Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ "η Αθηνά"

Να αποσυρθεί η απαράδεκτη διάταξη για τις προσλήψεις που στέλνει στην ανεργία τους αναπληρωτές  και διαλύει τη δημόσια εκπαίδευση

 

Όλοι στη συγκέντρωση στο Υπουργείο Παιδείας,

Παρασκευή 15 Απρίλη, 11.30μμ

Το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε την Παρασκευή 8/4 σε κοινοποίηση ενός κατάπτυπτου σχεδίου-διάταξης για το σύστημα προσλήψεων αναπληρωτών της επόμενης χρονιάς, προκαλώντας τεράστιο κύμα αντιδράσεων στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Η εν λόγω διάταξη εξαπολύει μια βίαιη επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα των αναπληρωτών, αποτελεί προπομπό για το κοινό σύστημα διορισμών/προσλήψεων και τρανή απόδειξη της «συνέχειας» ανάμεσα στις πολιτικές ηγεσίες των τελευταίων χρόνων. Επιχειρείται η καθολική εφαρμογή και επέκταση του Ν.3848 της Διαμαντοπούλου και στους πίνακες των αναπληρωτών, καθώς προκρίνεται η επιτυχία στους γραπτούς διαγωνισμούς ΑΣΕΠ του 2008 και του 2006 με αριθμό μορίων που ακυρώνουν κάθε άλλο κριτήριο, ενώ τίθεται ανώτατο πλαφόν και  απαξίωσης της προϋπηρεσίας (60 μήνες προϋπηρεσία: 16,8 μόρια). Ταυτόχρονα, εισάγεται για πρώτη φορά η μοριοδότηση του βαθμού του πτυχίου (5 μόρια), σε μια απόπειρα εφαρμογής αξιολογικών κριτηρίων και προσοντολογίου στις προσλήψεις αναπληρωτών.

Το υπουργείο Παιδείας με την πρότασή του για το νέο σύστημα προσλήψεων αναπληρωτών ανατρέπει όλα τα μέχρι τώρα δεδομένα σε αντιδραστική κατεύθυνση. Το νέο σύστημα πρόσληψης θα είναι κινούμενη άμμος. Στόχος είναι να μη γνωρίζει κανείς εκπαιδευτικός πια θα είναι η θέση του στους πίνακες της κάθε χρονιάς. Το κυνήγι των προσόντων και του επαγγελματικού προφίλ που θα εισάγει ο ΑΣΕΠ, θα είναι ο ατομικός δρόμος διεκδίκησης μιας θέσης στην ελαστική εργασία. Η ακύρωση της προϋπηρεσίας επιδιώκει να αφαιρέσει κάθε σταθερότητα και σχετική ασφάλεια. Μέχρι τώρα οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί είχαν μια σχετική βεβαιότητα ότι θα εργαστούν την επόμενη χρονιά αν οι προσλήψεις παραμείνουν αριθμητικά ίδιες. Τώρα πρέπει να εμπεδωθεί στους εκπαιδευτικούς ότι όσα χρόνια και να δουλεύεις δεν κατοχυρώνεις δικαίωμα στην εργασία ούτε το κράτος έχει υποχρέωση να προσλάβει αυτόν που έχει πολλά χρόνια και καλύπτει πάγιες ανάγκες. Και η αλήθεια είναι ότι το σχέδιο δε βρίσκεται ακόμα σε πλήρη ανάπτυξη. Όπως δηλώνει το Υπουργείο, οι νέες διατάξεις είναι μεταβατικές. Τα χειρότερα βρίσκονται μπροστά μας.

Ταυτόχρονα, το γεγονός ότι το σχέδιο αφορά μόνο τις προσλήψεις αναπληρωτών αποτελεί ομολογία του Υπουργείου ότι δεν πρόκειται να κάνει κανένα μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικού. Το επικοινωνιακό παιχνίδι των 20.000 διορισμών και η κατάθεση σχετικής μελέτης στους «θεσμούς», αποδεικνύεται αντιπερισπασμός και στάχτη στα μάτια.

Κι αφού αρνήθηκε να παρουσιάσει έστω ένα μέρος από αυτή τη μελέτη, καλυπτόμενο πίσω από τις αποφάσεις του ΣτΕ, απέδειξε ότι το μόνο πραγματικό και επεξεργασμένο σχέδιο που εδώ και καιρό συνομολόγησε με την Τρόικα είναι οι γενικευμένες περικοπές και η παγίωση της ελαστικής εργασίας στην εκπαίδευση. Είναι πια απολύτως φανερό ότι αντί για χιλιάδες μόνιμους διορισμούς το υπουργείο θα επιδιώξει χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτών και εφαρμογή του προγράμματος για κλείσιμο, συμπτύξεις συγχωνεύσεις σχολείων .Τα νούμερα το αποδεικνύουν: Το Υπουργείο έχει χρησιμοποιήσει μόνο για φέτος το 40% των χρημάτων του ΕΣΠΑ (160 εκ. σε σύνολο 340 εκ.) που υπάρχουν ως το 2020!!!

Δε χωρά αμφιβολία ότι για να μπορέσει να τα περάσει όλα αυτά, το Υπουργείο επιδιώκει τη διάσπαση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, τον περιορισμό των αιτημάτων τους σε προτάσεις εντός του ισχύοντος νομικού πλαισίου, ώστε να μείνουν στο απυρόβλητο η πολιτική μηδενικών διορισμών, ο περιορισμός των θέσεων εργασίας, η περαιτέρω υποβάθμιση των εργασιακών τους σχέσεων. Αποκρύπτεται σαφώς ότι οι φετινές απολύσεις του Ιούνη θα σημάνουν χρόνια ανεργία για χιλιάδες εκπαιδευτικούς αλλά και τεράστια χειροτέρευση των εργασιακών σχέσεων των μονίμων οι οποίοι θα υποχρεωθούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με χιλιάδες λιγότερους αναπληρωτές.

