τούτο συνέστησαν Επιτροπές (από δικούς τους πάντα) πανεπιστημιακούς, οργάνωσαν παράτες, έδωσαν απλόχερα λεφτά… Κάποιοι απ’ αυτούς προσπάθησαν να παραγκωνίσουν την ΟΛΜΕ, που αρνήθηκε να παγιδευτεί, καλώντας μεμονωμένα τους εκπαιδευτικούς «να συμμετάσχουν». Ο Αρσένης μάλιστα, ας θυμηθούμε, εφηύρε και τους «πολλαπλασιαστές», εκπαιδευτικούς που, έναντι κάποιας αμοιβής, ανέλαβαν να διαφωτίσουν όλους εμάς, σε ειδικές συναντήσεις ανά ΠΥΣΔΕ, για τα καλά της «μεταρρύθμισής» του!
Παρόλα αυτά όμως, κανένας λογικός άνθρωπος δεν αρνείται εκ των προτέρων και από θέση αρχής τον διάλογο ως μέσο επίλυσης προβλημάτων ή μέθοδο μελέτης, κατάστρωσης και εκπόνησης σχεδίου δράσης και εφαρμογής πολιτικής σε κάθε τομέα, της παιδείας βεβαίως μη εξαιρουμένης, με μια βασική προϋπόθεση: Ο Διάλογος αυτός να είναι ειλικρινής. Γιατί η πολιτική, κοινωνική, οικονομική ιστορία, τοπική και παγκόσμια, είναι γεμάτη από προσχηματικούς, υποκριτικούς διαλόγους, σε μικρά και μεγάλα ζητήματα, όπου οι καλούντες όχι μόνο παγίδευσαν (το σύνηθες) κερδίζοντας χρόνο για επιβολή των σχεδίων τους, αλλά και εξόντωσαν (σε αρκετές περιπτώσεις) τους συμμετέχοντες καλή τη πίστει.!
Το κρίσιμο λοιπόν ερώτημα που μπαίνει είναι το εξής απλό: Είναι ειλικρινής ο διάλογος στον οποίο έχει καλέσει ο κ. Φίλης ή προσχηματικός; Ας το δούμε, με την μεγαλύτερη δυνατή καλοπιστία και τον μικρότερο δυνατό υποκειμενισμό. Έχουμε τα εξής, σε γενικές γραμμές, αφετηριακά δεδομένα:
1. Ο κ. Φίλης είναι υπουργός μιας, για πρώτη φορά, αριστερής κυβέρνησης (υποκειμενικός χαρακτηρισμός, αλλά ας τον δεχτούμε) και διαθέτει το ηθικό πλεονέκτημα και την ανάλογη αξιοπιστία. ΥΠΕΡ
2. Συνέστησε μια Επιτροπή με μέλη, στην συντριπτική τους πλειοψηφία τουλάχιστον, που πρόσκεινται πολιτικά και ιδεολογικά στην κυβέρνηση ή, γενικά, στο χώρο του. Ειδικότερα ο πρόεδρος, πανεπιστημιακός, κ. Αντώνης Λιάκος, είναι γνωστός συνοδοιπόρος της κ. Διαμαντοπούλου και των αντιεκπαιδευτικών νόμων της. ΚΑΤΑ
3. Στις αρχικές δηλώσεις του, ο κ. Φίλης ξεκαθάρισε ότι η Ειτροπή και οι προτάσεις της θα κινηθούν και θα περιοριστούν από το πλαίσιο της οικονομικής κρίσης και δημοσιονομικής δυσκολίας. Υπάρχουν οι σχετικές δηλώσεις, που προδιαγράφουν το πλαίσιο. ΚΑΤΑ
4. Ο πρόεδρος κ. Λιάκος, σε δικές του δηλώσεις, αναφέρθηκε (λαϊκά «ξεπατίκωσε») στις περιβόητες «βέλτιστες πρακτικές» του ΟΟΣΑ, που περιλαμβάνονται στην γνωστή, νεοφιλελεύθερης κοπής, έκθεση-παραγγελία της κ. Διαμαντοπούλου. ΚΑΤΑ
5. Είναι γνωστά και υπογεγραμμένα απ’ την κυβέρνηση του κ. Φίλη τα «παραδοτέα» του 3ου Μνημονίου, που αφορούν τις περικοπές σ’ όλο το φάσμα της εκπαίδευσης. ΚΑΤΑ
Κοντά σ’ αυτά τα αφετηριακά δεδομένα, στην πορεία εξέλιξης του «Διαλόγου για την Παιδεία», έχουμε και τα εξής φαινόμενα:
1. Ο κ. Φίλης, μόλις προχθές, ενσωμάτωσε τροπολογία, σε άσχετο νομοσχέδιο, με την οποία κάνει το πρώτο βήμα για την κατάργηση της Ειδικής Αγωγής και την ενσωμάτωσή της στη Γενική Παιδεία, χωρίς βέβαια να συζητήσει με κανέναν «αρμόδιο φορέα»! ΠΟΛΥ ΚΑΤΑ
2. Έβαλε στο στόχαστρο (κουνώντας μάλιστα και το δάχτυλο!!!) τους ελάχιστους εκπαιδευτικούς που συμπληρώνουν ωράριο προσφέροντας Γραμματειακή Υποστήριξη στα απογυμνωμένα, χρόνια τώρα, από γραμματείς σχολεία τους, σε εφαρμογή σχετικής απόφασης της προηγούμενης (μνημονιακή κι αυτή) κυβέρνησης. ΠΟΛΥ ΚΑΤΑ
3. Κάλεσε τους Συλλόγους των εκπαιδευτικών, ερήμην της ΟΛΜΕ και των ΕΛΜΕ, να συμμετάσχουν στον Διάλογο καταθέτοντας, ατομικά και συλλογικά τις όποιες προτάσεις τους. ΠΟΛΥ ΚΑΤΑ
(Σημ. Οι χαρακτηρισμοί ΚΑΤΑ- ΠΟΛΥ ΚΑΤΑ βασίζονται σε ανάλογες ειλημμένες αποφάσεις του κλάδου)
Με όλα αυτά τα δεδομένα, αλλά και την σχετική προϊστορία, ας απαντήσει ο καθένας και η καθεμιά : Αυτός ο Διάλογος είναι ειλικρινής και καλόπιστος, ξεκινάει από μηδενική βάση ή είναι προσχηματικός και κακόβουλος, με προδιαγεγραμμένα αποτελέσματα και προειλημμένες αποφάσεις;
ΠΗΓΗ: https://anexartitosima.wordpress.com/
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη