Thumbnail
ΑΣΠΑΙΤΕ

Ένα εξαιρετικού ενδιαφέροντος και φλέγον εκπαιδευτικό ζήτημα που αφορά δεκάδες εκπαιδευτικούς φαίνεται να οδεύει προς την οριστική του λύση :  το πρόβλημα με τα δίδακτρα που ΠΑΡΑΝΟΜΑ επιβάλλει τα τελευταία χρόνια η ΑΣΠΑΙΤΕ.

Ιστορικό

Το 2005, η  Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ) επέβαλλε δίδακτρα 200€ ανά εξάμηνο για τη συμμετοχή στο Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης (ΕΠΠΑΙΚ) του Γενικού Τμήματος Παιδαγωγικών Μαθημάτων του Παραρτήματος Θεσσαλονίκης, παρόλο που η ΑΣΠΑΙΤΕ είναι δημόσιο ίδρυμα και οι εκπαιδευτικοί και το λοιπό προσωπικό του διέπονται από τις αρχές του Δημόσιου Δικαίου και τα έξοδα φοίτησης και λειτουργίας της σχολής καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Επί πλέον πρέπει να σημειωθεί ότι η φοίτηση στην ΑΣΠΑΙΤΕ δεν οδηγεί σε τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών αλλά είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να εργαστεί κάποιος απόφοιτος των ΑΕΙ και ΤΕΙ ως εκπαιδευτικός στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Μετά το συμβάν αυτό συνάδελφοι που αποφοίτησαν από την ΑΣΠΑΙΤΕ το 2006, προσέφυγαν στα ελληνικά δικαστήρια με δεδομένο ότι τα δίδακτρα που επιβάλλει η ΑΣΠΑΙΤΕ έρχονται σε κατάφορη  αντίθεση προς το κατοχυρωμένο από το άρθρο 16 του Συντάγματος για δικαίωμα παροχής δωρεάν παιδείας από τα κρατικά εκπαιδευτήρια. Με απόφαση πρωτοδικείου (Δεκέμβριος 2011) δικαιώθηκαν και η ΑΣΠΑΙΤΕ όφειλε να επιστρέψει σε κάθε έναν από τους ενάγοντες το ποσό των 400 ευρώ «νομιμοτόκως από την επίδοση της αγωγής,  13-4-2011» όπως κατά λέξη αναφέρει η απόφαση του Πρωτοδικείου. Παρ’ όλα αυτά η ΑΣΠΑΙΤΕ έκανε αίτηση αναίρεσης και το θέμα θα εκδικαστεί στις  (29 Φεβρουαρίου 2016 ) στο Συμβούλιο της Επικράτειας.

Θα πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψιν ότι

  • Μετά από 10 περίπου χρόνια από την αποφοίτησή τους, δεν έχουν διοριστεί ως εκπαιδευτικοί όλοι οι εναγόμενοι και μερικοί από αυτούς ακόμη εργάζονται ως ωρομίσθιοι με τις γνωστές συνθήκες διορισμού στις εσχατιές της χώρα μας.

  • αρκετοί παραμένουν άνεργοι ή ετεροαπασχολούμενοι και δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στα έξοδα μιας δικαστικής διαμάχης.

  • Είναι η πρώτη φορά και είναι  οι μόνοι απόφοιτοι που κατάφεραν να οργανωθούν και να αντέξουν την δεκάχρονη (μέχρι στιγμής) διαμάχη και από την θετική της έκβαση κατά πάσα πιθανότητα,  θα ωφεληθούν όλες οι επόμενες  γενιές εκπαιδευτικών .

ΤΙ ΖΗΤΟΥΝ

Δημοσιοποίηση ενός αγώνα που πιστεύουν ότι είναι δίκαιος .

Οικονομική στήριξη, διότι για να συνεχιστεί χρειάζεται να πληρωθούν τα έξοδα της παράστασης δικηγόρου που θα τους εκπροσωπήσει και τα οποία ανέρχονται στο ποσό των 1200€.

Θεωρούμε  ότι η θετική έκβαση και αυτού του δικαστηρίου θα δημιουργήσει προηγούμενο καθώς για πρώτη φορά θα αναγκαστεί το ελληνικό δημόσιο να αποδεχθεί ότι δεν μπορεί τριτοβάθμιο ίδρυμα όπως η  ΑΣΠΑΙΤΕ να επιβάλει δίδακτρα , από την στιγμή μάλιστα κατά την οποίαν  είναι υποχρεωμένοι να φοιτήσουν όσοι θέλουν να αποκτήσουν εκπαιδευτική επάρκεια και να εργαστούν ως εκπαιδευτικοί στη χώρα μας.

Θεσσαλονίκη 20-2-2016

Διαβάστε περισσότερα εδώ: https://www.facebook.com/events/862544083842928

--------  Παρακαλούμε μην δημοσιοποιείτε τα μέηλ και τα τηλέφωνά μας  -------------------------

Αλέξανδρος Γεωργόπουλος Καθηγητής Παιδαγωγικής Σχολής ΑΠΘ. [email protected]

Γιάννης Παρτόζης, Εκπαιδευτικός 17.06 Mηχανολόγος  Mηχανικός [email protected], κιν. 6974906176

Θεοδώρα Υετίωνος, Εκπαιδευτικός ΠΕ 18.04 Αισθητικής [email protected], κιν. 6948547309

Οδυσσέας Χιλιτίδης Εκπαιδευτικός ΠΕ 18.40 Εμπορίας και Διαφήμισης [email protected], κιν.  6974737121

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι σημαίνει η λέξη «γλίσχρος»;

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής - Αιτήσεις έως 30/12

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paidia_kids_kataskinoseis_aiora.jpg
Τα παιδιά ξέρουν
Γιατί, όμως, είναι σημαντικό να αντιλαμβάνεται ένα παιδί δύο ή τριών ετών τις πιθανές, απίθανες ή αδύνατες καταστάσεις
Τα παιδιά ξέρουν