Thumbnail
Σύμφωνα με την επιτροπή διαλόγου για την παιδεία 

«Το 2011 το υψηλότερο ποσοστό επιτυχίας για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια συγκέντρωναν οι υποψήφιοι των Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων της Ομάδας Β Κάτι συμβαίνει εκεί Πληθυσμός φαίνεται να μετακινείται από Γενικά Λύκεια σε Εσπερινά ΕΠΑΛ στη Γ Λυκείου Τι μας δείχνει αυτό Ότι αν το κράτος δεν ρυθμίσει το σύστημα θα το ρυθμίσει η κοινωνία».

Με μια πολύ ενδιαφέρουσα επισήμανση ο Νίκος Παΐζης, την οποία δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα «ΑΥΓΗ», ο επιστημονικός συνεργάτης του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής Εκπαίδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ, επιχείρησε να αιτιολογήσει σε συνεργασία με τον Αντώνη Λιάκο, πρόεδρο της Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδείας, τις αλλαγές που προτείνει η Επιτροπή.

Διετές Λύκειο Εθνικό Απολυτήριο κατάργηση πανελλαδικών και εισαγωγή στην τριτοβάθμια με βάση συντελεστή βαρύτητας για τις προτεραιότητες των μαθητών Ακόμη κινητικότητα εντός των εγχώριων πανεπιστημίων αλλά και δυνατότητα ισότιμης πρόσβασης στα ξένα πανεπιστήμια Γιατί τέτοιες εκ βάθρων αλλαγές.

«Οκτώ στους δέκα μαθητές κατανέμονται σήμερα στο σύστημα με βάση έναν ανώνυμο μηχανισμό που τους τοποθετεί σε σχολές κατά τύχη απάντησε ο Αντ Λιάκος κατά την παρουσίαση της πρότασης για την εισαγωγή στις ανώτατες σπουδές διευκρινίζοντας ότι αποτελούν προτάσεις και όχι αποφάσεις του υπουργείου» αλλά και ότι η όποια αλλαγή αποφασιστεί δεν θα υλοποιηθεί το επόμενο έτος.

Χαρακτηρίζοντας τις πανελλαδικές ως αδιάβλητο αλλά καταστροφικό θεσμό» τόνισε οτι ετησίως οι οικογένειες δαπανούν ανά νοικοκυριό στην παραπαιδεία 3.500 ευρώ ενώ συνολικά δαπανάται 1 δισ ευρώ κατ έτος Για να αλλάξει αυτό «θα πρέπει να αλλάξει η φυσιογνωμία του Λυκείου που θα ακολουθεί ένα στιβαρό τετραετές Γυμνάσιο στο οποίο θα παρέχεται η εγκύκλιο γνώση χωρίς εξετάσεις όχι αποστειρωμένη» επισήμανε.

Σήμερα υπάρχουν 446 τμήματα ΑΕΙ στη χώρα 446 διαφορετικά προγράμματα σπουδών (182 τμήματα ΤΕΙ και 264 πανεπιστημιακά). Το 2011 όμως ως κύρια επιλογή δηλώθηκαν από τους υποψηφίους μόλις 82 τμήματα Μέσα από το φαινόμενο του ντόμινο όσοι υποψήφιοι δεν πέτυχαν εκεί οδηγήθηκαν σε τμήματα μεσαίας ζήτησης ακόμη και στα 256 τμήματα πιο χαμηλής ανταγωνιστικότητας και ελκυστικότητας Έτσι στα τμήματα αυτά κατέληξαν να περάσουν μαθητές που δεν τα είχαν δηλώσει ως κύρια επιλογή Κύρια επιλογή μέσα στις τρεις πρώτες δηλαδή τα είχε μόνο το 24,9 όσων εισήχθησαν.

 Τι σημαίνει αυτό; Ότι ένας μαθητής που θέλει πραγματικά να σπουδάσει σε ένα τμήμα χαμηλής ζήτησης δεν θα μπει στο τμήμα αυτό αν δεν έχει αποστηθίσει τέλεια την Ιστορία ή δεν ξέρει Μαθηματικά Δεν θα μπει ακόμη κι αν το θέλει πολύ Τη θέση του θα πάρει κάποιος υποψήφιος που δεν το θέλει πραγματικά αλλά έχει γράψει πολύ καλύτερα στις πανελλαδικές.

Σε αυτό ακριβώς το παράδειγμα βασίζεται η πρόταση της Επιτροπής Διαλόγου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια που αιτιολογεί έτσι τη φοιτητική διαρροή.

Πώς θα λειτουργεί το σύστημα που προτείνεται; Θα επιβραβεύει όσους υποψηφίους είναι κατασταλαγμένοι αυστηρά για 10 επιλογές τμημάτων Μπορούν να τα δηλώσουν και όλα στο μηχανογραφικό, αλλά, αν δηλώσουν πάνω από 10 δεν θα παίρνουν μπόνους μορίων που ξεκινά από 250 μόρια και φτάνει έως 1000.

Τα συνολικά μόρια θα προκύπτουν από την προτίμηση του υποψηφίου και τον τελεστή βαρύτητας επί αυτής συν τον βαθμό του Εθνικού Απολυτηρίου, ενός βαθμού που θα προκύπτει από ενδοσχολικές εξετάσεις. Και πώς εξασφαλίζονται οι εξετάσεις αυτές; Εκεί η Επιτροπή Διαλόγου αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο και για τράπεζα θεμάτων αλλά αναμορφωμένη από την οποία θα αντλούνται θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας και ισάξια για όλα τα σχολεία. Κι αν οι ενδοσχολικές καταλήξουν πανελ λήνιες; Όλα αυτά μένουν να απαντηθούν αφού εγκριθεί σε επίπεδο προθέσεων η μεταρρύθμιση απαντά η Επιτροπή.

Όλα στο τραπέζι, λοιπόν, όλα ανοικτά αλλά καμία αλλαγή το νέο έτος προς άρση παρεξηγήσεων και παραπληροφορήσεων. Όποια αλλαγή σε κάθε περίπτωση προϋποθέτει αλλαγές και στο σχολείο αφού ορθώς όπως παρατήρησε χθες ο Ν Παΐζης «το σύστημα πρόσβασης ξεκινά με την εγγραφή στα Δημοτικά ήδη». Προϋποθέτει όμως και αλλαγές στην Τριτοβάθμια με γνώμονα ότι η φοιτητική διαρροή δεν είναι μόνο θέμα προτιμήσεων που δεν ευοδώθηκαν αλλά και απότοκο της κρίσης που βιώνουν φοιτητές και οικογένειες της απαξίωσης των πτυχίων σε μια απορρυθμισμένη αγορά εργασίας σε ένα τοπίο καταπάτησης δικαιωμάτων απότοκο της φοιτητικής διαρροής στο εξωτερικό.

Οδηγός Σπουδών και επαγγέλματος 2016, του Χρήστου Κάτσικα

Το alfavita εκδίδει τον ''Οδηγό Σπουδών και Επαγγέλµατος 2016 - ΑΕΙ, ΤΕΙ, Στρατιωτικές και Αστυνοµικές Σχολές"  με την υπογραφή του εκπαιδευτικού αναλυτή Χρήστου Κάτσικα. Ο οδηγός αυτός περιλαµβάνει όλα όσα πρέπει να γνωρίζει ο υποψήφιος φοιτητής.

Ο µαθητής του Γενικού Λυκείου και του ΕΠΑΛ θα µάθει τα πάντα γύρω από τα πανεπιστηµιακά τµήµατα και τις επαγγελµατικές προοπτικές τους.

Κάντε την παραγγελία σας ηλεκτρονικά ΕΔΩ www.ABooks.gr

Είσαι υποψήφιος φοιτητής;

∆ιάβασε τα πάντα για όλα τα τµήµατα που υπάρχουν στο µηχανογραφικό, ενηµερώσου πριν "σταυρώσεις" το τµήµα που θα φοιτήσεις!  Μάθε για το τµήµα που θα εισαχθείς...

 Μάθε για...

 • το "who is who" των επιστηµονικών πεδίων
 • το πανόραµα των τµηµάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ
 • το αντικείµενο σπουδών κάθε τµήµατος, τις κατευθύνσεις και τις ειδικεύσεις
 • τα τµήµατα µε τις καλύτερες επαγγελµατικές προοπτικές
 • τα τµήµατα µε ιδιαιτερότητες
 • τα επιστηµονικά πεδία που "µαγνητίζουν" τους περισσότερους υποψηφίους
 • το συνδυασµό επιστηµονικών πεδίων που προσφέρουν περισσότερες θέσεις
 • τον αριθµό των υποψηφίων και τις προσφερόµενες θέσεις
 • τα "κλειδιά" για τη συµπλήρωση του µηχανογραφικού
 • τη σωστή επιλογή των σχολών προτίµησης
 • την επιλογή τµηµάτων χωρίς απώλεια µορίων

Κάντε την παραγγελία σας ηλεκτρονικά ΕΔΩ www.ABooks.gr

Κάντε παραγγελία τώρα στο κόστος των 16,99 ευρώ με δωρεάν αποστολή (ισχύει για πληρωμή στην τράπεζα) σε όλη την Ελλάδα

Τηλεφωνήστε στο 2109766842 ή στο  2114102049  ή  στο 6947774995 ή στείλτε email στο[email protected]

Τρόποι πληρωμής

α) Αντικαταβολή (η αντικαταβολή επιβαρύνεται 2 ευρώ)

β) Η κατάθεση γίνεται  στον παρακάτω IBAN: (δωρεάν αποστολή)

Piraeusbank
IBAN: GR82 0172 0930 0050 9306 4524 735
ΕΠΩΝΥΜΙΑ: ΚΑΤΣΙΚΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΕ
swift (bid) PIRBGRAA

ΠΡΟΣΟΧΗ!
Στην αιτιολογία θα πρέπει να γράφετε το ονοματεπώνυμό σας και τη λέξη ΟΔΗΓΟΣ
οδηγός σπουδών και επαγγέλματος 2016, Χρήστος Κάτσικας, alfavita.gr

Κάντε την παραγγελία σας ηλεκτρονικά ΕΔΩ www.ABooks.gr

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πολυτεχνείο Κρήτης
Πολυτεχνείο Κρήτης: Επετειακή εκδήλωση στις 5/12 για τα 40 χρόνια λειτουργίας Σχολής Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
Αναλυτικά το πρόγραμμα της εκδήλωσης
Πολυτεχνείο Κρήτης: Επετειακή εκδήλωση στις 5/12 για τα 40 χρόνια λειτουργίας Σχολής Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
ekpaideytikoi_anaplirotew.jpg
Εκπαιδευτικοί: Ζητούν αυξήσεις στα οδοιπορικά – «Δραματική η επιβάρυνση από την ακρίβεια»
Αυξήσεις στις αποζημιώσεις μετακίνησης ζητούν οι εκπαιδευτικοί – Ανεπαρκής η σημερινή κάλυψη κόστους
Εκπαιδευτικοί: Ζητούν αυξήσεις στα οδοιπορικά – «Δραματική η επιβάρυνση από την ακρίβεια»
peripoliko77_705176734.jpg
Σοκ στον Βόλο: 40χρονος χτύπησε την κόρη του με καλώδια και έστειλε αστυνομικό στο νοσοκομείο
40χρονος χτύπησε την κόρη του και έστειλε στο νοσοκομείο τον αστυνομικό που πήγε να τον συλλάβει
Σοκ στον Βόλο: 40χρονος χτύπησε την κόρη του με καλώδια και έστειλε αστυνομικό στο νοσοκομείο