Τίποτα φυσικά από τα παραπάνω δεν πατά στο κενό. Το Υπουργείο μέσα από διαδοχικές τροπολογίες υλοποιεί τις δεσμεύσεις του 3ου μνημονίου με γνώμονα πάντα τις κατευθύνσεις Ε.Ε. και ΟΟΣΑ.

Αυτό σημαίνει ότι το σχέδιο διορισμών των αναπληρωτών είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου στην επίθεση, που "κατά τη διάρκεια του διαλόγου" ετοίμασε  το Υπ Παιδείας ενάντια στη δημόσια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς. Η μείωση του κόστους και η ευθυγράμμιση αριθμού μαθητών/εκπαιδευτικών επιχειρούνται μέσα από τη μείωση του αριθμού των αναπληρωτών σε πρώτη φάση, αλλά και τη συνολική αναδιάρθρωση των εργασιακών όρων μόνιμων και αναπληρωτών. Αύξηση της διδακτικής ώρας, αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα, κατάργηση δομών (τμήματα ένταξης, ολοήμερα-λειτουργία πρωινού έως 1.15, τραγική συρρίκνωση προσλήψεων σε παράλληλες στηρίξεις, κλάδους και ειδικότητες), μείωση διδακτικών αντικειμένων και ωρών, μετακινήσεις εκπαιδευτικών συνθέτουν το σχέδιο που επεξεργάζεται το Υπουργείο, ώστε να «διαχειριστεί το ανθρώπινο δυναμικό με τον πλέον αποδοτικό τρόπο».

Δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι τα σχέδια του Υπουργείου αποτελούν casus belli. Σε αυτήν την μάχη, οφείλουμε να παραμερίσουμε τις διαιρέσεις, τις κατηγοριοποιήσεις και τον κατακερματισμό των δυνάμεών μας. Απέναντι στα ελαστικά συστήματα πρόσληψης, στην ελαστική εργασία και την αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης, παλεύουμε  μαζικά και ενιαία για  σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους, για μαζικούς μόνιμους διορισμούς που θα καλύπτουν όλες τις ανάγκες των σχολείων και τα μορφωτικά δικαιώματα όλων των μαθητών.  Βασικά κριτήρια για μας είναι η προϋπηρεσία κι ο χρόνος λήψης πτυχίου. Τα έχει θέσει και τα έχει υπερασπίσει το εκπαιδευτικό κίνημα με σκληρούς αγώνες απέναντι στις αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις, αλλά και στη λογική του «διαίρει και βασίλευε», που μετήλθαν οι κυβερνώντες όλων των εποχών και όλων των αποχρώσεων.

Τα εκπαιδευτικά σωματεία, καλώντας ξανά τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να πάψουν να νομιμοποιούν το διάλογο-οπερέτα και να αποχωρήσουν από αυτόν, πρέπει να οργανώσουν χωρίς καθυστέρηση, από κοινού με τις συλλογικότητες της ελαστικής εργασίας, τη μάχη για να μην περάσουν τα σχέδια που εξοντώνουν τη δημόσια εκπαίδευση, αλλά και τους ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς. Με βάση και αυτές τις εξελίξεις η ΔΟΕ οφείλει να αποχωρήσει ΤΩΡΑ από το διάλογο, διαφορετικά θα διευκολύνει το παιχνίδι του Υπουργείου σε βάρος των εκπαιδευτικών, όπως απροκάλυπτα κάνει πια η ΟΛΜΕ. Το εκπαιδευτικό κίνημα δε θα συναινέσει στη διάλυση του δημόσιας εκπαίδευσης και τον καταποντισμό των εργασιακών δικαιωμάτων.

 Μαχητικά και ανυποχώρητα θα υπερασπιστούμε το μέλλον του δημόσιου σχολείου και της εργασίας μας!

Όλοι στη συγκέντρωση στο Υπουργείο Παιδείας, Παρασκευή 15 Απρίλη, 11.30μμ Στάση εργασίας 11πμ-2μμ

Ο σύλλογος Αθηνά κηρύσσει και επιπλέον στάση εργασίας από 10πμ-11πμ, για τη διευκόλυνση των συναδέλφων κι από τα πιο μακρινά σχολεία του συλλόγου,

που θα παραστούν στη συγκέντρωση

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                  Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

          Παζάλος  Γιώργος                                       Θεοδωρόπουλος  Θοδωρής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

lipos_0.jpg
8 τροφές που «καίνε» το λίπος της κοιλιάς και μειώνουν το βάρος
Για όσους επιθυμούν να αδυνατίσουν «με ασφάλεια», αυτές είναι ορισμένες τροφές που μπορεί να βοηθήσουν στην καύση του λίπους της κοιλιάς
8 τροφές που «καίνε» το λίπος της κοιλιάς και μειώνουν το βάρος
egkefalos.jpg
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
Σύμφωνα με τη μελέτη, κοινοί ατμοσφαιρικοί ρύποι, όπως τα μικροσωματίδια και τα οξείδια του αζώτου, μπορούν να πυροδοτήσουν πολύπλοκους βιολογικούς...
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
arxaia_ellada
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
Δείτε μερικές λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες όταν ήθελαν να μειώσουν κάποιον
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
texniti_noimosini
Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι

Σε τρία χρόνια, οι άνθρωποι δεν θα χρειάζονται καθόλου για μεταφράσεις, εκτίμησε ο Vasco Pedro, CEO της Unbabel,...

Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι