Thumbnail
Δημιουργική Εργασία και Φάκελος Επιδόσεων και Δραστηριοτήτων στο Λύκειο

Νέο καθεστώς αξιολόγησης θα έχουν από την ερχόμενη σχολική χρονιά οι μαθητές των γενικών λυκείων και μάλιστα με αρκετές "καινοτομίες". Το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα έχει ήδη δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (22.04.2016/ΦΕΚ 74), αποτελείται από 33 άρθρα συνολικά και συμπεριλαμβάνει τη μέχρι σήμερα διάσπαρτη νομοθεσία γύρω από τις εξετάσεις και γενικότερα την αξιολόγηση των μαθητών στα Γενικά Λύκεια.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας "ΕΘΝΟΣ", Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών δεν υπάρχουν, αλλά έχουν συμπεριληφθεί δύο "καινοτομίες":

  1. Η υποχρεωτικότητα στην Α’ και Β’ Λυκείου μιας δημιουργικής εργασίας σε ένα γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα.
  2. Επίσης η καθιέρωση του «φακέλου επιδόσεων και δραστηριοτήτων μαθητών». Η "καινοτομία" αυτή δεν έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα και έγκειται στην ευθύνη του υπευθύνου καθηγητή της τάξης. Η δημιουργία όμως τέτοιου φακέλου υποχρεώνει τους διδάσκοντες του τμήματος να συνεκτιμήσουν το περιεχόμενό του στην αξιολόγηση των μαθητών.

Αναλυτικά όσον αφορά αυτές τις δύο καινοτομίες στο Προεδρικό Διάταγμα αναφέρονται τα εξής:

Α. Δημιουργική εργασία. Η εισαγωγή της δημιουργικής εργασίας είναι διαφορετική από την Ερευνητική Εργασία () που αποτελεί αυτοτελές μάθημα και προβλέπονται τα εξής:

  1. Οι εργασίες αυτές έχουν συνθετικό χαρακτήρα και επιδιώκουν την ανάπτυξη της δημιουργικής ικανότητας του μαθητή και γενικότερα την καλλιέργεια ερευνητικού πνεύματος με την αναζήτηση στοιχείων από διαφορετικές πηγές και πόρους και την τελική σύνθεση των στοιχείων αυτών. Οι δημιουργικές εργασίες μπορούν να είναι ομαδικές ή ατομικές και να έχουν τη μορφή μικρής πραγματείας, ανάλογης προς τις δυνατότητες των μαθητών, ή να είναι συλλογές ή κατασκευές ή καλλιτεχνικές συνθέσεις. Τα θέματα των εργασιών αυτών δίνονται από τους διδάσκοντες στους μαθητές ή προτείνονται από αυτούς και εγκρίνονται από τους διδάσκοντες.
  2. Μια τουλάχιστον δημιουργική εργασία σε ένα γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα (άρα στην πραγματικότητα εκτός της Φυσικής Αγωγής) της επιλογής του μαθητή είναι υποχρεωτική στην Α’ και Β’ τάξη. Η εκπόνηση δημιουργικών εργασιών στην Γ τάξη είναι προαιρετική.
  3. Η υποχρεωτική δημιουργική εργασία βαθμολογείται από το οικείο διδάσκοντα και συνεκτιμάται μόνο θετικά στην αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή στο αντίστοιχο μάθημα για το τετράμηνο κατά το οποίο κατατίθεται.
  4. Αν μια δημιουργική εργασία καλύπτει και άλλα συγγενή μαθήματα που διδάσκονται από τον ίδιο καθηγητή ή άλλους καθηγητές, η εργασία λαμβάνεται υπόψη κατά την αξιολόγηση του μαθητή και στα μαθήματα αυτά και βαθμολογείται έπειτα από συνεργασία των οικείων διδασκόντων. Εάν πρόκειται για συλλογική εργασία, αυτή λαμβάνεται υπόψη το ίδιο για όλους τους μαθητές που συμμετείχαν σε αυτή.
  5. Αν ένας μαθητής εκπονεί με δική του πρωτοβουλία και ύστερα από συνεννόηση με τους διδάσκοντες περισσότερες της μίας δημιουργικές εργασίες, αυτές συνεκτιμώνται για τη βαθμολογία του μαθητή σε όλα τα αντίστοιχα μαθήματα. Αντίγραφο όλων των εργασιών τοποθετείται στον φάκελο εκπαιδευτικών επιδόσεων και δραστηριοτήτων του μαθητή, εάν αυτό υπάρχει, και όπου δεν υπάρχει ενημερώνονται με ευθύνη του καθηγητή που παρακολουθεί την εργασία όλοι οι διδάσκοντες στο ίδιο τμήμα για συμπληρωματική αυτή δραστηριότητα του κάθε μαθητή.
  6. Ο αριθμός των δημιουργικών εργασιών που ο κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να παρακολουθεί κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους καθορίζονται από τον ίδιο, δεν μπορεί όμως να είναι μικρότερος των δέκα, εκτός αν ο αριθμός των μαθητών που εκδηλώνουν σχετικό ενδιαφέρον είναι μικρότερος (στην πραγματικότητα, αφού είναι υποχρεωτική θα πάρουν 1 εργασία όλοι οι μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου. Επομένως αν για κάποιο αντικείμενο υπάρχει μειωμένη συμμετοχή, τότε κάποιο άλλο αντικείμενο θα συγκεντρώσει τις προτιμήσεις μαθητών).

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ntountouka
Απεργία 20 Νοεμβρίου: Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί απεργούν για εργασιακή αξιοπρέπεια και στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα
«Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί απεργούν για να μπορούν να εργαστούν με αξιοπρέπεια»
Απεργία 20 Νοεμβρίου: Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί απεργούν για εργασιακή αξιοπρέπεια και στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα
foto_education_2.jpg
Ειδική Αγωγή: «Σημαντικά λειτουργικά κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»
Ο ΣΑΚΕΑ και ζητά την έγγραφη κοινοποίηση των κενών στην Ειδική Αγωγή όπως δόθηκαν από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης
Ειδική Αγωγή: «Σημαντικά λειτουργικά κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»
σχολειο
Κατάληψεις και διαμαρτυρία για τα δύο σχολεία στην Κρήτη μετά την κατολίσθηση
«Όλο το συγκρότημα είναι ακατάλληλο και επικίνδυνο για την ασφάλεια παιδιών , εκπαιδευτικών και λοιπού προσωπικού»
Κατάληψεις και διαμαρτυρία για τα δύο σχολεία στην Κρήτη μετά την κατολίσθηση
xylodarmos
Άγριος ξυλοδαρμός γυναίκας στη Λάρισα: Τη χτύπησε και την έσυρε με το αυτοκίνητο!
Νέο περιστατικό σκληρής βίας κατά γυναίκας στη Λάρισα - Νέα καταγγελία για περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας
Άγριος ξυλοδαρμός γυναίκας στη Λάρισα: Τη χτύπησε και την έσυρε με το αυτοκίνητο!